..: Aktualitások és cikkek :..

Lanovka Teplice - Hasiči zachraňovali v sobotu 30.9. dvacet pět lidí a psa ze zaseknuté lanovky na horu Komáří Vížka nedaleko Krupky na Teplicku. Posledního člověka sundali krátce před pátou hodinou. Na lanovce se podle mluvčího hasičů zadřelo ložisko.

Evakuace visuté lanovky začala ve dvě hodiny odpoledne a skončila v 16:50 hod. Nikomu se nic nestalo. Na místě zasahovaly dvě jednotky hasičů, z Ústí nad Labem a z Teplic. Pasažéry lanovky vyprošťovali pomocí lezecké techniky a nastavovacích žebříků.
Jak řekl náčelník lanové dráhy Jan Jurček, zasekla se převodovka, jediná součást, která nejde ihned nahradit. Kdyby se stalo něco s motorem nebo generátorem, není problém je nahradit a lanovku okamžitě pustit. V tomto případě ale nezbylo, než cestující vyprostit.

Komáří Vížka je oblíbené místo turistů. Z vyhlídkové restaurace na jejím vrcholu je rozhled na celý kraj. Lanová dráha Krupka - Komáří Vížka je nejdelší sedačková lanovka bez mezistanic v České republice. Postavena byla v roce 1952. Je dlouhá 2.348 metrů s převýšením 482 metrů (horní stanice je v nadmořské výšce 806 m). Jízda nahoru trvá asi patnáct minut.

Zdroj : iDnes.cz

Foto a další informace o lanovce : Komáří Vížka

VSOE - v čele el. lok. 363 Cargo Praha - Včera (čtvrtek 21.9.) přijel do Prahy avizovaný legendární Orient Express. Vlak s původními rekonstruovanými vozy Pullman a Wagon Lits byl tentokrát tažen jinou reklamní lokomotivou, a to elektrickou lokomotivou řady 363.015 - Cargo a přijel k 1. nástupišti hlavního nádraží před 17. hodinou.

Souprava vlaku je složená celkem ze 17 luxusních vozů - 3 restaurační vozy (Lalique, Etoile du Nord, Chinoise), 1 barový vůz, 9 spacích vozů s 9 dvoulůžkovými kupé, 2 spací vozy se 7 jednolůžkovými a 3 dvoulůžkovými, 2 služební a zavazadlové vozy.
Sedadla v jednolůžkových kupé je možné změnit v lůžka, u dvoulůžkových v palandy. Některé vozy mají i dvojitá kupé, které lze propojit. Každé kupé má umyvadlo, většinou v odděleném prostoru, teplou a studenou vodu, ručníky a zásuvku pro elektrické holicí strojky. Některá kupé mají sejf. K dispozici je balená voda, mýdlo, VSOE dopisní papíry a časopis Orient_Express Magazine.
Stravování je zahrnuto v ceně jízdenky. Odpolední káva a snídaně jsou servírovány v kupé. Káva se podává v barovém vagónu. Nápoje a lehké občerstvení dle jídelního lístku lze zakoupit za příplatek.

VSOE v Praze Délka soupravy činí 400 m a hmotnost přes 900 t. VSOE jezdí přes Českou republiku celkem čtyřikrát do roka zpravidla v trase Břeclav - Brno - Praha - Plzeň - Cheb, nicméně z různých technických důvodů jej lze potkat i v jiných místech. Standardně je u nás tažen dvousystémovými lokomotivami řady 363.

Venice Simplon-Orient-Expres, jak zní celý oficiální název vlaku i společnosti, která jej provozuje, pokračuje dále do Německa a Francie v sobotu 23.9. Z pražského hlavního nádraží odjíždí ve 14:45 a pojede ve své obvyklé trase přes Plzeň do Chebu. Odtud po přepřahu na dieselové lokomotivy řady 218 DB odjíždí po 18. hodině do Německa.

Je třeba ještě připomenout, že vlak není veřejný a nelze do něj nastupovat jako do jiných historických vlaků. Pro zajímavost - jízdenka pro celou trasu Benátky - Londýn stojí v přepočtu 80 tisíc korun.

Foto : Markéta Janečková
Informace také na stránkách : VSOE u nás

přejezdMoravský Beroun - V pátek v 5.18 hodin se na přejezdu se světelnou signalizací v činnosti střetl osobní vlak jedoucí z Krnova do Olomouce s polským kamionem. K nehodě došlo mezi Dětřichovem nad Bystřicí a Moravským Berounem.
Při nehodě byl podle informací DI těžce zraněn řidič kamionu, jeden cestující ve vlaku a lehce zraněn vlakvedoucí vlaku. Předpokládaná škoda na vlaku byla vyčíslena na 9 milionů korun a v řádech milionů se bude pohybovat i na kamionu.
Provoz na trati byl obnoven v 8.45 hodin.

Zdroj : Drážní inspekce

Další informace a fotografie na serveru Novinky.cz

Sergej 781 (T679.1) Lužná u Rakovníka - O víkendu 24. a 25. června 2006 se koná v Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka akce Dny Bejčků, kde se setkají parní lokomotivy řad 422 a 423.

Kromě parních lokomotiv (422.0108, 002, 025 a 098 a 423.009, 41, 94 a 145), z nichž některé budou předváděny v provozu, zde bude hostem ze Slovenska šestinápravová dieselová lokomotiva T678.0012 Pomeranč.

Cheb - Při této příležitosti se připravuje jízda zvláštního historického vlaku z Chebu do Lužné se Sergejem T679.1578 a soupravou vozů Bam. Ve vlaku bude též zařazen bufetový vůz Bam bistro.

Vlak pojede v trase Cheb, Sokolov, Karlovy Vary, Ostrov n/O, Klášterec n/O, Chomutov, Žatec, Lužná u Rakovníka a zpět.

Bližší informace na webu pořadatele - Plzeňské dráhy - Výtopny Cheb, informace o programu na webu Železničního muzea.

Upozornění! - Vlak pojede pouze v případě dostatečného zájmu. Přihlášky a rezervace je nutné zaslat nejpozději do pátku 9.6.2006.

Další akce najdete v sekci Kalendář železničních akcí.

Parní vůz M124.001 při přepravě z NTM Praha do ŽOS Č.Velenice (25.5.2005)České Velenice - Dá se říci, že přesně rok trvala oprava historického parního vozu M124.001 "KOMAREK", který byl 25.5.2005 odvezen z Národního technického muzea v Praze do ŽOS v Českých Velenicích k opravě a zprovoznění.

Již v dubnu vyjel parní vůz KOMAREK po dlouhých 60 letech na trať opět vlastní silou na svoji první zkušební jízdu. Po absolvování nezbytných zkušebních jízd a vykonání technicko bezpečnostní zkoušky obdržel vůz i průkaz způsobilosti vozidla.

Slavnostní okamžik výjezdu opraveného parního vozu KOMAREK z haly ŽOS České Velenice nastane 10. května 2006. Toho dne se v ŽOS sejdou zástupci vlastníka vozidla, NADACE OKŘÍDLENÉ KOLO, sponzorů opravy a pozvaní čestní hosté, aby se zúčastnili křtu parního vozu KOMAREK. Po tomto aktu vůz odjede do Českých Budějovic, kde proběhne vlastní předání vozu vlastníku - NTM.
Následně bude vůz přepraven do Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka, kde bude u příležitosti zahájení letošní sezóny v muzeu ve dnech 13. a 14. května a dnech dalších představen nejširší veřejnosti.

Tisková zpráva NTM (PDF)

JHMDJindřichův Hradec - Ve dnech 12. - 24. 5. 2006 proběhne na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice nepřetržitá výluka v úseku Kunžak-Lomy - Senotín.

V pracovní dny jsou vlaky 256/257 nahrazeny automobilovou dopravou v úseku Kunžak-Lomy - Nová Bystřice. Vlaky 270/271 jezdí podle jízdního řádu.
V sobotu a v neděli jsou vlaky 252/253 a 256/257 nahrazeny automobilovou dopravou v úseku Kunžak-Lomy - Senotín.

V náhradní automobilové dopravě je přeprava cestovních zavazadel a jízdních kol vyloučena. Po dobu výluky nelze přijímat objednávky speciálních přeprav a rezervace míst/vozů.

Zdroj : JHMD

nehodaZdice - Z rozjetého osobního vlaku jedoucího z Prahy do Plzně vyskočila v blízkosti železniční stanice Zdice na Berounsku devětadvacetiletá žena. Sanitka ji odvezla do nemocnice.

Aktualizováno : 22:50 (doplnil Petr Němec)
Mělník - Na přejezdu u zastávky Malý Újezd na Mělnicku srazil rychlík cyklistu. Devětapadesátiletý muž nehodu nepřežil. Rychlík Jan Palach jel z Brna do Děčína. Závory byly v době srážky sklopené.

Zdroj : iDnes.cz

TCHASOstrava - Sdružení českých a polských firem zastřešené ostravskou společností TCHAS získalo zakázku na modernizaci polské železniční tratě. Za kompletní rekonstrukci 121 kilometrů dlouhého koridoru mezi stanicemi Siedlce a Lukow dostane přibližně 50 milionů eur (asi 1,4 miliardy korun). Zakázku zaplatí ze 75 procent Evropská unie, zbytek bude financovat polská vláda.

Zakázka zahrnuje modernizaci kolejí, železničního spodku i svršku, trakční sítě i související geodetické a inženýrské práce. Součástí díla jsou také rekonstrukce nástupišť a dalších objektů, budování objízdných komunikací i rekonstrukce železničních mostů. Po modernizaci se na trati zvýší maximální rychlost na 160 kilometrů v hodině, zároveň se sníží hlučnost a zvýší bezpečnost.
Dalšími členy sdružení jsou polské firmy PrzedsiŽbiorstwo Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Katovic, Grupa ZUE S.A. z Krakova a PEBEK Radom, dceřiná firma Tchasu.

Zkušenosti s modernizací železnic získal Tchas při realizaci staveb prvního a druhého železničního koridoru v Česku. Od roku 1997 provádí práce související s modernizací železničního spodku a svršku, železničních stanic a mostních objektů. Byl například generálním dodavatelem modernizace trati Huštěnovice - Otrokovice nebo Ostrava - Petrovice u Karviné, nyní se podílí na modernizaci bohumínského železničního uzlu. Firma se podílí také na modernizaci železničních tratí na Slovensku.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Evropská komiseBrusel - S tříletým zpožděním už všechny členské státy EU převedly do svého práva první sérii evropských zákonů, které mají liberalizovat železniční dopravu v EU a vést ke vzniku jednotného železničního trhu. Evropská komise sdělila, že se díky tomuto "prvnímu železničnímu balíčku" z roku 2001 objevují náznaky oživení železniční dopravy, která je jinak v dlouhodobém útlumu.

Po sladění legislativy bude třeba v některých zemích ještě zajistit její řádnou aplikaci, aby železniční trh doopravdy fungoval, uvedla EK. Hlavní důraz položila na skutečné oddělení správy železniční cesty, tedy tratí, a provozování železniční dopravy. Tato změna byla pro řadu evropských zemí zvyklých na monopol domácích drah skutečnou revolucí.

Celý článek na webu Finanční noviny (ČTK)

infoPraha - Strojvůdci odmítli zaplatit 1,72 milionu korun, které po nich požaduje vedení Českých drah za škody, které podniku měla způsobit březnová půlhodinová stávka. Řekl to mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček s tím, že své rozhodnutí sdělili vedení ČD písemně tento týden. ČD vyzvaly federaci, aby částku uhradila nejpozději do konce května. Podle prezidenta Federace strojvůdců Petra Čecháka je ale stávka ústavním právem všech občanů a tedy i zaměstnanců Českých drah.

