..: Nově s IDS JMK do slovenské Myjavy :..

811.015-7 + 814.210-1, 1.3.2014, Vrbovce, foto: intelpetr Vrbovce — Dne 1. března 2014 proběhlo další rozšíření Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK), konkrétně na území Slovenské republiky. Integrace se týká vlakové linky S91 (trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce), která je nově prodloužena až do stanice Myjava. Nově vzniklé tarifní zóny zahrnují obce Vrbovce a Brestovec (zóna 965) a město Myjava (zóna 975), přičemž druhá číslice v označení zóny označuje tarifní vzdálenost (počet zón) z Hodonína (zóna 900). Dlužno dodat, že se prozatím nejedná o fyzické prodloužení spojů, ale buď ve Velké nad Veličkou nebo Vrbovcích je nutné přestoupit. Nicméně je možné, že v budoucnu budeme potkávat vlaky jedoucí v celé trase z Hodonína až do Nového Mesta nad Váhom.

Tarif

Jediná zmínka o IDS JMK na Slovensku, foto: Petr Jetelina Odbavení cestujících podle tarifu IDS JMK probíhá standardně, avšak s drobnými úpravami. Při nástupu do vlaku ve stanici na slovenském území je cestující povinen vyhledat průvodčího a požádat ho o označení jízdenky, pokud již nebyla dříve označena v ČR. Děje se tak proto, že ve slovenských stanicích nejsou instalovány označovače jízdenek. Další odlišností je nemožnost zakoupení jízdního dokladu IDS JMK na území Slovenské republiky, tudíž při cestování na jednotlivé jízdenky je nutno si jízdenku pro zpáteční cestu koupit předem. Tato skutečnost je špatnou zprávou hlavně pro cestující ze Slovenska, kteří by chtěli odbavení podle integrovaného tarifu využít.

S jízdenkou IDS JMK můžete oproti běžnému mezinárodnímu tarifu výrazně ušetřit. Zatímco mezinárodní jízdenka z Hodonína do Myjavy stojí 162 Kč (5,80 €), 8zónová jízdenka IDS JMK přijde na pouhých 63 Kč. Její časová platnost je 150 minut, což je pro cestu z Hodonína do Myjavy postačující. Pro cestu z Veselí nad Moravou do Myjavy pak využijte 5zónovou jízdenku za 42 Kč, oproti jízdence v rámci tzv. malého pohraničního styku (MPS) ušetříte 9 Kč.

Na nově integrovaném úseku samozřejmě platí také celodenní síťová jízdenka IDS JMK za 190 Kč (v pracovní dny pro 1 cestujícího, o víkendu pro 2 dospělé a 3 děti).

Mezinárodní jízdné Vnitrostátní jízdné ČD +
mezinárodní jízdné Vrbovce Gr. – ZSSK *)
MPS IDS JMK
Hodonín – Vrbovce 154 Kč 75 + 25 = 100 Kč nelze vydat 56 Kč (7 zón)
Hodonín – Myjava 162 Kč 75 + 34 = 109 Kč 63 Kč (8 zón)
Veselí nad Mor. – Vrbovce 98 Kč 41 + 25 = 66 Kč 45 Kč 34 Kč (4 zóny)
Veselí nad Mor. – Myjava 106 Kč 41 + 34 = 75 Kč 51 Kč 42 Kč (5 zón)

*) Ceny jsou stanoveny jako součet ceny vnitrostátní jízdenky ČD do bodu Vrbovce Gr. a mezinárodní jízdenky z bodu Vrbovce Gr. do Vrbovců nebo do Myjavy. Ceny mezinárodních jízdenek a jízdenek MPS závisí na aktuálním kurzu CZK/EUR.

Přeshraniční spolupráce

Dosud byly mezinárodní linky pod hlavičkou IDS JMK pouze autobusové. První linkou překonávající státní hranici se stala autobusová linka 910 z Hodonína do Veselí nad Moravou přes Holíč a Skalicu, je však obsluhována pouze dvěma páry spojů. Druhou přeshraniční linkou je linka 104 spojující Brno, Pohořelice a Hevlín s rakouským městem Laa an der Thaya. Třetí takovou linkou, rovněž směřující do Rakouska, se stane linka 816, která o víkendech od května do konce října (v období letních prázdnin pak denně) spojí dvěma páry spojů obce Vratěnín a Drosendorf v nejzápadnější části území IDS JMK.

Ne zrovna příznivá je situace při vyjednávání s rakouskou stranou ohledně vlakové linky S82 (Znojmo – Šatov – Retz). Dle vyjádření Květoslava Havlíka ze společnosti KORDIS JMK na oficiálním facebookovém profilu se KORDIS sice v loňském roce snažil o rozšíření integrace na rakouské území, důvodem odmítnutí ze strany ÖBB je však snaha o zjednodušení a změnu současného tarifu ÖBB, která se s rozšířením platnosti IDS JMK až do Retzu vylučuje.

Rozšířením IDS JMK do Vrbovců a Myjavy byl proveden skutečně významný krok, který jistě zatraktivní přeshraniční cestování. Nyní je nutno projednat lepší návaznosti českých a slovenských vlaků a eliminovat zdlouhavé přestupní časy mezi některými spoji ve Vrbovcích.

Zdroj: IDS JMK


Petr Jet (intelpetr) , RaPa Poslat mail autorovi | 3.3.2014 (6:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus ČR Jihomoravský Slovensko Trenčiansky


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
03.03.2014 (12:54)  
Ešte je tam jedna výhoda oproti MPS. Pri ceste napr. z Brna si nemôžem kúpiť MPS lístok na Slovensko. Musím si ho kúpiť až v stanici ležiacej v pásme MPS, čo je niekedy nepohodlné a niekedy nemožné. Uvítal by som podobnú integráciu aj do Kútov.
03.03.2014 (12:44)  
Ešte by to chcelo doriešiť ten predaj a označovanie lístkov na území SR, ale aj tak je to super správa.
Registrierter Benutzer kave 
03.03.2014 (11:31)  
thingie:
Docela by mě každopádně zajímalo, co tam ten průvodčí (slovenský?) na tu jízdenku orazí.

Průvodčí (český nebo slovenský) tam zkrátka napíše tytéž údaje, které na jízdence jsou, když je použit označovač. Číslo zóny, datum a čas.
03.03.2014 (11:00)  
super
Registrierter Benutzer thingie  mail  
03.03.2014 (10:38)  
U ČD se nevyžaduje hledat průvodčího, ale pouze si o tu jízdenku říct při kontrole jízdenek (s výjimkou specifického způsobu odbavení). S označovačem asi problém nebude, to je jedna krabice, která se připojí do elektřiny a občas ji někdo zkontroluje, jestli funguje. Větší problém je prodej IDS jízdenek, nicméně to by mělo být víceméně řešeno tím, že v tarifu je uvedená i jejich eurová cena, za kterou by je mohli na Slovensku snadno prodávat...

Docela by mě každopádně zajímalo, co tam ten průvodčí (slovenský?) na tu jízdenku orazí.
Registrierter Benutzer M 
03.03.2014 (10:01)  
Libcha - je to stejne jako na jakekoliv jine trati, hranice jsou na realne zastavce, nikoliv ve virtualnim bode mezi Jihomoravskym krajem a (treba) Vysocinou.
V tomto pripade je posledni zastavkou Satov.
Registrierter Benutzer SYN 
03.03.2014 (9:56)  
PROST: A není to náhodou úplně stejná procedura jako při nástupu do vlaku v neobsazené stanici (zakoupení jízdenky ve vlaku)? Jinak, nedomyšlené... máte lepší nápad? Instalovat označovače v cizí zemi nebude asi úplně bez komplikací, nicméně se domnívám že se to udělá, jakmile bude přiměřená jistota že se daná situace dlouhodobě udrží... Jezdí tam typicky z české strany Regionoha (trio), takže to vyhledání by neměl být vcelku problém :)
03.03.2014 (8:50)  
Proč mám stále větší pocit, že IDS Praha a JMK se snaží co nejvíc "prozákaznicky" (když ještě započítám to, že se snad Praha konečně domluví se Středočeským krajem).
Registrierter Benutzer PROST  mail  
03.03.2014 (8:35)  
[i]"Při nástupu do vlaku ve stanici na slovenském území je cestující povinen vyhledat průvodčího a požádat ho o označení jízdenky,..."
A jak to probíhá v praxi, jaké tam jezdí vlaky? To jako když nastoupím na zadním konci a místo abych se pohodlně posadil, musím projít vlakem na druhý konec a najít tam průvodčího??? To mi nepřijde moc domyšlené.
Registrierter Benutzer Libcha 
03.03.2014 (8:35)  
...takže na trati Znojmo-Retz platí IDS JMK do pohraničního bodu? Díky znalému za odp :)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko