..: Aktualitások és cikkek :..

Ilustrační obrázek
autor: KuTom Praha - Ministerstvo dopravy a vedení Českých drah připravily údajně podle televize Nova vyhlášku, která zmírňuje podmínky pro řízení vlaků. Pro méně náročné úkoly by se podle navrženého předpisu mohl stát strojvůdcem vyučený člověk od 18 let, dosud ovšem musel mít maturitu a dosáhnout věku 21 let. Federace strojvůdců to považuje za ohrožení bezpečnosti dopravy a hrozí i stávkou.

Ilustrační obrázek
autor: Martas Praha - Pendolina vyjela na spoje SuperCity do Ostravy v prosinci 2005, o rok později začala jezdit také do Bratislavy a Vídně. Za tu dobu urazila každá ze 7 souprav 600.000 km a to je okamžik, kdy musí podle předpisů a pokynů výrobce postoupit vlak pravidelnou tzv. vyvazovací opravu. Teoreticky už objelo každé z českých pendolin 15x rovník. „Během vyvazovací opravy kompletně rozebereme všechny podvozky soupravy, důkladnou kontrolou projde naklápěcí systém vlaku a řada dalších zařízení nezbytných pro provoz souprav. Bez této vyvazovací opravy by nebylo možné podle předpisů vlaky dál provozovat,“ vysvětluje vrchní přednosta pražského depa kolejových vozidel Václav Sosna.

Ilustrační obrázekČerčany - Jen pár minut před sobotní tragickou srážkou vlaků se na stanici v Čerčanech vyměnili výpravčí. Ten, který měl hlídat projíždějící vlaky, si potřeboval něco vyřídit. Zaskočil za něho kolega, který stál na peronu. Zda nehodu způsobila právě výpomoc kolegovi, prošetřuje policie i drážní inspektoři.

"Je pravda, že se vyměnili. Oba ale vědí, jak při kontrole přijíždějících vlaků postupovat, takže si myslím, že to nemuselo být rozhodující," říká Jan Kučera z Drážní inspekce.

Ilustrační obrázekBerlín - Hlavní německý pracovní soud v Mohuči zrušil své předběžné opatření, jež bránilo vlakovým strojvůdcům zastavovat spoje v rámci výstražných stávkových akcí. Strojvůdci se tak v případě neúspěchu čtvrtečních jednání budou moci opět domáhat svých nároků stávkami. Strojvůdci chtěli pořádat stávkové akce i poté, co se ostatní železniční odbory na mzdových podmínkách dohodly. V úterý sice soud vydal předběžné rozhodnutí, jímž stávky strojvůdců zakázal, nyní ale stávkám opět nic nebrání.

Ilustrační obrázek
autor: JTB Horní Bříza - Horké nedělní odpoledne se stalo ještě více horkým na nádraží v Horní Bříze na Plzeňsku, kde vzplanul za jízdy motorový vůz 842.007. Když po 16:30 odpoledne vjížděl v čele Os 7647 do stanice, na prvních výhybkách se zpod něj vyvalila oblaka kouře. Souprava zastavila na nástupišti před nádražní budovou a všech asi 50 lidí muselo okamžitě vystoupit. Jen chvíli po opuštění vlaku posledním cestujícím vyšlehly zpod podlahy motoráku plameny. Vlaková četa se pokoušela uhasit plameny ručními hasicími přístroji. Záhy dorazila čtyři hasičská auta. "Museli jsme zasahovat v dýchacích přístrojích," říká hasič Michal Pathy.

Ilustrační obrázek Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.

Ilustrační obrázek
autor: fTo Děčín, Berlín - Na německých železnicích zavládl chaos. Desetitisíce německých strojvůdců po celé zemi bojují za vyšší platy. Stávka, která trvala od 5 do 9 ráno, postihla kromě regionálních a dálkových vlaků na několika místech také městskou dopravu. Těžištěm protestu jsou železniční uzly Berlína, Hamburku, Mnichova, Stuttgartu, Kolína nad Rýnem a Frankfurtu nad Mohanem. "Vlaky směřující z ČR na Drážďany si německá strana nepřebírala a musely na ukončení stávky počkat v Děčíně," řekl mluvčí ČD Ondřej Kubala. V opačném směru vlaky vůbec nepřijely.

Aktualizováno ve 23:00 o obsáhlý materiál týkající se průběhu stávky v samotném Německu.

Ilustrační obrázek
zdroj: MirKo Praha - Modernizace trati Praha - Kladno s připojením na letiště Ruzyně po letech konečně dostává reálné obrysy. Projekt po dokončení znatelně ulehčí nejen obyvatelům dojíždějícím do Prahy ze severozápadní části Středočeského kraje a lidem cestujícím na letiště, ale také zoufalé dopravní situaci Prahy 6 i životnímu prostředí. Kladno je největším sídlem Středočeského kraje, a tedy po Praze i největším městem pražské aglomerace. Do Prahy z něj denně dojíždí na 20 000 lidí. Řada z nich zaparkuje automobil poblíž metra Dejvická nebo Hradčanská a dále pokračuje do centra MHD. To má za následek ucpanou Evropskou třídu a nedostatek parkovacích míst v Praze 6. To by se mělo

Ilustrační obrázekPardubice - Lidé, kteří cestují mezi Chrudimí, Pardubicemi a Hradcem Králové, už brzy vystačí při placení jízdného s jedinou čipovou kartou. Systém má být uváděn do provozu postupně. Od 1.9. bude možné platit kartou jízdné v linkových autobusech mezi Pardubicemi, Hradcem Králové a Chrudimí.

Ilustrační obrázekHavlíčkův Brod - Pouhých 27 let zatím funguje současná odbavovací hala havlíčkobrodského vlakového nádraží, přesto se do 5 let změní k nepoznání. Jako součást projektu ČD nazvaného Živá nádraží se soukromý investor, společnost AŽD Praha, která před rokem vyhrála tendr ČD a v rámci třicetiletého pronájmu se zavázala vytvořit z budovy společenské centrum. „Během 30 let musíme do nádražní haly investovat nejméně 30 milionů,“ uvádí finanční ředitel AŽD Miroslav Kozák. Jinde se zatím s oživením vlakového nádraží trápí.

Praha - Masarykovo nádraží
autor: MirKoPraha - O letních prázdninách, tedy od 2.7. 2007 do 31.8. 2007, bude probíhat 1.etapa rekonstrukce výhybek a zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha – Masarykovo nádraží. Vlaky od Kralup nad Vltavou a Kladna nebudou na Masarykovo nádraží zajíždět. Na tratích 091 Praha – Kralupy nad Vltavou a 120 Praha – Kladno – Chomutov bude platit po uvedenou dobu výlukový jízdní řád. Cestující ho najdou na vývěskách v železničních stanicích a také níže v tomto článku.

Ilustrační obrázek
autor: Martin HrubešHolostřevy - O obrovském štěstí může mluvit 66letý řidič Škody 120, který vjel včera krátce po 17. hodině na koleje přejezdu u Holostřev na Tachovsku právě ve chvíli, kdy tudy projížděl vlak. Motorový vůz 810.676 do auta narazil a odhodil jej několik metrů stranou. Bok vozu na straně spolujezdce byl zcela zdemolován, řidič z nedalekého Stříbra však vyvázl jen se zraněním hlavy. "Tak tohle jsem zažil poprvé," kroutí hlavou strojvedoucí vlaku Zdeněk Merunka, který má za sebou dvanáctiletou praxi.

Ilustrační obrázek
autor: Jakub CísařPraha - Konec školního roku a začátek prázdnin se již tradičně vyznačuje zvýšeným zájmem o cestování vlaky ČD. Kromě posilových vlaků, které jezdí pravidelně v pátek a v sobotu, navýší ČD mimořádně také kapacitu vybraných regionálních a dálkových spojů tento pátek a o víkendu. Železničáři nasadí i veškeré dostupné vozy pro přepravu jízdních kol. Vybrané dálkové spoje budou posíleny například na trasách Cheb - Praha, Praha - Ostrava, Brno - Jeseník, Hradec Králové - Olomouc nebo Brno - Olomouc.

Ilustrační obrázekPraha - V pátek 29.6. 2007 pojede legenda českého popu Karel Gott rychlovlakem ČD na své vystoupení do Vídně. Zpěvák odjede v 10:26 hodin Pendolinem SC 75 Smetana ze stanice Praha - Holešovice. Vlak, kterým Karel Gott do Rakouska pojede, ponese zpěvákovu fotografii. Její křest se uskuteční před odjezdem v 10:00 hodin. Každý, kdo si zakoupí platnou jízdenku s rezervací pro vlak SC 75 Smetana na pátek 29.6. 2007 bude mít možnost se setkat s Karlem Gottem přímo na palubě spoje. Mnohonásobný český slavík bude procházet vlakem, označovat cestujícím jízdenky a rozdávat jim autogramy.

Ilustrační obrázek
autor: JTBPraha - Na veletrhu Czech Raildays v Ostravě to vypadalo, že tento druh průmyslu po letech opět přechází ze slepé koleje na hlavní trať. Jak daleko po ní dojede, ale zatím stále záleží především na ČD, které jsou hlavním odběratelem jejich výrobků. Ročně chtějí do obnovy vozového parku investovat kolem 2 miliard korun. Jenže aby zastavily jeho zastarávání, musely by tuto částku mnohonásobně navýšit. Není však jasné, kde na to vzít. Zvažují se různé možnosti včetně té, že by mnohem více peněz na nové vlaky dávaly kraje, případně stát.

« Újabb hírek | 1 ... 9 10 11 12 13 ... 24 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 08:00
nyugszik: 16:05