Brno - Pár minut po poledni projela jednotka 680 006 tažená lokomotivou 350 005 směr Praha. Jedná se o jednotku z vlaku SC 134 "Slovenská Strela", který byl z důvodu závady na jednotce odřeknut v celé své trase. Do Čech jede vlak pod číslem 134 a z Brna odjel pár minut po vlaku EC 172.
Brno - Firma Cityplan již předala hotovou studii v rozsahu cca 200 stran, která má zodpovědět otázku, zda je vhodnější nádraží v centru nebo v odsunuté poloze. Magistrát ji nyní zkoumá, zda je opravdu kompletní a kvalitní a až poté jí oficiálně převezme a zaplatí za ní 3,5 mil. Kč.
Studie obsahuje spoustu faktů a spoustu srovnání. Některá z nich vyznívají lépe pro současnou polohu, některá naopak pro polohu odsunutou. Brněnský magistrát zatím studii zveřejnit nechce, dokonce je na informace o ní uvaleno informační embargo, ale radní města Brna a děkan Fakulty informatiky Masarykovy univerzity profesor Jiří Zlatuška o studii pro ČT a brněnské deníky promluvil.
Brno - Brňané jsou zase o krok blíže rekonstruovanému vlakovému nádraží. Vedení města už má k dispozici výsledky srovnávací analýzy dvou poloh nádraží, kterou dělala pražská firma Cityplan. Protože je spis velmi obsáhlý a na výšku měří zhruba 15 cm, vzal si primátor Roman Onderka a jeho náměstci čas na prostudování.
„Analýzu jsme předali, a tím jsme dodrželi podmínky smlouvy,“ uvádí ředitel a jednatel společnosti Cityplan Ivan Beneš. O konkrétních závěrech nechtěl mluvit, protože ho k tomu váže smlouva s městem. To za dokument zaplatilo 3,5 milionu korun.
Brno Židenice -
Občany brněnské městské části Židenice trápí hluk z projíždějících vlaků. Tvrdí to alespoň brněnská redakce Českého rozhlsu, podle níž si na radnici na hluk stěžuje stále více lidí. Hygienici ale soudí, že tam lomoz nepřesahuje normy, a železničáři se zase staví ke snížení hlučnosti v Židenicích skepticky.
Tišnov - Slunné letní dny , které v posledních týdnech sužují naší republiku, se opět činí na naší flóře. Vysoké teploty vysušují porost okolo tratí a ten se tak lehce vznítí od rozžhavených okují brzdících souprav a stávají se tak jedním z nejčastějších důvodů výjezdů hasičů na Tišnovsku.
Blansko - Blanenský lom mnozí považují za nejkrásnější místo ke koupání v širokém okolí, ale ten leží v těsné blízkosti frekventované trati Brno – Česká Třebová. Lidé se tak dopouštějí přestupku a riskují svůj život. Policisté i pracovníci ČD však už boj proti hazardérům vzdali.
„V tom horku se mi to nechce obcházet přes staré Blansko, tak jdu radši přes koleje a pak hned do vody,“ svěřuje se Pavel (26), který si do lomu chodí zaplavat. „Když jede kolem vlak jen si přidržím věci, aby neulítly, ale nebojím se. Nestojím přece v kolejišti,“ říká mladá dívka, která se právě přes koleje do lomu dostává pravidelně.
Tišnov - Dněšním dnem již končí pravidelné každoroční asi týdenní opravy na trati 250 v úseku Tišnov - Kuřim. Na trati pracovaly asi 3 soupravy (dvě vozidla MUV, jeden jeřáb), které zde podle mého pozorování položily nový podklad pod koleje, spravovaly poškozené koleje a sekaly trávu v okoli trati, která pravidelně několikrát do měsíce na Tišnovsku vzplane od brzdících souprav.
Adamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.
Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu
Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).
Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.
Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."
Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.
"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."
Náměšť nad Oslavou - Lidé cestující vlakem z Náměště nad Oslavou do Brna za pár týdnů výrazně ušetří, také se jim navíc zjednoduší popojíždění po samotné jihomoravské metropoli.
Náměšť se totiž od 1.7.2007 zapojuje do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje.
Na jednu jízdenku zakoupenou v náměšťské železniční stanici budou moci lidé jezdit brněnskými autobusy, tramvajemi či trolejbusy.
„Jsem moc ráda až systém zavedou, tak ušetřím měsíčně přes 200 korun. Nyní platím měsíčně 983 korun za vlak do Brna a dalších pár stovek za průkazku na MHD. Od července zaplatím měsíčně asi 1.000 korun a mám v tom jízdné za vlak i MHD v Brně. Už jsem si sehnala informace,“ říká Petra Bohuslavová, která dojíždí za studiem denně do Brna.
6.6.2007 - 19:00 - Magistrát Brna vydal k přesunu nádraží kladné územní rozhodnutí
Brno - Brno má první dokument, který do mapy města pomyslně zakresluje zmodernizovanou trasu železnice a nádraží v odsunuté poloze. Odbor územního a stavebního řízení magistrátu vydal ke stavbě územní rozhodnutí. Uveřejnil ho na úřední desce. Dokument není definitivním rozhodnutím, kde bude nádraží stát. Investor však díky němu může začít žádat o jednotlivá stavební povolení.
zdroj: www.sreality.cz
Brno - Pro závady na lokomotivě 754 013 byla odstavena souprava ve složení 754 013 + 2x Bdmtee + 954 002, která brázdila od pondělí 28.5.2007 jihomoravské tratě. Závada naštěstí nespočívala v komunikaci mezi vozy 754 a 954, ale přímo na lokomotivě, takže budoucí provoz soupravy není zřejmě ohrožen. Tato souprava má Drážním úřadem povolení k provozu do 11.6.2007, poté by měl být tento zkušební provoz vyhodnocen.
Brno - Ve středu 16.5.2007 proběhl opět zkušební provoz řazení vozu 954, tentokrát v soupravě složené z lokomotivy 754 013, tří vozů Bdmtee, nakonci byl řazen vůz 954 002. Zkoušky dokázaly, že vozy 954 mají širokou použitelnost, která by se dala v budoucnu různě vyuzít, a tak se možná dočkáme kromě souprav složených z vozů 854 + 054.2 (054.3) a 954 třeba i souprav se složením 754 + Bdmtee + 954. Toto řazení by mohlo nastat v případě, že počet vozů 954 v Brně převýší počet brněnských vozidel 854. Všechny budoucí vozy 954 budou zřejmě mít oddíl 1. vozové třídy (tu lze na jižní Moravě využít například na osobních vlacích na trati 240, tj. Brno - Jihlava).
22.5.2007 - 22:00 - Objasnění mrtvoly ve vagonu Bt(ee)
Tišnov - Před týdnem jsem zde uvedl aktualitu, v níž jsem se zmiňoval o nalezeném mrtvém těle ve voze Bt(ee) na tišnovském nádraží, na 12. koleji dne 15.5.2007. Uvedl jsem zde, že nebyla doposud odhalena jak totožnost, tak i příčina smrti. Nalezené mrtvé tělo, které leželo asi 14 dní ve vozech pro záložní provoz pro trať 251 "Stará Tišnovka" byl pětapadesát let starý muž polského občanství, který se již delší dobu zdržoval na území České republiky jako bezdomovec. Při pitvě nebylo prokázáno cizí zavinění. Vozy byly po několika dnech odstavení na nákladovém nádraží Tišnov, kde byly podrobeny desinfekci, odstaveny a nejsou prozatím k dispozici.
zdroj: vlastní pozorování
Brno - Zhruba 80 odvolání k přestavbě brněnské železnice a odsunu nádraží, která podali obyvatelé Brna i občanská sdružení, posoudí na brněnském magistrátu už do konce května.
„Do té doby byla prodloužena lhůta, v níž musí magistrát rozhodnout v takzvaném územním řízení,“ říká vedoucí odboru územního a stavebního řízení Eva Řehořková. Možností, jak mohou úředníci rozhodnout, je podle zákona několik. Zaprvé mohou potvrdit souhlasné stanovisko, které vydal loni v listopadu stavební úřad Brno střed.
Brno - Ze soboty 19.5.2007 na neděli 20.5.2007 se v Brně konala Muzejní noc. Součástí této akce byla rovněž účast historických autobusů TMB a parní lokomotivy Caroline. Pro zájemce, kteří se chtěli touto nádhernou historickou soupravou svézt, byly určeny dva vlečné vozy, a sice vůz číslo 25, který byl vyroben roku 1890 a jeho o něco starší kolega, vůz číslo 6, který byl vyroben v roce 1876 a hojně se používá jako vlečný vůz „koňky“.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












