..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   
15.01.2014 (20:43)  
Kubajz: A co myslite, ze ty lidi s penezi co usetrili udelaji? Koupi si neco jineho a statu prispeji tak jako tak.

Ano, samozřejmě že i z koupě něčeho jiného bude mít stát příjem, ale ne takový jako z benzínu. Z litru benzínu za 36 Kč má stát 6,25 DPH a 12,84 spotřební daň (celkem 53% z ceny). Z jízdenky za 36 Kč má stát 4,70 DPH a spotřební daň žádnou (13% z ceny). Samozřejmě se to dá vyrovnat (nebo možná i přebít) tím, že si cestující za ušetřený peníz koupí krabičku cigaret a flašku rumu. Tam už je zdanění zase na vysoké úrovni.
registrovaný uživatel Kubajz 
15.01.2014 (20:17)  
Alex7: obsluhuje 99% tratí ČR (soukromníci jsou ve srovnání s ČD kapkou v moři, kteří si nezaslouží být stavěni na roveň ČD - mluvím o médiích včetně ŽP)

A oni to jiste delaji jen pro potechu cestujicich ... ne, moment ... oni za to berou dost tucne penize.

Joska Holibajda: Pokud ten člověk pojede z Prahy do Ostravy vlakem místo autem, přijde stát o nějakých 400 Kč

A co myslite, ze ty lidi s penezi co usetrili udelaji? Koupi si neco jineho a statu prispeji tak jako tak.
15.01.2014 (20:16)  
Karel Kovářík: Když to vyčíslí někdo za dráhy, jako v případě analýzy ekonomiky D1 Expressů od Student Agency, tak je to hned zpochybněno. :) Si pak nepomůžeme.
registrovaný uživatel Kakov 
15.01.2014 (20:09)  
Jiří Kocurek:

fakt, že to nedokážou vyčíslit na nábřeží neznamená, že to vyčíslit nejde....

to je jeden z kardinálních problémů ČR.... mnohým lidem je trpěno brát peníze za to, že nepracují...
15.01.2014 (19:39)  
Martin99: Tak určitě. :) Stejně jako když zrušili slevu Rail+ na páteční pendolina poznámkou v úředním jízdním řádu SŽDC.
15.01.2014 (19:37)  
Alex7: Jen tak mimochodem, ta výše jízdného, která se platila za Pendolino z Ostravy do Prahy před nástupem konkurence bylo vhodné a spravedlivé?
15.01.2014 (17:43)  
Alex7: platí za jízdné tolik, kolik je to vhodné a spravedlivé
Určí kdo? Státem zřízený úřad, placený z daní? (Pochybuju, že uředníci v něm budou pracovat dobrovolně a bez nároku na mzdu, své životní náklady krýt z jiného zaměstnání.) Určí na základě čeho? Na základě vyčíslení nákladů na konktrétní vozidla a tratě? Když to samy ČD nedokážou ani s tisícovkou úředníků na nábřeží?
15.01.2014 (17:18)  
Alex: Ještě že jsi k té nejmodernější flotile doplnil slovo "naše město".., protože jak víme, tak ČD od Rakušáku kupovali ojetiny ještě v horším stavu než RJ (aspoň tu první várku), aby tím vylepšili svůj vozový park, protože mají ještě větší šroty... :-)
registrovaný uživatel Alex7 
15.01.2014 (17:04)  
Teď nevím, jak se vyjádřit k tomu, že můj příspěvek byl smazán a posléze obnoven. Já si jen myslím, že můj druhý komentář mohl mít lepší bilanci než o třetinu méně mínusů; pravda, v 3. komentáři jsem k tomu vyjádřil nepříliš slušným způsobem. Každopádně za obnovení děkuji :-)

Co je lepší? 25% sleva z obyčejného jízdného, nebo o 25 % levnější obyčejné jízdné
Lepší je, když všichni platí za jízdné tolik, kolik je to vhodné a spravedlivé :)
15.01.2014 (16:23)  
Alex7: Co je lepší? 25% sleva z obyčejného jízdného, nebo o 25 % levnější obyčejné jízdné. :-)
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko