Zlín - ČD nasadí ve Zlínském kraji již tento měsíc do provozu další 2 moderní soupravy RegioNova.
„Stejně jako předchozí, které cestujícím slouží od loňského května, je dopravce využije výhradně na trati č. 331 Otrokovice - Vizovice,“ říká Ludvík Urban z Generálního ředitelství ČD. Na důležité trati protínající celou zlínskou aglomeraci tak budou většinu osobní přepravy zajišťovat soupravy RegioNova.
Náměšť nad Oslavou - Lidé cestující vlakem z Náměště nad Oslavou do Brna za pár týdnů výrazně ušetří, také se jim navíc zjednoduší popojíždění po samotné jihomoravské metropoli.
Náměšť se totiž od 1.7.2007 zapojuje do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje.
Na jednu jízdenku zakoupenou v náměšťské železniční stanici budou moci lidé jezdit brněnskými autobusy, tramvajemi či trolejbusy.
„Jsem moc ráda až systém zavedou, tak ušetřím měsíčně přes 200 korun. Nyní platím měsíčně 983 korun za vlak do Brna a dalších pár stovek za průkazku na MHD. Od července zaplatím měsíčně asi 1.000 korun a mám v tom jízdné za vlak i MHD v Brně. Už jsem si sehnala informace,“ říká Petra Bohuslavová, která dojíždí za studiem denně do Brna.
Ostrava - České dráhy chystají již od konce letošního roku první přímé spojení mezi Ostravou a polskými Katovicemi.
„Vzhledem ke špatnému stavu polských silnic věříme, že jej budou využívat kromě turistů také manažeři a další cestující,“ říká zástupce ředitele odboru osobní dopravy a přepravy ČD pro Moravskoslezský kraj Miroslav Klich.
„Nový vlak do Katovic bude odjíždět z Ostravy-Svinova ráno po 6. hodině, cesta bude trvat maximálně 3 hodiny. Zpět bude vlak odjíždět mezi 17. a 18. hodinou,“ upřesňuje Klich.
Cena bude nižší než klasická mezinárodní jízdenka, která dnes vyjde na 280 Kč.
Brno - Zhruba 80 odvolání k přestavbě brněnské železnice a odsunu nádraží, která podali obyvatelé Brna i občanská sdružení, posoudí na brněnském magistrátu už do konce května.
„Do té doby byla prodloužena lhůta, v níž musí magistrát rozhodnout v takzvaném územním řízení,“ říká vedoucí odboru územního a stavebního řízení Eva Řehořková. Možností, jak mohou úředníci rozhodnout, je podle zákona několik. Zaprvé mohou potvrdit souhlasné stanovisko, které vydal loni v listopadu stavební úřad Brno střed.
Rychnov nad Kněžnou - Ochránci přírody v Orlických horách tvrdí, že nová železniční trať by uškodila tamnímu životnímu prostředí. Ke studii proveditelnosti se vyjádřili záporně. Dráha by prý ublížila rostlinám, živočichům, lesům, prameništím a nejvíc celému krajinnému rázu.
„Negativní vliv na přírodu by souvisel s liniovým charakterem stavby, její délkou i členitostí horského a podhorského terénu. Pro překonání značných výškových rozdílů by bylo nutné provést zemní práce velkého objemu a rozsáhlé terénní úpravy, vybudovat velké náspy, hluboké zářezy, řadu vysokých a někdy i dlouhých mostů, případně tunelů, což by mělo velké nároky na zábor pozemků,“ říká Radka Jakoubková ze Správy Chráněné krajinné oblasti Orlické hory v Rychnově nad Kněžnou.
Praha - Na železničním přejezdu mezi Hostivicí a Prahou-Zličínem se v sobotu dopoledne střetl osobní vlak s autem. Na místě zemřel 1 člověk, další 2 skončili s těžkými zraněními v nemocnicích.
Na místě tragédie zemřela přibližně padesátiletá žena, která seděla na místě vedle řidiče. Mnohočetná poranění utrpěl řidič (60), kterého vrtulník transportoval do Fakultní nemocnice Motol.
Kuřim - Muž (43) se rozhodl radikálně vyřešit rodinné problémy. Včera odpoledne sedl do auta a rozjel se proti manželce, která šla po chodníku v Moravských Knínicích na Brněnsku. Žena přežila se středně těžkým zraněním. Incidentu podle policie předcházely dlouhodobé problémy v rodině, žena se totiž právě se svým mužem rozváděla.
Svědci incidentu přivolali sanitku, která zraněnou ženu odvezla do brněnské Úrazové nemocnice. Útočník podle nich bez velkého rozmýšlení ujel a zamířil k nádraží v Kuřimi, kde se postavil před přijíždějící vlak.
Loket - Z Lokte do Horního Slavkova přestaly vlaky jezdit v roce 1997. Nyní se rýsuje naděje, že by se vlak na železnici mohl opět vrátit. Podle poslední zprávy z Ministerstva dopravy by obnova provozu na trati stála 30 milionů korun. To je proti odhadům na rekonstrukci celé tratě až do Krásného Jezu, spočítaným na čtvrt miliardy, sehnatelná částka. Potvrdili to alespoň na posledním zasedání zastupitelů v Horním Slavkově starostka města i zástupci Hospodářské a sociální rady Sokolovska.
„Ministerstvo dopravy je tomuto plánu nakloněno,“ tvrdí starostka Slavkova Jana Vildumetzová. Mluvčí ministerstva Ivana Jelínková potvrzuje, že náklady na obnovení provozu pouze v úseku Loket - Horní Slavkov jsou předběžně odhadnuty na cca 30 milionů korun.
17.5.2007 - 21:00 - U Roudnice nad Labem hořel osobní vlak
Roudnice nad Labem - Na železniční trati Praha - Ústí nad Labem v Hrobcích u Roudnice nad Labem začal dnes v podvečer hořet osobní vlak. Dispečer litoměřických hasičů říká, že požár se podařilo lokalizovat a škoda nebude vysoká. Podle Milana Fryče z krajského centra ČD v Ústí nad Labem chytila část elektrického motoru soupravy v místech, kde nejsou žádní cestující. Všem cestujícím se podařilo z vlaku včas vystoupit.
Na trati je omezena doprava, protože ČD musely kvůli hašení ohně vypnout elektřinu v trolejích mezi Lovosicemi a Roudnicí nad Labem. Vlaky tam tahají motorové lokomotivy.
zdroj: Novinky
17.5.2007 - 10:00 - Strojvedoucí nehodu nezavinil
Jablůnka - Drážní inspekce již vyslechla strojvedoucího, který minulý týden řídil lokomotivu, jež narazila do hořícího tahače na železničním přejezdu mezi obcemi Jablůnka a Bystřička na Vsetínsku. „Činnost strojvedoucího s příčinou srážky příliš nesouvisí,“ říká mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Hlavní vyšetřovanou příčinou srážky tak nadále zůstává pomalá a nepřesná komunikace železničářů, kteří po oznámení hasičů okamžitě nepřerušili provoz na trati.
Neusar uvedl, že případ se stále vyšetřuje a není uzavřen. Přesně zatím nelze označit osobu, která by byla za kolizi na trati zodpovědná. Nadále pokračují další výslechy. Dnešním výslechem strojvůdce inspekce také zkoumala skutečnost, proč strojvedoucí snížil rychlost lokomotivy ze 74 km/h na 44, což se zdálo inspektorům málo.
zdroj: Mladá fronta DNES
Jablůnka - Za pondělní srážku lokomotivy a hořícího automobilového tahače na železničním přejezdu mezi obcemi Jablůnka a Bystřice na Vsetínsku může také strojvedoucí. Drážní inspekce proto příští týden prověří správné brzdění lokomotivy. Další prošetřovanou příčinou je i pomalá a nepřesná komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz na trati. Nehoda se stala 7.5.2007 krátce po půlnoci. Hořící tahač se v kolejišti zastavil podle řidiče kvůli technické závadě. Hasiči po příjezdu okamžitě zasáhli, krátce poté se spustilo výstražné zařízení a závory.
Brno - Odsunutá nebo přisunutá poloha nádraží? Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do 6 měsíců však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh pražské firmě Cityplan a Dopravní fakultě Českého vysokého učení technického v Praze.
"Firma má 56 dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v polovině července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, už nejspíše rozhodneme o konečném místě," uvádí náměstek primátora Martin Ander. Smlouvu o zpracování studie vedení města podepíše až po uplynutí lhůty 10 dnů na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Podle Andera nebude konečné doporučení pro zastupitele závazné, ale bude mít velkou váhu.
Ostrožská Nová Ves - Úplné omezení spojů čeká od úterý železnici mezi Kunovicemi a Uherským Ostrohem. Důvodem k výluce traťové koleje bude modernizace a kompletní výměna výhybek v Ostrožské Nové Vsi.
„Vlaky na daném úseku přestanou jezdit od 15.5. po 8 hod. a znovu vyjedou až 24.5. po 19 hod. Výluka tratě bude nepřetržitá,“ upozorňuje na uzavírku Radomír Vlček, technolog uzlové železniční stanice Otrokovice. Vlakové spoje budou po celou dobu výluky nahrazovat autobusy. Ty by měly podle železničářů v dostetečné míře pokrýt přepravu cestujících.
Přibyslav - Železniční trať Přibyslav - Sázava nejspíše nemine zánik. Vlečku, kterou ještě do loňského roku využíval pro výletní jízdy Klub přátel kolejových vozidel z Brna, nechá majitel zlikvidovat. Okolní obce, jež chtěly trať odkoupit a opravit, na její záchranu nemají peníze. Zatím chybí i životaschopný projekt. „Jsem skeptický, nadšení a elán z loňského roku jako by vyprchaly,“ zklamaně konstantuje přibyslavský starosta Jan Štefáček.
„Po volbách to úplně uhaslo,“ souhlasí starosta Sázavy František Ledvinka. „Skoro rok s námi nikdo nejednal,“ přikyvuje i Wolfgang Macourek, ředitel sázavské společnosti SaZ, jež vlečku vlastní.
Jeho společnost už nechce čekat další rok a chce se letos pustit do demontáže svršku. „Trať zarůstá a už kvůli bezpečnosti bychom měli letos železnici demontovat,“ dodává.
Choceň - Chránit cestující před zloději a část nádraží před vandaly budou ode dneška bezpečnostní kamery v podchodu železniční stanice v Chocni. ČD spolu s choceňskou radnicí tak chtějí zabránit škodám v nehlídaném podchodu.
„Poměrně často tady lidé ničí zařízení podchodu a kradou kola ze stojanů u východu z podchodu do parku. Proto jsme vybudovali kamerový systém sestávající ze 2 kamer, které sledují vchod do vestibulu a z jedné kamery monitorující prostor stojanů kol v parku,“ vysvětluje přednosta Železniční stanice Choceň Josef Huryta.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












