..: Aktuality a články :..

nehodyDobříš - dnes v 15:08 se mezi stanicemi Malá Hraštice a Nová Ves pod Pleší střetl osobní vlak jedoucí z Dobříše do Prahy s osobním autem. K nehodě došlo na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor). Řidič nerespektoval výstrahu na přejezdu a vjel přímo pod vlak. Nehoda se obešla bez zranění. Provoz na trati byl obnoven v 16:50 hod., škoda na vlaku je odhadnuta na 50 tisíc korun, na autě na 150 tisíc korun.

BleskovkaLiberec - v úterý 15.3.2005 od 13 hodin se v zasedací místnosti Libereckého kraje koná konference na téma "Česko-polská přeshraniční spolupráce v železniční dopravě." Konferenci svolává hejtman Libereckého kraje Petr Skokan pod záštitou náměstka ministra dopravy Ing. Vojtěcha Kocourka, který bude osobně účasten. Představitelé samospráv na české i polské straně budou diskutovat o možnostech prosazení železničních projektů, které by mohly výrazně zkvalitnit vzájemnou dostupnost českého a polského příhraničí a podpořit i rozvoj cestovního ruchu. Hlavními body jednání budou nepojížděný 16ti kilometrový úsek železniční trati Harrachov - státní hranice - Szklarska Poreba a vytížený až exponovaný úsek šestikilometrový úsek trati Hrádek nad Nisou - Zittau, který částečně prochází tzv. peáží přes Polsko, a kde se nabízí možnost vybudování zastávky s možností přestupů do polského města Bogatynia.
Jak sdělil Jindřich Berounský, systémový specialista Českých drah, pozváni jsou rovněž představitelé českých a polských železničních dopravců včetně Českých drah, vysvětlení možností spolupráce i platné legislativy po vstupu obou zemí do Evropské unie se očekává od odborníků našeho ministerstva dopravy a polského ministerstva infrastruktury. Vzhledem k pozitivní změně postojů na polské straně, kdy se v posledních měsících přetřásá možnost obnovení železničních hraničních přechodů ve východních Čechách (Královec - Lubawka) a na severní Moravě, resp. Slezsku (Glucholazy), svítá naděje i česko-polským kolejím z Harrachova do Szklarske Poreby, kde se i po provizorním obnovení trati dobrovolníky po 47 letech v roce 1992 již 13 let jedná, ale neúspěšně především pro problémy na polské straně.

Sněhový pluh s 743.001 a 743.010 v Kořenově - foto : Pavel Šturm 13.3.2005Praha - Díky silnému sněžení a vánicím o víkendu stále ještě zůstavají některé úseky tratí neprůjezdné. V tuto chvíli by to měly být úseky Bruntál - Malá Morávka, Vejprty - Křimov, Velká Kraš - Javorník ve Slezsku a Jakartovice - Svobodné Heřmanice. Dnes byly zprůjezdněny tratě Praha Řeporyje - Rudná u Prahy, Rudná u Prahy - Hostivice a Tanvald - Harrachov.

Chomutov - Zprovozněn je od odpoledne také úsek Chomutov - Křímov, v úseku Křímov - Vejprty je u zast. Rusová stále zapadlá 742+010 a 742+sněhový pluh. Náhradní autobusová doprava by měla být zavedena zítra a také během zítřka by se měl obnovit provoz v celé trati až do Vejprt.

Sněhový pluh s dvěma 743 v Tanvaldu - foto : Pavel Šturm 13.3.2005Tanvald - trať Tanvald - Kořenov dnes byla zprovozněna až kolem 19. hod. Na protažení byl nasazen sněhový pluh a dvě lokomotivy ř. 743 (001 a 010).

Karlovy Vary - v Merklíně je stále vykolejena lokomotiva ř. 742, a to všemi osami. Dnes ve stanici jezdila sněhová fréza a během zítřka by mělo dojík k nakolejení lokomotivy.


Doplněno 14.3.2005 v 15 hod.

Trutnovsko - po oba víkendové dny také nevyjely vlaky do Žacléře. Dle informací nejezdily vlaky ani společnosti Viamont do Svobody nad Úpou.

Liberecko - od rána je provoz na Jablonecku a Liberecku pravidelný včetně trati Tanvald - Harrachov, na trati Liberec - Tanvald musí stále jezdit zkrácené soupravy motorových vozů nebo lokomotiv s přívěsnými osobními vozy. Zpoždění jsou do 5ti minut.

Osobní vak v Kořenově - foto Jindřich BerounskýJablonecko - Na tratích Liberec - Tanvald - Železný Brod a Smržovka - Josefův Důl jezdí vlaky cca 15 - 20 minut zpožděné, zatím je od rána do odvolání zastavena železniční doprava na trati Tanvald - Harrachov pro neprůjezdnost trati, na mnoha místech zaváté. Osobní vlaky na trati Tanvald - Harrachov jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, jedoucí pouze po hlavní silnici přes Příchovice do Harrachova. Silnice ke kořenovskému nádraží a na Horní Polubný jsou pro autobusy nesjízdné. Asi do hodiny se předpokládá intenzivní nasazení sněhového pluhu na trati Tanvald - Harrachov.
Na fotografii Jindřicha Berounského, zástupce ČD pro Liberecký kraj, je osobní vlak v Kořenově (so.12.3.)

Praha - Kvůli zavátým kolejím nejezdily dopoledne vlaky na šestnácti místech České republiky. Po poledni se podařilo obnovit provoz v úseku Tochovice - Příbram na trati Zdice - Protivín a mezi Zadní Třebání a Lochovicemi. Kvůli přívalům sněhu byla zastavena doprava mezi Novým Městem na Moravě a Bystřicí nad Pernštejnem, na úsecích Telč - Kostelec u Jihlavy, Velké Meziříčí - Studenec a Polička - Čachnov, ráno nejezdily také vlaky na tratích Blatná - Nepomuk a Radonice - Kadaňský Rohozec. Od pátku jsou nadále nesjízdné části tratí na úseku Praha Řeporyje - Rudná u Prahy - Hostivice, Vejprty - Křímov, Velká Kraš - Javorník ve Slezsku, Pacov - Nová Cerekev a Bruntál - Malá Morávka. Od noci se nejezdí také ve zbývajícím úseku trati do Vejprt Chomutov - Křímov.

Zdroj: ČTK a České dráhy

Sněhová fréza v Teplicich nad Metuji 12.3.2005 - foto: Pavel VlčekČeská republika - včerejší a dnešní přívaly sněhu a vichřice způsobily problémy nejen na silnicích, ale i na železnici. Díky noční vánici uvízlo několik vlaků, kdy některé z nich dokonce vykolejily. Podle informací tiskového oddělení Českých drah jsou nesjízdné úseky Praha Řeporyje - Rudná u Prahy - Hostivice, Mladá Boleslav - Mělník, Vrané nad Vltavou - Dobříš, na severní Moravě pak trať Velká Kraš - Javorník ve Slezku. V Krušných horách je nesjízdný úsek z Křímova do Vejprt.
V jižních Čechách se kolem poledne podařilo zprovoznit trať Pacov - Nová Cerekev. Sjízdné jsou již také úseky Jindřichov ve Slezku - Krnov a úzkorozchodná trať Osoblaha - Třemešná ve Slezku, pro změnu během dne přibyl další nesjízdný úsek z Trutnova do Žacléře, kde se porouchala sněhová fréza.
Problémy byly i na tratích Tábor - Bechyně a v žst. Merklín na Karlovarsku, kde došlo díky zavátým kolejím k vykolejení vlaků. Vlaky uvízly i na trati Tanvald - Kořenov a zastavena byla i doprava na trati Trutnov - Svoboda nad Úpou provozovaná společností Viamont.
Os 5103 Teplice nad Metují - foto Ondra Janiš 12.3.2005
Ovšem i v úsecích, kde nebyla zastavena doprava byly velmi ztížené podmínky a tak nebyla nouze o podobné soupravy. Na přiložené fotografii Ondry Janiše je Os 5103 v Teplicích nad Metují jedoucí z Meziměstí do Doudleb nad Orlicí.

Doplněno 13.3.2005 ve 13 hod.
Od nedělního rána se úplně zastavila doprava na trati Tanvald - Harrachov. Vlaky jsou nahrazeny autobusy. Přibližně od noci je úplně zastavena doprava v celé trati Chomutov - Křímov - Vejprty.

PřejezdHodonín - Dnes krátce po 14. hod. došlo ke sřetu osobního vlaku s automobilem Škoda 1203 na železničním přejezdu v Mutěnicích. Při nehodě došlo ke zranění tří osob v automobilu, kdy po převozu do nemocnice jedna žena zemřela. Při srážce došlo k vykolejení vlaku, cestujícím se nic nestalo. Provoz na trati byl přerušen do 17 hod. Přejezd na trati Hodonín - Zaječí je zabezpečen světelnou signalizací bez závor, která byla v činnosti.

Třebíč - V pátek dopoledne v 9:22 hod. se mezi stanicemi Třebíč a Krahulov střetl rychlík jedoucí ze Strakonic do Brna s automobilem zn. Ford Transit. Řidič, ani nikdo z cetujících nebyl zraněn. K nehodě došlo na přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací bez závor, která byla v činnosti. Provoz na trati byl přerušen do 10:30. Předpokládaná škoda je na autě 400 tisíc a na vlaku 40 tisíc korun.

bleskovkaJindřichův Hradec - dnes ve 13:00 hod. osobní vlak jedoucí z Jidřichova Hradce do Českých Budějovic srazil a usmrtil ženu. K neštěstí došlo na železničním přejezdu mezi Jidřichovým Hradcem a Děbolínem. Žena skočila přímo pod přijíždějící vlak. Totožnost ženy dosud nezjištěna. Provoz na trati byl přerušen od 13:00 do 14:40 hod.

DIČR

nehodaČeské Velenice - dnes dopoledne v 8:55 došlo k ujetí čtyř nákladních vozů ze stanice Gmünd (ÖBB) do Českých Velenic, kde došlo ke strážce s odstavenými nákladními vozy. Jeden z ujetých vozů (cisterna) obsahoval nebezpečné látku - Chlornan. Došlo k odklopení víka cisterny a vyšplíchnutí nebezpečné tekutiny na vůz. Na místě zasahovali hasiči. Ke zranění ani větší škodě nedošlo.

Vozy najely do odstavených vozů na začátku stanice a pokračovaly společně do stanice. Během jízdy došlo k poškození jedné výhybky. Zaměstnancům ČD se vozy podařilo zastavit. Svou pohotovostí a přestavením výhybek na volnou kolej těsně před přijíždějícími vozy zabránili daleko větší nehodě. Náklady na obnovení provozu a měření budou v řádech několika tisíc korun.

Zdroj : DI ČR

České dráhyČeské dráhy se připravují na zavedení evropského radiového systému GSM-R. Současně se stavebními pracemi na úseku prvního koridoru mezi státní hranicí s Německem, Děčínem, Prahou a Kolínem se dosazují mobilní části systému na vybrané řady vozidel Českých drah.
V rámci pilotního projektu budou odzkoušeny různé varianty radiostanic GSM-R, a to jak duální v kombinaci se stávajícími analogovými radiostanicemi traťového rádiového prostředí, tak i digitální s datovým kanálem určeným pro potřeby evropského zabezpečovacího systému ETCS. Jako nejvhodnější vozidla byly vybrány rychlíkové elektrické lokomotivy řady 151 a příměstské patrové jednotky řady 471. Využívat budou i evropský vlakový zabezpečovač ETCS.
České dráhy vlastní také speciální měřicí vůz pro diagnostiku technologie jednotného řízení železniční dopravy evropského systému ERTMS zahrnující digitální komunikační systém GSM-R a interoperabilní zabezpečovací systém ETCS.
Celá tisková zpráva ČD

LiberecLiberec - V pátek 1. března 2005 v dopoledních hodinách došlo ke kuriózní nehodě v obvodu libereckého depa, kdy se bočně srazily dva motorové vozy řady 810 (č. 411 a 100) a následně vykolejily.
Jeden z vozů, 810 100-8 má zajímavou historii. V roce 1989 se po dobu asi půl roku zkoušely v Alžírsku dva motorové vozy depa Praha Libeň - 810.081 a 810.100-8 a čtyři přívěsné vozy Baafx. Podle výsledku zkoušek se měla uskutečnit dodávka nových motorových vozů ze Studénky do Alžírska, ke které nakonec nedošlo.
810.100-8 byl převeden do DKV Liberec v září 1990 jako náhrada za zničenou 810.280-8 při nehodě u Spálova. LiberecTehdy se vůz od ostatních lišil v několika detailech. Nátěr byl červeno-hnědý, byl jím přetřen modrý nátěr z Alžírska. Pluhy v Alžírsku byly odříznuty a nahrazeny svařenými profily. V interiéru se ještě zachovaly háčky a držáky záclonek. Dnes 810 100-8 vypadá stejně jako ostatní motorové vozy této řady a jedinou vzpomínkou na cestování po Alžírsku je jeho přezdívka - Velbloud.

Foto: Václav Fiala

bleskovkaVsetín - dnes v 1:30 ve stanici Karolinka (trať Vsetín – Velké Karlovice) vykolejila na výhybce sněhová fréza. Fréza byla nakolejena ve 4:55, trať do Velkých Karlovic však zůstala vzhledem k množství sněhu dosud nesjízdná. Nehoda se obešla bez zranění.

Chropyně - ráno ve 4:36 osobní vlak jedoucí z Přerova do Vyškova srazil a usmrtil v železniční stanici Chropyně muže (asi 20 let). Dle strojvedoucího mladý muž skočil těsně před vlak. Zřejmě se tedy jedná o sebevraždu. Provoz na trati byl přerušen do 6:28.

Pozor vlakBlatná - Dnes dopoledne došlo ke střetu osobního automobilu Opel Astra s osobním vlakem jedoucím ze Strakonic do Blatné. Řidička Astry nerespektovala výstražné zařízení a vjela na přejezdu u zastávky Mačkov přímo pod vlak. Nikdo nebyl zraněn, předběžná škoda se odhaduje na 75 tisíc korun. Doprava na trati byla přerušena.

prejezdCheb - Včera ve 21:33 hod. se střetl rychlík Bečva jedoucí ze Vsetína do Chebu s traktorem Zetor. K nehodě došlo na zastávce Salajna mezi stanicemi Dolní Žandov a Lipová u Chebu na železničním přejezdu vybaveném světelným zabezpečovacím zařízením bez závor v činnosti.
Podle zjištění Drážní inspekce vjel řidič traktoru na železniční přejezd v době, kdy výstražné zabezpečovací zařízení ještě nebylo v činnosti. Na přejezdu ovšem došlo k poruše traktoru, kterou řidič ani jeho spolujezdec do příjezdu vlaku nestihli vyřešit. Došlo ke střetu, během něhož byl vážně zraněn řidič tratoru (25) a lehce zraněn jeho spolujezdec. Zadní kola traktoru zůstala po nehodě uvězněna mezi peronem a prvním vozem vlaku.
Škoda na lokomotivě byla odhadnuta na 200 tisíc korun, na prvním voze vlaku na 150 tisíc korun (traktor byl zdemolován a škodu na něm se nepodařilo vyčíslit).
Vrchní inspektor Drážní inspekce, který byl na místě přítomen, konstatoval, že vina není na straně železnice. Rovněž není vyloučeno, že řidič traktoru byl pod vlivem alkoholu. Nehodu vedle Drážní inspekce dále vyšetřuje Policie ČR. Provoz na jednokolejné trati byl přerušen do 0.40 hodin. Na trati byla zavedená náhradní autobusová doprava.

27.2.2005 - 19:58 - Na Srí Lance vyjel první vlak po tsunami zničené trati

Srí LankaSrí Lanka - V neděli 20. února vyrazil z hlavního města Colombo do Galle první vlak po ničivých záplavách. Stalo se tak přesně po dvou měsících, kdy vlny tsunami zničili pobřeží včetně železniční tratě a vlaku plného cestujících. Při tomto největším železničním neštěstí v dějinách Srí Lanky zahynulo na 2000 lidí, kdy kromě cestujících zde zahynuli i lidé hledající na vlaku záchranu před ničivými vlnami.
Úplně zničenou trať opravovali dělníci ve dne i v noci a tak se již po 56 dnech od tragédie vydal na trať slavnostní vlak v čele s lokomotivou řady S9.850. Událost se neobešla bez slavnostní výzdoby a účasti významných politiků. Pravidelná doprava nebude zatím zavedena z důvodu chybějícího zabezpečovacího zařízení a také zbývá dokončit úplnou opravu kolejí.

InfoPraha - Vláda plánuje přesun kamiónů na železnici. Na základě studie, kterou pro vládu zpracovaly České dráhy, by se měl vybudovat terminál systému Ro-La v Brně a provozovat tento systém na trati do Drážďan. Tímto vláda chce odlehčit dálnici D1 a D8 vedoucí do Německa. Dle ČD by bylo možné denně přepravit 12 vlaky až 250 kamiónů. Nejdříve by se ale měla obnovit trasa z Lovosic, která byla pro nezájem loni v červenci zrušena.
Otázkou zůstává, zda plán v této podobě má své opodstatnění. Dle zástupců kamionových dopravců denně projede dálnicí více jak 9000 kamionů a systém Ro-La je drahý a pomalý.

« Novější zprávy | 1 ... 25 26 27 28 29 ... 32 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05