..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

31.1.2006 - 12:45 - Srbské železnice koupily z ČR 2 lokomotivy

621Beograd - Dvě české posunovací lokomotivy řady 621, které byly dodané Srbským železnicím (JŽ) 2 roky po podepsání kontraktu a uhrazení zálohy 2 milonů €, byly doručeny objednavateli. Srbská strana si je převzala a umístila na hraniční stanice Šid a Subotica. Očekává se uvedení do provozu dalších 2 lokomotiv stejné řady. Celý projekt byl financován republikovým ministerstvem investic. Na obrázku záběr lokomotivy, která byla dodána JŽ.

Zdroj : Tisková zpráva JŽ
Foto : Ondra Janiš (MSV Brno)

Pendolino - ilustrační fotoPraha - Soupravy rychlovlaků Pendolino, které tento měsíc odstavily technické potíže, jsou už opět opraveny, jezdí a mají předepsány zkušební jízdy bez cestujících. První dvě soupravy by měly být nasazeny 1. února, další dvě následující den. Televizi Nova to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský. Podle ministra by měla Pendolina i s cestujícími jezdit do pátku.

Výrobce, firma Alstom, podle ministra už závadu odhalila, byla to prý skrytá závada v procesoru.
Server Aktuálně.cz dnes uvedl, že podle Bazaly je možné odstoupit od kontraktu na pendolino. Právníci drah původně měli za to, že smlouva s Alstomem je nevypověditelná. Pokud společnost neodstraní závady, které brání v užívání vlaků, budou České dráhy pravděpodobně nuceny od smlouvy odstoupit.

Zdroj : České noviny (ČTK)

362.119-0 - Po první reklamní lokomotivě ČD, kterou byla Duhovka 151.001-5, druhé Olympijské eso 363.078-7, třetí eso ČD Cargo 363.015-9 a po reklamních samolepkách Poštovní spořitelny na některých motorových vozech, bylo rovněž do reklamního kabátu Poštovní spořitelny oblečeno rychlé eso 362.119-0 z DKV Brno. Průkaz způsobilosti jí byl vydán po přestavbě z řady 363 (363.119-9) 21.12.2000 a technicko-bezpečnostní zkouška byla provedena na trati 011, mezi žst. Úvaly a Kolín. Připojené fotografie jsou z Prahy hlavního nádraží, 27.1.2006 kolem 14:45. Jak eso vypadalo původně můžete vidět v odkazu na TrainWeb 362.119-0 a 151.011-4 (R1503 Praha hl.n. - Bohumín) doplněno 30.1.2006: v pondělí 23.1. dokončila agentura RAILREKLAM úpravu první elektrické lokomotivy, která bude propagovat služby Poštovní spořitelny. Celkem jich bude v krátké době opatřeno reklamou této firmy šest. Toto je výňatek z týdeníku Železničář, číslo 4/2006.

KonvojHon na lišku - Zúčastnil jsem se jedné šotoakce, na které se zažilo trochu srandy, a tak bych se s vámi chtěl o něco podělit. Mezi všemi těmi zprávami o nehodách na přejezdech by to mohlo být zajímavé odlehčení.

Hon na lišku je anglická zábava, kdy skupina jezdců na koních spolu se psy honí skutečnou lišku, vypuštěnou do krajiny. My jsme nejezdili na koních, i když jsme se často jako koně řezali, psy jsme sebou taky neměli, ale zato jsme byli zmrzlí jak psí trus, a jediná podobnost je v lišce, čili 111 010.

přejezdTábor - dnes v 10.37 hodin se nedaleko zastávky Smyslov na Táborsku střetl Samostatně jedoucí motorový vůz jedoucí z Pelhřimova do Tábora s osobním autem Škoda Octavia. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži.
Předběžná škoda byla vyčíslena 15 tisíc korun na vlaku, 100 tisíc korun na autě, nehoda se obešla bez zranění. Provoz byl obnoven ve 12.15 hodin.

Břeclav - dnes ve 12.10 hodin se mezi stanicemi Boří les a Valtice na železničním přejezdu se světly (bez závor) střetl osobní vlak jedoucí z Břeclavi do Znojma s osobním autem. Nehoda se obešla bez zranění, provoz na trati byl přerušen.

Jeseník - dnes ve 14.34 hodin se na zastávce Hrádek-Nová Ves střetl osobní vlak jedoucí z Jeseníku do Zlatých Hor s autobusem. Nehoda, při níž byl lehce zraněn 55letý řidič autobusu, se stala na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži. Autobus jel bez pasažérů, k žádnému dalšímu zranění nedošlo. Předběžná škoda na autobusu byla vyčíslena na 50 tisíc korun, na vlaku na 20 tisíc korun. Provoz na trati do 18.30 hodin zajišťovaly autobusy.

Zdroj : Drážní inspekce

Berlin - Deutsche Post AG chce opět převážet balíky vlakem. Dceřiná společnost Deutsche Post AG, firma DHL již jednala s DB o nasazení rychlých nákladních vlaků. DHL chce podle článku „Die Welt“ nahradit současný letecký transport mezi Hamburkem a Lipskem vlaky, ty jsou schopny tuto trasu urazit za 2,5 hodiny. Další spojení, jako např. Frankfurt(M) – Lipsko bude následovat. „Lokomotivy s rychlostí 200km/h jsou na trhu, musíme jen přestavět některé současné osobní vozy“, sdělil Michael Reinboth, vedoucí projektu (DHL). DB chce přestavět některé vozy IC tak, aby do nich mohly najíždět boxy s balíky.

Pendolino - ilustrační fotoPraha - Bookmakeři vypsali sázky, zda všechny spoje dojedou ve středu 1.2.2006 do svého cíle. Fortuna vypsala kurz 1,44:1 na to, že všechny jednotky do svého cíle dojedou. Zůstane-li alespoň jedna souprava na trase, získá sázkař více než dvojnásobek svého vkladu (2,35:1).
Do 31.1.2006 budou všechny spoje SuperCity Pendolino vedeny klasickou soupravou. Požadavkem ČD je, aby společnost Alstom zajistila bezporuchový provoz jednotek 680.
Dnes byla pendolina testována na trati mezi Prahou a Ostravou. Od 1. února by měly na spojích SCP opět začít jezdit soupravy pendolino. I po 1.2.2006 bude platit o 20% snížený tarif SCP.

Zdroj: Aktuálně.cz, České dráhy

nzPraha - Od 11.12.2005 začal jezdit nový vlak Ex/EC Jože Plečnik do Lublaně či přímý lehátkový vůz do Benátek. Z Prahy do Lublaně lze cestovat na jízdenku Ljubljana/Praha-Spezial již od 29€ (850 Kč). Počet míst na tuto jízdenku je limitován. Jednosměrná jízdenka včetně lehátkového příplatku z Prahy do Benátek stojí 49€ (1.500 Kč). Sleva SparNight je určena také omezenému počtu cestujících v každém spoji. Na jízdenku SparNight lze z Prahy cestovat také vlakem Kopernikus (Kolín nad Rýnem, místo k sezení - 29€, lehátko - 49€) či do Curychu (přímý lehátkový vůz - 49€).
Na jízdenky EURegio lze nově cestovat i do Drážďan a také se snížily ceny těchto jízdenek do Rakouska. Zpáteční EURegio jízdenka ve vlaku EC s Kartou Z z Brna do Vídně stojí 300 Kč, z Českých Budějovic do Lince 271 Kč. Jízdenky jsou vždy zpáteční s dobou platnosti až 4 dny. V platnosti nadále zůstávají jízdenky München/Nürnberg-Spezial, SoNe+, EGRONET či LIBNET+. Pro dálkové cesty jsou nejvýhodnější jízdenky EuroDomino, InterRail či City Star.

Tisková zpráva ČD

poškozená lokomotiva 731.050-1 - foto : Drážní inspekceChodová Planá - už ke druhé kolizi kamionu s vlakem během pouhých dvou dnů došlo na tomtéž železničním přejezdu se závorami u Chodové Plané na trati z Plzně do Chebu. V obou případech řidiči kamionu nerespektovali železniční přejezd, ve druhém případě navíc doplněný varováním, že výstražné zařízení není v činnosti. To bylo poškozeno při první srážce v pondělí 23.1. Přejezd zůstal zabezpečen pouze výstražnými kříži, vlaky zde projížděly s varovným houkáním desetikilometrovou rychlostí. Ani za těchto okolností se však strojvedoucímu nehodě nepodařilo zabránit.
Vlak se s kamionem střetl přibližně v rychlosti chůze, způsobená škoda byla předběžně vyčíslena 30 tisíc korun na vlaku a 150 tisíc korun na kamionu. Odstraňování následků si vyžádalo přerušení provozu od 19.50 do 21.54 hodin.

Drážní inspekce na místě nehody zahájila vyšetřování a prověřuje, zda kromě pochybení řidiče kamionu nedošlo také k pochybení ze strany železnice.

Doplnění - 13:10
Jednalo se o manipulační vlak z Plané u Mariánských Lázní do Chebu. Číslo lokomotivy je 731 050-1 (DKV Plzeň).

Zdroj včetně fotografií : Drážní inspekce
Tisková zpráva DI


upozornění před přejezdem - foto : Drážní inspekce poškozený návěs kamionu - foto : Drážní inspekce

680Praha - Pendolina budou příští týden znovu jezdit na trase Praha - Ostrava, ale bez cestujících. Společnost Alstom totiž bude testovat jejich provoz, aby mohla do konce ledna Českým drahám garantovat jejich spolehlivost.
První test se uskutečnil v úterý, naplno však prázdná pendolina začnou mezi Prahou a Ostravou pendlovat od příštího týdne. Viceprezident společnosti Alstom pro technický rozvoj ujistil České dráhy, že se pendolina do provozu vrátí určitě do konce ledna. Poslední funkční souprava Pendolina skončila dnes ráno kvůli závadám u Krasíkova.
Kauzu pendolino již vyšetřuje i policie, která se zajímá o okolnosti, za nichž byla podepsána smlouva na náhradní díly.

Zdroj www.novinky.cz

750
Praha - Od pátku 20.1.2006 se změnily oběhy souprav R450/451, R452/453, R 454/455, které jezdí z Prahy přes Plzeň a Domažlice do Norimberka a Mnichova. DB-Regio odmítlo přebírat tyto soupravy z technických důvodů na německou železniční síť. Česká lokomotiva a vozy jezdí pouze v úseku z Prahy do Furth im Walde, kde je nutný přestup do německé soupravy, která pokračuje dále ve své obvyklé trase. Toto opatření trvá do odvolání. Je pravděpodobné, že vozy z těchto rychlíků jsou řazeny na konvenčních soupravách kategorie SC PENDOLINO.
Dle dnešní tiskové zprávy DB AG bude tato situace trvat přibližně do května letošního roku. Jak tisková zpráva uvádí, problém je na české straně. Důvodem bylo otevírání dveří za jízdy. Nedojde však k prodloužení jízdní doby vlaků a přestup mezi českou a německou soupravou probíhá na stejném nástupišti.

Zdroj: Tisková zpráva DB AG

Pendolino 680 003Olomouc - I poslední souprava "supervlaku" Pendolino 680.003 se dnes porouchala. Pro poruchu jednotky na trase Praha-Ostrava si museli cestující přestoupit do náhradního vlaku EC 121 Košičan u obce Krasíkov na Olomoucku. Podle personálu vlaku jde o stejnou závadu jako u předchozích souprav, napsal zpravodajský server Aktuálně.cz.

Zdroj : České noviny (ČTK)

kvdnPraha - České dráhy ztrácejí ve prospěch soukromých firem první regionální tratě, na které vypsalo ministerstvo dopravy výběrová řízení. Dráhy si přitom stěžují na to, že podmínky soutěže jim nedávají v souboji se soukromými dopravci naději.

Výběrová řízení stavějí nabízenou cenu až na druhé místo. Podle ČD vyhraje ten, kdo nabídne nejmodernější vagony, jaké mohou nabídnout hlavně soukromé firmy. "Od počátku tak budeme mít v hodnocení ztrátu devíti bodů, bez praktické šance ji dohnat levnější nabídkou," cituje deník Hospodářské noviny z dokumentu ČD. Ministerstvo dopravy ČR vypsalo 2 výběrová řízení - na tratě Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. O tratě se kromě Českých drah uchází Viamont a Connex Česká železniční.

Zdroj: ihned.cz

363Jeseník - Ve čtvrtek 19.1.2006 cestovali rychlíkem Klidná síla představitelé KDU-ČSL. Tématem jízdy bylo "Zelená pro naši bezpečnost". V 7 hod. ráno stáli na pražském hlavním nádraží zástupci politické strany, lidé z Červeného kříže, experti na sebeobranu a ředitel BESIPu.
Při zpáteční cestě nastoupili v Poděbradech do vlaku i předseda strany Miroslav Kalousek, ministr dopravy Milan Šimonovský a 1. místopředseda KDU Jan Kasal. První jízda politiků KDU-ČSL skončila na pražském hlavním nádraží v 19 hod. Další výprava KDU-ČSL se v Klidné síle uskuteční 28.2.2006.

Zdroj: Tisková zpráva KDU-ČSL

Foto: Archiv ŽelPage

680-1.jpgPraha - České dráhy budou po výrobci pendolin žádat asi 600 tisíc eur (17,2 milionu Kč). Italská firma Alstom by je měla zaplatit jako smluvní pokutu za závady na vlacích. V Otázkách Václava Moravce na ČT24 to řekl generální ředitel drah Josef Bazala.

Celkové škody za odstavení vlaků odhaduje Bazala na několik desítek milionů korun. České dráhy (ČD) prý budou tyto peníze požadovat po svých bývalých manažerech. Bazala uvedl, že bude třeba vyvodit právní zodpovědnost lidí, kteří nevýhodné smlouvy o nákupu rychlovlaků uzavřeli. Podle něj se to bude týkat i bývalého generálního ředitele ČD Dalibora Zeleného.

V současnosti je v provozu jedna souprava z celkových sedmi. Alstom prý už zná příčinu poruch, které vlaky vyřadily z provozu. Pět souprav pendolin by tak mělo začít jezdit v prvním únorovém týdnu. Šesté pendolino pokračuje v testování tratí a sedmé čeká na přidělení technického průkazu.

Dráhy už koncem loňského roku naúčtovaly Alstomu penále za zpoždění nasazení vlaků do provozu. To způsobil fakt, že motory soupravy ovlivňovaly zabezpečovací zařízení na trati. Pokuta činila asi 100 milionů korun. ČD zatím zaplatily asi 70 procent ceny sedmi pendolin, která měla celkem stát 4,3 miliardy korun. I na tuto částku ale prý mají bankovní záruky ze strany Alstomu pro případ vracení vlaků.

V tuto chvíli nelze vyloučit, že projekt dopadne krachem, řekl Bazala. Pokud výrobce závady neodstraní, České dráhy by od smlouvy odstoupily a pendolina vrátily.

Zdroj: idnes a ČTK Obrázek : archiv želpage
« Novější zprávy | 1 ... 129 130 131 132 133 ... 154 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05