..: První dodávka PESY pro DB Regio :..

PESA Link pro DB, foto: PESA Bydgoszcz - Polský výrobce kolejových vozidel PESA získal první zakázku z rozsáhlé rámcové smlouvy na motorové jednotky Link, určené pro DB Regio. Německý národní dopravce vyhrál výběrové řízení na provozování osobní dopravy na tratích v regionu Sauerland, položeného na pomezí spolkových zemí Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko. DB má v dané oblasti zajišťovat osobní dopravu na neelektrizovaných tratích od prosince 2016.

Konkrétně se jedná o tato vozební ramena, znázorněná též na schématu sítě:

  • RE 17 Hagen - Kassel-Wilhelmshöhe
  • RE 57 Dortmund - Winterberg/Brilon Stadt
  • RB 52 Dortmund - Lüdenscheid
  • RB 53 Dortmund - Iserlohn
  • RB 54 Unna - Neuenrade
  • RB 43 Dortmund - Dorsten

Linku RB 43, kterou nyní obsluhuje společnost Nordwestbahn, převezme DB již v prosinci 2015.

Pro výše uvedená spojení objednala DB Regio u Pesy celkem 37 motorových jednotek - 20 dvoudílných (Link II) a 17 třídílných (Link III). Dvoudílná souprava o délce 43,73 metru pojme celkem 120 cestujících, třídílná verze měří na délku 57,13 metru a přepraví najednou až 160 cestujících. Společnými znaky obou verzí jednotek jsou maximální rychlost 140 km/h, podlaha ve výšce 760 mm nad temenem kolejnice, klimatizace oddílu pro cestující a uzpůsobení pro přepravu dvou invalidních vozíků. Třídílná verze bude na požadavek objednavatele uzpůsobena pro přepravu až 36 jízdních kol - třídílné jednotky budou nasazeny převážně v turisticky atraktivních oblastech.

Zdroje: inforail.pl, zrl.de


Jiří Bajer | 8.9.2013 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Vesos  mail  
09.09.2013 (10:29)  
Radek P: Studénka žije, je přestěhována do Ostravy, už několik let.
http://www.vagonka.cz/30000.asp?ids=1
09.09.2013 (9:49)  
Zajímavé je že na části vysoutěžených linek teď jezdí naklápěcí RegioSwingery - asi to naklápění není zase taková výhra :-) Co jsem viděl v uzlové lesní stanici Brilon Wald, setkává se tam různorodá směsice - RegioSwingery, Desira, GTW i 628. Při závodech v lyžování ve Willingenu prý jezdí i klasiky. Bohužel cestujících jsem tam moc nevíděl, a to bylo v ranní špičce pracovního dne a kvůli NAD museli všichni ze všech směrů přestoupit...
09.09.2013 (9:06)  
Podle mne rozhodovala kupní cena těch vozů. Bombardier motorák nemá (Itino se už nově nedělá a Talent 2 v dieselu je zatím jen na papíře) a Alstom či Siemens byli určitě dražší než Pesa, která je schopná v takovém množství nabízet "za hubičku".
Registrierter Benutzer Keprt 
08.09.2013 (15:22)  
Dnešní absenci motoráku v nabídce českého železničního průmyslu nevidím jako nic fatálního ani definitivního. Naopak považuju za rozumné a logické, že po období útlumu (netýkal se jen transformujících se zemí) přeživší a nějak konsolidovaní výrobci/opravci zaměřili své lidské a finanční síly na určité druhy vozidel, bez ambice pokrýt celé portfolio ŽKV. To teď přináší plody a co bude dál, se uvidí.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
08.09.2013 (13:01)  
Ty světla jsou vynikající. Jen pro srovnání s produkcí Škody, kdy jsou tvořeny jen docela nenápaditými bodovkami...
08.09.2013 (12:39)  
Škodovka před válkou dělala motorové vozy, pak dělala v 80tých letech nějaké vozy pro SSSR, tak by mohla dělat další.
08.09.2013 (12:10)  
Ja myslim, ze DB to delaji z ciste pragmatickych duvodu - konkurence na dodavatelske strane je dobra a "velka trojka" v podobe Siemensu, Bombardier a Alstomu se chova jako oligopol. Takze vpusti na trh CZ a PL dodavatele (kteri se jiz vice ci mene osvedcili jinde) a cilem nebude jim zacit davat vetsinu zakazek. Cilem bude ukazat ostatnim "bacha kluci je tu jeste nekdo jiny".
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
08.09.2013 (11:54)  
A kdo by měl takový český motorák vyrábět? Studénka nežije, v Parsu umí jen repa(r)sovat, v Plzni EMU a e-loko. V Lounech pak nákladní vozy...
08.09.2013 (11:29)  
Němci kupují české Škodovky, rumunské Dacie atd. ze dvou důvodů:
a) Kvalita je stejná jako u VW (nebo Opel) a svou práci udělají také
b) Peníze

Teď přišlo i na vlaky. Ale mám ne zrovna příjemný pocit, že českým vagonkám definitivně ujel vlak - motorák.
08.09.2013 (10:02)  
Koukám, že Němci se začali v těch výběrových řízeních docela otevírat i výrobcům z jiných zemí než Německa, což je dobře. Jedině tak má EU smysl.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko