Uhersko - Doprava na I. železničním koridoru se dnes krátce po 18:30 hod. zastavila. Důvodem byla zhruba třicetiletá žena, která na železničním přejezdu za Uherskem na Pardubicku vstoupila pod vlak IC 587 Jan Perner, jedoucí z Prahy do Bohumína. Podle informací od hasičů, kteří na místě zasahují, se jednalo s velkou pravděpodobností o sebevražedný úmysl. Svědci nehody totiž uvedli, že dotyčná přijela k přejezdu vlastním vozem, vysvlékla se, vstoupila na trať a evidentně očekávala příjezd vlaku. Vlak sebevražedkyni zachytil a přejel všemi vozy.
Pardubice — Dnes ve večerních hodinách byla nahlášena bomba na trati 010 mezi stanicemi Choceň a Pardubice hl.n. Některé vlaky (EC 137 Slovenská Strela, SC 510 Pendolino) byly vedeny odklonem přes Hradec Králové a Týniště nad Orlicí. V současné době je provoz na trati již obnoven. „Mohu potvrdit, že Policie České republiky prováděla na místě šetření. Tím pádem jsme museli zastavit dopravu,“ uvedl pro deník Aktuálně.cz Aleš Ondrůj, mluvčí Českých drah. Dodal, že se dráhy snažily cestující informovat jak o situaci, tak o následných přípojích. Ve 20:55 byl provoz na trati mezi Pardubicemi a Chocní obnoven. Zpoždění dálkových vlaků se pohybují od 80 do 120 minut.
Pardubice - Od července příštího roku by měla pasažérům na Pardubicku a Chrudimsku stačit jedna jízdenka na vlak, autobus i MHD. Pardubický kraj chce totiž spustit tzv. integrovaný dopravní systém. "Měl by začít fungovat na nejvytíženějším dopravním kříži tvořeném osami Přelouč - Pardubice - Holice a Chrudim - Pardubice - Hradec Králové", uvedl vedoucí odboru dopravy v kraji Ladislav Umbraun.
zdroj: Středočeské Deníky Bohemia
Pardubice - Ke střetu dodávky Ford Tranzit s holandskou registrační značkou s jedoucím pendolinem došlo na přejezdu se světly a závorami mezi Pardubicemi a Kostěnicemi (trať č. 010) dnes v 15:28 hod. S největší pravděpodobností se jednalo o spoj IC 570 Brněnský drak, který jel z Břeclavi do Prahy. Škoda na soupravě pendolino není velká, odhaduje se na 70 tisíc korun; na dodávce je škoda v řádu tisíců. Do 16:20 hod. jezdily vlaky v uvedeném úseku pouze po jedné koleji. Mluvčí Drážní inspekce ČR Zdeněk Neusar sdělil, že srážku zavinil řidič vozidla. "Světla byla v činnosti a závory spuštěné. Dodávku řídil cizí státní příslušník a po nehodě utekl," dodal mluvčí DI.
Podle portálu Pendolino.cz byl na pendolinu zničen pouze nástupní schůdek do kabiny strojvedoucího. Podle strojvedoucího není pravda, že řidič od auta utekl, jen byl problém se s ním domluvit v době, kdy se čekalo na tlumočníka.
zdroj: Novinky.cz
Pardubice - Během druhé světové války byly uskutečněny tři významné spojenecké nálety na Pardubice. Všechny tři se odehrály v roce 1944. Jejich hlavním cílem byla rafinerie Fantových závodů (dnes PARAMO) stojící ná západním okraji města, kde byl z rumunské ropy vyráběn zejména benzín, mazací oleje a parafín, a také nedaleké vojenské letiště, od roku 1940 školící středisko Luftwaffe. Těžce zasaženo bylo i nádraží.
Potštejn - Tratí 021 již mnoho nákladní dopravy neprochází. Přesněji v úseku Letohrad - Týniště nad Orlicí. Občas se v Liticích objeví manipulační vlak s lokomotivou řady 742. Od Týniště n/Orl. jezdí pár Mn vlaků do závodu Škoda Kvasiny a podle potřeby zajede z Týniště manipulační vlak do Potštejna. Jinak na trati nepotkáme v pravidelném provozu žádný nákladní vlak.
Pardubice - Nedílnou součástí výcviku pardubického železničního pluku byla i výstavba a organizace provozu nákladních lanových drah. O tom, že zkušenosti nabyté na cvičištích u řeky Chrudimky byly využity i v náročných podmínkách našich pohraničních hor, pojednává tento článek. Upozorňuji, že se článek týká pouze lanovek vojenských, nikoliv civilních použitých na vojenských stavbách.
Králíky - Křížení železniční trati a linie našeho předválečného opevnění bylo pro jeho plánovače vždy výzvou. Do hry zde vstupovaly dva zásadní aspekty. Prvním byl fakt, že trať mohl nepřítel využít k útoku do vnitrozemí. Nezřídka totiž vede takovými terénními podmínkami, že jedinou těžkou technikou, kterou mohl nepřítel nasadit na podporu útočící pěchoty, byl obrněný vlak. Druhou podstatnou věcí jsou umělé železniční stavby, které mění konfiguraci terénu (náspy, zářezy), čímž vytvářejí hluchá místa v systému obranných paleb.
Vlak plný úsměvů 2006 - I letos, konkrétně 1.června, pojede do Zlína na mezinárodní filmový festival filmů pro děti a mládež "Vlak plný úsměvů", který je určen pro přepravu tělesně a mentálně postižených dětí. Letos budou dokonce dva vlaky plné úsměvů.
První pojede tradičně jednotka řady 471 z Pardubic hl.n. v 7:00 z 12.koleje jako 1.nsl.521 a zastaví pro nástup v Chocni, Ústí nad Orlicí město, České Třebové a Zábřehu na Moravě a dále jen z dopravních důvodů ve stanicích Olomouc hl.n., Přerov a pro přidání "brejlovce" na přípřež zastaví v Otrokovicích (9:45 - 10:00). Do Zlína přijede v 10:20.
Druhý vlak plný úsměvů pojede v řazení 843 + 043 z Olomouce (odj. 9:08) jako 2.nsl.521 pro nástup v Olomouci, Přerově a Otrokovicích. Z Otrokovic do Zlína-středu (příj. 10:32) bude souprava přivěšena na konci Os 14217.
Odpoledne pojedou vlaky plné úsměvů takto:
Vlak plný úsměvů do Pardubic v řazení 754 + 471 odjede ze Zlína v 17:23 a zastaví pro odpojení přípřeže v Otrokovicích (17:36 - 17:48), z dopravních důvodů zastaví v Přerově, Olomouci a Ústí nad Orlicí, pro výstup cestujících zastaví v Zábřehu na Moravě, v České Třebové, v Ústí nad Orlicí městě a v Chocni.
Druhý vlak plný úsměvů pojede ze Zlína v 17.40 na přípřeži vlaku 14244 do Otrokovic a dále do Přerova a do Olomouce.
Na snímku je Vlak plný úsměvů 27.5.2003, foto: Kubze
Praha - České dráhy zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Most - Plzeň. Na trati by měly dráhy na základě soutěže zajišťovat provoz rychlíků od prosince letošního roku. Do soutěže se kromě Českých drah přihlásil také Viamont a Connex. Uzavřela se tak část výběrového řízení.
České dráhy nabídly kromě nejvýhodnější ceny také svá "nejlepší" vozidla - motorové vozy řady 843 s vloženými a řídícími. vozy. ČD nabídnou především široký doplňkový servis dalších služeb a nabídek. Týká se to například půjčovny kol ve stanicích, slevových modelů – platných pro celou síť ČD, informačního servisu, speciálních nabídek pro skupinové cestování a další.
Dosud však není uzavřeno výběrové řízení na provozování dálkové drážní dopravy pro trať z Pardubic do Liberce. Jako u předchozího výběrového řízení nabídly ČD nejnižší cenu a nasazení řady 843. Výsledky by mely být známy nejpozději na začátku září, kdy budou ukončeny práce na novém jízdním řádu. O zakázku se také ucházejí společnosti Viamont a Connex.
Zdroj: Měšec (aktualita ze dne 26. 5. 2006, tisková zpráva ze dne 28. 4. 2006)
6.5.2006 - 17:04 - Společnost ČMKS předala do Srbska již 10. lokomotivu ř.621
Česká Třebová - Na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2006 předala firma ČMKS holding zástupcům Srbských železnic (SŽ) v pořadí již 10. motorovou lokomotivu řady 621.1. V případě lokomotivy 621.110 se prozatím jedná o poslední vyrobenou lokomotivu této řady s tím, že v průběhu tohoto roku by se ještě měla uskutečnit dodávka dalších dvou lokomotiv. Na ně by pak měla navázat druhá desetikusová série, jejíž realizace se již připravuje.
Dodávka lokomotiv řady 621.1 je první významnou zakázkou HOLDINGU ČMKS na výrobu nových dvounápravových motorových lokomotiv. HOLDING ČMKS tak zúročuje své aktivity související s obnovou motorových lokomotiv v České republice. Projekční a konstrukční provedení lokomotivy bylo např. ohodnoceno tím, že první „srbská“ lokomotiva řady 709 – evid. čís. 621.101, která byla vystavena počátkem října 2005 na 47. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, zde získala v kategorii dopravních prostředků Zlatou medaili MSV 2005.
Zdroj : ČMKS
České Budějovice - V úterý 28.3. v 15:46 přivezl utajený nákladní vlak do Jaderné elektrárny Temelín další pravidelnou dodávku paliva. Zhruba 23 tun čerstvých palivových souborů je určeno pro výměnu jedné čtvrtiny paliva v druhém bloku. Odstávka bloku je naplánována na léto.
8.3.2006 - 23:55 - Podezřelý z vraždy byl zatčen ve vlaku
Pardubice - Po týdenním pátrání byl ve středu zadržen Petr Olivka (49), který je podezřelý z ubodání vlastní matky v Bohumíně. Muž byl zadržen v R Excelsior při běžné kontrole, když policisté zjistili, že po této osobě je vyhlášeno celostátní pátrání. Cestující neměl platnou jízdenku. Za asistence zásahové jednotky byl Olivka transportován do Ostravy, kde bude vyslechnut. O případném obvinění z vraždy nebylo zatím rozhodnuto.
Zdroj: Novinky
Pardubice - Krátce po 13:00 na okraji pardubického nádraží vykolejil rychlík do Liberce. Příčinou byla závada na kolejích. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, vlaky kvůli nehodě budou mít přibližně půlhodinové zpoždění.
Vlak vykolejil na výhybce při výjezdu z pardubického nádraží směrem na Rosice nad Labem. "Byla to závada na svršku, došlo k lomu koleje a kus jí chyběl. Jeden vůz si sedl nápravou na zem, ale nikdo z cestujících žádné zranění neutrpěl," řekl Michal Štěpán, krajský koordinátor Českých drah v Pardubicích.
Dráhy obratem zavedly náhradní autobusovou dopravu. "Přeprava na Hradec a Chrudim ale samozřejmě utrpí. Vlaky budou mít 20 až 30 minut zpoždění, protože se autobusy musí do Rosic prodírat hustou městskou dopravou ve špičce," uvedl Štěpán.
Zdroj: ČTK
1.3.2006 - 12:31 - SC Pendolino za standardní cenu
Praha - Od 1. března 2006 se jízdenky na vlaky SC Pendolino prodávají opět za standardní cenu podle ceníku jízdného SuperCity. Končí tak období, kdy byla cestujícím poskytována akviziční sleva 20 %. České dráhy ponechaly tuto slevu v platnosti po celý měsíc únor jako poděkování cestujicím za důvěru během období, kdy vinou výrobce nebylo možno poskytovat plnohodnotný servis ve vlacích SC Pendolino.
Vlaky SC Pendolino jezdí jako zvláštní kategorie vlaků mezi Prahou a Ostravou. Podrobné informace o jízdném ve vlacích SC Pendolino a o způsobu odbavení naleznete na internetové stránce www.scpendolino.cz.
Zdroj : České dráhy, a.s.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












