..: Aktualitások és cikkek - ČR Pardubický :..

Parubice - ilustrační obrázekPardubice - Je pátek ráno a pardubické nádraží je plné lidí čekajících na vlaky. Muži s vysílačkami v oranžových kombinézách připojují a odpojují vagóny, šibují s lokomotivami, výhybky přeskakují ze strany na stranu, ale vlaky nikde. Červená čísla zpoždění stále narůstají a lidé bezradně bloudí po nástupištích.

Ilustrační obrázekPardubice - Silného obchodního partnera získal hokejový klub HC Moeller Pardubice. Tím se stala od 1.1.2007 společnost ČD Telematika. "Spolupráce s HC Moeller Pardubice souvisí s naší novou strategií. Díky ní se můžeme stát silným hráčem na trhu. Naším majoritním vlastníkem je společnost České dráhy, které podporují sport. Mně osobně je hokej nejbližší," podotkl generální ředitel společnosti ČD Telematika Stanislav Beneš.

5.1.2007 - 12:29 - Další střet na I. koridoru

Pardubice - Ve čtvrtek ve 20:20 hodin došlo v zastávce Valy u Přelouče ve směru Kolín - Pardubice k další nehodě na I. koridoru. K události došlo pravděpodobně při průjezdu spoje IC 519 Manažer, který projel zastávkou a zastavil se za ní. Byla zachycena osoba a došlo k jejímu usmrcení, před 22. hodinou zde probíhalo šetření Policie ČR. Provoz byl tak možný pouze po jedné koleji. Zpoždění spoje IC 519 dosáhlo 150 minut (v Pardubicích), další spoj - rychlík 423 Cassovia - získal zpoždění 45 minut.

zdroj: vlastní zjištění

680Moravany - Svůj život pod koly SC Pendolino ukončil třiapadesátiletý muž, když včera dopoledne vstoupil na železniční přejezd mezi obcemi Slepotice a Čeradice na Pardubicku. Podle policie šlo pravděpodobně o sebevraždu. Muž vstoupil na koleje, přestože byly stažené závory a svítilo výstražné zařízení. Muž pocházel z Moravan. Podle výpovědi příbuzných byl duševně nemocný a v pátek před Silvestrem se vrátil domů z léčení.

zdroj: Mladá fronta DNES

Pardubice - Cestující v Pardubickém kraji se na začátku roku dočkají na železnici většího pohodlí. Na Pardubicko totiž během několika týdnů dorazí první 2 modernizované motorové jednotky Regionova (814-914). V sousedním Královéhradeckém kraji jezdí už od léta a celkem jich zatím mají České dráhy ve svém vozovém parku 17.

Ilustrační foto Pardubice - V úterý 2.1.2007 budou hrát hokejisté HC Moeller Pardubice proti týmu pražské Slavie. Zápas začíná v 19:00 hod. v pražské Sazka Areně, která se nachází v blízkosti žst. Praha Libeň. České dráhy po dohodě s HC Moeller Pardubice posílí vždy jeden spoj ve směru do a z Prahy.

Ilustrační obrázek Svitavy - Starostové obcí na hranicích Pardubického kraje jsou nespokojeni s koncepcí dopravy. Poukazují na spoje, které nenavazují, a na problematické přestupování v Letovicích. "Když čtu jízdní řád, tak mně připadá, že jsme přívažkem Pardubického kraje," kritizuje dopravní spojení starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss. Chápe technické důvody, rozdílné napájení lokomotiv na trati, ale nerozumí ekonomickému zdůvodnění. Kraj odmítl zaplatit jeden vagon navíc.

Ilustrační fotoPardubice - Pardubický kraj pracuje na přípravě integrovaného dopravního systému Pardubického kraje, jehož spuštění je očekáváno v polovině roku 2007. „Vše zaleží na schválení harmonogramu postupných kroků k realizaci systému,“ sdělila mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová.

Vjezd do skladu, foto Petr ŠtefekChvaletice - U východočeského městečka Chvaletice, které je známé tepelnou elektrárnou, se nachází rozlehlý podzemní muniční sklad bývalých Mangano-kyzových závodů (MKZ). Kdysi k němu vedla úzkorozchodná železniční trať, která na povrchu i pod povrchem měřila v součtu téměř dva kilometry. Pozůstatky této trati jsou ke shlédnutí dodnes stejně jako tunelový portál vjezdu. Kolínský Military Club provedl i průzkum interiéru a kamarád, který je jeho členem, mi poskytl fotografie a některé informace, které byly podstatné pro vznik tohoto článku.

