..: Pokuta za chůzi po trati: 6 tisíc dolarů :..

Ilustrační foto, foto: Tomáš Kubovec Livermore/Praha — Chodíte někdy po trati? Rozmyslete si to! V kalifornském městě Livermore to zkusila místní občanka Laura Reslink – přešla trať v místě, kde není zřízen přechod, ale místní si tak pravidelně zkracují cestu do tamějšího supermarketu. Jenže, na rozdíl od mnoha jiných, ji zastavil pracovník Union Pacific, upozornil ji, že porušuje zákon státu Kalifornie a Laura se následně ocitla před soudem. Očekávala pokutu ve výši jednoho až dvou set dolarů. K jejímu zděšení ji soudkyně odsoudila k pokutě ve výši 6 tisíc dolarů. Dáma se velmi divila, neboť netušila, že chůze po trati je zakázaná, nikde prý ani neviděla zákazové tabule ve španělštině. Navíc se incident stal 7. června 2012, kdy byl Mezinárodní den povědomí o přejezdech (u nás ho známe pod označením Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech), takže i proto se soudkyně přiklonila k exemplární výši pokuty. Inu, neznalost předpisů neomlouvá – a ne všude musí být zákazové cedule.

Vzpomínka na Páju Šťastného a EC 121 Košičan, foto: Ivo Rušák V Česku sice pokuta za chůzi po trati ve výši 120 tisíc korun asi nehrozí, ale i u nás je to zakázáno. A příkladů, kdy chůze po trati skončila tragicky, bychom v historii i naší železnice našli nepočítaně. Připomeňme třeba tragickou událost, která se stala 15. března 2011. Ze zastávky Újezdec u Luhačovic vyjel osobní vlak do Bojkovic. Strojvedoucí zaregistroval postavu, jak jde ve směru jízdy po vyšlapaném chodníčku vedle tratě. Když postavu míjel, zaregistroval, že se mladík otáčí, následně uslyšel ránu. Když po zastavení doběhl na místo střetu, našel již jen mrtvého mladého muže. Policisté pak následně zjistili, že ho zachytil až druhý, tedy poslední vůz vlaku. Dalším nešvarem je přecházení kolejí v místě, kde to není povoleno. Redaktoři Benešovského deníku před časem pořídli výmluvnou fotoreportáž z místního nádraží. Co k tomu říct?

Přesto, že se různé organizace snaží o prevenci, vždy se najde někdo, kdo si myslí, že jemu se přece nic stát nemůže. Letos připadl Mezinárodní den na železničních přejezdech na 7. května. Zapojila se i Správa železniční dopravní cesty. Někde, jako třeba na základní škole v Kaznějově, je chůze přes železniční trať přísně zakázána ve školním řádu (viz čl. 13). My nejsme oprávněni vám něco zakazovat, jen vás můžeme požádat, abyste to nedělali. Nechceme přicházet o čtenáře z těchto smutných důvodů.


Zdroje: Benešovský deník, ILCAD, Livermore Patch, Region-UH, SŽDC


Vlad Poslat mail autorovi | 10.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá) USA


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
10.07.2013 (12:17)  
Tam jde jen o to, že zaměstnanec drah je proškolený a zdravotně způsobilý pro pohyb v kolejišti a obvodu dráhy, nemusí jít jen o zaměstnance ČD, ale jde snad i o některé zaměstnance dodavatelů úklidu a ostrahy apod..
Jinak jsou to smrtelníci jako ostatní.. Proto oni mohou a ostatní ne.
registrovaný uživatel tarten 
10.07.2013 (11:49)  
JH: A o co je víc staniční zaměstananec nadčlověk, že musí mít služební přechod

Myslím, že není tak těžké přijít na nejméně 2 dost podstatné věci. Zkuste to jako železniční kvíz. :-)
10.07.2013 (11:47)  
dsPIC: Díky za jistě osobními zkušenostmi podepřený náhled na USA. :) Jen nechápu, proč jsem měl dojem přesně opačný. Žádná buzerace, jasně nastavená pravidla, všichni se vzájemně tolerují a nikdo např. v provozu nejezdí pražským stylem brzda, plyn, klakson. Když někde uvažujete porušit předpis - zákaz předjíždění, jízda na červenou, vjezd do prioritního pruhu pro busy/sdílená auta atd. jasně se dočtete, kolik to bude stát (namátkou Sunnyvale, křižovatka E El Camino Real a S Fair Oaks Ave je za $281). Drunk driving je obecně tak za +- $1000. Až na tom budeme alespoň "tak bídně" v ČR, budu se radovat.
10.07.2013 (10:47)  
absenci cedule ve španělštině, když se tam mluví anglicky.
Ovšem angličtina není v USA žádný úřední jazyk, jen se ze zvyku prostě všude používá.
Čímž neobhajuji jedná oné ženštiny.

Na druhou stranu znám případ pozemku s jediným přístupem přes nechráněný přejezd, který se ČD (SŽDC) prostě jednoho dne rozhodly přejezd "ochránit" závorou se zámkem - klič půjčují jen za podmínek, které lze nazvat šikanozní. Majitelům nezbývá než překonávat koleje mimo přejezd.....
10.07.2013 (10:44)  
V te Americe je to hodne postizene i jejich majetkovou obsesi. Ne ze bych byl nejaky znarodnovac, ale tam i majitel nejakeho zapomenuteho poustniho uhoru bere jako osobni ujmu, kdyz mu na nej nekdo slapne a znesveti pouhym dotykem nohy. Holt historicke dedictvi z casu zlodeju dobytka. Draha si branila kolejiste pred bandity demontujicimi koleje a drzi se to dodnes i kvuli prechazeni, no.
A z jineho soudku: kdysi jsem na youtube videl kulervouci video, jak matka s kocarkem prechazely Benesovskou nekde v Pocernicich. Pekne pomalu, jedna kolejnice, popojit a cele to trvalo snad minutu, kdy clovek cekal prijezd rychliku udelujici Darwinovu cenu, nakonec to ale dobre dopadlo. Uz to nemuzu najit, znate to nekdo?
registrovaný uživatel TM 
10.07.2013 (10:40)  
První ilustrační foto je vtipné. Asi nemají na reflexní vesty.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
10.07.2013 (10:27)  
Upozornění šotoušům - Německo:

V Německu noeoprávněný pohyb v kolejišti hlídá nejen "DB Sicherheit", ale i řádná Polizei. A pokuta se při odchycení do loňska pohybovala 10 - 15 EUR. Letos, jako důsledek stoupající "drobné" nekázně v dopravě (obecně), pokuty vzrostly, zpravidla i více, než dvojnásobně.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
10.07.2013 (10:21)  
Stejně jsou místa, kde nechápu zákaz přecházení tratě. Třeba příchod na hlavní nádraží od Žižkova. Myslím si, že by přechod na poslední nástupiště(a dál podchodem) klidně povolený být mohl. A když by se někdo bál, že se tam někdo nesvéprávný nechá přejet, tak by se tam mohl nainstalovat "přejezd". Určitě by to bylo levnější řešení, než jakékoliv jiné(pokud se ještě o východním vstupu uvažuje) a pomohlo by spoustě lidí. Obcházení nádraží považuji za velikou nevýhodu a spousta lidí ho také neobchází.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
10.07.2013 (9:47)  
Pro Fučida, Hanys:

"mohlo by se s tím něco udělat": Kdopak je ten pan "SE"? Určitě ne správa cesty, to je věcí místní samosprávy (vč. nákladů) za podmínek daných (schválených) Správou cesty a pokud možno mimoúrovňově. Neb jak správně píše p. Hanys: "Jednou nemáš na kolejích co dělat a tečka."
registrovaný uživatel Hanys  mail  
10.07.2013 (9:41)  
Fučida:Jenže to by těch cest přes tratě bylo nepočítaně.

dsPIC:Sice riskuje vlastní zdraví,ale proč tím potom musí trpět jiní,když čekaj ve vlaku na vyšetření MU i několik hodin anebo musej šlapat po pešunku na NAD.Jednou nemáš na kolejích co dělat a tečka.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko