Berlín – Deutsche Bahn ve čtvrtek 2. května oznámily výherce výběrového řízení na dodávku celkem 450 lokomotiv pro různá provozní určení. Vybraným dodavatelem je společnost Bombarider Transportation. Lokomotivy budou objednávány postupně a v různých konfiguracích v rozsahu rámcové smlouvy (podobně jako v případě motorových jednotek PESA LINK). Celkový objem zakázky činí cca 1,5 miliardy eur. Výrobce dodá v první fázi celkem 130 lokomotiv z rodiny TRAXX. 110 z nich bude určeno pro dceřinou společnost DB Schenker Rail, zaměřující se na nákladní dopravu. Zbývajících 20 strojů má posílit lokomotivní park pro vozbu regionálních vlaků. Lokomotivy z první dodávky mají být v provozu od roku 2015. Rámcová smlouva bude podepsána v červnu a má běžet až do roku 2023. Lokomotivy budou vyráběny v závodě v Kasselu, na výrobě se jako obvykle budou podílet i závody v německém Siegenu (podvozky), polské Wroclawi (svařované hrubé stavby a rámy podvozků) a švédském Västerasu (elektrická výzbroj).
Zdroj: Hessische Allgemeine, Stuttgarter Zeitung

Dá se to říct i jinak: ČD a DB to dělají stejně.
(Mimochodem, zpoždění 380 je už nějakých 3,5 roku. To to letí...)
Trochu to připomíná ten vtip, jak si ČD objednají třísystémové loko, a když mají dodávky 2 roky zpoždění, tak si u nich objednají dvousystémové jednotky, existující jen na papíře.
Zajimavym detailem je maximalni rychlost lokomotiv- 160 km/hod s moznosti zvyseni na 189 km/hod.
Hmm, tak to je opravdu zajímavé. A jestli to je myšleno tak, že si objednám mašinu na 160 km/h a po 5 letech zjistím, že jí chci zrychlit, a proto si jí nechám přeschválit, tak by to bylo i trochu divné. Tak že by snad TRAXXy 3. generace byly schvalovány rovnou na hranici TSI CR LOC&PAS? Ale 190 km/h s tlapovými motory, to už je snad trochu vtip, ne? :-)
Lokomotivy maji mit i Fahrassistenzsystem ke snizeni spotreby energie.
A japa to funguje, tůto? Nějaké informace ohledně tohoto systému by nebyly? Že by to mělo v sobě mapu tratě? Blbé je, že třeba u PZB asi využívání nějakých výběhů k návěstidlu nehrozí...
Klasika - DB zjevně zajiťuje potenciální náhradu i za 20-25 let mladé stroje (142, 112), ČD-C zrekonstuuje 163 na 363.5. Ale asi z jejich pohleu ta úvaha teˇscestná není. Škoda té "bezkoncepční díry" 1990 až (do kdy?) :-)
No, ČD zjevně uvážily, že nejprve musí splnit závazky ze smluv o ZDO ohledně modernizace regionální dopravy a u dálkové dopravy se soustředit spíš na vozy, kterými jezdí cestující. A že mašiny se ještě nějakou dobu vydrží rozpadat, než schrastí prachy na nové. Díra ve financích ČD Cargo tomu samozřejmě nepomohla. Letos a napřesrok na tom budou finančně zřejmě ještě dost bídně, ale pak se uvidí. Zvlášť jestli prohrajou nebo zdrží další VŘ o rychlíky, mašiny nebudou z kolejí tolik vytlačované jednotkami a i nějaké peníze na investice by se mohly objevit. A za momentální situace pochybuju, že to VŘ bude napsané pro dvorního dodavatele. ;-) (EDIT)
:-) někdo uvažuje, jiný koná .... :-)
Zajimavym detailem je maximalni rychlost lokomotiv- 160 km/hod s moznosti zvyseni na 189 km/hod. Lokomotivy maji mit i Fahrassistenzsystem ke snizeni spotreby energie.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