Požadavek na vymáhání škod může mít podle strojvůdců také politický podtext. Dopis, kterým generální ředitel ČD Bazala vyzval strojvůdce, aby škody zaplatili, je podle Poláčka datován 19. dubna. Federace ho prý však obdržela až týden poté, co bylo poslaneckou sněmovnou již podruhé odhlasováno znění nového zákoníku práce. Proti němu strojvůdci stávkou protestovali. Podle novely by mohl zaměstnavatel uzavřít kolektivní dohodu jen s největší odborovou centrálou v podniku. To by bylo nevýhodné pro malé organizace jako jsou právě strojvůdci.
Půlhodinová stávka strojvůdců v poledne 16. března zastavila 332 vlaků, což bylo podle ČD 78 procent spojů, které měly kolem poledního jet. Protest proti novele zákoníku práce se tak dotkl 4,8 procenta z 6870 souprav, které ČD v průběhu celého dne vypravily. Vlaky nabraly v průměru zpoždění 15 až 20 minut. České dráhy si do nákladů, které chtějí po strojvůdcích uhradit, započítaly například náhradní autobusovou dopravu nebo sankce podle přepravních podmínek, mezi nimiž je 500 Kč za nepovolené zastavení vlaku nebo náhrada 200 až 300 Kč za každou minutu zpoždění. Naopak nezapočítávaly poškození dobrého jména firmy.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Jízdní koloBrno - České dráhy chtějí více spojit železnici a kola. Cyklisty má nalákat projekt ČD Bike, který by jim měl ulehčit cestu vlakem s kolem. Nový program sdruží všechny dosavadní služby do jedné koncepce, řekl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. Podle něj firma ročně přepraví několik desítek tisíc cyklistů.
Lidé, kteří chtějí vyrazit na vlak s kolem, by měli mít lepší možnosti při přepravě a úschově. Dráhy chtějí zapracovat také na půjčovnách. Na českých vlakových stanicích je jich zatím 14.
Přepravu kola už nyní umožňuje naprostá většina vlaků. Přesný přehled najdou cestující v jízdních řádech. Kola přepravují dráhy i na mezinárodních spojích s Rakouskem, Německem a Slovenskem. S úložným prostorem pro kola počítají dráhy také u modernizovaných vagonů. Do roku 2008 jich má být asi padesátka.
V současnosti mohou cestující převážet kola vlakem jako zavadlo nebo mohou využít právě službu úschovy během přepravy.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Siemens 189 - foto SiemensSiemens - Jak jsme již informovali (27.4.), elektrické vícesystémové lokomotivy DB AG řady 189 dostaly povolení k zajíždění do Děčína. Společnost Siemens.cz k této příležitosti vydala Tiskovou zprávu, kde se mimo jé uvádí, že je snahou společností DB AG a Siemens, aby tyto vozidla byla do konce roku 2006 schválena pro provoz v celé ČR.

6.5.2006 - 17:04 - Společnost ČMKS předala do Srbska již 10. lokomotivu ř.621

709.621 představená na MSV BrnoČeská Třebová - Na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2006 předala firma ČMKS holding zástupcům Srbských železnic (SŽ) v pořadí již 10. motorovou lokomotivu řady 621.1. V případě lokomotivy 621.110 se prozatím jedná o poslední vyrobenou lokomotivu této řady s tím, že v průběhu tohoto roku by se ještě měla uskutečnit dodávka dalších dvou lokomotiv. Na ně by pak měla navázat druhá desetikusová série, jejíž realizace se již připravuje.
Dodávka lokomotiv řady 621.1 je první významnou zakázkou HOLDINGU ČMKS na výrobu nových dvounápravových motorových lokomotiv. HOLDING ČMKS tak zúročuje své aktivity související s obnovou motorových lokomotiv v České republice. Projekční a konstrukční provedení lokomotivy bylo např. ohodnoceno tím, že první „srbská“ lokomotiva řady 709 – evid. čís. 621.101, která byla vystavena počátkem října 2005 na 47. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, zde získala v kategorii dopravních prostředků Zlatou medaili MSV 2005.

Zdroj : ČMKS

Lanovka SněžkaSněžka - Po cca měsíční údržbě se opět rozjela lanovka na Sněžku, kterou provozuje společnost Lanová dráha Sněžka, a.s.. Lanovka je v provozu od 29.4. a to denně od 8 do 19 hod.

Lanovka byla postavena jako oběžná dvouúseková s dvoumístnými odpojitelnými sedačkami. Za hodinu přepraví 250 osob při dopravní rychlosti 2,5 m/s (9km/h). Ze stanice Pec pod Sněžkou (890 m n.m.) je doba jízdy na Růžovou horu (1354 m n.m.) 11 minut, délka úseku 1560 m a dále na Sněžku 13,5 minut, délka úseku 1967 m.
Více než 50 let provozu prokázalo, že lanová dráha je pro ochranu přírody v této lokalitě přínosem. Proto v současné době probíhají intenzivní práce na přípravě výstavby lanové dráhy nové.

Zdroj a foto : Lanová dráha Sněžka, a.s.

RAILFILMSlovensko - Jak už jsme zde informovali, na Slovensku se pořádá mezinárodní soutěž - Festival amatérských filmů s železniční tématikou RAILFILM 2006.

« Újabb hírek | 1 ... 8 9 10 11 12 ... 32 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 08:00
nyugszik: 16:05