..: Student Agency rozšiřuje spolupráci s DB na projektu IC Busů :..

Nový autobus před Národní technickou knihovnou v Praze, foto: Petr Chvátal - Trainman Praha — Největší český autobusový dopravce v dálkové dopravě, společnost Student Agency, představil ve středu 21. května nový typ autobusů od společnosti Setra. Právě tyto vozy, kterých společnost nakoupila zatím celkem devět, budou již od závěru tohoto týdne nasazovány na trasy Praha - Norimberk - Mannheim a Praha - Mnichov. Tyto linky jsou provozovány pod hlavičkou německého železničního dopravce Deutsche Bahn. Půjde zatím o nejkapacitnější vozidla, která se u Student Agency vyskytují. Za nákup nových autobusů zaplatí firma přes 110 milionů korun.

Autobusové linky z Prahy do Německa zavedla společnost Deutsche Bahn (DB) již v srpnu roku 2009, tehdy však ještě bez Student Agency (SA) a pod značkou DB Expressbus/SC Bus. Následně se jejich provoz rozšiřoval a od roku 2011 zajišťuje část linek pro DB právě český žlutý dopravce. Nyní se tak spolupráce SA a DB ještě prohloubí, kdy prakticky 100 % spojů budou zajišťovat české autobusy s českými posádkami, pouze pod hlavičkou a designem IC Bus Deutsche Bahn. Od letošního prosince navíc došlo k prodloužení části „norimberských“ spojů až do Mannheimu, u kterých je navíc povolena i vnitrostátní přeprava na německém úseku.

Detail loga DB, foto: Petr Chvátal - TrainmanPropagační materiály o lince, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNabídka občerstvení, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa autobusu je rovněž označení jeho vlastníka., foto: Michal Jaroš - ŽelPage

Dodnes jsme se na IC Busech mohli potkávat s vozy klasické konstrukce ze španělských karosáren Irizar (na podvozcích Scania a Volvo), taktéž ve vlastnictví Student Agency, anebo s německými dvoupodlažními vozy Setra německé společnosti. Od výrobce Setra z německého koncernu EvoBus a stejné produktové řady jsou nyní i nové autobusy, které obdržel český dopravce.

Setra S 431 DT je na poměry autobusové dopravy vcelku luxusním patrovým autobusem se samonosnou karoserií. Jedná se o vrchol techniky a technologie v segmentu patrových autobusů s mnoha vychytávkami, automobilka Setra se věnuje vývoji dálkového patrového autobusu již přes 30 let. Poslední generaci tohoto „doppelstocku“, na rozdíl od jeho osmiválcového předchůdce, pohání svislý řadový šestiválec Mercedes-Benz, který plní nejpřísnější emisní normu pro užitková vozidla EURO VI, a to díky technologii dočišťování výfukových plynů BlueTec. V daném provedení poskytuje hnací agregát vozidlu výkon 375 kW, což odpovídá zhruba 503 koním. Točivý moment je veden přes osmistupňovou automatizovanou převodovku na prostřední nápravu.

Pohled na místo prezentace, foto: Petr Chvátal - TrainmanDetail zadní části, foto: Petr Chvátal - TrainmanČelo autobusu, foto: Petr Chvátal - Trainman Na prezentaci se vyskytovali jak představitelé dopravce, tak výrobce, foto: Petr Chvátal - TrainmanZástupce firmy EvoBus přestavuje , foto: Petr Chvátal - TrainmanPod přední kapotou se nachází radar, který kontroluje vzdálenost vozidla před autobusem a dokáže reagovat na případné překážky, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNájezd do autobusu pro vozíčkáře, foto: Petr Chvátal - Trainman

Vůz pro dosažení maximální aktivní bezpečnosti poskytuje řidiči v dané konfiguraci nejrůznější elektronické asistenty, mezi něž patří ABS, ESP, elektronicky řízený brzdový systém, systém kontroly trakce, adaptivní tempomat a unikátní aktivní brzdový asistent, který je schopen nezávisle na vůli řidiče zastavit vozidlo před překážkou na vozovce a předejít tak nehodě, či výrazně snížit závažnost jejích následků.

Cestujícím je k dosažení maximálního komfortu přizpůsoben interiér. Ve spodním podlaží nalezneme sedadla uspořádaná v konferenčním provedení, nově upravený prostor pro vozíčkáře a palubní kuchyňku s kávovarem. Oproti původním autobusům, které na lince jezdí částečně dnes, není v autobuse již vedena první vozová třída, a to zřejmě pro její malé využití. V horním patře jsou již sedadla řazena v leteckém uspořádání za sebou, přičemž sedadla obou řad nejsou v jedné rovině, nýbrž na přeskáčku. To spolu s bočním posuvem sedadel do uličky zajišťuje komfortnější podmínky pro cestující. Vozidla disponují také částečně panoramatickou střechou v horním podlaží a rozměrným čelním sklem.

Zavazadlový prostor, foto: Petr Chvátal - Trainman Detail sedaček a vnitřní obrazovky ve spodním podlaží, foto: Petr Chvátal - Trainman Detail stropu horního podlaží, foto: Petr Chvátal - TrainmanDetail sedaček, foto: Michal Jaroš - ŽelPageProstor u středních dveří a automatem na nápoje a občerstvení, foto: Michal Jaroš - ŽelPageWC, foto: Michal Jaroš - ŽelPageV přední části autobusu jsou dvě menší obrazovky pro cestující, kteří nevidí na ty velké, foto: Michal Jaroš - ŽelPageInteriér horního podlaží, foto: Petr Chvátal - Trainman

Kapacita vozu je 73 míst pro cestující (oproti stávajícím 60 u typu Irizar), což je o celých 10 míst méně, než je maximální možná konfigurace tohoto vozidla. Rozteč mezi sedadly je vyšší než u dosud provozovaných autobusů Student Agency, včetně nejnovějších vozidel konceptu Fun & Relax. V autobuse je instalována výkonná klimatizace s regulovatelnými výdechy nad každým sedadlem a temperované podokenní parapety. Na podlahách nalezneme protiskluzovou krytinu imitující dřevěný povrch. Cestující sedí na pohodlných vysokých sedadlech kombinujících kůži a tkaninu. Samozřejmostí jsou zásuvky na 230 V pro každé dvojsedadlo, naopak sedadla většinou nedisponují individuálními malými obrazovkami jako jiná vozidla ve flotile SA. Vozy jsou opatřeny bíločerveným designem DB.

Všechny autobusy budou dodány na přelomu května a června, přičemž se počítá s jejich okamžitým nasazením na výše zmíněné linky.

Zdroje: Student Agency, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Trainman | 22.5.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.05.2014 (10:03)  
jestli to není pro SA , jenon takový malý odškodnění , za to , že nebude jezdit z Prahy do Hamburku
registrovaný uživatel Keprt 
22.05.2014 (9:55)  
Geniální strategií (kohokoliv) bych to nenazýval, úplně stačí obchodní duch.

M474003: tak černě bych to neviděl - jen se prostě železnice (všechny složky) musí snažit být konkurenceschopné - jde to, i u nás v ČR jsou příklady (a tím nemyslím jen žluté vlaky, i modří mají konkurenceschopné nabídky).
22.05.2014 (9:49)  
Pokud to bude takhle pokračovat, tak vlaky zaniknou, až na nějaké zvláštní případy, například noční lůžkové spoje a výletní a nostalgické vlaky. V podstatě se stane to, co se děje s nákladní dopravou, na kolejích zůstalo jenom to, co by se po silnici přepravovalo velmi obtížně, například uhlí do elektráren.
registrovaný uživatel Kakov 
22.05.2014 (9:47)  
Farkač Karel:

s tím geniálním stratégem prosím opatrně, je to spíš nápad a režie DB....
22.05.2014 (9:16)  
Pan Jančura je prostě geniální stratég. Když se něco nedaří na kolejích, tak samozřejmě hledá jinou trasu-po silnici.
České dráhy chtěly také zavést autobusouvou dopravu, a jak to dopadlo?
Rakousku (jehož součástí jsme kdysi byli) se k tomuto systému také přiklonilo, a jak to dopadlo-dobře.
registrovaný uživatel Leinad 
22.05.2014 (9:03)  
ceskolipak: Já bych řekl, že pořád lepší bus s možností koupit místenku v e-shopu, než noční vlak s možností koupit jen pár hodin předem, osobně na pokladně.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
22.05.2014 (8:25)  
Hmm železná opona evidentně neskončila a vlakem cestovat na západ v příštích 10 letech bude pouze pro šotonadšence.

Na vině jsou obě strany jak SŽDC, tak DB Netz, resp. nadřízené vlády, které jak osel mezi dvěma hromadákami nemůže vybrat, zda kousne do sena Eger-Norinberk, nebo Pilsen-Řezno...
22.05.2014 (8:15)  
Nu dobrá, a nějaký novinky o DMB by nebyly? :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko