Praha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.
Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.
Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.
Zdroj: Finanční noviny
| 6.4.2014 (8:00)
Přibližně někdy v roce 1975 jsem někde četl (ve Večerní Praze?) zdůvodnění, proč nelze zřídit na Kačerově zastávku. Co si pamatuji, tak byly uváděny důvody: zastávka by byla v oblouku, zastávka by byla příliš blízko - 1 km - od žst. Praha-Krč ... Tehdejší zdůvodnění ve mně vyvolalo pocit, že se hledají důvody, aby to nešlo.
http://www.praha11.cz/cs/aktuality/zpravy-z-prahy/rozhodnuti-o-umisteni-nove-zeleznicni-zastavky-praha-8211-kacerov.html
Nástupiště bude jenom jedno, od něj povede chodník a schody ke vstupu na služební lávku do depa na východním konci podchodu pod Michelskou. Na tomhle konci podchodu by taky měl být výtah k zastávkám autobusů směr Nusle a Brumlovka.
Každý pokrok je dobrý, ale na jednu kolej mezi Vršovicema a Krčí se imho sotva vejde provoz pacifiku...
Milé překvapení by bylo, kdyby vyrostlo nástupiště i u druhé koleje a od ní by vedl chodníček ke stezce, co vede při kraji mostu metra a používá se nyní jako služební vstup do depa Kačerov. Pokud tudy teda chtějí tahat vlaky v městských intervalech...
Ještě milejší překvapení by byl výtah (výtahy) z podchodu k foyer stanice Kačerov. Jsou tam teď jen schody. Pro cestu z autobusové zastávky na opačné straně od metra je to hotová opičí dráha pro běžného cestujícího, o kočárcích / vozících ani nemluvím.
Projekt jsem po letmém gůglování nenašel. Třeba se objeví...
Ale článek o zastávce je tady:
http://praha.idnes.cz/vlakova-stanice-kacerov-dostala-povoleni-f1t-/praha-zpravy.aspx?c=A130922_143712_praha-zpravy_jj
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










