..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

PendolinoPraha - Ministr dopravy Milan Šimonovský chce nechat přešetřit smlouvu o nákupu vlakových souprav Pendolino od italské firmy Alstom. Smlouva má řadu dodatků, které významně mění její podstatu. Největší její vadou je partie o zrušení smluvního vztahu a o penalizacích. Šimonovský to dnes řekl Českému rozhlasu.

Od smlouvy lze odstoupit pouze v případě dosud nedodaných souprav. České dráhy však již odebraly všechny objednané soupravy, a mohou je tudíž pouze reklamovat. Navíc penalizace je podle smlouvy limitována tak, že při opakovaných závadách nelze překročit určitou výši stanovenou ve smlouvě. Kromě toho, důvodem pro penalizaci je teprve pětidenní vyřazení souprav z provozu, uvedl Šimonovský.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Celý článek na webu ČN

NehodyTřebčín - Ve čtvrtek ráno ve 4:35 hod. vykolejil v Třebčíně motorový osobní vlak jedoucí z Olomouce do Prostějova. K vykolejení jedné nápravy došlo na samovratné výhybce pravděpodobně kvůli sněhu. Přičiny se ovšem dále šetří. Škoda byla vyčíslena na 18 tisíc korun, provoz na trati do 9.30 hodin zajišťovaly autobusy.

Letovice - v 6:39 hod. se mezi Letovicemi-zastávkou a Letovicemi střetl rychlík 876 jedoucí z Brna do Prahy s osobním autem Škoda Octavia, které na přejezdu uvázlo v rozbředlém sněhu. K nehodě došlo na přejezdu s výstražnými světly a závorami, který byl v činnosti. Vlak po nárazu auto tlačil více než 300 metrů. Řidič, který ze střetu zřejmě vyvázl bez zranění, z místa nehody utekl. Provoz v obou kolejích na trati z Brna do České Třebové byl přerušen do 8:00 hodin.
Škoda na autě byla předběžně vyčíslena na 200 tisíc korun, na vlaku na 60 tisíc korun. Provoz i po druhé koleji byl obnoven v 9:53 hodin.

Uherský Brod - v 8.50 hodin srazil rychlík jedoucí z Bohumína do Luhačovic v Uherském Brodě při vjezdu do stanice 16 letou dívku, která přecházela koleje v místech, kde je to zakázáno. S lehkým zraněním nohy byla odvezena do nemocnice. Provoz byl přerušen do 9.30 hodin, rychlík z Uherského Brodu odjel opožděn o 91 minut.

Doplněno : 18:17
Příbram - v 15.37 hodin se mezi Bratkovicemi a Příbramí střetl rychlík jedoucí ze Zdic do Strakonic s osobním autem Seat Ibiza. K nehodě došlo na železničním přejezdu s výstražnými kříži. Težce zraněna byla 53letá řidička osobního auta. Škoda na autě byla předběžně vyčíslena na 200 tisíc korun, na vlaku na 100 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven v 18.00 hodin.

Zdroj : Drážní inspekce

první pendolino při přepravě do ČR - ilustrační fotoPraha - České dráhy se rozhodly prověřit výběrové řízení na rychlovlaky Pendolino. Mezinárodní firma má pro vedení podniku vypracovat audit, který vyčíslí škody a má zajistit i nápravu chyb při nákupu rychlovlaků v polovině 90. let. "Cílem není zpochybňovat současnou provozní opodstatněnost rychlovlaků pro České dráhy, ale pojmenovat případná pochybení z minulosti při uzavírání kontraktů a při následných snahách o uvedení do provozu," sdělil Aleš Ondrůj z tiskového oddělení drah. Podle něj je jasné, že pozdním uvedením rychlovlaků do provozu vznikly drahám značné škody. Vedení drah jedná ve středu se zástupci dodavatelské firmy Alstom v čele s viceprezidentem Terencem Watsonem.

Zdroj : iDnes.cz
Tisková zpráva ČD

Drážní inspekceDrážní inspekce zaznamenala v roce 2005 op?t velký po?et nehod na železni?ních p?ejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 269 srážkám, p?i kterých zem?elo 51 osob a dalších 103 bylo zran?no. Všechny tyto mimo?ádné události byly zp?sobeny pouze a jen ú?astníky silni?ního provozu, a to nedovoleným vjezdem na železni?ní p?ejezd v d?sledku porušení zákona ?.266/1994 Sb., o dráhách, a zákona ?.361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.


p?ejezdySituace na železni?ních p?ejezdech v ?eské republice je stejn? vážná jako v p?edchozích letech. V roce 2004 na nich došlo ke 287 srážkám silni?ních a drážních vozidel, p?i kterých zem?elo 57 osob a dalších 128 bylo zran?no, v roce 2003 p?i 298 st?etech zahynulo 68 osob a 156 bylo zran?no. Po?et nehod v lo?ském roce se v porovnání s rokem 2004 snížil o necelých 6 procent, v po?tu usmrcených o 10 procent a v po?tu zran?ných o 20 procent. Podobn? jako v roce 2004 ovšem stále p?ipadá v pr?m?ru jeden mrtvý na p?t st?etnutí. A lze p?edpokládat, že pokud se zásadním zp?sobem nezm?ní chování ?idi?? a nezvrátí se tak nep?íznivý vývoj situace, podobná ?ísla Drážní inspekce zaznamená také v letošním roce.

Více informací v tiskové zpráv? DI

Praha - Na tiskové konferenci zástupců ČD a společnosti Alstom bylo zveřejněno, že technici Alstomu nalezli příčinu závad a že jednotky budou uvedeny do provozu začátkem února. Jednalo se údajně o závadu velice specifickou, se kterou se doposud nesetkali (bližší informace nebyly sděleny). Na dotaz ČTK britská společnost Virgin Trains, která provozuje také vlaky pendolino (řada 390 Pendolino Britannico), sdělila, že se svými jednotkami žádné potíže nemají, mimo krátkodobých výpadků na začátku provozu.

zdroj : Frekvence 1, ČTK

České dráhyČeské dráhy - Na webu Českých drah je opět v provozu diskuzní fórum. Nové DF vzniklo sloučením původně dvou Diskuzních fór, jedno v sekci Zpravodajství a názory, druhé v Zájmovém centru.

Diskuzní fórum najdete ZDE

Přímý odkaz na seznam témat na webu CDrail je zde :
http://www.cdrail.cz/scripts/forum/forum.asp?Archiv=0&DF=dfcd2&Style=2

PendolinoPENDOLINO - Rychlovlak Pendolino má v Česku problémy. Jaká softwarová porucha ho vyřazuje z provozu? Zjistí to naši nebo italští technici? Jsou to opravdu jen běžné zaváděcí potíže? Co bude s Pendolinem dál? O tom v úterý 17.1.2006 od 18:20 v rozhlasovém pořadu Radiofórum na stanici Český rozhlas 1 - Radiožurnál diskutovali náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Kolář, Zdeněk Žák z Drážní inspekce a proděkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos.

Na stránce Českého rozhlasu si lze poslechnout a také stáhnout záznam tohoto pořadu :
http://www.rozhlas.cz/izurnal/publradioforum/_zprava/217639

Zdroj : Český rozhlas

PřejezdFrýdek-Místek - v úterý v 9.15 hodin se mezi stanicemi Dobrá u Frýdku-Místku a Frýdek-Místek střetl osobní vlak Český Těšín - Frýdek-Místek s osobním autem. K nehodě došlo na přejezdu se světly (bez závor). Podle prvotních informací při nehodě nebyl nikdo zraněn.
Řidič (30) vjel na přejezd až v době, kdy se na něm již nacházel motorový osobní vlak, a narazil do boku motorového vozu. Podle prvotního šetření Drážní inspekce bylo výstražné světelné zařízení na přejezdu v činnosti, s největší pravděpodobností tedy zavinění nebude na straně železnice. Předběžná škoda na autě Škoda Octavia byla vyčíslena na 300 tisíc korun, na vlaku na 60 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven v 10.55 hodin.

Drážní inspekce ročně zaznamenává na jednu desítku případů, kdy řidiči vinou nepozornosti přehlédnou výstrahu na přejezdu, případně vzhledem k nedodržení nejvyšší povolené rychlosti před přejezdem nestihnou zastavit a narazí do boku projíždějícího vlaku. Řidiči 50 m od přejezdu a při jeho přejíždění nesmí překročit rychlost 30 km/h, příp. 50 km/h, je-li přejezd doplněný bílým střídavě přerušovaným bílým světlem.

Nehody Hněvice - V pondělí 16.1. v 15.10 hodin byla v Hněvicích rychlíkem jedoucím z Prahy do Děčína sražena 16letá dívka, která nepoužila podchod a přecházela po služebním přechodu pro zaměstnance. Následkům zranění podlehla.

doplněno : 17.1. 18:00
Zlín - V úterý v 15.50 hodin došlo u zastávky Zlín-Podvesná ke střetu osobního vlaku jedoucího z Otrokovic do Vizovic s 74 letou důchodkyní, která trať přecházela v místech, kde je to zakázáno. Projíždějící vlak ji zachytil stupačkou a těžce zranil. Následkům zranění podlehla. Provoz na trati byl obnoven v 18.00 hodin.

doplněno : 18.1. 18:00
Cheb - Sebevrah zastavil v úterý večer také dopravu na trati z Chebu do Plzně. Za osadou Potočná nedaleko obce Podhrad skočil pod rychlík. Neměl doklady a lékař nemohl zdevastované tělo identifikovat. Případ vyšetřuje policie.

Ročně Drážní inspekce zaznamenává desítky podobných případů. Lidé nepoužívají podchody, zkracující si cestu přes koleje, vystupují z vlaku na obrácenou stranu než je nástupiště, aniž by si přitom uvědomovali, jaké jim hrozí nebezpečí.

Zdroj : Drážní inspekce

Pendolino Brno - Ministr dopravy Milan Šimonovský nevyloučil, že by České dráhy mohly problémové rychlovlaky Pendolino vrátit zpět výrobci v případě, že se je Alstomu během dvoutýdenní lhůty nepodaří opravit a závady se budou opakovat. České dráhy však preferují návrat Pendolin do provozu, očekávají ho během několika dnů.

„Je-li souprava mimo provoz pět dnů, musí výrobce platit vysoké penále“, řekl ministr Šimonovský.

Neznámá softwarová chyba vyřadila minulý týden čtyři soupravy z provozu. Na vlacích SC Praha–Ostrava tak jezdí jediná jednotka, která denně obslouží dva páry vlaků. Další dvě Pendolina ještě nejsou v plném provozu.

Zdroj: České noviny

Olympijská lokomotiva - 363 078Cheb / Plzeň - Olympijskou lokomotivu - "ESO" 363.078-7, která je od září r.2005 nasazována zejména na trati č.170 (Cheb - Plzeň - Praha), nyní můžete spatřit i na trati č.140/130 (Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem).

Od nového jízdního řádu, platného od 11.12.2005 jsou elektrické dvousystémové lokomotivy řady 363 z plzeňského depa nasazovány také na trati č.140/130 Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem. Sice úsek Karlovy Vary - Kadaň není ještě plně elektrizovaný, ale je již zprovozněn úsek K.Vary - Vojkovice nad Ohří.
"Esa" jsou nasazována prozatím jen na rychlících a spěšných vlacích. V úseku Ostrov n/O (Vojkovice n/O) - Kadaň, kde ještě není elektrizace dokončena, jsou vlaky přetahovány za pomoci přípřeže v dieselové trakci. Osobní vlaky vedené střídavými lokomotivami ř.242 jezdí pouze v úseku Cheb - Ostrov n/O a ve zbylém úseku Ostrov n/O - Chomutov jezdí motorové vozy 810 nebo soupravy s vozy 010 a dieselovými lokomotivami ř.742.
Dvousystémové lokomotivy ř.363 z plzeňského depa můžeme tak spatřit v Praze, Plzni, Chebu, Fr.Lázních, Ústí n/L či v Děčíně.

Vlaky nabíraly oborovská zpoždění.Trať 090 - Situace okolo zablokované tratě 090 se stále nehnula z místa, alespoň ne v provozu viditelně. Rychlík 864 byl zcela zrušen a cestující ve směru Ústí nad Labem budou přepraveni rychlíkem s odjezdem v cca. 23:20 z Hlavního nádraží, ve směru Chomutov bude vypraven mimořádný přípoj. Alespoň na chvíli tak ožije noční spěšný vlak s odjezdem 1:05, který jezdil do úsporných opatření ústeckého kraje.

infoPraha - Od čtvrtka 12.1.2006 je přerušen provoz diskusního fóra na oficiálních stránkách ČD, a.s. Vysvětlením jsou "technické důvody". Doufejme, že tato nefunkčnost nesouvisí s problémy jednotek pendolino, protože se v některých komentářích vyskytovaly "nepohodlné" informace. Jistou nadějí je informace, abychom zopakovali návštěvu - z technických důvodů nefungujícího diskusního fóra - později. Veškeré ostatní odkazy na internetových stránkách Českých drah fungují bez problémů.
K vypnutí diskusního fóra se vyjádřil tiskový mluvčí ČD, a. s. Mgr. Petr Šťáhlavský: "Provádějí se na něm plánované úpravy." Dodal také, že ohlasy na pendolino jsou beztak převážně pozitivní. "Na diskusním fóru se provádí nějaký upgrade, seřazují se databáze podle témat. Je to věc, která byla dlouhodobě plánována, rozhodně to nemá vůbec žádnou souvislost s pendolinem," řekl Štáhlavský iDnes. V nové podobě by diskusní fórum mělo fungovat od zítřka. "Pokud někdo chce vyjádřit jakýkoli názor, má možnost tak učinit na řadě jiných stránek, které jsou věnovány pendolinu nebo železniční dopravě obecně," dodal mluvčí. Jen dodejme, že kategorie vlaků SuperCity Pendolino a jednotky pendolino na severní linii zahájily svůj provoz před 1 měsícem, v neděli 11.12.2005.

Zdroj: Internetové stránky ČD, a. s.

Praha - S ohledem na neustálé problémy jednotek Pendolino dojde od zítra tj. pátku 13.1.2006 02:00 hod. do odvolání k zlevnění jízdného v SC Pendolino o 20%. Například jízdenka z Prahy do Ostavy ve druhé třídě tak zlevní o sto korun, jízdné v první třídě dokonce o 120 korun. Nově také ČD, a.s. ohlásily, že cestující, který neplatí jízdné SC, nemusí do odvolání kupovat místenku SC. Cestující však již nemají právo na návratek jízdného dle čl. 32 SPPO (20% návratek jízdného, nebo cena jízdenky při nahrazení Pendolina klasickou soupravou, či při zpoždění nad 60 minut). Vzhledem k tomu, že v provozu zůstala nasazena jediná souprava, byla dnes většina spojů SC 500 - SC 511 nahrazena klasickými soupravami. K těmto náhradám dojde logicky i v následujících dnech. České dráhy vyzvaly výrobce, aby softwarové problémy Pendolina neprodleně řešil!

Podle našich zdrojů by mělo v následujících dnech vypadat řazení vlaků SC Pendolino a EC 134/135 + IC 570/571 takto:

SC 500, 503, 506, 509 + SC 501, 504, 507 a 510 - ve dnech 13. -14.1.2006 nahrazena klasickou soupravou ve složení - Lokomotiva + Bpee + Bee + Bee + BRm + Aeel + Aeel (vše Bohumín) a opačně

SC 502, 505, 508 a 511 - ve dnech 13. - 14.1.2006 souprava 680.003

Od 15.1.2006 budou v klasické soupravě vlaky SC 500, 502, 503, 505, 506, 508, 509 a 511. SC 501, 504, 507 a 510 pak bude jezdit jednotka 680.003

Pro všechny vlaky SC vedené v klasické soupravě je stanovena maximální rychlost 140 km/h, dá se tedy předpokládat nasazení řady 162.

Vlaky EC 134/135 a IC 570/571 budou rovněž jezdit v klasické soupravě, ale bez restauračního, či barového oddílu. Soupravu dodá stanice Brno. Podle nepodložených informací by mělo dojít ke stažení vozů Aee145 a Bee z Ex 560/561 a z R 674/675.

Dočasný ceník SC Pendolino naleznete zde.

ilustrační foto

Řečany nad Labem - Ani dnes tj. 12.1.2006 nedojel vlak SC 501 do cíle. Je to již potřetí tento týden, co pendolino na vlaku SC 501 zastavila závada na obslužném softwaru. Dnes pendolino dojelo v 6.52 do stanice Řečany nad Labem, kde v 7.09 mimořádně zastavil R 707 Galán a cestující odvezl do Pardubic, kde si mohli cestující přestoupit do EC 121 Košičan.

Kromě SC 501 dnes nedojelo včas ani SC 500, které předčasně ukončilo jízdu v 5.02 ve stanici Hranice na Moravě. Pendolino již mělo problémy z Ostravy, protože do Hranic si "přitáhlo" 33 minut zpoždění. Cestující do Prahy odvezl R 600 Ostravan, případně SC 502 Pendolino.

Zábřeh na Moravě - Další problém stihl soupravu pendolino. Vlak jedoucí ve středu 11.1.2006 z Prahy do Ostravy stál v Zábřehu na Moravě skoro hodinu. Zapříčinila to chyba v softwaru. Nefungovalo ani topení. Nakonec pasažéry musel "vysvobodit" až vlak IC Košičan. Do Ostravy přijeli s dvouhodinovým zpožděním.

Pendolino vyrazilo z Prahy v 5:56. Okolo půl deváté ho ale potkaly problémy v obslužném softwaru, takže muselo zastavit nedaleko Zábřehu na Moravě. "Přes hodinu jsme byli odkázáni na kabáty. Pendolino se prostě zastavilo a mimo jiné přestalo i topit," řekl iDNES cestující Jan Drbohlav. Podle Drbohlava po hodině přijely soupravu odtáhnout dvě dieslové lokomotivy. V Zábřehu pak cestující přestoupili na právě projíždějící EC 121 Košičan. "Namísto plánovaného příjezdu v 9:25 jsme tak dorazili do Ostravy v 11:25," zlobil se Drbohlav.
Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah iDNES poruchu potvrdila. "Pendolino u nás jezdí teprve měsíc. Jako každý nový výrobek jej trápí určité porodní bolesti," podotkla s tím, že se je technici snaží "vychytávat" aby měly na cestující co nejmenší dopad. Přitom se nejedná o první podobnou poruchu. V pondělí pendolino přijelo z Ostravy do Prahy s hodinovým zpožděním. Nejprve mu topení nefungovalo, pak se zase přehřívalo.
"Cestující mají samozřejmě nárok na kompenzaci. Buď jim České dráhy vrátí 20 procent z celkového jízdného, nebo cenu místenky pro vlak pendolino. Ta stojí 200 korun," uvedla Bednářová.

Zdroj : IDNES

Technická závada ukončila dopoledne dne 9. 1. 2006 jízdu rychlovlaku Pendolino z Prahy do Ostravy. Pomocná lokomotiva dopravila soupravu do Olomouce, odtud je vlak přepravován zpět do Prahy. Cestující byli do Ostravy přepraveni vlakem EC 121 Košičan.

Zdroj: LN (10.1.2006), Petrr

12.1.2006 - 11:04 - Galerie PF 2006

PF 2006 - Na konci roku spolu s přáním do Nového roku jsem avízoval Galerii PF 2006. Během několika dní se mi podařilo zpracovat na 70 Vašich PéeFek a jsou již k vidění na stránkách JRtrain.

Vaše PF ještě stále můžete zasílat na e-mail : jrtrain@seznam.cz. Pokud jste péefko již poslali a není zde, zřejmě chybí Váš souhlas ke zveřejnění.

Galerie PF 2006

« Novější zprávy | 1 ... 130 131 132 133 134 ... 154 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05