Praha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.
Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.
Zdroj: České dráhy
| 16.7.2013 (6:00)
Zjevně se počítá se soupravami se syslem a ABpee, viz tisková zpráva: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-17254/
A cena jednoho vozu Bdtn756, mi podle článku zde na ŽP vychází na cca 12 mil Kč.
Se 140 km/h nemám problém, ale WC jak z dob císařepána a otevíratelná okna...ani blbý diodový display..
Takhle si ČD představují moderní meziregionální dopravu ?
No že by otevřený prostor pro další rekonstrukce ?
Co má ale znamenat ta nepřítomnost vakuového WC?? Velkolepě to na Raildays představí jako nový vůz a pak tam v zimě dají cedulku, že staré vozy nemůžou plnit v zimě vodou, protože by tam voda zamrzla?!
Nepřítomnost elektronického systému už vůbec nechápu, není to podle mě částka nějak závratná, ve voze by určitě neměla chybět.
Ale na závěr bych ještě rád zmínil, že i kdyby byly naprosto perfektní, nevítám je na rychlících Ústí nad Labem - Kolín, protože zde po nasazení ABpee a Syslů naprosto vymizí kupé. To je chyba.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










