..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
21.12.2014 (17:42)  
AD Radek Strnad To ale asi nebude problém v Podbabě, odjezd z Holešovic je o celou jednu minutu později než v minulém GVD. To samé odjezd na druhou stranu, kvůli Podbabě došlo k posunutí o celou jednu minutu.
21.12.2014 (17:28)  
Zatímco mně ujede na HL.N. o dvě minuty Os na Čerčany a jak trouba si půl hodiny a večer pak hodinu počkám na další. Mé nadšení z Podbaby nezná mezí.
20.12.2014 (0:26)  
Ad Martin Špád: Hlásím se k tomu, že budu jezdit Děčínskými rychlíky z Ústí i Teplic a vystupovat v Podbabě. Jako obyvatel Teplic a zaměstnanec UJEP jezdím za kolegy na VŠCHT (Dejvice)a ÚCHP (Suchdol) poměrně často, zastavování Děčínských rychlíků v Podbabě (a k tomu nové vlaky z Teplic do Ústí na půl) mi tyto cesty urychlí.
19.12.2014 (21:34)  
Martin Špád: úsek Votice - Benešov se zkrátil o méně než 500 metrů, kousek tu, kousek jinde. To se nijak neprojeví - navíc když se ty kousky rozdělí do úseků mezi zastávkami.
Registrierter Benutzer Keprt 
19.12.2014 (9:20)  
Zastávka ve smyčce (ať už v dnešní poloze, nebo místo benzínky) likviduje přestup tram/bus na jedné hraně, což se tady dost hodí (ostatní zastávky T a B jsou vzájemně mimo, včetně Dejvické). Další výhoda společné zastávky T/B je pro cestující vlak/Kulaťák - není třeba řešit, čím pojedu - něco přijede. Časově to je srovnatelné.

Vlak s rampami do podjezdu by snad šel, pochod na MHD by byl srovnatelný (pokud tedy zachováme společnou T/B).

Výstavbu smyčky i zastávky Podbaba, jak už je dneska samozřejmé, provázel klasický NIMBY efekt, včetně nadávek na vidlácké gastarbeitery a podobné šílenosti. Ta benzínka tam není nezbytná (další jsou na Suchdole, u nádraží Veleslavín, v Holešovicích), ale na druhou stranu nedostakem zákazníků netrpí..

Světelná signalizace - nenavrhuju její likvidaci, ale několikrát jsem v ranní špičce zažil její výpadek a překvapivě to fungovalo. Všichni účastnící silničního provozu se chovají opatrněji..
19.12.2014 (7:26)  
Tramvajová smyčka měla být původě v prostoru co je benzinka (kdo nevěří ať si otevře uzemní plán) proto Podbaba vypadá jak vypadá,ale bohužel při projektování tramvajové trati došlo ke změně (jeden z důvodů prý byl tlak obyvatel že benzinka vadí méně než točna, a další údajně plán na další pokračování TT do Suchdola)
Registrierter Benutzer mic 
19.12.2014 (7:20)  
No tak napojení Podbaby na MHD by se dalo udělat dvěma rampami do prostoru podjezdu. Je tam velkoryse široký chodník (že by rezerva?). Bylo by to pohodlné a nemusel by se kutat nový podchod. Stávající labyrint je vážně výsměch.
Se světelnou signalizací asi nikdo nic neudělá, on ten přechod k tramvaji je dost rizikový. Člověka mezi sloupy přijíždějící řidič nemá šanci vidět takže buďme rádi, že tam ten semafor je.
No a zastávka Stromovka by se dala udělat přímo v lese u podchodu. Otázka je kdo by to zaplatil, nebyla by totiž úplně levná...
Registrierter Benutzer Honza  mail  
18.12.2014 (23:33)  
No co takhle kdyby se zastávka udělala přímo ve smyčce a po straně mostu udělala cesta a výlez rovnou na tu stranu, že by se nemuselo nic přecházet? Jó, asi by to bylo dražší řešení, ale má li to fungovat desítky let pro větší množství uživatalů, tak by se to snad obhájilo.
Registrierter Benutzer Keprt 
18.12.2014 (16:33)  
Jednou za hodinu tam, podruhé zpátky :-) No dobře, v jednom směru by se zhlaví nekřižovalo, tak jo.

Nestandardní postupy se nenosí, protože v hustém provozu přinášejí komplikace. To není žádná ideologie, to je fakt.
18.12.2014 (16:17)  
Keprt: Připadá mi, že to až příliš shazujete. Jednou za hodinu jsem psal, ne každou půlhodinu. Ten víkendový provoz není zas tak hustý. Ale je mi jasné, že nestandardní postupy se dnes nenosí, nutné vše nalajnovat v taktu.
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko