Varšava — Rok 2013 je pro polské železnice bezpochyby rokem rychlostních rekordů. Po únorovém zdolání dvousetkilometrové hranice vozidlem vyrobeným v Polsku tato hranice pak v průběhu roku padla ještě jednou. Zatímco poprvé se jednalo o rekord v Polsku vyrobené elektrické jednotky Impuls z produkce Newagu, podruhé šlo o rekord vozidla nezávislé trakce. Na podzim, 15. října, dosáhl motorový vůz 611M z produkce Pesy rychlost 201 km/h na trase z Moskvy do Petrohradu. Motorový vůz 611M je inspekční vůz pro RŽD, který si v počtu dvou kusů objednaly ruské železnice a do provozu mají být nasazeny ještě před zahájením olympijských her v Soči.
V neděli 24. listopadu 2013 pak padl absolutní rychlostní rekord na polských železnicích. Jednotka Pendolino PKP IC během testů na CMK dosáhla rychlosti 293 km/h. Přitom jen o den dříve byl nový rekord ustaven na hodnotě 291 km/h. Pro připomenutí – dosavadní dlouhá léta nepřekonaný rekord měl hodnotu 250 km/h a byl dosažen v roce 1994 taktéž jednotkou pendolino, tenkrát ovšem starší generace ETR 460.
Zdroj: Rynek Kolejowy

Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











