2.4.2010 - 18:00 - Soutěž v otáčení lokomotivy
Bylnice — V sobotu 1. května 2010 vyjede zvláštní vlak na hradní slavnosti na hradě Brumov. Vydá se po trase z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí, Vsetín, Horní Lideč a Valašské Klobouky do Bylnice. V čele vlaku, jedoucího napříč Valašským královstvím, bude parní lokomotiva 433.002 přezdívaná „Matěj“. Kromě zvláštní jízdy krajinou Bílých Karpat bude premiérově uspořádána v cílové stanici soutěž, které se může zúčastnit každý. První ročník Mistrovství světa v otáčení parní lokomotivy bude odstartován po příjezdu vlaku, protože hlavními aktéry jsou zmíněná parní lokomotiva, točna a dva páry silných rukou – soutěží se totiž ve dvojicích a cílem je otočit lokomotivu o 360° v co nejkratším čase, přičemž točna je otáčena pomocí dvou klik rumpálu. Vítěz si z Bylnice odveze Pohár kouzelníka Zababy v podobě Železného dědka. Registrace do soutěže je možná na stránkách pořadatelů akce.
Zdroj: Pořadatelé; foto: piitr
2.4.2010 - 11:00 - Vozidla Stadler zvítězila v anketě mezi občany Pardubického kraje
Pardubice — České dráhy jako současný železniční regionální dopravce v Pardubickém kraji chtějí v letech 2012 a 2013 nasadit do provozu několik kusů moderních motorových vozů, na které ještě letos vypíší výběrové řízení. Financovány mají být také z Regionálního operačního programu (ROP) Severovýchod. Ten nedávno uspořádal hlasování o nejhezčí vozidlo, které by měly České dráhy pořídit. Webové ankety na stránkách kraje, kde si mohli respondenti podle fotografií vybrat svého favorita, se zúčastnilo přes 3000 občanů. Tři z respondentů odměnil cenami hejtman Pardubického kraje Radko Martínek. Zcela bez zájmu vyšel z hlasování polský výrobce PESA Bydgoszcz, jen o několik desítek hlasů více získala ostravská Škoda Vagonka. Naopak jasnými favority jsou švýcarský Stadler a německý Siemens, který se umístil v těsném závěsu za ním. Jaká vozidla se na pardubických kolejích objeví, bude záviset na podmínkách výběrového řízení a skutečných nabídkách výrobců.
Zdroj: Pardubický kraj
Praha — In–karta/Rail+ Českých drah, která se změnou jízdních řádů 13. prosince 2009 prodělala výraznou designovou změnu, bude od dubna poprvé nabízena firemnímu segmentu zákazníků. První aplikace cílená na firmy a další instituce se jmenuje In–Gold Business a bude představovat přenosnou variantu známé aplikace In–Gold pro neomezené cestování vlakem ve 2. i 1. vozové třídě, stejně jako linkou AirportExpress na letiště Praha–Ruzyně. Ve vlacích SuperCity Pendolino si pak bude vyžadovat zakoupení rezervace v ceně 100 Kč, resp. 97 Kč na e–shopu ČD. Kartu bude moci využívat libovolný počet zaměstnanců v rámci firmy, ale vždy jen jeden současně. Cena aplikace je stanovena na 44.000 Kč.
ČR/Slovensko — V souvislosti s velikonočními svátky o tomto víkendu bude na území České republiky a Slovenska posílena řada nejvytíženějších dálkových vlaků, aby nabídly dostatečnou kapacitu cestujícím. O další místa tak budou posíleny české vlaky před velikonočními prázdninami ve středu 31. března a také na Velikonoční pondělí, kdy se bude většina cestujících vracet domů. Na Slovensku budou posíleny vlaky od středy až do příští středy. Vypraven bude též posilový noční rychlík Vihorlat Praha – Košice a zpět. ČD a ZSSK doporučují včasnou rezervaci místa. Pro přehled přinášíme detailní seznam posílených spojů obou dopravců v jednotlivé dny.
Praha — To, že jsme dnes ráno publikovali rozhovor se správcem korporátní identity Českých drah, není náhoda. Je to na den přesně rok, kdy byla představena nová vizuální identita, resp. její aplikace na vnější laky vozidel. 26. 3. 2009 byla součástí „modré“ flotily pouze jedna lokomotiva řady 163 a jeden zánovní rychlíkový vůz řady B; zbytek vozidel s tímto barevným řešením existoval pouze v nočních můrách některách fandů, představách tvůrců korporátní identity a na oficiálních vizualizacích. Během roku došlo k aplikaci na rozličných řadách lokomotiv i vagonů stejně jako k drobné revizi schématu. Co se za rok změnilo, co realizovalo a které zajímavé či unikátní laky padly ve prospěch šedo–modrého řešení?
Praha — Ještě před rokem by málokdo věřil, že jediné slovo dokáže zježit všechny chlupy na těle celé řadě železničních fotografů, diskutérů a šotoušů obecně. Uběhlo ale dvanáct měsíců a jméno jediného pražského grafika se ve společnosti drážních tradicionalistů stalo synonymem hrubé urážky. Zatímco však ve fórech zní neutichající kritika, cestující si pomalu začínají zvykat na to, že zelená a červená barva vozidel ustupuje modré – a nezůstává pouze u exteriéru. Jaký byl pro České dráhy první rok s „Najbrtem”? Zeptali jsme se člověka, který na zavádění modrého stylu dohlíží. Na otázky ŽelPage odpovídal manažer Českých drah pro korporátní identitu Tomáš Tarant.
Benešov u Prahy/Tábor — V období mezi 25. březnem a 1. dubnem 2010 musí cestující na trati 220 Praha – České Budějovice počítat s nepravidelnou jízdou vlaků a dalšími komplikacemi. V rámci výstavby 4. tranzitního koridoru připravila Správa železniční dopravní cesty úplnou výluku v některých úsecích mezi stanicemi Benešov u Prahy a Tábor. Během těchto dnů se má provést maximum z úprav, které jsou neslučitelné s provozem vlaků a zřejmě nebylo možné realizovat během nočních výluk, zejména instalace provizorních výhybek. Původně v oddělené data plánované výluky úseků Olbramovice – Heřmaničky a Heřmaničky - Tábor byly sloučeny do jedné. Místo vlaků budou nasazeny autobusy a budou uplatněna další mimořádná opatření v organizaci dopravy. Bohužel, na jízdu vlaků bude mít vliv také v stejnou dobu probíhající jiná výluka, v úseku Strančice – Senohraby, kvůli níž budou zkráceny trasy některých osobních vlaků linky S9 pražského Eska.
Německo — Minulý čtvrtek, 11. března 2010, informovaly Financial Times Deutschland (FT D), že německá Deutsche Bahn (DB AG) zřejmě usiluje o koupi britského konkurenta Arriva. Ta provozuje formou dceřiných společnost dopravu ve dvanácti evropských zemích, včetně českých autobusových dopravců Transcentrum bus Kosmonosy u Mladé Boleslavi (2006), Bosák Bus Dobříš (2007) a Osnado Trutnov (2007), v Německu pak regionální železniční a autobusovou dopravu v Bavorsku či Sasku, ale i v dalších regionech země. Arriva potvrdila, že existuje možná nabídka k její koupi. Její hodnota by mohla dosáhnout až 2 mld. eur. DB se nechce k této otázce jakkoliv vyjadřovat s tím, že fámy z trhu nekomentuje. Vyjednávání o koupi zřejmě začalo již za dob bývalého generálního ředitele koncernu DB Hartmuta Mehdorna. Šéf drah Rüdiger Grube údajně hledá možnost nákupu tohoto podniku již několik měsíců. Konkrétní nabídka by podle FT D mohla být předložena příští týden.
Praha – Pět miliard korun investic v letošním roce, objednávky v hodnotě 16 mld. Kč, salonní vůz ve stylu Najbrt, ale i sedm různých pojetí oživení starých vozů východoněmecké provenience a na závěr nový bistrovůz ARmpee832 — tím vším se dnes na Masarykově nádraží v Praze prezentovaly České dráhy. Zatímco přečalounění zdánlivě nesmrtelných koženkových lavic v rychlíkových vozech je pouze první náplastí na tragickou úroveň cestování v mnoha dálkových vlacích, po dnešku cestující ČD konečně dostali jasnou perspektivu vyššího komfortu v regionálních i dálkových spojích v příštích několika letech. Na českých kolejích se totiž objeví celá řada nových vozidel stávajících i vyvíjených typů, včetně dalších bistrovozů, a rekonstrukcí projde i zbytek zánovních vozů pro vlaky IC/EC, které dosud soupravy „vlaků vyšší kvality“ spíše degradovaly.
Česko — Již čtvrtý ročník soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky vyhlašuje občanské sdružení Asociace Entente Florale CZ – Souznění (AEF CZ). Cílem ankety, jež byla poprvé organizována v roce 2007, je najít to nejvlídnější a nejkrásnější nádraží v České republice, poukázat na stav českých nádraží obecně, a také pozitivně motivovat k jejich údržbě a zvelebování. Titul z loňského roku bude nyní obhajovat stanice Zahrádky u České Lípy, přičemž nominace pro letošní rok již byly započaty. Své adepty může veřejnost navrhovat až do 15. května 2010, a to buď elektronicky na e–mail nejkrasnejsinadrazi@cd.cz, nebo klasickou poštou na níže uvedené adrese. Počet navržených stanic ani účast navrhovatelů není nijak omezena. Deset finalistů bude vyhlášeno 20. května tohoto roku.
Česko — V minulém roce začala spolupráce Českých drah a prodejního řetězce Lidl, kdy na státní svátek 28. října a také na vánoční svátky byla v nabídce síťová jízdenka ČD Net za výhodnou cenu 150 Kč. Její uvedení zaznamenalo neočekávaný zájem. V letošním roce spolupráce těchto partnerů pokračuje; v plánu jsou vnitrostátní jednosměrné jízdenky, síťové doklady nebo také zpáteční jízdenky do zahraničí. První z nabídek je v prodeji již od čtvrtka 4. března. Kromě akce s Lidlem byly představeny i další změny, které budou platné od neděle 7. března 2010. V nabídce bude další noční eTiket v e–shopu Českých drah, upraví se také nabídka aplikací pro In–kartu/Rail plus. Dráhy také chtějí více zacílit své produkty, stejně jako jejich marketingovou podporu.
Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.
Praha/Budapešť — Podpora low–cost cestování je jedna z možností jak zatraktivnit mezinárodní cestování vlaky, když základní tarif TCV svou cenovou výší naopak cestující odrazuje. Tuto neatraktivitu nezmírnila ani reforma na dohodu SCIC, která začala platit od změny jízdních řádů 13. února 2009. Ačkoliv se vytvářením takových akčních nabídek tarif zesložiťuje, získávají si u cestujících svou oblibu. Dokládá to mimo jiné růst tržeb v e–shopu Českých drah. Ústřední nabídkou jsou jednosměrné či zpáteční doklady ČD Tip, které jsou fixovány na konkrétní den, vlak a cestujícího. V roce 2009 díky nim bylo možné výhodně cestovat do Vídně, Berlína, Salcburku nebo Norimberka. První destinací pro rok 2010 bude maďarská metropole Budapešť.
Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) modernizují vlakové zabezpečovací systémy a do flotily svých moderních lokomotiv Taurus a jednotek railjet plánují ještě letos začít montovat zabezpečovače podle standardu jednotného evropského vlakového zabezpečovačovacího systému ETCS Level 2. Kontrakt za celkem 90 milionů eur získal francouzský Alstom, který nainstaluje zařízení ATP Atlas200 do celkem 449 lokomotiv a řídicích vozů. V dílnách TS Linz a TS Wien, patřících ÖBB, se montáži vlakového zabezpečovače podrobí 322 lokomotiv řad 1016 a 1116, všech 50 taurů řady 1216, a také 67 řídicích vozů řady 80-90.7 Afmpz, řazených do vysokorychlostních jednotek railjet.
Praha — V České republice existuje přes 8 tisíc železničních přejezdů. Ty se jen v minulém roce staly dějištěm dvou stovek havárií, které si dohromady vyžádaly na 200 lidských životů – z toho 33 přímo na místě nehody. Konstatování dopravní policie je jednoznačné: vina leží výhradně na straně řidičů. Řidiči, cyklisté, ale i chodci hazardují a porušují dopravní předpisy. Na přejezdech s výstražnými světly či závorami přitom přejezdové zabezpečovací zařízení (PZZ) neselhalo ani v jediném případě. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), Policie České republiky (PČR), Ministerstvo dopravy (MDČR), Profesni společenství autoškol a další partneři se proto spojili v rámci dalšího z preventivních projektů – v Moravskoslezském kraji natočili a do autoškol v celé republice budou distribuovat instruktážní film o rizicích porušování předpisů, týkajících se jízdy přes přejezdy. K dispozici je video také na internetu.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