Chvaletice - Přímo na železniční zastávce ve Chvaleticích přišel včera večer o život neznámý muž. Ten pravděpodobně přecházel přes koleje a vstoupil přímo pod kola projíždějícího vlaku pendolino (spoj SC 513). Hned několik večerních spojů tak získalo zpoždění ve výši desítek minut, dotčený spoj pak více než hodinu a půl.

zdroj: Babitron, Mladá fronta DNES - Pardubický kraj

Čelákovice-Jiřina, říjen 2006, ŽelPage Brno - V Jihomoravském kraji byl v pátek 15.12.2006 v 11:00 hod. zahájen provoz na zastávce Brno-Lesná na trati 250. První vlaky, které zde zastavily, byly Os 4944 do Tišnova, pravidelný odjezd v 11:07 hod. a Os 4949 do Brna hl. n. v 11:08 hod.
Vítanov - Od 10.12.2006 zastavují vlaky v Pardubickém kraji na nové zastávce Vítanov u Hlinska (trať č. 238). Slavnostní otevření zastávky proběhlo již před 10 dny a při této příležitosti byl vypraven zvláštní valk z Hlinska vedený Regionovou, s jejímž nasazením se počítá na přelomu ledna a února 2007 na trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem.
Čelákovice - Od neděle 10.12.2006 slouží cestujícím také nová železniční zastávka na trati 231 Čelákovice-Jiřina ve Středočeském kraji. Jako první na ní zastavil Os 9441 z Prahy hl. n. do Poděbrad v 00:41 hod., ze směru od Lysé nad Labem se jednalo o Os 9442 do Prahy Masarykova nádraží ve 4:58 hod. Zastávka ještě není dokončena, zatím zde probíhá zkušební provoz a slavnostní otevření je plánováno na květen příštího roku.

zdroj: Informace městské části Brno-sever, Jízdní řád ČD, Železničář

Ilustrační foto Pardubice - Dnes už u pardubického Tesca bezdomovce nenajdete. Parta tuláků a žebráků se přesunula hlavně do haly pardubického nádraží. Podle městských policistů obtěžují cestující a jejich agresivita roste. Podle lidí, kteří se o ně starají v azylových domech, je však takových případů výrazná menšina. „Mají propracovaný systém žebrání. Často svou oběť obstoupí a začnou tvrdě žádat peníze. Lidé často podlehnou a zaplatí. Pokud ne, tak jim v nejlepším případě sprostě vynadají,“ vysvětluje velitel pardubických strážníků Pavel Čejka.

„Je to hrůza, hlavně večer. Člověk aby se kolikrát bál si sednout. Lavičky, když už jsou náhodou volné, jsou upatlané od vína. Snažím se tu zdržovat co nejméně,“ postěžovala si studentka Kamila, která dojíždí vlakem do Pardubic z Hradce. Ovšem lidí bez domova je ve městě daleko více, a jak tvrdí sociální pracovníci, řada z nich nikoho neobtěžuje. „V Pardubicích víme o zhruba 150 lidech bez střechy nad hlavou. Ovšem zdaleka ne se všemi bezdomovci jsou podobné problémy a jen menšina se zdržuje na nádraží,“ uvedl vedoucí pardubického nízkoprahového centra Portus Jan Mandys. Podle Čejky lidem na nádraží hrozí i infekce a nemoci. „Ti lidé jsou často nemocní. Není výjimkou, že mají tuberkulózu nebo i svrab. Někteří mají neléčené bércové vředy,“ říká zástupce velitele.

Ilustrační foto Přitom by se městská policie o nádraží starat nemusela. To je totiž v majetku Českých drah. „Je logické, že se tito lidé stahují na nádraží. Nádražní haly jsou veřejné prostory, které musí umožňovat přístup všem. Oni toho zneužívají. Spolupracujeme na řešení tohoto problému s městskou i státní policií,“ uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. „Mám pocit, že přístup Českých drah je k tomuto problému poněkud vlažný. Snad se to ale v blízké budoucnosti zlepší. Pardubické nádraží by měl hlídat v dohledné době člověk z bezpečnostní agentury se psem,“ řekl Čejka. „Ano, to je jedna z cest, kterou chceme jít. Další je zavírání budov na noc nebo kamerový systém,“ dodal Ondrůj. Městská policie s bezdomovci příliš udělat nemůže. Strážníci je často vykáží, ale po jejich odchodu se vše vrací do normálu. „Už jim nedáváme ani pokuty. Stejně je nezaplatí. Z našeho hlediska jsou nepostižitelní. Podle naší evidence je v Pardubicích asi 30 až 50 problémových jedinců,“ dodal Čejka.

zdroj: Mladá fronta DNES

RegionovaPardubice - Od zítřka budou jezdit z Pardubic každý víkend dva nové spěšné vlaky, které usnadní turistům spojení s atraktivními oblastmi Králicka a Českomoravské vrchoviny. „Lidé z centrální části kraje budou mít snazší cestování ke sjezdovkám v Dolní Moravě a Čenkovicích nebo k běžkařským trasám v okolí Čachnova. V létě se zase budou moci dostat k cyklistickým trasám do krásné přírody s řadou památek,“ uvedla mluvčí Pardubického kraje Kateřina Nohavová.

Jako spěšný vlak Sněžník bude od neděle jezdit moderní žlutozelená souprava Regionova, která podle jízdního řádu odjíždí z Pardubic v 6:56 a kterou je možné se do krajského města vrátit v 18:01. „Spoj se podařilo naplánovat tak, že cestující za hodinu a půl mohou v Červeném Potoce přestupovat do skibusů, které je odvezou rovnou ke sjezdovkám. V soupravě se navíc počítá s místem pro pohodlnou přepravu lyží a jízdních kol,“ řekl Michal Štěpán z Českých drah. Druhému víkendovému spěšnému vlaku dali železničáři jméno Vysočina. Z Pardubic vyjíždí v 8:26 do Poličky a je možné se jím zase vrátil v 17:40. Železničáři slibují na této lince soupravu Regionova zhruba od poloviny února 2007. Speciální víkendové vlaky pro lyžaře, cyklisty a turisty si u dráhy objednal Pardubický kraj, který tak chce přilákat do turistických center více lidí.

zdroj: Mladá fronta DNES

6.12.2006 - 21:00 - Nová zastávka Vítanov u Hlinska

814 - ilustrační fotoHlinsko - Slavnostní otevření nové zastávky proběhlo ve středu 6.12.2006. K této příležitosti vypravily České dráhy zvláštní vlak z Hlinska vedený modernizovanou Regionovou, s jejímž nasazením na trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem se počítá u vybraných spojů od přelomu ledna a února 2007. Samotná zastávka Vítanov začne sloužit občanům i návštěvníkům obcí Vítanov a Stan spolu se začátkem platnosti nového jízdního řádu.

zdroj: Železničář č. 48

854Východní Čechy - Východní Čechy podle nového jízdního řádu čekají velké změny,většinou k lepšímu. Mezi Pardubicemi, Hradcem Králové, Trutnovem či Libercem přibude rychlíků, budou navíc méně často přepřahat a cesta bude o to rychlejší. Mají navíc jezdit v pravidelných časech. Například z Hradce do Prahy pojedou v taktu každou hodinu.

Dráhy však slibují mimo jiné i lepší spojení se světem pro Ústeckoorlicko, kudy zatím většina expresů na Prahu jenom projížděla. Snadnější cestování bude i do Brna, kde doposud převažovaly drahé EC spoje. Nárůst počtu rychlíků přitom nebude kompenzován úbytkem osobních vlaků. Údajně se má také zlepšit návaznost z Pardubic na Moravany i Přelouč. Nový JŘ však přinese taky negativa,které pocítí zejména obyvatelé vesnic mezi Novým Bydžovem a Chlumcem nad Cidlinou. Na této trati sice podstatně přibude rychlíků, ale naopak u nich už nezastaví ani osobní vlak. "Zastávky byly nevyužívané, do vesnic budou místo toho zajíždět autobusy," řekl Roman Moravčík z vedení drah v Královéhradeckém kraji.

Podle ČD cestování vlakem po regionu bude od prosince také o něco rychlejší. Třeba z Hradce Králové do Náchoda se lidé dostanou téměř o půl hodiny dříve než dnes, zrychlení spojů a někde dokonce i zvýšení počtu rychlíků pocítí rovněž obyvatelé Rychnova a Kostelce nad Orlicí. Také dojde k lepší návaznosti autobusových a vlakových spojů i v Pardubickém kraji. Trápení s dnešními nešťastnými přípoji by mělo odpadnout obyvatelům Novopacka. Takzvaný integrovaný dopravní systém, jehož snahou je skloubit železnici a autobusy v logický systém, bude rozšířen z Rychnovska a Náchodska do Trutnova a v létě dokonce až na Pardubicko.

Na žádné trati ve východních Čechách nebude narozdíl od loňska zrušena ani osobní doprava, přestože například úsek mezi Heřmanovým Městcem a Chrudimí je hluboce prodělečný. Lidem ze Svitavska se zase nelíbí, že do Brna už nepojede žádný osobní vlak. Budou muset přesedat v Letovicích, ale přípoje mají podle JŘ na sebe navazovat.

zdroj: Hradecký deník, Pardubický deník

« Újabb hírek | 1 ... 10 11 12 13 14 ... 16 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 07:59
nyugszik: 16:04