..: Aktuality a články - Slovensko (celé) :..

zelpageBratislava - V grafikonu osobní železniční dopravy na příští rok se podle ministra dopravy SR Lubomíra Vážného, nic měnit nebude. Dokonce nedojde ani ke zrušení žádného vlakového spoje. Také potvrdil,že se zvýší objem financí pro výkony ve veřejném zájmu o 400 mil.Sk na 5,4 mld.Sk, což je podle ministra strop, který se nesmí překročit. Ministr dále uvedl, že v roce 2007 budou hledat řešení kolem optimalizace a efektivnosti osobní vlakové dopravy. S optimalizací taky mimojiné souhlasí i ŽSSK. " Nadále budeme sledovat využití jednotlivých vlaků a ty,které budou nedostatečně vytížené,navrhneme zrušit nebo omezit,"uvedl mluvčí ŽSSK Miloš Čikovský.

zdroj: Aktuality.sk

Bratislava – ŽSSK připravila na letošní zimu pro své cestující 4 nabídky na lyžování v Tatrách, ve Vrátné a 2 nabídky v Rakousku. Od neděle 10. 12. 2006 začne platit také balíček skipasů, kterými chce ŽSSK poskytnout lepší lyžování v kombinaci s cestováním vlakem. Všechny druhy skipasů lze zakoupit v pokladnách železničních stanic, které mají službu KVC (Komplexní vybavení cestujících).

Lyžování na Slovensku

Skipass-Aquapass Jasná (dosp. 790,00 SKK, 650 SKK -26 nebo děti 6-15 let) – zpáteční jízdenka, na které je jako cílová stanice vyznačen Liptovský Mikuláš nebo Brezno. V jeho ceně jsou obsaženy 3 evidenční doklady – skipas Jasná (4 hodiny bezplatného lyžování), aquapas Tatralandia (bezplatný vstup na 3 hodiny do aquaparku) a sleva na půjčení lyžařské výzbroje v Jasné.
Skipass-Vrátna (dosp. 790,00 SKK, 650 SKK -26 nebo děti 6-15 let) – cílovou stanicíc je Žilina. S touto jízdenkou (cestující dostane skipas) je možné celý den bezplatně lyžovat ve středisku Vrátna a zároveň se lze bezplatně přepravit skibusem ze Žiliny do střediska a zpět.
Ski-Aquapass Tatry (dosp. 750,00 SKK, 600 SKK -26 nebo děti 6-15 let) – zpáteční jízdenka (jednodenní), na které je vyznačená cílová stanice Poprad-Tatry a platí také jako síťová jízdenka ve všech tratích TEŽ a ozubnicové železnice. Cestující získají 2 evidenční doklady – skipass (4 hodiny lyžování v Tatranské Lomnici, Starém Smokovci nebo Liptovské Teličce). Aquapass umožňuje 2 hodinový vstup do AquaCity Poprad.
Skipass Tatry (dosp. 3700,00 SKK, 2500 SKK -26 nebo děti 6-15 let) – jízdenka, na které je jako cílová stanice vyznačena Štrba nebo Poprad-Tatry. Jízdenka platí 8 dní a je zároveň síťová. Cestující se mohou přepravovat všemi vlaky, TEŽ i ozubnicovou železnicí. Cestující získají 2 evidenční doklady – 6-denní skipass (vybrat si mohou lyžování v Tatranské Lomnici, Starém Smokovci nebo Liptovské Teličce. Druhý doklad opravňuje cestující ke vstupu do AquaCity v Popradu.

Nabídka ŽSSK na lyžování v Rakousku

V pokladnách vybavených KVC si mohou zájemci zakoupit Skipass Semmering (dosp. 32 €, 15 – 19 let 29 €, 6 – 15 let 16 €) a Skipass Unterberg (dosp. 25 €, 6 – 15 let 12,50 €), které mohou využít v lyžařských střediscích Semmering-Stuhleck, Semmering-Hirschenkogel a Unterberg. V ceně je zahrnuta jednodenní zpáteční jízdenka, skibus z žst. do skicentra a zpět. Skipasy dostanou zájemci ve vlaku, pokud se prokáží platnou jízdenkou. Speciální vlaky jezdí od 10. prosince 2006 do 24. dubna 2007 a to každou sobotu a neděli z Bratislavy-Petržalky.

zdroj: ŽSSK

350Bratislava - Držitelé průkazů Junior RailPlus, Klasik RailPlus, Senior a studentských průkazů mohou využít až 60% slevu na nákup jednosměrné a zpáteční jízdenky vždy v sobotu (00:00 - 24:00) a v neděli (00:00 - 12:00) v termínu od 25.11. do 17.12.2006 ve 2. vozové třídě ve spojích Os, Zr, R a Ex. Další nabídka je určena pro zájemce o síťový cestovní lístek MaxiKlasik. V případě, že si ho zájemce zakoupí v prosinci 2006, obdrží automaticky 20% slevu. Nejlevnější nepřenosná verze síťové jízdenky na čtvrt roku stojí 6.990 Sk, nejdražší varianta za 39.990 Sk je platná v 1. třídě po celý rok a je přenosná. Všechny ceny zahrnují DPH ve výši 19%.

zdroj: Aktualita ŽSSK

680, ČDBratislava / Vídeň - České dráhy zveřejnily již přehled tarifních nabídek a výši cen jízdenek, které budou platit ve spojích SuperCity na tzv. jižní linii. Bude se jednat o 1 pár vlaku SC Slovenská strela (Praha - Bratislava) a 2 páry vlaků SC Johann Gregor Mendel a SC Smetana (Praha - Vídeň). Z Prahy do Bratislavy pojede pendolino 3:47 hod., v opačném směru 3:49 hod. Z Prahy do Vídně pojedou spoje vedené jednotkou pendolino 3:57 hod., v opačném směru 4:02 hod. Vlaky vedené jednotkou pendolino do Bratislavy a Vídně vyjedou v neděli 10.12.2006.

Z Prahy do Bratislavy od 424 Kč

Jednosměrná jízdenka v 2. vozové třídě s globální cenou SC (zahrnuta i místenka) přijde na 496 Kč, CityStar ČD/ŽSSK 424 Kč (338 jízdné + 86 místenka) a zákaznické jízdné 443 Kč (357 jízdné + 86 místenka). Jednosměrná jízdenka v 1. vozové třídě s globální cenou SC přijde na 599 Kč. Děti do 15 let mají 50% slevu z tarifu SC. Cena jízdenky SC na trase z Brna do Bratislavy bude 297 Kč ve 2. a 360 Kč v 1. třídě.

Z Prahy do Vídně od 593 Kč

Hurá do zahraničí, ČDČeské dráhy nabídnou cestujícím speciální jízdenku, kterou bude možné zakoupit pouze na území České republiky pro spoje vedené jednotkou řady 680. Jednosměrná jízdenka ve 2. třídě v úseku Praha - Vídeň bude stát 593 Kč a v úseku Brno - Vídeň 297 Kč. Kapacita míst bude v každém spoji omezena na několik desítek kusů. Kromě toho budou samozřejmě na spojích platit standardní mezinárodní jízdenky dle běžného tarifu s mezinárodní rezervací za 200 Kč k běžným jízdenkám a za 86 Kč pro držitele slev Rail plus (In-karta) nebo při nákupu zvýhodněné zpáteční jízdenky CityStar. Normální cena jízdenky je 836 Kč + místenka (86/200 Kč).

Z Prahy do Brna od 224 Kč

680 "Po rakouském území jezdí vlak za stejnou cenu jako rakouské spoje. Vypravení mezinárodních vlaků si žádá také mnohem vyšší náklady," říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. "Do Rakouska a na Slovensko budou kromě stávajících cestujících vlaků EC jezdit také lidé, kteří dosud používali auto," předpokládá ředitelka odboru osobní přepravy ČD Luďka Hnulíková. Na jižní linii budou na území Česka platit ve spojích SC stejné ceny jako na severní - z Prahy do Pardubic za 300, do Brna za 400 korun a do Břeclavi za pětistovku. Nejlevnější jízdenka mezi Brnem a Prahou přijde na 226 Kč (140 za eLišku + 86 za místenku), avšak počet míst bude omezen a podmínkou je vlastnictví In-Karty a nákup jízdenky provedený přes internet.

zdroj: Tisková zpráva ČD

680, ŽPBratislava - Zatímco České dráhy neustále tají ceny jízdného ve vlacích SuperCity, které budou jezdit po tzv. jižní linii do Bratislavy a Vídně, Železničná spoločnosť Slovensko již zveřejnila ceny jízdních dokladů, které budou platné ve spoji SC 134/135 Slovenská strela. Cena je velmi podobná jako v současném spoji EC Slovenská strela, na kterém je řazena klasická souprava. Jednosměrná jízdenka z Bratislavy hl. st. do Prahy Holešovic přijde v SC ve 2. třídě na 669 Sk (cca 525 Kč), v 1. třídě zaplatí cestující 807 slovenských korun (cca 635 Kč). V ceně lístku je již zahrnuta cena místenky. Ve všech stanicích, kde spoj SC Slovenská strela zastaví, budou sloužit cestujícím tzv. expresní pokladny. Jízdenku pro tento spoj mohou cestující využít také na lince C pražského metra mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Hlavní nádraží. Vlak bude doprovázen i na území Slovenské republiky stevardy Českých drah z UŽST Břeclav, kterých bylo na zajišťování spojů SuperCity po jižní linii vybráno čtrnáct.

Z bratislavského nádraží na pražské letiště za 800 Sk

SC Pendolino, ČD Ve všech pokladnách na Slovensku vybavených systémem iKVC si budou moci zakoupit cestující i jízdenku až do tarifního bodu Praha letiště. Jízdenka v SC z Bratislavy hl. st. až na pražské letiště v Ruzyni při použití autobusového spoje Airport Express bude stát ve 2. třídě 799 Sk a v 1. třídě bez čtyřiceti korun přijde na tisíc Sk.

Globální ceny v SC Slovenská strela v Sk ve 2./1. třídě budou následující: Bratislava - Břeclav i Bratislava - Brno 400/484, Bratislava - Pardubice 530/638, Bratislava - Praha Hol. 669/807, Bratislava - Praha Letiště Ruzyně 799/960. Nyní stojí jízdenka vlakem EC z Prahy do Bratislavy zhruba 600 Sk (necelých 500 Kč). Zítra vykoná jednotka ČD pendolino prezentační jízdu pro pozvané hosty a novináře v úseku Bratislava hl. st. - Kúty a zpět. Na slovenském území bude vlak jezdit maximální rychlostí 140 km/h. Od 10.12.2006 bude SC 134 jezdit v ranních hodinách na trase Bratislava hl. st. (5:41) - Kúty (6:19) - Břeclav (6:35) - Brno hl. n. (7:07) - Pardubice hl. n. (8:32) - Praha Holešovice (9:30). Ve večerních hodinách pojede SC 135 na trase Praha Holešovice (18:26) - Pardubice hl. n. (19:23) - Brno hl. n. (20:51) - Břeclav (21:23) - Kúty (21:37) - Bratislava hl. st. (22:13). Při cestě ze Slovenska do Česka bude jízdní doba 3:49 hod., v opačném směru o 2 minuty kratší.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK, kurs ČNB dne 15.11.2006 - 100 SKK = 78,52 CZK

Šaľa - Přes Šaľu v současnosti jezdí až o dvacet procent více vlaků díky přesměrování severní větve koridoru Bratislava - Žilina - Košice. Díky výstavbě tohoto koridoru je v některých místech snížena maximální rychlost až na 40 km/h. Většinu vlaků z těchto důvodů dráhy odklonily na jižní větev přes Šaľu a Zvolen. Například přes Šaľu v současnosti projíždí 120 až 140 vlaků denně.

zdroj: Mynoviny

680Praha - Ve čtvrtek 16.11.2006 přijede na bratislavskou hlavní stanici poprvé pendolino. Vykoná propagační návštěvu v hlavním městě Slovenské republiky předcházející oficiálnímu zahájení provozu této soupravy na spoji SC Slovenská strela od 10.12.2006. V době od 11.00 hodin do 12.00 hodin si soupravu budou moci prohlédnout také zájemci z řad veřejnosti. V neděli 10.12.2006 pak vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela, provozovaný společně ŽSSK a ČD - vedený jednotkou řady 680 pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za 3 hodiny 49 minut. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

680, 1. třída, ČD Podle serveru Vlaky.net pojede (bez záruky) pendolino ve čtvrtek z Kút v 7:18 hod. a do Bratislavy přijede v 7:54 hod. Zkušební jízda pro pozvané hosty a novináře se uskuteční na trase Bratislava hl. st. (9:40) Kúty (10:16 - 10:26) - Bratislava hl. st. (11:02). Od 11 do 12 hod. bude souprava k dispozici široké veřejnosti na 1. nástupišti žst. Bratislava hl. st. Ve 12:05 hod. by měla jednotka opustit bratislavské nádraží, příjezd do Kút je plánován na 12:41 hod. a odjezd do České republiky z hranic tři minuty po 13. hod.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Vlaky.net

ZSSKBratislava - ZSSK posílily a posílí železniční dopravu o 47 spojů kategorie Zr a R v období svátků, a to od pátku 27.10. do neděle 5.11.2006. Nejvíce posilových vlaků - jedenáct - z toho 7 rychlíků a 4 spěšné vlaky vypraví dráhy o nedělích 29.10. a 5.11. Během státního svátku ve středu 1.11. vyjede 9 posilových vlaků, z toho 5 rychlíků a 4 spěšné vlaky. V úterý 31.10. a v pátek 3.11. bude vypraveno 4, resp. 6 posilových spojů. Většina posilových vlaků je vedena v relacích z Bratislavy do Žiliny, Košic, Prievidze, Zvolenu, Humenného a Nitry. Ostatní spoje pojedou mezi Zvolenem a Prešovem.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK

VýlukaBratislava - Od pondělí 23.10. do pátku 27.10.2006 v době od 8 do 14:30 hod. bude probíhat výluka na trati mezi Bratislavou a Marcheggem. Důvodem výluky jsou rekonstrukční práce. Z Bratislavy ve směru do Rakouska bude odřeknuto 10 spojů kategorií Sprinter (SPR), EuroRegio (Er) a osobní vlak (Os). Z Marcheggu na Slovensko nepojede 9 vlaků. Odřeknuté vlaky nebudou nahrazeny autobusovou dopravou.

zdroj: Tisková zpráva ZSSK

ChopNaše letošní tour měla, jak už se stalo dobrým zvykem, připravenou ještě třešničku na závěr. Tou byl železniční okruh kolem Slovensko - Ukrajinsko - Polského pomezí, po tratích, kde snad každým dnem hrozí, že dnes už se pojede naposledy. Krajem chudým, ale velmi přívětivým, nezkaženým davy turistů. Za nějaké tři dny jsme najeli necelé 300 km, ale ty byly o to intenzivnější.

Mníchova LehotaŽelPage - Jak tráví železniční fandové dovolenou? No ve vlaku. Tak se šestice z nás rozhodla vyrazit letos v srpnu na týdenní volno na Slovensko, Polsko, na skok do Maďarska a většina účastníků i na Ukrajinu. Moje maličkost se projíždění Ukrajiny účastnit nemohla, neboť zjistila, že pas je dva měsíce propadlý.

jízdní řádyPřehled tratí - v přehledu tratí ČR a SR byly přidány odkazy na jízdní řád ČSD 1988/9, který nám ze své sbírky poskytl Aleš Drobný.

Dále byly prolinkovány odkazy na nový konečný návrh jízdního řádu na tratích ŽSR zveřejněné na serveru RailPage.net. Konečný návrh jízdního řádu ČD je letos publikován ve formátu, který vám bohužel nemůžeme nabídnout tímto způsobem, jako celek ho ale najdete například zde.

zsskBratislava - Motorový osobní vlak ze Štúrova do Levic se dne 14.7.2006 v 6.40 ráno srazil s nákladním automobilem. Ke srážce došlo na chráněném železničním přejezdu bez světelné signalizace mezi obcemi Štúrovo a Kamenný Most. Vykolejily oba vozy soupravy, nehoda si vyžádala celkem 25 zraněných, přičemž jeden na následky zranění zemřel. Čtyři osoby jsou zraněny těžce, zbylých dvacet lehce.

Poslední nehoda vlaku, která si vyžádala lidské životy z řad cestujících, se stala 12. listopadu 1987 ve Zlatnej na Ostrove - tehdy zahynulo 9 lidí. I tenkrát nehodu způsobil řidič nákladního automobilu, který vjel i přes výstrahu na železniční přejezd.

zdroj: ZSSK

Bratislava - Dnes ráno 12. července 2006 o 7.35 h došlo ke stržení trolejového vedení v železniční stanici Bratislava–Rača, a tak Železnice SR vyřadily z provozu na téměř tři hodiny obě koleje na trase Bratislava hlavná stanica – Svätý Jur. V důsledku toho zůstalo stát na trati a v přilehlých stanicích 10 osobních vlaků a rychlíků, které mají zpoždění od 5 do 120 minut. Podle vyjádření strojvůdce, na trolejovém vedení bylo uvolněné lanko, na které narazil osobný vlak a tím strhl celé trolejové vedení. I když se doprava obnovila v 10.18 h, vlaky budou zpožděné téměř celý den, protože v dalších třech traťových úsecích je jednokolejný provoz z důvodu stavebních prací na koridoru.

Přehled zpoždění jednotlivých vlaků (max):

zdroj: http://www.slovakrail.sk

Logo ŽSSKSpišské Vlachy - Muž z Olcnavy si chtěl zkrátit cestu domů přes koleje, ale nevšimnul si přijiždějicího rychlíku (R 602 Čingov). Strojvedoucí ho zpozoroval asi na vzdálenost 200 metrů a hned začal houkat.

Muž si v poslední chvíli duchapřítomně lehl mezi kolejnice hlavou v směru jízdy vlaku. Brzdící souprava nad ním přejela několik metrů. Když vlak zastavil, strojvedoucí zjistil, že muž vylezl zpod třetího vozu. Neutrpěl žádná zranění. Incident si vyžádal 11-minutové zpoždění vlaku.

Muž se dopustil přestupku proti bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy, za který mu železniční policie ze Spišské Nové Vsi uložila blokovou pokutu v sumě 500 slovenských korun. Dalších 500 korun bude muset pravděpodobně zaplatit i za 11minutové zpoždění.

Zdroj: aktuality.sk, iDnes

Autor:
« Novšie správy | 1 ... 12 13 14 15 16 ... 19 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 07:59
zapadá v 16:04