Praha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.
Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.
Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.
Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet
| 14.1.2014 (16:00)
Ano, samozřejmě že i z koupě něčeho jiného bude mít stát příjem, ale ne takový jako z benzínu. Z litru benzínu za 36 Kč má stát 6,25 DPH a 12,84 spotřební daň (celkem 53% z ceny). Z jízdenky za 36 Kč má stát 4,70 DPH a spotřební daň žádnou (13% z ceny). Samozřejmě se to dá vyrovnat (nebo možná i přebít) tím, že si cestující za ušetřený peníz koupí krabičku cigaret a flašku rumu. Tam už je zdanění zase na vysoké úrovni.
A oni to jiste delaji jen pro potechu cestujicich ... ne, moment ... oni za to berou dost tucne penize.
Joska Holibajda: Pokud ten člověk pojede z Prahy do Ostravy vlakem místo autem, přijde stát o nějakých 400 Kč
A co myslite, ze ty lidi s penezi co usetrili udelaji? Koupi si neco jineho a statu prispeji tak jako tak.
fakt, že to nedokážou vyčíslit na nábřeží neznamená, že to vyčíslit nejde....
to je jeden z kardinálních problémů ČR.... mnohým lidem je trpěno brát peníze za to, že nepracují...
Určí kdo? Státem zřízený úřad, placený z daní? (Pochybuju, že uředníci v něm budou pracovat dobrovolně a bez nároku na mzdu, své životní náklady krýt z jiného zaměstnání.) Určí na základě čeho? Na základě vyčíslení nákladů na konktrétní vozidla a tratě? Když to samy ČD nedokážou ani s tisícovkou úředníků na nábřeží?
Co je lepší? 25% sleva z obyčejného jízdného, nebo o 25 % levnější obyčejné jízdné
Lepší je, když všichni platí za jízdné tolik, kolik je to vhodné a spravedlivé :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










