Praha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.
Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.
Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.
Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet
| 14.1.2014 (16:00)
To bude nějaká legislativní novinka?
Pokud je mi známo, tak dálniční známky se platí již dost dlouho, ještě déle se platí silniční daň z vozidel sloužících k podnikání a již zmiňované mýtné pro nákladní vozidla také není novinkou letošního roku. Občas by to chtělo znát problematiku než napíšeš takovej canc.
http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_fond_dopravn%C3%AD_infrastruktury
Pravdou je, ze letadla na 99.99% trasy nepotrebuji infrakstrukturu, rocne se za udrzbu leteckych komunikaci neda nic a za poslednich 20 let se nepostavil ani kilometr nove (tim spis vysokorychlostni) letecke komunikace.
Martin99 - poplatek za dalnice plati i osobni auta, nejen kamiony.
M-průvočí: A když denně nabíráte zpoždění na jiných tratích, tak je to taky kvůli RJ?
Vy dva jste fakt dobrá dvojka... :-)
František: A co mýtné, které platí kamióny teď na dálnicích a brzy i na silnicích 1.třídy...
Uz jste nam tady chybel.
A jak jsem níže četl, že auta státu vydělávají, nemohl jsem se nepousmát, neboť i vlaky spotřebují energii, i vlaky je třeba vyrábět a udržovat a i koleje je třeba využívat, takže pohádka o bohatnutí státu jen na autech, jakkoli tomu tak může být, je opět jen jednostranným vhledem do celé škály dějů a jejich souvislostí.
Nepotřebujeme vagóny z Rakouska u ČD máme vagónu dost a většinou jsou mnohem mladší než ty rakouske a taky pohodlnější když si můžete sednout přes celou lavici v B místo toho aby vás tlačila opěrka která se nedá sklopit a vy jste si nemohli udělat pohodli jako je to u Bee a Bpee který upřímně nesnáším a vždycky se skoro osypu když mám službu a ve vlaku jsou jen Bee a Bpee protože si nemůžu ani pořádně sednout a je to otrava
B je mnohem praktičtější vagón než tenhle rakouskej šrot a navíc se vám v létě nestane že nejde klimatizace a ve vlaku je k padnutí jak se Regiojetu stává pořád protože tady si jako u normálních civilizovaných lidí můžete otevřít okno a nesedíte zavřený za sklem
je to trošku off-topic, ale proč letecká doprava neplatí spotřební daň?????
ŽelPage :D
Telecom jako monopol by nabídl levnější volání... dobrý vtip
Já říkal, že soukromníci nenabídli levnější volání. Tohle snad z kontextu pochopí každý debil.
A ty poznámky na mě si strčte do ...
Smiřte se s tím, že mám jiný názor než vy, nebo raději své nepřátele zablokujte.
Já svůj názor řekl, argument jsem taky řek, protiargument* jsem vyslyšel, tak co tu ksakru řešíte?
Dobrou noc.
* Cituji: Dál bych ti chtěl říci, že i kdyby byla nějaká sebevýdělečnější činost v rukou státu, tak stát ji stejně promrhá.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










