Neumünster — Železniční dílny v severoněmeckém Neumünsteru předaly koncem října 2013 dopravci DB Fernverkehr 250. vůz, který prošel modernizací interiéru, určený pro vlaky EC/IC. Jedná se o vůz s označením D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, tedy velkoprostorový vůz s místem pro invalidy a polovinou vozu vybavenou háky na kola. Vůz je, na rozdíl od ostatních modernizací, vyzdoben (nad červenou čárou typickou pro vozy DB) barvami Šlesvicko-Holštýnska a doplněn nápisem 250. Fahrzeug. V pruhu na bočnici se nachází nápis DB Werk Neumünster a logo města. Tuto rozsáhlou akci, která nemá v poslední době jinde v Evropě obdoby, zahájily DB před více než rokem a doposud touto modernizací prošlo celkem 387 vozů (stav k 11. listopadu 2013) z celkem plánovaného počtu 773. Na modernizacích se podílí více železničních dílen, nejen ty v Neumünsteru.
Interiér vozů je kompletně modernizován, původní sedadla jsou nahrazena novými ve standardu ICE, stejně tak je nahrazeno i obložení interiéru, koberce a jsou dosazeny nové rozkládací stolky. Poslední rekonstruovaný vůz by měl být předán dopravci koncem roku 2014. Očekávaná životnost těchto modernizovaných vozů bude minimálně 10 let.
Za poskytnutí fotografií patří autorovi poděkování.
Zdroj: Drehscheibe foren

"Sto let" nebylo nic rozumnějšího lepšího, a teď už je. Dveře které jdou centrálně zavírat, spolehlivě blokovat po rozjezdu, nezužují světlou šířku průchodu... ano samozřejmě, není to životně důležité, ale tak - kupujete si ještě dneska auto bez posilovače, ABS, airbagů??
Slabší lidé a zřídka cestující "s tím" (zlamovačky na kliku) zápasili odjakživa, ať už pro nedostatek hrubé síly či proto že měli problém napoprvé pochopit "jak se s tím vergluje"...
Sto let s tím nebyl problém. Čím to je, že jsou teď tak neschopně nesamostatní?
Jejich eliminace by měla být základem jakékoliv rekonstrukce, pravidelně jsem svědkem, jak kvůli tomu lidé málem nejsou schopni vystoupit.
A AW Neumünster se zde pustil do rekonstrukce za hranicí prosté údržby. Hezká newska.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.













