Vídeň - Od 1. října budou všechny jídelní vozy ÖBB provozovány jako nekuřácké. ÖBB tím sledují evropský trend. V zemích jako je Švýcarsko, Itálie nebo Španělsko jsou jídelní vozy nekuřácké již dlouho. Kuřácké oddíly však zůstanou zachovány. Od 1.10. budou nekuřácké jídelní vozy také u ČD. U DB jsou jídelní vozy nekuřácké již od roku 1991, od 1.10. budou nekuřácká i Bordbistra, kterých DB provozují 380. Obrat gastronomických služeb DB v roce 2005 činil 90 mil.€, z toho 34 mil.€ připadá právě na bistro vozy.
Celkem provozuje ÖBB na svých vlacích dálkové dopravy 39 jídelních vozů. Zákazníci budou informováni pomocí brožur, nálepek a také přes internet. "Zákazem kouření v jídelních vozech splníme přání mnoha našich zákazníků, a to kuřáků i nekuřáků. Také naši zahraniční kolegové mají s nekuřáckými jídelními vozy dobré zkušenosti," říká Stefan Wehinger, předseda představenstva ÖBB-Personenverkehr AG. Až doposud bylo kouření v jídelních vozech možné, dokud se člověk nacházel v Rakousku. Po přejetí hranice s Itálií nebo Švýcarskem začal platit zákaz kouření. Kuřáci však mají nadále možnost si v označených oddílech zapálit.
Nekuřácká nádraží mají úspěch
Dobré zkušenosti mají ÖBB se zákazem kouření na nádražích, který platí od 1. ledna 2006. Ten platí v celé hale a na nástupištích až na extra vymezené kuřácké zóny. "Zatím máme převážně pozitivní ohlasy. Zákazníkům se nekuřácká nádraží líbí," říká Peter Klugar, předseda představenstva ÖBB-Infrastruktur Betrieb AG.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Kinding - Přes padesát let starý světový rychlostní rekord včera, dne 2. srpna 2006, pokořila německá lokomotiva typu ES64U4, která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 kilometrů za hodinu. Dosavadní rekord držela francouzská lokomotiva, která v roce 1955 dosáhla rychlosti 331 kilometrů za hodinu. Nová rekordmanka, zvaná Taurus, dosáhla špičkové rychlosti až na druhý pokus na trati Norimberk - Ingolstadt mezi městy Kinding a Allersberg. Stroj nebyl nijak upravován. Jen z čelních skel byly odstraněny stěrače, které by při takové rychlosti podle odborníků prostě uletěly.
Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok.
Stříbrošedý stroj dostal 30 kilometrů na to, aby se pořádně rozjel. Už při prvním rozjezdu "letěl" po železnici rychlostí 344 kilometrů za hodinu, čímž překonal předchozí světový rekord ustavený na trati Bordeaux - Dax. Lokomotivu pohání motor o síle 6400 kilowatů (asi 8500 koňských sil), který může být napájen ze čtyř různých napěťových systémů.
zdroj: Bleskově
Praha - Čtvrtek 17.8. přinesl jednu velmi zajímavou mimořádnost na českých kolejích a pro mnohé fotografy vítané zpestření připozdívajícího se léta. Na běžnou vnitrozemskou síť SŽDC totiž poprvé vlastní silou vyjela lokomotiva řady 2016 Herkules rakouských spolkových drah ÖBB, která se z Břeclavi vydá na cestu na zkušební okruh v Cerhenicích.
Celá akce je součástí zkoušek jiné lokomotivy z produkce společnosti Siemens, řady 1216 Taurus, které tento víkend probíhají na ŽZO v Cerhenicích. Herkules totiž bude použit jak jako brzdící vozidlo, tak coby vozidlo hnací pro přepravu zkoušené lokomotivy na okruh. Taurusy totiž kvůli problémům s rušením kolejových obvodů nejsou zatím pro provoz v České republice schváleny.
Podle informací ŽelPage by měly obě lokomotivy dorazit okolo druhé hodiny odpoledne do Břeclavi. Poté vyrazí přes Brno a Havlíčkův Brod do Cerhenic, příjezd na ŽZO se očekává okolo 20.00. Samotné jízdní zkoušky Taurusu se budou konat 19. a.20. srpna s maximálním využitím časového fondu, lapidárně řečeno, od svítání do soumraku.
Návrat lokomotiv domů do Rakouska se předpokládá v nedělní večer. Informace hovoří o odjezdu zhruba v 17.00 z Cerhenic a příjezdu do Břeclavi o pět hodin později.
Vídeň - Od konce června 2006 začíná společná akce firem ÖBB a Penny Market. Ve všech pobočkách Penny Market mohou zájemci nakupovat jízdenky SommerTicket a slevové karty VorteilsCard>26. Ke kartě je dokonce přidán malý bonus v podobě jednorázového kuponu pro cestu v 1. třídě. S jízdenkou ÖBB SommerTicket mohou mladí lidé cestovat po dobu prázdnin na síti ÖBB. Zájemci do 20 let zaplatí 19 €, do 26 let 49€. Také mladí zájemci z České republiky, Slovenska, Maďarska a Slovinska mohou jízdenku SommerTicket získat v jejich vlastní zemi.
Zdroj: ÖBB
Vídeň – Spojení z Vídně do Bratislavy přijali cestující s povděkem. „Za 5 let je počet přepravených osob pětinásobný“, pochlubila se Wilhelmine Goldmann, vedoucí ÖBB Personenverkehr AG. „V roce 2005 jsme přepravili dokonce 1 milion cestujících“. Zájem se stále zvyšuje: v tomto roce se očekává miliontý pasažér již na podzim. Na skolnku roku 2005 ÖBB zdvojnásobily počet vlaků. V hodinovém taktu jezdí spoje jak přes Marchegg do Bratislavy, tak i přes Kittsee do čtvrti Petržalka a dále ve 2-hodinovém taktu z Gänserndorfu do Bratislavy, to vše doplňují 3 vlaky InterCity z Wien Westbahnhof přes Meidling a Kittsee.
Pro cestující z Rakouska byla vytvořena nová nabídka Euregi-Spezial-Bratislava Ticket. S touto jízdenkou, která stojí 14€ (s VorteilsCard 9€), mohou cestující podniknout cestu z Vídně do Bratislavy a zpět a dokonce využít bratislavskou městskou hromadnou dopravu. Cestovat lze z jakéhokoli vídeňského nádraží. Obzvláště pozitivní tah bylo zavedení nočního spoje „Night-Liner“ (z obou stanic).
Rozpracovány jsou zatím 3 projekty na rekonstrukci tratě v celkové hodnotě 250 milionů €, o nichž Želpage informovala 13.6.2006.
zdroj: Bahnnews, Foto: fotogalerie ŽelPage
Vídeň - Od 9.6. do 28.7.2006 probíhá v žst. Wien Südbahnhof výstava věnovaná projektu Wien Hauptbahnhof. Otevřeno je denně od 13 do 20 hodin. Současně vždy v úterý a ve čtvrtek se budou konat tzv. informační dny (Info-Tage), kdy budou odpovídat na otázky experti města Vídně a ÖBB. Centrální průjezdné nádraží by mělo cestujícím přinést řadu výhod a jedná se o jednu z největších investičních akcí v oblasti dopravy. Okolo nádraží vznikne nová čtvrť. Bližší informace o projektu lze najít na internetových stránkách ÖBB
Podobná prezentace věnovaná rekonstrukci pražského hlavního nádraží by měla být umístěna i v uvedené železniční stanici. ŽP informovala již 23.3.2006 o tom, že ve staniční budově by měl být od května umístěn stánek, který bude informovat o projektu a průběhu rekonstrukce, která byla již několikrát odložena.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB, Foto: ÖBB
Vídeň - ÖBB dnes představily plány na modernizaci tratě mezi 2 hlavními městy - Vídní a Bratislavou. V posledních čtyřech letech došlo v uvedené relaci k pětinásobnému zvýšení počtu cestujících (2002 - 200 tis. cestujících, 2005 - více než 1 mil. cestujících). Modernizace není důležitá jen pro osobní, ale i nákladní dopravu. Během jediného dne jezdí mezi slovenskou a rakouskou metropolí 100 vlaků. Cílem však je zavést trať k oběma letištím.
Rakouské dráhy připravily 3 projekty - elektrifikaci tratě Gänserndorf - Marchegg - Bratislava do roku 2009, postupnou elektrifikaci a zdvoukolejnění tratě Stadlau - Marchegg - Bratislava do roku 2012 a zřízení spojky Götzendorf mezi vídeňským letištěm Schwechat a východní dráhou. Díky ní vznikne spojení od budoucí žst. Wien Hauptbahnhof přes letiště a Parndorf do Bratislavy-Petržalky. Celková investice všech 3 projektů se pohybuje okolo 250 mil. €.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
11.6.2006 - 21:57 - Cena jízdenky v Rakousku je výhodnější než v Německu a Švýcarsku
Vídeň - Studie agentury Litra porovnávala ceny jízdenek ve třech německy mluvících zemích a zároveň zohledňovala kupní sílu obyvatel. Výsledkem je, že zákazníci ÖBB cestují vlakem nejvýhodněji. Za 200 km dlouhou trasu zaplatí zákazníci v Rakousku 27,60€, ve Švýcarsku o 33 centů víc a v Německu je cena jízdenky dokonce 32,67€ (normální jízdné ve 2. třídě). Podobně dopadlo porovnání výhod při vlastnictví slevových karet. Aby se jejich pořízení vyplatilo, musí cestující v Rakousku uskutečnit průměrně 2,97 cesty, ve Švýcarsku 5,9 cesty a v Německu 7,1 cesty.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Vídeň - Dnes začíná v Německu mistrovství světa ve fotbale. Během něho bude v Německu nasazeno 15 lokomotiv řady 1116 (Taurus), které má ve vlastnictví společnost ÖBB-Traktion. DB si je najaly na dobu 4 týdnů pro vozbu vlaků dálkové dopravy. Maximální rychlost lokomotiv bude 230 km/h. Rakouských cestujících se dočasné vypůjčení lokomotiv nijak nedotkne. Celkem mají ÖBB 282 "Taurusů".
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Albersdorf - Od pondělí do pátku jezdí mezi štýrským Albersdorfem a slovenskou metropolí Bratislavou 2 páry nákladních vlaků, které přepravují části karoserií do závodu společnosti Volkswagen v Bratislavě. Nová smlouva byla prodloužena a podepsána až do roku 2008 a vlaky budou jezdit v nočních hodinách. Nejdůležitějšími kritérii byly a jsou přesnost, spolehlivost a kvalita přepravy. Přeprava je zajišťována novými nákladními vozy Hbis-tt.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB, Foto: ÖBB
Vídeň - Rakouské spolkové dráhy dnes spustily nový internetový portál InMotion zaměřený na mládež a studenty do 26 let. Jsou zde prezentovány různé výhodné nabídky pro cestování jako např. VorteilsCard<26, interrail nebo zvláštní jízdenky eventtickets, které umožňují cestu k vybraným koncertům až s 60 % slevou.
Díky velkému úspěchu v minulých letech budou i letos ÖBB prodávat výhodné prázdninévé jízdenky umožňující neomezené cestování po celé síti rakouských železnic. ÖBB Sommerticket bude platit od 1. července do 9. září a bude stát 19€ pro mládež do 19 let a 49€ do 26 let. Jízdenka platí ve všední dny od 8 hodin a o víkendech a ve svátky celý den. Podmínkou je platná VorteilsCard<26. prodej bude zahájen 12. června. sommerticket bude možné po předložení platné karty z, junior pasu nebo in-karty zakoupit také u pokladen Čd.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Vídeň - Denně jezdí v Rakousku 267 dálkových vlaků. V době konání MS ve fotbale v Německu budou průvodčí ÖBB informovat cestující rozhlasem během jízdy o výsledku fotbalových zápasů. Průvodčí budou dostávat nejaktuálnější informace prostřednictvím SMS. Cestující by měli získat informace o všech 64 fotbalových zápasech. Od 9.6. do 9.7. bude ve vlacích dálkové dopravy ÖBB platit motto: ÖBB - Mistrovství světa denně ve vlaku!
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Vídeň – Okolo 1 miliardy € investují Rakouské dráhy do modernizace železničních stanic v rámci projektu Bahnhofsoffensive 2. Jedná se o rekonstrukce 10 větších nádražích – např. ve Vídni, St. Pöltenu či Salcburku. Jedním z projektů je stanice Wien Hauptbahnhof, která umožní, aby všechny vlaky směřující do Vídně, mohly přijíždět na 1 nádraží. Vedle vídeňského letiště bude hlavní vlakové nádraží patřit k nejdůležitějším dopravním uzlům v zemi. Stavebních úprav do podoby „Bahnhofscity“ se dočkají i vídeňská nádraží Südbahnhof a Westbahnhof. ÖBB počítají s tím, že některé projekty budou financovány v rámci PPP (Publice Private Partnership – spolupráce veřejného a soukromého sektoru).
zdroj: Tisková zpráva ÖBB, Foto: ilustrační
Vídeň - Rakouské dráhy zveřejnily na svých internetových stránkách veškeré slevy, které nabízejí DB svým cestujícím. Jedná se o síťový WeltmeisterPass, zvýhodněnou Weltmeister BahnCard a o jízdenkách, které je možné zakoupit přes internet Surf&Rail WM-Spezial. Pokud vlastníte vstupenku na vybraný zápas, můžete v příslušném místě konání zápasu cestovat regionálními vlaky, autobusy či tramvajemi v rámci daného obvodu bez zakupování jízdenky.
Hohenau - Při příležitosti znovuotevření železniční trati po povodních připravily ÖBB mimořádnou slevu. Od 6.6. do 8.6.2006 (úterý – čtvrtek) budou moci lidé cestovat mezi stanicemi Wien Südbahnhof – Brno hl. n. za 10€ místo původních 22,60€ (1 osoba, jednoduchá jízdenka). Jízdenka v úseku Wien Südbahnhof – Praha hl.n./Holešovice bude stát 20€ místo běžných 43,80€. Zvýhodněné jízdenky jsou k dostání na pokladnách v Rakousku.
Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












