Mainz — Intenzitou blízkou bulvárnímu tisku informují i seriozní německá media v posledních dnech soustavně o nestandardní situaci v oblasti Mainz – Worms, s dopady až do Frankfurtu nad Mohanem. V době prázdnin se nedostává výpravčích, zejména pro plánované čerpání dovolených a nemocnost. Situace je vážná natolik, že některé nákladní spoje jsou odkláněny na druhý břeh Rýna, noční spoje RB a RE jsou rušeny, je zavedena náhradní autobusová doprava. Dnes bude vyhlášen mimořádný jízdní řád v dané oblasti. Aktuálně chybí z důvodu nemoci či dovolené v uzlu Mainz sedm výpravčích z celkových patnácti. V celé síti DB se pak nedostává systémově 1000 výpravčích. Převládá názor, že jde o důsledek přehnaného šetření „až na doraz“ v uplynulém období.
Přitom situace není nová, regionální tisk o potenciálních problémech informoval již v květnu 2013. DB reagovala zrychleným školením pro výpravčí („Crashausbildung“) v trvání 95 dnů, místo standardního vyškolení železničářů v provoze (EiB = Eisenbahner im Betriebsdienst), které je základem pro práci výpravčího a trvá tři roky plus zapracování na konkrétním pracovišti. Na rizika s tím spojená poukazují odbory (EVG) i zkušení zaměstnanci. Situace ze má začít zlepšovat od září 2013.
ICE čekalo ve Wiesbadenu na strojvůdce 2,5 hodiny
K mimořádné situaci jiného druhu došlo ve Wiesbadenu. Strojvůdce pravidelného ICE plánovaně ukončil směnu a odešel domů. (Kvůli odslouženým hodinám stejně nesměl jet dál.) V důsledku nepravidelností spojených s extrémním počasím (bouřky, přívalové deště) dorazil střídač jiným zpožděným vlakem až za 2,5 hodiny.
Zdroje: Allgemeine Zeitung, Spiegel On line, SWR, Wikimedia Commons
| 9.8.2013 (11:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Das kann man nicht schaffen. Ich selber darf einen neuen Mitarbeiter ausbilden der vorher Maurer war und dem der Eisenbahnbetrieb völlig unbekannt war.
Er hat die Theoretische Ausbildung nur sehr schwer Verstanden und ist durch die schriftliche Prüfung gefallen, sie wurde wiederholt. Aber es sieht ganauso schlecht aus. Aber es geht weiter und mindesten 70% der neuen Mitarbeiter bestehen die Prüfungen nicht. Also keine Ideale Lösung, diese Ausbildung.
This is a problem which has long been known in the DB and was only pushed in front of it. Even the short-term training of dispatchers is by no means an ideal solution. There are trained new employees who come from other professions and from railway operations have no knowledge. In 93 days, these people should achieve the same level of knowledge as apprentices after 2 years of training.
You can not do it. I myself must train a new employee before the mason was and the operation of the railway was completely unknown.
It has the theoretical training very hard and Got fallen through the written test, it was repeated. But it looks ganauso bad. But it goes on and at least 70% of the new employee does not pass the tests. So no ideal solution to this training.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-20027895
neni nad ukazkove ceske sebemrskacstvi.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










