..: Doba dospěla, ČD Cargo poptává moderní elektrické lokomotivy :..

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák Ústí nad Labem/Praha – Nákladní železniční dopravce ČD Cargo po letech přistoupil k realizaci původního záměru na rozšíření vozového parku pro přeshraniční přepravy. V novém výběrovém řízení poptává interoperabilní víceúčelové elektrické lokomotivy pro napěťové soustavy 25 kV/50 Hz, 15 kV/16,7 Hz a 3 kV ss. Předmětem zakázky je pět hnacích vozidel v celkové předpokládané hodnotě až 550 milionů korun. Počítá se rovněž s opcí na další tři stroje za stejných podmínek. Očekávané schvalování nových hnacích vozidel se má dělit na tři balíky: paket I obsahuje země visegrádské skupiny, Německo, Rakousko a Rumunsko; paket II Chorvatsko a Slovinsko; paket III pak Nizozemí. ČDC může nejpozději do 28 měsíců od podpisu smlouvy rozšířit zadání o paket IV, obsahující Belgii a Itálii. Minimální požadovaná rychlost je 140 km/h, výbava musí obsahovat vlakový zabezpečovač ETCS Level 2. Celé výběrové řízení probíhá formou vyjednávání a Cargo si vyhrazuje možnost financovat nákup formou leasingu. Zadavatel požaduje lokomotivy nově vyrobené, či vyrobené maximálně před dvěma roky, které neměly žádného předchozího uživatele. Z dostupných typů se proto nabízí řady ES64F4 EuroSprinter či Vectron od Siemensu; Bombardier pak může nabídnout Traxx MS2. V delším horizontu lze uvažovat např. o Škodě 109E, pokud bude typ schválen i v zemích Beneluxu, balkánských zemích a Itálii. Samotné Cargo očekává, že pakety II-IV budou na dodaných strojích aktivovány až s odstupem času od dodání.

Zdroj: Věstník veřejných zakázek


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.8.2015 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
11.08.2015 (6:33)  
Obávám se, že to není jen o mašinách. Dosud máme na DB jen jeden eletrický přechod. Zaspalo se z drátama Plzeň - Domažlice - Brod na lesy. Němci na nás kašlou dávno by zadrátovali Norinberg - Cheb místo toho udělají Horka – Wiegliniec. Fandím ČD novým mašinkám, ale do Púchova to bude zbytečně drahá hračka. Díky velkému počtu stykových míst bude provoz ještě zajímavý.
registrovaný uživatel JiP 
11.08.2015 (6:12)  
Velmi se obavam, ze to je niz s krizkem po funuse. Toto melo prijit jiz pred mnoha lety. Prakticky vetsinu doprav na zapad si jiz provozuji soukromnici sami vlastnimi modernimi lokomotivami. Predevsim Metrans, velky zakaznik CDC jim nedavno v tomto ukazal zada a do Nemecka jiz jezdi prakticky vyhradne ve vlastni rezii. Lokomotivy vyuziti samozrejme najdou, ale samo CDC se postavilo v tomto ohledu do role outsidera a ztezka se bude drat o pozice, ktere drive velmi lehkovazne ztratilo.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
11.08.2015 (0:46)  
No jo, gratuluji "Cargu", že konečně bude mít mašinu, co "kaloun" zapřáhne a pojede i přes čáru. A rychlosti? Toť otázka na Správu cesty.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
11.08.2015 (0:38)  
Nejsem fyzik, takže to klidně snesu nějak polopaticky pro lidové vrstvy ;-)

Nemáme k dispozici tvrdou 120. Tedy zdaleka ne všude jedete na čistý rozdíl 100/120. Třeba od Chocně do Ústí nad Orlicí pojedou oba vlaky jen 80/85. Dtto skoro všude v úseku Svitavy - Brno.

Časový rozdíl mezi Prahou a Bratislavou byl pouze dvacet minut, což nedokážeme vzhledem k potřebným rezervám využít.

Byť rekord Praha Uhřiněves - Bratislava Nové Mesto 4:01 byl hodně zajímavý.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
10.08.2015 (23:26)  
Petře Šimrale, já bych býval čekal, že do toho nějak vstoupí rozdíl kvadrátu rychlosti, tj. koeficient 1,44x. Kde se to ztrácí jen na 1,3? Nejsem fyzik, takže to klidně snesu nějak polopaticky pro lidové vrstvy ;-)
10.08.2015 (21:57)  
JP: To je, pravda, správná připomínka.
PŠ: Omlouvám se za dezinformaci.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
10.08.2015 (21:17)  
Vzhledem k tomu, že při 120 km/h to "žere" skoro dvakrát tolik jako při 100 km/h

Rozdíl je cca 30%.
10.08.2015 (21:11)  
Která interoperabilní lokomotiva splňující další požadavky nejezdí v současnosti 140 km/h? :)
10.08.2015 (20:08)  
Vzhledem k tomu, že při 120 km/h to "žere" skoro dvakrát tolik jako při 100 km/h a také vzhledem k maximální rychlosti nákladních vagonů (80, 100, 120, dle typu) mi přijde požadavek na rychlost nejméně 140 km/h poněkud zvláštní. Ale je to jejich byznys.
10.08.2015 (18:04)  
ES64U4 už na trhu volně dostupné nejsou, poslední koupila před 2 lety společnost Steiermarkbahn Transport und Logistik (http://www.railvolution.net/zm/aktuality/posledni-taurus-prodan), pro opci není vhodné poptávat ani lokomotivy ES64F4, které se snad ani nedají koupit ve vetším množství než dva kusy, z důvodu omezených zásob...
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko