..: RegioJet koupil nepoužívané vozy od Deutsche Bahn :..

RJ Bwmz ex. DB, foto: Dušan Vacek Praha — Soukromý dopravce RegioJet obohatil svůj vozový park o dvojici vozů řady Bwmz207.9, pocházející od německého majoritního dopravce Deutsche Bahn. Není bez zajímavosti, že tyto dva kusy pocházejí ze stejné série klimatizovaných oddílových vozů první třídy, které už tři roky v barvách Regiojetu jezdí. Původní řada Am byla Švýcarským spolkovým drahám SBB dodána v roce 1977 v počtu patnácti kusů. Po více než třiceti letech provozu došlo k jejich vyřazení a odprodání, vyjma jednoho vozu, který byl ponechán jako historický. Dvanáct vozů již tehdy převzal žlutý dopravce a dva zbývající vozy odkoupily DB a přeznačily na druhou třídu. RegioJet je po nákupu podrobil lehké modernizaci a doposud jsou nasazovány na téměř všech vlacích z Prahy na Ostravsko a Slovensko. Přibližně stejně probíhalo nasazení vozů i v Německu, kde po výměně sedadel a mírné modernizaci byly provozovány jako vagony druhé třídy jen necelé dva roky – do září 2013, kdy byly odstaveny. Před uvedením do pravidelného provozu u RegioJetu nastane lehká úprava interiéru, avšak sedadla, typově shodná s první třídou vlaků railjet Českých drah, ve voze zůstanou.

RJ Bwmz ex. DB interiér, foto: Dušan Vacek

Zdroj: RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 17.9.2015 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
18.09.2015 (9:53)  
Turecka Panda: Pokud se ani státní dopravci mezi různými druhy dopravy nejsou schopní shodnout, jestli je víc First nebo Business, nebo někde jako Business označují službu úrovně Economy Premium, tak co chceme. :)
18.09.2015 (9:47)  
Turecka Panda, ale to je snad pro cestující výhoda. Nebo ne?
18.09.2015 (9:43)  
Me by hlavne zajimalo, jak je mozny, ze neni zadna obecne zavazna definice toho, co je prvni a co druha trida. Diky tomu pak Jancura, velky bojovnik proti dotacim, provozuje i business jako dvojku, aby si mohl nechat od statu doplacet slevy...
17.09.2015 (21:22)  
kave: Nikdo tady nezpochybňuje datum výroby railjetu.

Čemu se smějeme, je rozpočítávání ucelené jednotky na jednotlivé díly - tři třetiny CityElefantu, sedm sedmin pendolina, sedm sedmin railjetu... :) Ale jasně, hned ta statistika vypadá lépe, že máme 49 vysokorychlostníh vagonů.
registrovaný uživatel kave 
17.09.2015 (21:12)  
Josef Petrák:

Je dobře, že se objeví mezi novináři i tací odborníci, kteří se nenechají sofistikovanou goebbelsovskou propagandou ČD (že railjety jsou nové) pomýlit. Mne oklamal jejich výrobní štítek, ale jsem jenom obyčejný cestující a tudíž hloupý naivní laik.
17.09.2015 (20:50)  
registrovaný uživatel JB 
17.09.2015 (20:38)  
Honza7887: Brzo se dočkáte. V InterPanteru není ani jedno kupé.
17.09.2015 (20:09)  
M474003: Však ČD kupují šrot. Když Jančura kupoval ty první Rakouské ojetiny, tak si vybral to nejlepší. No a ten zbylý šrot následně koupily ČD ...... pro zvýšení kvality na dálkových spojích.....
17.09.2015 (19:42)  
danovy poradce: Už jste slyšel o railjetu? To je 7x7 nových vagonů. :) Alespoň tak to ČD prezentují ve všech statistikách pro novináře.
17.09.2015 (19:35)  
Vozíme se po ČR v samém luxusu A149, v prostorných Bdmtee a podobně. Takový německý šrot můžeme okázale přehlížet. Navíc je jich jenom 15.
Jó kdyby bylo takových vagonů k dispozici 150 kusů a vyřadily se AB350, A149 a podobné "jedničky" ... nebylo by třeba rybníka.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko