..: Rekonstrukci vozů řady Bdt provedou Krnovské opravny a strojírny :..

CZ-ČD 50 54 21-08 062-1 Bdt279 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír BelanPraha — České dráhy na počátku července uzavřely se společností Krnovské opravy a strojírny smlouvu na modernizaci 26 kusů starších vozidel řady Bdt. Vozy, které budou později nasazeny pravděpodobně na trasy z Kolína do Ústí nad Labem a z Olomouce přes Břeclav do Brna, budou dopravci dodány během patnácti měsíců. Celková cena kontraktu bude přibližně 219 milionů korun, tudíž přibližně 8,5 milionu korun za jeden vůz. A zde je právě kámen úrazu, jelikož vozy při rekonstrukci dle vyjádření tiskového mluvčího nedostanou například klimatizaci, nebudou disponovat ani uzavřeným systémem WC, elektronickými informačními transparenty a dalšími moderními prvky, ačkoliv původně tuto informaci České dráhy neuváděly.

Naopak budou dosazeny nové předsuvné dveře, nové sedáky či přemostění záchranné brzdy, stejně jako dojde ke kompletní revitalizaci i zbytku interiéru. V neposlední řadě výrobce instaluje zásuvky pro napájení drobné elektroniky a také dojde ke zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. I to však ukazuje na to, že České dráhy zřejmě do budoucna nemají jasný koncept modernizací. Z dnešního pohledu se zdá, že se nadále budou vyrábět jednotlivé malé série opravených vozů, jako je tato, které však budou rozdílné kvality i technického vybavení.

Zdroj: České dráhy

Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.7.2013 (6:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registered user tarten 
16.07.2013 (9:47)  
T.K:
Zjevně se počítá se soupravami se syslem a ABpee, viz tisková zpráva: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-17254/
Registered user Benpat 
16.07.2013 (9:16)  
V tiskové zprávě stojí, že vozy dostanou ještě CZE, takže s vodou v zimě nebude problém...

A cena jednoho vozu Bdtn756, mi podle článku zde na ŽP vychází na cca 12 mil Kč.
Registered user ceskolipak  mail  
16.07.2013 (8:59)  
Tady jde o něco hlubšího a to o představu rychlíkové dopravy na koridorech, z hlediska dlouhodobé koncepce. Je rok 2013, trať umožňuje 160 km/h.

Se 140 km/h nemám problém, ale WC jak z dob císařepána a otevíratelná okna...ani blbý diodový display..

Takhle si ČD představují moderní meziregionální dopravu ?

No že by otevřený prostor pro další rekonstrukce ?
16.07.2013 (8:39)  
Osm a půl mega za takovouhle nedodělávku??? To snad nemyslí vážně! Na rychlíky bez klimy, bez vakuového WC, bez elektronického informačního systému, zato s vyměněnými dveřmi... Takže za osm a půl milionu se přečalouní sedadla, ucpou netěsná okna a vymění se dveře, shnilé obklady a podlahová krytina, pokud to dobře chápu. Na podvozky se sahat nemusí, ty zvládnou i 160 km/h (stačí jen přetřít). Dobrej kšeft pro dodavatele, kteří se na tom budou podílet ;-)
Registered user ceskolipak  mail  
16.07.2013 (8:28)  
Ad komín - dívat se z otevřeného okna je možná příjemné, ale ne při rychlosti 140 km/h, tj. v celém úseku Brno-Břeclav-Olomouc, ne každému mohou vyhovovat tlakové a hlukové vlny při průjezdu kolem PHS nebo protijedoucí soupravy, což pocítí nejen cestující koukající se přímo z okna.
Registered user Komín  mail  
16.07.2013 (7:55)  
Nezmar2: To by se stát mohlo (a bylo by to docela na hov**), ale na druhou stranu Regíny a stále vyráběné vozy Bdtn 756/7 mají polospouštěcí okna, která jsou asi nejlepší.
Registered user Komín  mail  
16.07.2013 (7:52)  
Absenci klimatizace bych asi jako jedninou prominul. Nemusí každému vyhovovat a dívat se z otevřeného okna je docela příjemné (jestli tam však budou okna neoteviratelná, tak ten bude vagon jezdit v létě prázdný, i beze mě).

Co má ale znamenat ta nepřítomnost vakuového WC?? Velkolepě to na Raildays představí jako nový vůz a pak tam v zimě dají cedulku, že staré vozy nemůžou plnit v zimě vodou, protože by tam voda zamrzla?!

Nepřítomnost elektronického systému už vůbec nechápu, není to podle mě částka nějak závratná, ve voze by určitě neměla chybět.

Ale na závěr bych ještě rád zmínil, že i kdyby byly naprosto perfektní, nevítám je na rychlících Ústí nad Labem - Kolín, protože zde po nasazení ABpee a Syslů naprosto vymizí kupé. To je chyba.
Correspondent or Member of ŽelPage Rabín 
16.07.2013 (7:46)  
Martin Grill: domníval jsem se, že taková směrnice už dávno existuje...
16.07.2013 (7:41)  
Klimatizace a okna dopadne predpokladam "nejlepsim" zpusobem. Dosazenim vyklapecich oken bez klimatizace.
16.07.2013 (7:20)  
Hm... už vidím jak do diskuse za chvilku napíše milovník Bdt Honza, že je rád že mu s jeho oblíbenou řadou nic moc neprovedou :-/ Také by mě zajímalo, jak je to s těmi okny. A dále jestli bude možné tento vůz zařadit do soupravy se Syslem (když je řeč o trati 072), současný Bdt tam pokud vím použít nejde.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko