..: Zimní nabídka ČD Restaurant - nová jídla i ceny :..

Zakarpatský boršč, foto: JLV Praha — Služba ČD Restaurant s příchodem nového jízdního řádu 2013/2014 změnila menu, ale také ceny některých klasických nabídek. JLV, dodavatel cateringových služeb pro vlaky Českých drah, už přes rok zařazuje do menu sezónní pokrmy. Tentokrát však sáhl i do stálic jídelního lístku a také mírně zvýšil ceny. Od neděle potkáte jídelní či bistro vozy drah na více soupravách, např. mezi Prahou a Žilinou, nově také na EuroCity Avala z Prahy do Bělehradu. Zatím bez podrobností zůstává asi nejzajímavější novinka — možnost předobjednání jídel do vlaku SC Pendolino v eshopu — která měla být spuštěna už dnes.

Po roce se vrátil Zakarpatský boršč se zakysanou smetanou. V rámci zimní nabídky se na palubě objeví grilované vepřové koleno podávané s čerstvým křenem, hořčicí a pečivem, kuřecí stehno à la bažant s krupicovými noky a salát Waldorf z ledového salátu, jablka, ořechů, řapíkatého celeru a majonézy. Jako dezert jsou pak nabízeny povidlové vdolečky s tvarohem a šlehačkou.

Hovězí guláš s houskovými knedlíky, foto: Tomáš Kalousek Změny stálé nabídky se nevyhnuly žádné z částí. U snídaní budou na výběr všechny teplé nápoje z menu, když doposud bylo možné vybírat jen mezi kávou a čajem. K menu bude vždy ošatka se třemi druhy pečiva. Základní snídaně proto zdražila o 20 korun. Teplé předkrmy (pečená šunka s vejci a toasty se šunkovou omeletou a zeleninou) zdraží o stejnou částku. Dřívější ledový salát s rukolou byl nově nahrazen paštikou z kuřecích jater s brusinkami a pečivem a mezi předkrmy byla z hlavních jídel přesunuta Pražská omeleta „sandwich“. U hlavních jídel a minutek se ceny nijak nemění, pouze místo dřívějších farfalle jsou nově v nabídce pappardelle s tomaty, lilkem, cuketou, žampiony a parmazánem ve verzi bez a s kuřecím masem. Minutky pak nově tvoří kuřecí nudličky s pórkem, cibulkou a žampiony na karí Madras, s jasmínovou rýží a vepřová pečeně s restovanou cuketou a špenátem na slanině, opékané brambory. Dřívější zeleninové saláty jsou nově nahrazeny těstovinovým salátem se sýrem Cottage, rukolou, špenátem a ořechovým vinaigrette za o třetinu vyšší cenu.

JLV - Bistro Cena dezertů byla také mírně zvýšena a sjednocena na 45 korunách. K sladkému menu bude stejně jako u snídaní možné zvolit libovolný teplý nápoj z nabídky, ne jen cappuccino, jak tomu bylo do soboty. Řadu teplých nápojů nově rozšíří latté macchiato. Koňak Hennessy se bude nabízet v objemu 5 cl místo dřívějších 3 cl. Rozšířen byl i vinný lístek a klesly ceny některých značek vín.

Od neděle 15. prosince 2013 mělo být spuštěno již dříve avizované předobjednat jídla při koupi jízdenky. Přesné podmínky služby, včetně možných omezení však dosud nebyly publikovány a eshop Českých drah funkci ještě v neděli ráno nenabízel. Podobnou službu před pár dny spustil i dopravce RegioJet. Původně sliboval předobjednávky jídel už od září 2012, ale k realizaci došlo až v prosinci 2013, kdy umožňuje přikoupení zvláštních snídaňových menu do vybraných spojů z Havířova i Prahy a nelze zvolit nic z palubního menu.

Zdroj: Jidelnivozy.cz


JiříK. | 15.12.2013 (8:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registered user R.U.R.  mail  
15.12.2013 (21:58)  
JLV je v současnosti dost dobrý, na RJ to sice nemá (ale RJ tomu kolejovému stravování dává dost jinou prioritu), ale například LE s jejich nedobrejma uměle vypadajícíma jídlama strčej v pohodě do kapsy. Pořád mi to přijde drahý a radši si s sebou udělám svačinu, ale když tu svačinu nemam, tak si do JLV restaurace rád zajdu, než abych mřel hlady :-))
15.12.2013 (21:40)  
mr.bean: To mi je samozrejme jasné, práve preto by to ale mal riešiť minibar. Často sa pristihnem, že by som vo vlaku aj niečo zjedol, ale na opačný koniec súpravy do WR sa mi nechce, a nejaký syntetický sendvič za 59,- ma fakt neberie.

Čo sa týka pendolina, potrebuje to ešte trochu vychytať. Napr. objednávka, kde jedna položka už nie je dostupná, bola automaticky stornovaná. Kto práve nesleduje e-mail, ten bude hodinu čakať zbytočne. Tiež sa mi už stalo, že pred Ostravou boli všetky služby ukončené, i keď vlak pokračuje do Českého Těšína. Preto mám k tomu trochu odmeraný prístup.
Registered user TTtrain  mail  
15.12.2013 (21:01)  
M: kolik stoji prasečí haxna v tuctové mnichovské pivnici, ani v Pendolinu, to nevím. Ale v nejmenované echt-bavorské restauraci to lze pořídit za typických 9,99 €. A je to vždy pěkný kousek.
Registered user M 
15.12.2013 (20:30)  
Kolik stoji to koleno v te tuctove mnichovske pivnici, ze jsem tak smely?
15.12.2013 (19:30)  
Bohumil Stejskal: To, že někdo má osobní problém s ČD a JLV, není důvod opakovaně jakékoliv texty o těchto subjektech nepravdivě označovat jako potajnu placené PR. To bych si vyprošoval.
15.12.2013 (19:18)  
Neměly by být tyhle (placené?) PR články nějak zvlášť označené? Není to v ČR stále ještě povinnost, ale měla by to být přinejmenším slušnost. A čouhá to z nich jako sláma z bot, i když mě určitě bude někdo přesvědčovat, že to píárko není...


No jo, ČD-JLV mě vlastně odnaučilo ve vlaku jíst, zejména v období jejich nenažranosti v 90. letech, ve kterém prodávalo třetinku piva přes stovku a hlavní jídlo dráž než v Alcronu. Pak jsem to ještě jednou zkusil někdy 2006 nebo 2007 a bylo to furt stejné, akorát levnější, ale včetně pokusu mě natáhnout. Takže dneska si klidně můžou hrát na hogo-fogo guláš (s oblohou z hlávkového salátu, světoví šéfkuchaři?!) nebo vepřové minikoleno (viděli ho někdy v tuctové mnichovské pivnici?), já budu k ukojení hladu a chutě nadále používat místa pevně spojená se zemí.
15.12.2013 (19:18)  
J.K.
V podstate s vami souhlasim.
Ale objednavka jidel v 2.tr. u vlaku, ktere nejsou povine mistenkove je naprosto nerealna. Predstavte si treba toho Haska, preplnenym vlakem nese cisnik nebo servirka vami objednane jidlo pres 3 plne vagony. Mne by asi nechutnalo.
Registered user thingie  mail  
15.12.2013 (18:19)  
Já si dávám nějaké jídlo přes online objednávku skoro každou cestu s pendolinem (co je docela často) a nevidím tam problém. Donášku na místo jsem dostal vždy, i jsem bez problému zaplatil kartou (žehličkou!), dostal jsem i všechno další o co jsem si v poznámce k objednávce řekl (točené pivo), jediná výtka je, že se to jídlo podává na plastových jednorázovkách, ale je to svým způsobem u donášky očekávatelné. A ano, není tam na to moc místa.

Určitě je to neporovnatelné s LE, kde jsem si párkrát zkusil dát nějaké jídlo s velmi omezené nabídky a byl vždy zklamán. Nějaký LE salát. co jsem měl posledně, byl sice velmi levný, ale taky podle toho vypadal. Jakési balené cosi, nepromíchané, krutony v piksličce zvlášť, chuť nevalná. Proti řízku nebo svíčkové v pendolinu dost zoufalé. Jediné plus je, že obsluha i v economy class je trochu snaživější, častěji sbírá odpadky a chodí se ptát, zda něco nechci.
15.12.2013 (17:58)  
U JLV, resp. ČD-R rozhodne oceňujem, že sa snažia to jedlo trochu pozdvihnúť a neboja sa invencie. Fakt nesúhlasím s M474, že by toto nebolo pre "obyčajných ľudí" (nech už to je ktokoľvek). Kvalitatívne aj pomerom cena/výkon je to na míle vzdialené od nejakej svačiny z večierky.

Čo príliš nechápem, je tlačenie ČD Restaurant do pendolina, kde to, vzhľadom na vlastnosti vozidla, príliš nefunguje. Baštiť sviečkovú na stojáka je pekná otrava, online objednávky sú lotéria a obsah minibaru je slabý. A to vlastne platí aj pre ostatné vlaky: kto chce niečo jednoduché zjesť priamo na mieste, ten nepochodí. V tomto smere zlatý RJ/LE.
Jasne, z času na čas je príjemné posedieť v extra vagóne, ale začína mi to občas pripadať ako anachronizmus. Včera v Haškovi som sa najprv musel dostať skrz celú súpravu do WRmee a brať so sebou všetky cenné veci; potom sa zase pretlačiť plnými uličkami na svoje miesto a modliť sa, aby ho medzitým niekto neobsadil, keď tam bola len prehodená bunda. Čo by som dal zato, keby som si tie párky mohol zjesť priamo na svojom sedadle...
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
15.12.2013 (14:11)  
M 474 003: Obyčejný člověk jí jako člověk.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko