Česká Třebová/Riga — Český výrobce kolejových vozidel, CZ LOKO dokončuje projekt lokomotiv s označením 2M62UM pro lotyškého železničního dopravce Latvijas Dzelzcels. Ten obnášel rekonstrukci zastaralých strojů 2M62U z Luhanské lokomotivky. Jim příbuzné stroje u ČSD nesly označení T 679.1. V Lotyšku, stejně jako v dalších zemích bývalého východního bloku, dodnes tyto lokomotivy jezdí po tratích s rozchodem 1 520 mm, ve dvojčlenném uspořádáním, kdy každá sekce měla jednu kabinu strojvedoucího a pomocníka. Projekt obnášel rekonstrukci strojů, během které byl zachován jen hlavní rám s podvozkem. Lokomotivy mají nový design, který navazuje na lokomotivy řady 753.6 a jsou vybaveny spalovacími motory MTU od firmy Rolls-Royce Power Systems o výkonu 2 200 kW.
Rekonstrukcí bylo mimo jiné výrazně zlepšeno pracovní prostředí strojní čety. Kabina strojvedoucího a pomocníka je vybavena moderními ovládacími prvky, včetně diagnostiky a monitorovacího systému, nechybí ani základní hygienické vybavení. Výroba probíhala v jihlavském závodě CZ LOKO, lotyšské firmy z Rigy a Daugavpilsu pak zajistily pod dohledem pracovníků z CZ LOKO odstrojení starých lokomotiv, úpravu rámů, opravu podvozků a montáž. Montáž prvních sekcí probíhá již od roku 2015, na začátku roku 2016 pak byly sekce oživeny a lokomotiva se podrobila potřebným zkouškám. První dvoudílná lokomotiva by měla být nasazena do plného provozu do konce srpna tohoto roku. Projekt, více než za miliardu korun, by měl být dokončen v roce 2017 dodáním poslední ze čtrnácti dvoudílných lokomotiv.
Zdroj: CZ LOKO
| 8.8.2016 (6:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Keprt: Díky za info, snad to bude patřit k těm zdařilejším rekonstrukcím a zákazníkovi to ještě 20 roků poslouží...
Ještě je zajímavá volba motoru, myslel jsem, že CAT má powerpacky od výmyslu světa a CZ Loko je největší kamarád Caterpillaru ve střední Evropě... Neví nějaký insider, proč tam dali ten RR?
Pikehead: Na čárky v poslední větě se díval korektor.
Do věty: "Projekt by měl být dokončen v roce 2017 dodáním poslední ze čtrnácti dvoudílných lokomotiv," byla vložena vsuvka: "více než za miliardu korun".
Vsuvkou obvykle chápeme celek, který s danou větou významově souvisí jen velmi volně, není začleněn do gramatické stavby věty, do níž je vložen (není jejím větným členem), a proto je zpravidla oddělen čárkami z obou stran. Vsuvku je možné – často dokonce vhodnější – oddělovat pomlčkami.
Jinak autorovi doporučuju se ještě jednou podívat na čárky v poslední větě. :)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










