..: Lokomotivy 2M62UM zahajují v Lotyšsku provoz :..

2M62UM-0111, foto: CZ LOKO Česká Třebová/Riga — Český výrobce kolejových vozidel, CZ LOKO dokončuje projekt lokomotiv s označením 2M62UM pro lotyškého železničního dopravce Latvijas Dzelzcels. Ten obnášel rekonstrukci zastaralých strojů 2M62U z Luhanské lokomotivky. Jim příbuzné stroje u ČSD nesly označení T 679.1. V Lotyšku, stejně jako v dalších zemích bývalého východního bloku, dodnes tyto lokomotivy jezdí po tratích s rozchodem 1 520 mm, ve dvojčlenném uspořádáním, kdy každá sekce měla jednu kabinu strojvedoucího a pomocníka. Projekt obnášel rekonstrukci strojů, během které byl zachován jen hlavní rám s podvozkem. Lokomotivy mají nový design, který navazuje na lokomotivy řady 753.6 a jsou vybaveny spalovacími motory MTU od firmy Rolls-Royce Power Systems o výkonu 2 200 kW.

2M62UM-0111, foto: CZ LOKO

Rekonstrukcí bylo mimo jiné výrazně zlepšeno pracovní prostředí strojní čety. Kabina strojvedoucího a pomocníka je vybavena moderními ovládacími prvky, včetně diagnostiky a monitorovacího systému, nechybí ani základní hygienické vybavení. Výroba probíhala v jihlavském závodě CZ LOKO, lotyšské firmy z Rigy a Daugavpilsu pak zajistily pod dohledem pracovníků z CZ LOKO odstrojení starých lokomotiv, úpravu rámů, opravu podvozků a montáž. Montáž prvních sekcí probíhá již od roku 2015, na začátku roku 2016 pak byly sekce oživeny a lokomotiva se podrobila potřebným zkouškám. První dvoudílná lokomotiva by měla být nasazena do plného provozu do konce srpna tohoto roku. Projekt, více než za miliardu korun, by měl být dokončen v roce 2017 dodáním poslední ze čtrnácti dvoudílných lokomotiv.

Zdroj: CZ LOKO


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 8.8.2016 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.08.2016 (9:14)  
Vlad: Stejně tak by tam šlo napsat "Projekt za více než miliardu korun..." a bylo by to bez jebání s čárkama a vypadalo by i česky. Případně, jestli se mělo vytáhnout, že je to za jardu (sám jsem k jardám v CZK už celkem imunní), tak bych možná investoval do vedlejší věty. :)

Keprt: Díky za info, snad to bude patřit k těm zdařilejším rekonstrukcím a zákazníkovi to ještě 20 roků poslouží...

Ještě je zajímavá volba motoru, myslel jsem, že CAT má powerpacky od výmyslu světa a CZ Loko je největší kamarád Caterpillaru ve střední Evropě... Neví nějaký insider, proč tam dali ten RR?
Registrierter Benutzer Keprt 
08.08.2016 (8:30)  
Pikehead: CoCo herkules má dle běžných šotointernetových zdrojů max. tažnou sílu ještě o něco větší (přestože má méně výkonný diesel a vyšší max rychlost - tedy je to díky AC/AC přenosu??). Nevím, zda by Siemens tuto loko ještě nabízel, nebo by se vyvinul nějaký CoCo Vectron DE?? Cenově je to asi jasné..
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
08.08.2016 (8:12)  
(OT) jazykové zákampí

Pikehead: Na čárky v poslední větě se díval korektor.

Do věty: "Projekt by měl být dokončen v roce 2017 dodáním poslední ze čtrnácti dvoudílných lokomotiv," byla vložena vsuvka: "více než za miliardu korun".

Vsuvkou obvykle chápeme celek, který s danou větou významově souvisí jen velmi volně, není začleněn do gramatické stavby věty, do níž je vložen (není jejím větným členem), a proto je zpravidla oddělen čárkami z obou stran. Vsuvku je možné – často dokonce vhodnější – oddělovat pomlčkami.
08.08.2016 (7:44)  
Rekonstrukce je zajímavý počin... Hercules by byl moc drahej, zbytečně rychlej a nestačil by adhezí?

Jinak autorovi doporučuju se ještě jednou podívat na čárky v poslední větě. :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko