Livermore/Praha — Chodíte někdy po trati? Rozmyslete si to! V kalifornském městě Livermore to zkusila místní občanka Laura Reslink – přešla trať v místě, kde není zřízen přechod, ale místní si tak pravidelně zkracují cestu do tamějšího supermarketu. Jenže, na rozdíl od mnoha jiných, ji zastavil pracovník Union Pacific, upozornil ji, že porušuje zákon státu Kalifornie a Laura se následně ocitla před soudem. Očekávala pokutu ve výši jednoho až dvou set dolarů. K jejímu zděšení ji soudkyně odsoudila k pokutě ve výši 6 tisíc dolarů. Dáma se velmi divila, neboť netušila, že chůze po trati je zakázaná, nikde prý ani neviděla zákazové tabule ve španělštině. Navíc se incident stal 7. června 2012, kdy byl Mezinárodní den povědomí o přejezdech (u nás ho známe pod označením Mezinárodní den bezpečnosti na železničních přejezdech), takže i proto se soudkyně přiklonila k exemplární výši pokuty. Inu, neznalost předpisů neomlouvá – a ne všude musí být zákazové cedule.
V Česku sice pokuta za chůzi po trati ve výši 120 tisíc korun asi nehrozí, ale i u nás je to zakázáno. A příkladů, kdy chůze po trati skončila tragicky, bychom v historii i naší železnice našli nepočítaně. Připomeňme třeba tragickou událost, která se stala 15. března 2011. Ze zastávky Újezdec u Luhačovic vyjel osobní vlak do Bojkovic. Strojvedoucí zaregistroval postavu, jak jde ve směru jízdy po vyšlapaném chodníčku vedle tratě. Když postavu míjel, zaregistroval, že se mladík otáčí, následně uslyšel ránu. Když po zastavení doběhl na místo střetu, našel již jen mrtvého mladého muže. Policisté pak následně zjistili, že ho zachytil až druhý, tedy poslední vůz vlaku. Dalším nešvarem je přecházení kolejí v místě, kde to není povoleno. Redaktoři Benešovského deníku před časem pořídli výmluvnou fotoreportáž z místního nádraží. Co k tomu říct?
Přesto, že se různé organizace snaží o prevenci, vždy se najde někdo, kdo si myslí, že jemu se přece nic stát nemůže. Letos připadl Mezinárodní den na železničních přejezdech na 7. května. Zapojila se i Správa železniční dopravní cesty. Někde, jako třeba na základní škole v Kaznějově, je chůze přes železniční trať přísně zakázána ve školním řádu (viz čl. 13). My nejsme oprávněni vám něco zakazovat, jen vás můžeme požádat, abyste to nedělali. Nechceme přicházet o čtenáře z těchto smutných důvodů.
Zdroje: Benešovský deník, ILCAD, Livermore Patch, Region-UH, SŽDC
| 10.7.2013 (6:00)
Jinak jsou to smrtelníci jako ostatní.. Proto oni mohou a ostatní ne.
Myslím, že není tak těžké přijít na nejméně 2 dost podstatné věci. Zkuste to jako železniční kvíz. :-)
Ovšem angličtina není v USA žádný úřední jazyk, jen se ze zvyku prostě všude používá.
Čímž neobhajuji jedná oné ženštiny.
Na druhou stranu znám případ pozemku s jediným přístupem přes nechráněný přejezd, který se ČD (SŽDC) prostě jednoho dne rozhodly přejezd "ochránit" závorou se zámkem - klič půjčují jen za podmínek, které lze nazvat šikanozní. Majitelům nezbývá než překonávat koleje mimo přejezd.....
A z jineho soudku: kdysi jsem na youtube videl kulervouci video, jak matka s kocarkem prechazely Benesovskou nekde v Pocernicich. Pekne pomalu, jedna kolejnice, popojit a cele to trvalo snad minutu, kdy clovek cekal prijezd rychliku udelujici Darwinovu cenu, nakonec to ale dobre dopadlo. Uz to nemuzu najit, znate to nekdo?
V Německu noeoprávněný pohyb v kolejišti hlídá nejen "DB Sicherheit", ale i řádná Polizei. A pokuta se při odchycení do loňska pohybovala 10 - 15 EUR. Letos, jako důsledek stoupající "drobné" nekázně v dopravě (obecně), pokuty vzrostly, zpravidla i více, než dvojnásobně.
"mohlo by se s tím něco udělat": Kdopak je ten pan "SE"? Určitě ne správa cesty, to je věcí místní samosprávy (vč. nákladů) za podmínek daných (schválených) Správou cesty a pokud možno mimoúrovňově. Neb jak správně píše p. Hanys: "Jednou nemáš na kolejích co dělat a tečka."
dsPIC:Sice riskuje vlastní zdraví,ale proč tím potom musí trpět jiní,když čekaj ve vlaku na vyšetření MU i několik hodin anebo musej šlapat po pešunku na NAD.Jednou nemáš na kolejích co dělat a tečka.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










