..: Aktualności i artykuły :..

Ilustrační obrázek Praha - V neděli 4.3.2007 vstoupí v platnost 1. změna jízdního řádu ČD. I tentokrát dochází k úpravám především za účelem zlepšení přípojových vazeb, změny se dotknou až na výjimky jejn dopravy v krajích, úpravy dálkového a mezistátního spojení jsou minimální. Rozsah dopravní obslužnosti zůstává ve všech krajích ČR zachován a nedochází k jeho snížení. Změna jízdního řádu vychází z podnětů, které obdržely České dráhy a jednotlivé krajské úřady, které jsou za zajišťování základní dopravní obslužnosti zodpovědné.

Ilustrační obrázekÚstí nad Labem - Na konci letošního roku by mohli cestující začít využívat zcela přestavěné hlavní nádraží v Ústí nad Labem. Rekonstrukce celého ústeckého uzlu začala před rokem a čtvrt, stát bude zhruba 2,5 miliardy korun. „Všichni dělníci by měli z nádraží zmizet do doby, než dráhy začnou jezdit podle nového jízdního řádu, který se mění vždy v prosinci,“ sdělil Petr Hinterholzinger z ústeckého krajského centra Českých drah. První nástupiště je již z větší části opraveno, nyní dělníci pracují na třetím. Během letošního jara by již mělo začít sloužit cestujícím, potom se práce přesunou na druhé, poslední nerekonstruované.

Ilustrační obrázekTábor - Cestování po Táboře by mělo být jednodušší. V souvislosti s připravovanou stavbou IV. železničního koridoru bude nově zřízena vlaková zastávka v lokalitě Čápův Dvůr. Používat ji budou nejen cestující po železnici, ale i lidé využívající jízdenek IDS. „O zřízení zastávky jsme usilovali již několik let. Pro rozvoj dopravní obslužnosti má zásadní význam. Spojí totiž střed města se Sídlištěm nad Lužnicí, kde žije 10 tisíc lidí, což je třetina obyvatel města. Navíc se v okolí nachází obchodní zóna, na níž jsou umístěné všechny supermarkety,“ vysvětlila význam zastávky místostarostka Tábora Zuzana Pečmanová. Zdůraznila, že zastávka dá další impuls pro rozvoj zdejší lokality, a to jak po stránce případného nového bydlení, tak i obchodních aktivit.

Ilustrační obrázekHolubice - Obrovské štěstí měl pětadvacetiletý muž, který včera nad ránem ve svém voze havaroval u Holubic na Vyškovsku. Ve zdraví přežil smyk, po kterém vyjel ze silnice, sjel ze stráně a skončil na železničních kolejích. A jen s lehkými zraněními přečkal i následnou srážku s rychlíkem, který po trati projížděl. „Lokomotiva auto zachytila jen za jeho přední část. K deformaci kabiny nedošlo,“ uvedl mluvčí vyškovské policie Alois Gryc. Muž podle policistů na kolejích skončil poté, co nezvládl řízení. Proč se tak stalo, bylo jasnější hned poté, co dali lehce zraněnému muži „dýchnout“.

Ilustrační obrázekBučovice - Výpravní budova železniční stanice Bučovice, kterou najdeme na trati Brno – Uherské Hradiště, v současné době prochází celkovou rekonstrukcí. Technický a stavební dozor vykonávají pracovníci Správy dopravní cesty ČD Brno. „Při rekonstrukci dochází k zásadní změně v nevyhovující dispozici budovy a to především v prostoru sloužícím cestujícím. V hale budou zajištěny všechny potřebné služby pro cestující, což znamená prodej jízdních dokladů, možnost občerstvení z nápojového automatu a kulturu cestování zvýší i nové toalety. Nezanedbatelnou částí nádražní haly je i komerční prostor, kde se v současné době jedná o možnosti prodeje tisku, případně pekařských výrobků,“ říká Lubomír Křivánek, přednosta Správy budov a bytového hospodářství z SDC Brno.

Ilustrační obrázekVarnsdorf - Frekventovaná trať z německé Žitavy do Varnsdorfu je v ohrožení. Její technický stav není dobrý, nad ní ležící svah se sesouvá a bere s sebou i koleje. Pokud by dospěla situace až k zastavení provozu, byla by to pro Českou republiku mezinárodní ostuda. Celou situaci navíc komplikuje nebezpečná skládka v těsné blízkosti. Na ní je podle některých odhadů až půl milionu tun odpadu, hýbe se a podloží ujíždí. Trať využívá německý dopravce, každých 30 minut tudy jezdí takzvaný Mandava expres. Motorové vlaky musí v tomto místě snížit rychlost na minimum. „Je to obrovský problém. Provoz se snažíme udržet, ale je to těžké, koleje se neustále hýbají,“ říká vrchní přednosta Správy dopravní cesty Ústí nad Labem Josef Kalivoda. „Nechtěl jsem tomu věřit, když jsem viděl, s jakou silou tlačí spodní jílovitá vrstva svahu na trať. Masivní odvodňovací betonové koryto zvedla o 150 cm,“ říká Kalivoda.

Ilustrační obrázekHranice na Moravě - Zatím nejasnou budoucnost má nejstarší část železničního viaduktu v Hranicích. Kvůli bezpečnosti chodců a cyklistů chtějí železničáři okolí celé zchátralé stavby oplotit, s čímž ale nesouhlasí hranická radnice. Navrhovaná opatření se týkají jednokolejné části hranického železničního mostu, která v současné době není nijak využívána. „Tato část viaduktu je ve špatném stavu. Zvětralé zdivo by mohlo pádem až z 11 m výšky ohrozit osoby pohybující se pod mostem,“ uvedl Jindřich Pazdera ze Správy železniční dopravní cesty.

Ilustrační obrázekZnojmo - Dlouho plánovaná rekonstrukce znojemského viaduktu se odkládá. Stejný osud postihl také samotné dokončení elektrifikace trati ze Šatova do Znojma. Na vině je zdržení schvalování projektové dokumentace a stavebního povolení. „Místo v září začnou opravy až příští rok,“ uvedl přednosta Železniční stanice Znojmo Pavel Karšulín. Železniční trať Šatov - Znojmo je součástí důležitého spojení Znojma s Vídní. Šatov byl přitom propojen elektrifikovanou železnicí s rakouským Retzem již loni.

23.2.2007 - 21:00 - Urazil závoru a potom ujel

Ilustrační fotoFrantiškovy Lázně - Chebští policisté hledají svědky nehody, která se stala ve středu kolem 18:15 hodin na železničním přejezdu u Františkových Lázní. Řidič blíže nezjištěného nákladního automobilu zde urazil závoru a ujel. „Řidič nerespektoval výstražné zařízení, vjel na železniční přejezd a urazil sklápějící se závoru. Poté odjel směrem na Aš,“ uvedla mluvčí chebské policie Radka Růžičková s tím, že by se mělo jednat o nákladní automobil určený pro převoz dřeva s přívěsem nebo návěsem. K objasnění nehody policisté žádají svědky, aby se přihlásili na skupině dopravních nehod chebského dopravního inspektorátu, zavolali nebo se obrátili na kterýkoliv útvar Policie ČR.

zdroj: Právo

Ilustrační obrázekOstrava - Do jednotného integrovaného dopravního systému společnosti Kodis budou od 4.3.2007 nově začleněny další 4 desítky obcí a měst z Opavska a Bruntálska. V praxi to bude znamenat, že například lidé z Bruntálu mohou na jednu jízdenku cestovat až do Ostravy. Kodis tak pokryje přibližně 70% celého Moravskoslezského kraje. Celé území by mělo být pokryto do konce příštího roku, řekl jednatel firmy Radek Filipczyk.

Ilustrační obrázekOstrava - Dočasné nepohodlí musejí zažívat cestující na hlavním vlakovém nádraží v Ostravě. Kvůli opravě nádražní haly tam nyní stavebníci mění skleněné výplně čelní stěny budovy, proto je uvnitř ní chladno. Navíc je dočasně mimo provoz centrální vchod do nádražní haly směrem od zastávek MHD. "Trochu tady profukuje, ale dá se to vydržet. Ještě, že je počasí takové, jaké je, protože kdyby mrzlo, tak by se tady nedalo vydržet," uvedl ráno v nádražní hale cestující Jaromír Janča. České dráhy začaly s opravou nádraží loni. "Už jsme nechali opravit interiér, teď jsou na řadě venkovní práce. Chtěli bychom to přiblížit úrovni nádraží v Ostravě-Svinově," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Opravy by podle něj měly pokračovat i v druhé polovině letošního roku.

Ilustrační obrázekHorní Cerekev - Už jen poslední týdny zbývají, než na železniční trati č. 224 Horní Cerekev - Tábor skončí zbývající staré závory i výdejny jízdenek. Za 4 měsíce začne aktivace dokončovaného zabezpečovacího zařízení na zbývajícím úseku trati. Současná etapa modernizace navazuje na již před rokem dokončené práce. Tehdy se přeměny dotkly celého úseku mezi Pelhřimovem a Horní Cerekví, včetně železniční stanice Pelhřimov. Letos se modernizace týká stanic Nová Cerekev, Pacov a Obrataň, dále také zbývajícího úseku ležícího už na území Jihočeského kraje. Původně měl být úsek Pelhřimov - Tábor modernizován až v roce 2008. „Nakonec jsme se dohodli, že modernizaci dokončíme ještě letos. Díky příznivé zimě se práce nemusely vůbec přerušit, termín stihneme,“ potvrdil Jaroslav Svatoň.

Ilustrační obrázekDolní Benešov - Motorový osobní vlak 13429, který byl složen z motorového vozu 810 a 2 přívěsných vozů, vykolejil v pátek večer při vjezdu do stanice Dolní Benešov a zablokoval trať č. 317 mezi Opavou a Hlučínem na téměř 17 hodin. Provoz se podařilo obnovit až v sobotu dopoledne. Podle Drážní inspekce však technický stav trati dovoluje vlakům projíždět pouze jen omezenou rychlostí 10 km/h, ale během týdne by se rychlost měla vrátit na původních 40 km/h.

17.2.2007 - 10:00 - Z Letovic do Prahy chtějí další přímý spoj

Ilustrační obrázekLetovice - Pokud člověk cestuje vlakem z Letovic do Prahy, má z čeho vybírat. Brzy ráno může do vlaku nasednout každou hodinu. Letovičtí radní však chtějí občanům cestování ještě více usnadnit. "Žádáme teď České dráhy, aby v Letovicích okolo 6:30 ráno zastavoval vlak SC Slovenská strela, jedoucí do Prahy. Rychlík v tomto čase v Letovicích již dříve zastavoval, pak jej ale zrušili," vysvětlil starosta Letovic Radek Procházka. V 5:30 můžou lidé cestující do Prahy využít přímého rychlíku. O hodinu později musí jet osobním vlakem do České Třebové a odtud již navazujícím expresem do Prahy. V 7:30 pak jede opět přímý rychlík. "Námi požadovaný spoj přijíždí do Prahy v ideální době, kolem deváté hodiny. Navíc k tomuto vlaku přijíždí do Letovic i autobusy z okolních obcí," uvedl Procházka. Obyvatelé Letovic další přímý vlak vítají. "Mě to nijak nezasáhne. Ale pro ty, co jedou do Prahy třeba na jednání, je určitě lepší, když mají přímý spoj," myslí si Zdeněk Klíma z Letovic.

zdroj: Brněnský deník

Ilustrační obrázekValašské Meziříčí - Kriminalistům z Valašského Meziříčí se podařilo vypátrat pachatele, který z lokomotiv kradl jejich měděné součásti. Českým drahám tak způsobil škodu za téměř 270 tisíc korun. „Zloděje ve středu zadrželi kriminalisté v Ostravě v místě jeho bydliště. Muž je nyní v policejní cele ve Valašském Meziříčí,“ informovala mluvčí vsetínské policie Lenka Javorková. Muž (51) navštívil lokomotivní depo ČD ve Valašském Meziříčí 5 krát.

« Nowsze wiadomości | 1 ... 15 16 17 18 19 ... 24 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 08:00
zachodzi o 16:06