..: Aktualizováno: ČD budou spolupracovat s DB na lince do Hamburku :..

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýPraha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPředstavitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 22.5.2014 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
23.05.2014 (4:53)  
Přál bych ČD lepšího dopravce/poskytvatele než je JLV a zejména vlastní personál; obé přívětivé a znalé cizich jazyků. (sobě si přeji již od let 60.)
23.05.2014 (2:19)  
Co třeba výrazně vyšší proběhy za vyšší tržby na km - zde nejspíš vyšší platbu za tyto výkony od DB než od českých objednatelů a cestujících? Záležet bude na konkrétní formě takového provozu, o prostou vyrovnávku asi už nepůjde, ale i kdyby šlo, bude výhodná.
Registrierter Benutzer M 
23.05.2014 (0:17)  
Jako hezky. Blby je, ze >80% te trasy je jaksi v cizine. Unika mi trochu, co z toho vlastni CD bude mit.
22.05.2014 (21:58)  
Martin99: Můžu se zeptat, kdo konkrétně se smál? Mně spíše přijde, že do Jančury se dosti lidí strefuje za to, jak prý jeho vozy budou o třídu lepší, budou mít 10 tříd a kino navíc :'o)
22.05.2014 (21:48)  
Taky jsem si vzpomněl na to, jak se představitele ČD vysmívali Jančurovi za ty Rakouské ojetiny a ejhle najednou i oni je používají a teď je chtějí dát dokonce na EC na Berlín...
Registrierter Benutzer Byll 
22.05.2014 (21:03)  
Jiří Bajer: tomu rozumím, ale buď teda pak přijede "Hungaria" např. v L:21 a pokračuje dál v L:29 a chybí návaznost z Railjetu nebo přijede v S:21, odjede v S:29 a pak na Hamburk nebude dvouhodinový takt (protože ostatní navazují na Railjety v lichou).
Registrierter Benutzer Busman 
22.05.2014 (20:59)  
Očekával jsem od toho víc, minimálně vedení celé linky až do Hamburku. Ten Maďar tam je taky docela divnej, jelikož pak asi dojde k přesmyku taktu na Německo, nebo na Reiljetu (má-li to primárně navazovat na RJ). Jako ty cafky MÁV mám opravdu rád, ale už by taky potřebovaly přečalounit a spravit interiér. Je vidět, že DB na tuhle EC linii nach Prag úplně rezignovaly, vlastně se zachovává současný stav, který se doplní ojetými vozy exÖBB.
22.05.2014 (19:57)  
Radujme se..... :-) a pro nás hlupáky, co nemáme tu možnost využívat služební automobily, zůstane ve vnitrostátní dopravě opět jen osmimístné upocené, rezavé smradlavé "B", které neodpovídá kvalitě cestování již ani v Afghánistánu....Navíc dnes zpestřené o "opitmalizované" soupravy se třemi vozy, tedy většinou přeplněné!!! Děkujeme ČD a.s., je vidět, kdo je pro ně prioritou, že? Škoda každé koruny dotací do tohoto ubohého cirkusu.
22.05.2014 (19:52)  
Byll: On už je znám GVD pro období 2015/16? Podle mne pokud by to zůstalo tak, jak je to teď, neviděl bych problém s dvouhodinovým taktem, přinejmenším ve směru A-CZ-D. Na hlavním v Praze je přece pobyt kvůli výměně lokomotiv. Takhle by railjet přijel xx:21 a navazující EC by odjíždělo v xx:29 (ve směru D, směr do Rakouska nebo Maďarska rovněž tak, jak je to nyní). Udělá-li se přestup hrana-hrana, bude to i pohodlné pro cestující (pravda není to přímý vlak, ale nemusím se tahat s kuframa podchodem).
22.05.2014 (19:41)  
Předpokládám, že část spojů dopoledne do DE a naopak odpoledne z DE budou podobně jako teď protaženy až do Brna.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko