..: Novou zastávku Praha-Kačerov postaví Metrostav :..

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.

Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.

Zdroj: Finanční noviny


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.4.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
07.04.2014 (8:46)  
Z hlediska dopravní obslužnosti jistě krok vpřed. Bohužel ovšem předpokládám konec výborné nádražky v Bubenči... Tam se pilo a pozorovalo, co projede na trati...:-) Nemáte někdo nějaké info, co bude s budovou Pha-Bubeneč?
06.04.2014 (23:26)  
A jak to vypadá aktuálně s přípravami na zastávku na Albertově u nádraží Vyšehrad?
06.04.2014 (23:24)  
Jaroslav_T: Tak to je v pohodě. Kvůli zastávkám v oblouku se objednaly RegioPantery s většími dveřmi. :)
06.04.2014 (22:20)  
Jsem rád, že se konečně zastávka Praha-Kačerov uvede do života.
Přibližně někdy v roce 1975 jsem někde četl (ve Večerní Praze?) zdůvodnění, proč nelze zřídit na Kačerově zastávku. Co si pamatuji, tak byly uváděny důvody: zastávka by byla v oblouku, zastávka by byla příliš blízko - 1 km - od žst. Praha-Krč ... Tehdejší zdůvodnění ve mně vyvolalo pocit, že se hledají důvody, aby to nešlo.
06.04.2014 (20:28)  
Rozhodující nebude ani tak počet nástupišť, jako spíše počet nástupních hran.
registrovaný uživatel Gale 
06.04.2014 (19:20)  
Pazzy, 743 010-1: Překvapení se asi konat nebudou. Projekt jsem sice taky nenašel, ale vypadlo na mě aspoň rozhodnutí o umístění stavby z loňského října.
http://www.praha11.cz/cs/aktuality/zpravy-z-prahy/rozhodnuti-o-umisteni-nove-zeleznicni-zastavky-praha-8211-kacerov.html
Nástupiště bude jenom jedno, od něj povede chodník a schody ke vstupu na služební lávku do depa na východním konci podchodu pod Michelskou. Na tomhle konci podchodu by taky měl být výtah k zastávkám autobusů směr Nusle a Brumlovka.
Každý pokrok je dobrý, ale na jednu kolej mezi Vršovicema a Krčí se imho sotva vejde provoz pacifiku...
06.04.2014 (18:33)  
Je tam služební přechod do depa a koleje jsou od sebe dost daleko, tedy pokud tam nepřibude třetí kolej, což je asi utopie, tak by stačilo ostrovní nástupiště a nějaké schodiště+výtah. Jiná než opičí dráha udělat nejde, protože se přechází traťová kolej metra. S těmi intervaly jsem to myslel tak, že jsou tam i autobusy, které mají 30 minut interval.
06.04.2014 (18:29)  
duškin jestli se Vám nechce proklikávat na jízdní řády z různých stanic, intervaly linky C najdete i tady: http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_c.htm vpravo nahoře.
06.04.2014 (16:54)  
Pazzy: no za 17M to vidím tak na chodníček od nástupiště u jedné koleje nahoru k podchodu pod Michelskou, do kterého se udělá v čele díra.

Milé překvapení by bylo, kdyby vyrostlo nástupiště i u druhé koleje a od ní by vedl chodníček ke stezce, co vede při kraji mostu metra a používá se nyní jako služební vstup do depa Kačerov. Pokud tudy teda chtějí tahat vlaky v městských intervalech...

Ještě milejší překvapení by byl výtah (výtahy) z podchodu k foyer stanice Kačerov. Jsou tam teď jen schody. Pro cestu z autobusové zastávky na opačné straně od metra je to hotová opičí dráha pro běžného cestujícího, o kočárcích / vozících ani nemluvím.

Projekt jsem po letmém gůglování nenašel. Třeba se objeví...

Ale článek o zastávce je tady:
http://praha.idnes.cz/vlakova-stanice-kacerov-dostala-povoleni-f1t-/praha-zpravy.aspx?c=A130922_143712_praha-zpravy_jj
registrovaný uživatel Pazzy 
06.04.2014 (14:14)  
Jak bude nakonec řešen přechod mezi tratí na dně údolí a metrem na kopci? Nevíte někdo?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko