..: Jízdní řád 2014 - změny v mezinárodní a dálkové dopravě :..

380.013 v čele EC 137 Moravia, který jel již dle nového řazení., foto: Ostradik/K-report.netPraha — České dráhy ve čtvrtek 22. listopadu představily změny v jimi provozované dálkové a mezinárodní dopravě, které nás čekají v souvislosti s příchodem nového jízdního řádu. Změn v trasách i nových vozidelch je pomálu; ty zajímavější přijdou zřejmě až v průběhu příštího roku v souvislosti s nasazováním nově nakupovaných jednotek Siemens Viaggio Comfort. Mezi novinky, které poznáme již v polovině prosince, tak patří hlavně drobné úpravy časových poloh vlaků na jednotlivých linkách a nová kategorizace expresních vlaků. O poznání méně příjemnými změnami jsou ty tarifní, o kterých vás však budeme ještě informovat samostatně.

Návrat kategorie InterCity

První ze série 21 modernizovaných jídelních vozů WRmee816 obdržely ČD v červnu 2012, foto: Juraj Kováč Vlaky kategorie InterCity jsme mohli letos na českých kolejích vidět pouze v barvách soukromého dopravce RegioJet. To se teď mění, České dráhy v tomto ohledu opět mění strategii, omezují kategorii Expres a většinu expresů převedou právě na kategorií InterCity a EuroCity. Zatímco dříve ale samotné zařazení do kategorie nemělo se skutečnou kvalitou vlaku nic společného, nyní České dráhy přistoupily alespoň na určité standardy, které by každý vlak „vyšší kvality“ měl splňovat. Jedinou konkrétně specifikovanou všeobecnou podmínkou je však zařazení jídelního vozu či bistrovozu, dále se mluví o nasazování hlavně modernizovaných či nových vozů, což je ale poněkud relativní kritérium. Cestující první třídy pak potěší novinka v podobě bezplatných novin a vody na všech spojích IC/EC. Znamená to mj. jednotný komfort na linkách Ex 1 Praha - Bohumín - Žilina a Ex2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Slovensko, které spolu mají velkou část trasy společnou, ale linka Ex2 dosud nebyla považována za konkurenční a standard služeb v 1. třídě byl nižší.

Do Moskvy rychleji

Vltava Crew, foto: Josef Petrák Spokojeni mohou být od 14. prosince zejména cestující, kteří využívají noční vlaky k cestám na východ, zejména pak do Polska, na Ukrajinu a do Ruska. Dosavadní přímé lůžkové vozy Praha – Moskva (- Petrohrad), které z Prahy letos odjížděly na vlaku EN 445 Slovakia v pozdních večerních hodinách, nově pojedou z české metropole již po čtvrté hodině odpolední jako samostatný rychlík 405 Vltava. Zásadní změnou však bude zrychlení celého spojení, a to o více než pět hodin. Vlak bude ale nově veden jako komerční s globální cenou, sestaven bude jako doposud z moderních lůžkových vozů Ruských železnic (RŽD). Negativnější zprávou pak je omezení jízdy vlaku, který nově pojede pouze některé dny v týdnu.

Více vlaků na Slovensko, méně do Polska

150.210-3 na vlaku EC 126 Fatra, Ústí u Vsetína - Vsetín (23.5.2010), foto: Ivo Rušák Prosincová změna grafikonu může přinést úsměv na tváři také pro cestující, kteří využívají vlaky mezi Prahou a Žilinským krajem. V relaci Praha – Horní Lideč – Žilina (– Košice/Zvolen) bude rozšířen počet vlaků tak, aby byl dodržen jejich dvouhodinový interval po celý den. Ve všech soupravách by měl být řazen jídelní vůz, nebo bistrovůz. Kromě toho dojde také k prodloužení dalšího páru vlaků Praha – Žilina až do Zvolena. K méně pozitivním změnám pak patří omezení u denních vlaků do Polska, které podle Českých drah vychází z požadavků polského dopravce PKP Intercity. U nás se to projeví ve zrušení vlaku EC 110/111 Praha, cestující z Prahy budou odkázáni na spojení vlaky SC s přestupem na Ostravsku.

Německo i Rakousko podobně jako letos

371 u Řeže, foto: Excelsior Na cestách k našim západním sousedům nedojde k žádným razantním změnám. Co se týče Rakouska, bude zkvalitněno spojení Praha – Linz, které zrychlí o 18 minut (respektive o 8 minut v opačném směru). Na tyto vlaky a některé obratové rychlíky navíc budou nasazovány komfortnější soupravy standardu EC, takže zajíždění vozů řady B či A na území Rakouska by tak mohlo definitivně skončit. O plánovaném nasazení souprav railjet jsme již mluvili dříve. Na vlacích do Německa také nedojde k žádným zásadním změnám, jedinou z nich bude prodloužení vlaku EC Alois Negrelli až do stanice Rostock Hbf, avšak pouze ve vybraných dnech v týdnu.

Další vozy z Rakouska?

ČD Bmz od ÖBB, České Velenice, foto: Michal Šimek Kromě změn v tabulkách jízdních řádů slibují České dráhy také zlepšení komfortu cestování. Kromě dodávek prvních souprav railjet, o kterých jsme se již zmiňovali, přijdou na řadu také jiná dílčí zlepšení. Mezi ty bude bezesporu patřit také nákup přibližně osmdesáti starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB), který naváže na již provedené podobné nákupy v minulosti. Na rozdíl od předchozích dodávek však nyní nakupované vozy budou disponovat například klimatizací nebo vakuovým systémem WC a kromě vozů první a druhé třídy bude tato dodávka obohacena i o 10 (časopis Železničář uvádí 12) velmi potřebných vozů lehátkových, které nahradí staré vagony řady Bc na nočních vlacích na východ od nás. Všechny vozy z Rakouska by měly být do provozu nasazeny do konce příštího roku. Uveďme, že z 32 vozů řady Bmz pořízených z Rakouska v roce 2011 je nasazována dosud jen polovina.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 26.11.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
26.11.2013 (17:53)  
EC 174: Takže protože se šotouškovi nelíbí slon v sobotu na 543, tak se to mělo vyřešit jako v původním návrhu a to, že tedy nepojede v sobotu nic. Jen další postiženej tim svým koníčkem...
26.11.2013 (17:22)  
Pikehead: Tak sorry,jen jsem se zeptal,protože dříve jezdily u nás i v noci no...
26.11.2013 (17:08)  
kukuda: A proč by něco mělo jezdit ausgerechnet u vás v hadích prdelích? :)

Je spousta jiných podobných, kde taky nic nejezdí.A kde není vlak, často nic nejede celý víkend, natož noc... :) Tady není Německo ani Švajc, kamaráde. :)
26.11.2013 (16:31)  
Na trati 280 je přes den sice dvouhodinový takt,ale v noci nejede nic. Dříve jezdil třeba Vihorlat nebo Šírava přes 280ku.Ještě EN 424 Slovakia v roce 2010 zastavoval ze služebních důvodů v H.Lidči,takže byla možnost nastoupit aspoň načerno. Ale teď u nás nejezdí vůbec nic. Proč?
Registrierter Benutzer EC 172  mail  
26.11.2013 (15:13)  
Škoda EC 110/111.
Registrierter Benutzer pekař 
26.11.2013 (14:48)  
bartik: jde prostě o to, že stav, který je dnes, tzn. Helfštýn do Břeclavi a tam přípoj do Vídně, je vcelku dobrý. Od nového GVD nebude. Druhou věcí je pak cena

Je ale zase fakt, ýe se zlepší ranní spojení do Bratislavy.
26.11.2013 (14:41)  
bartik09: Nevšiml jsem si, že by Jančura v ČR provozoval linky stylem jeden bus tam-jeden zpět. Vždycky to je linka a je to napojené do sítě. Tady spíš nevidím bus na dřív do Brna, třeba na ten bus, co je v 5 ráno ve Vídni. :) Tak jako tak, máme tu II. koridor, součást TEN-T, a je nám skoro k ničemu.
26.11.2013 (14:33)  
JP: No proste tvrdim, ze ani Jancurovi nestoji za to poslat jeden autobus o 60 mistech z Ostravy Vidne s prijezdem - rekneme - 8:30 by vyhovovalo? To podpuruje moje tvrzeni, ze o to spojeni proste neni zajem.
26.11.2013 (14:18)  
Já jsem jako jihočech velmi zvědav co znamená formulka "vozy standardu EC". Jestli se zázračně někde objeví Bmz nebo se vrátí do Budějc Bmee (což vůz standardu EC nepochybně je, když jezdí jako posilový vozy na EC do Vídně).
26.11.2013 (14:11)  
bartik09: Asi už fakt nevím, co chcete slyšet. :) Problém je v tom, že napřed musí být nabídka, pak vznikne poptávka. Spojení na nějakou rozumnou ranní hodinu z Ostravska do Vídně neexistuje (a Chopina nepočítám).
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko