Praha - Sněmovna dnes schválila státní záruku za úvěr Českých drah ve výši 30 milionů eur (asi 860 milionů korun) od společnosti Eurofima. Poslanci ve zrychleném řízení příslušný vládní návrh schválili bez námitek, návrh však ještě musí schválit Senát a prezident. Teprve poté budou moci dráhy čerpat peníze na obnovu vozového parku.
Praha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.
4.9.2007 - 21:48 - Nový web ČD: www.ceskedrahy.cz
Praha - České dráhy spustily na adrese www.ceskedrahy.cz nový web, který má za úkol prezentovat ucelený přehled o podnikatelských činnostech celého holdingu ČD. Cestující najdou informace o osobní dopravě i nadále na stávající adrese www.cd.cz. Smyslem této změny bylo oddělit důležité informace o osobní a nákladní dopravě a přinést větší přehlednost při jejich prezentaci. Nový web je určen zejména pro obchodní partnery, novináře či zájemce o práci u společnosti České dráhy a.s.
zdroj: České dráhy
Praha - Představenstvo Českých drah a následně i Dozorčí rada společnosti schválily 3. dubna materiál Koncepce rozvoje vozidlového parku vozidel osobní dopravy – dodávky vozidel a modernizace stávajících vozidel. Tento dokument se zabývá plánem obnovy vozového parku v osobní dopravě Českých drah až do roku 2020. ČD tím tak deklarují své priority a vytvářejí plán modernizace. Obnova se postupně stává neodkladnou, životnost mnoha vozů pomalu končí. Do jaké míry však tyto plány dojdou naplnění, to bude záviset především na množství získaných finančních prostředků.
Tábor - Od pondělí 13. do neděle 19.8.2007 probíhá v Táboře-Klokotech Celostátní setkání mládeže. Vzhledem k velkému počtu přihlášených účastníků (například jen z Olomouce 1500 lidí, z Brna víc než 1000), budou v pondělí 13.8.2007 vedeny speciální posilové a zvláštní vlaky.
Strakonice - Přes dvě hodiny stála doprava na trati mezi Strakonicemi a Předními Zborovicemi. Ve středu ráno tam srazila souprava osobního vlaku vedená zřejmě lokomotivou řady 708 dvě jalovice, které po střetu zůstaly ležet v kolejišti. Jedna z nich srážku nepřežila. Ve vlaku nebyl nikdo ze sedmi cestujících zraněn, dopravu se podařilo obnovit po půl desáté dopoledne.
Svitavsko - Včera večer srazil nedaleko Hradce nad Svitavou nákladní vlak dvouletého chlapce. Dítě na následky zranění zahynulo. Neštěstí se stalo mezi zastávkami Dlouhá a Hradec nad Svitavou. Chlapec se podle mluvčího Drážní inspekce dostal do kolejiště dírou v plotě. Podobná nehoda není na této trati poprvé, již před dvěmi lety zde za podobných okolností zemřela tříletá holčička. Ačkoli jsou tragické střety lidí s vlaky takřka na denním pořádku, tak mladé dítě se jich účastní jen málokdy.
Aktualizováno ve 12:00
Praha - Praha - 224 milionů korun ročně. Tolik by dle materiálů ministerstva dopravy měli čeští železniční dopravci platit za zpoždění vlaků, pokud by vešlo v platnost nařízení Evropského parlamentu o povinném odškodňování za zpožděné spoje. Toto nařízení by mělo vstoupit v platnost od roku 2009. Dle ministra Aleše Řebíčka by to ovšem byla pro dopravce přílišná zátěž, proto bude platit přechodné 15leté období pro vnitrostátní linky. U mezinárodních vlaků bude případné nařízení platit hned.
Pokud vlak nabere více než hodinové zpoždění, bude mít cestující nárok na čtvrtinu peněz zaplacených za jízdenku, při delším zpoždění se částka zvyšuje. Železnice také budou muset cestujícím poskytnout další služby, jako je ubytování v hotelu nebo občerstvení.
Šumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy.
Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro
České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné
době dodávané řídící vozy řady 954.
zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007
Varšava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.
19.4.2007 - 6:57 - V rychlíku Cassovia řádil zloděj
Ostrava - Neznámý pachatel řádil 17.4.2007 mezi Prahou a Kolínem v mezinárodním rychlíku Cassovia. Jedenačtyřicetiletý Slovák přišel nejen o třicet tisíc korun, ale i o lístek pro 5 lidí v hodnotě 5.400 korun. Muž, jemuž věci zmizely z vnitřní kapsy bundy, která byla odložena na věšáku, krádež ohlásil až v Ostravě, kde policisté zahájili trestní řízení ve věci krádeže.
zdroj: MF Dnes
Praha - Cenová politika Českých drah vyvolala kritiku hned dvou odborových organizací na železnici. Trnem v oku jim je zdražení místenek pro běžné cestující ve vnitrostátní přepravě o téměř 200 procent. Podle nich tato změna povede k odlivu zákazníků.
Praha - V sobotu 14.4.2007 kolem šesté hodiny ranní překonaly jednotky řady 680 hranici tří milionů najetých kilometrů od doby, kdy opustily brány výrobního závodu. V celkových najetých kilometrech je tedy započítána nejenom vzdálenost, kterou jednotky ujely v komerčním provozu, ale i cesta z Itálie a všechny kilometry naježděné při testech a zkušebním provozu. V době překonání třímiliónové hranice byly na trati jednotky 680.003 jako spoj SC 501, 680.004 jako SC 500 a 680.005 jedoucí na SC 134.
3.4.2007 - 15:00 - TGV opět boduje: 574,8 km/h
Paříž - V úterý 3.4.2007 ve 13:01 hod. překonal vlak V150 vyráběný firmou Alstom oficiálně svůj 17 let starý rychlostní rekord 515,3 km/h. Nová hodnota rekordu činí 574,8 km/h. Rekord se uskutečnil na trase mezi Paříží s Štrasburkem, kdy nejvyšší rychlost souprava nabrala poblíž malé vesničky Passavant-en-Argonne 190 km od Paříže a udržela ji po dalších 50 kilometrů. Trať byla pro tuto akci speciálně upravena, stejně jako vlak, který kromě kol s větším průměrem a motory o výkonu 19,6 MW byl napájen z troleje napětím 31kV místo obvyklých 25kV. Pro výrobce vlaků TGV, firmu Alstom, jde o prestižní záležitost, která má jednak podpořit prodej souprav do zahraničí a výsledky testů při rekordní jízdě mají zároveň posloužit na vývoj nové generace těchto vlaků. Ty mají v běžném provozu dosahovat rychlostí až 350 km/h.
zdroj: Le Figaro, http://www.record2007.com
30.3.2007 - 15:00 - Rekordní zisk Deutsche Bahn
Berlín - Německý celostátní železniční operátor Deutsche Bahn zvýšil svůj loňský zisk oproti roku předloňskému o 55 procent. Čistý zisk vytvořil novou rekordní hodnotu 1,7 miliardy eur (47,6 miliardy Kč). K těmto hodnotám dopomohl nejenom hospodářský růst země, ale i loňské mistrovství světa ve fotbale. Firma, která se chystá na svou privatizaci, v níž se chce vláda do roku 2009 zbavit 25 procent jejích akcií, očekává v letošním roce další nárůst výsledkových čísel.
zdroj: MF Dnes
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage