Nymburk - Předsedou OSŽ byl na další 4 roky zvolen Ing. Jaromír Dušek. V čele odborářů je již 10 let. Včera na sjezdu v Nymburce porazil své 2 protikandidáty, Jiřího Kratochvíla a Karla Anděla. Z 294 odevzdaných hlasů získal Dušek v 1.kole voleb 163, zatímco Kratochvíl 97 a Anděl pouhých 19.
"Já myslím, že jsem nejen odvedl spoustu práce, ale jsem připravený ji ještě odvést. Myslím, že to ti lidé pochopili a že mi věří," řekl ČTK třiapadesátiletý Dušek po vyhlášení výsledků voleb. Sjezd dnes pokračuje vystoupením zahraničních hostů a vyhlášením usnesení. Místopředsedy OSŽ byli zvoleni Petr Bazger, Jiří Kratochvíl, Miroslav Novotný a Jaroslav Pejša, předsedou revizní komise se stal Václav Slezák a vedoucím tajemníkem OSŽ je Vladislav Vokoun.
Brno - Od ledna 2006 chce začít společnost StudentAgency provozovat pravidelnou osobní autobusovou dopravu na lince Praha - Ostrava. Chce se stát konkurentem Českých drah, které zde nasadí na vybrané spoje soupravy pendolino. Jízdenky na "žluté autobusy" budou začínat od 190 Kč (noční spoje). V současné době zde jezdí společnost CapitalExpress, jejíž ceny jízdenek začínají od 290 Kč. Přijde-li na tuto trasu StudentAgency, tak se již CapitalExpress rozhodl, že přestane na této lince jezdit.
StudentAgency jezdí na vnitrostátních linkách od 5.1.2004 (Praha - Brno). Kvůli konkurenčnímu tlaku zavedly i ČD, a. s. na této frekventované trase relační slevu za 130,- (v případě EC/IC 160,-) Kč.
Kromě trasy do Brna jezdí S.A. např. do Plzně či Liberce a orientuje se také na zahraniční spoje.
Zdroj : iDnes.cz - 13. října 2005 Pendolinu přibude konkurence - autobusy
Nymburk - OSŽ se postavilo za vládní návrh zákoníku práce. Podle odborářů jde o kompromis sociálních partnerů dosažený dlouhým jednáním. Kromě toho chce Odborové sdružení železničářů podat podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, zda Ministerstvo dopravy ČR nezvýhodňuje silniční dopravu před železniční.
Dále vyjádřili odboráři nesouhlas s rušením regionálních tratí, zvláštní pozornost by měla být věnována ohrožené trati z Března u Chomutova do Chomutova. Odboráři také pověřili ústředí OSŽ vypracovat interní směrnici, která zaváže všechny volené funkcionáře zpracovat pro potřeby sdružení majetková přiznání ke konci každého kalendářního roku. V OSŽ působí zhruba 4/5 ze 70.000 zaměstnanců ČD
Nymburk - Modernizace a rekonstrukce českých železnic si podle předsedy vlády ČR Ing. Jiřího Paroubka vyžádá do roku 2013 přes 500 mld. Kč. Premiér to prohlásil dnes na sjezdu Odborového sdružení železničářů v Nymburce. Paroubek dále uvedl, že situace českých železnic je tvrdá, protože má velkou konkurenci v silniční dopravě. Přes všechny těžkosti by v budoucnu měla dostat zelenou nákladní přeprava po elektrifikovaných tratích.
Na sjezdu dále premiér připomněl, že modernizace 3. a 4. železničního koridoru si vyžádá více než 100 mld. Kč s tím, že značná část bude hrazena z fondů EU. Nová legislativa také umožní spolupráci veřejného a soukromého sektoru. V letošním roce by mělo od Českých drah odejít více než 4.500 železničářů, kteří budou moci využít zvláštních sociálních výhod. V letech 2005 - 2008 by částku 1,86 mld. Kč mohlo využít až 11.000 zaměstnanců.
Praha - V souvislosti s uvedením nového produktu SC Pendolino na trh realizují České dráhy poprvé ve své historii tak rozsáhlé marketingové přípravy – přímo zohledňující přání a očekávání zákazníků. Produkt například již má své logo, které bude jasně identifikovat služby v kvalitě SC Pendolino; zpracovány a zohledněny byly také výsledky rozsáhlého marketingového průzkumu, který probíhal v průběhu měsíce září ve všech vlacích SuperCity, EuroCity a InterCity jezdících na trase mezi Prahou a Ostravou. Právě na této relaci nabídnou od 11. prosince 2005 České dráhy zcela nový typ služeb pod značkou SC Pendolino, který výrazně zrychlí přepravu mezi Ostravou, Olomoucí, Pardubicemi a Prahou.
Tisková zpráva ČD
Praha - Předseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) Jaromír Dušek se rozhodl podat žalobu na ministra dopravy Milana Šimonovského. Šimonovský podle něj nehájí zájmy drah a porušuje zákon o drahách, protože se údajně nesnaží sehnat peníze, kterými by stát zaplatil ztrátu Českých drah v osobní dopravě. Včera to uvedla televize Nova. Šimonovský obvinění odmítá.
Jde o to, kdo má hradit ztráty, které vznikají Českým drahám v osobní přepravě. Tu si u ČD objednává stát, ale ministerstvo dopravy ji kryje jen částečně. Podle Duška není správné, aby ji dráhy každoročně kryly ze zisků z jiných oblastí. "Každý rok pan ministr (Šimonovský) se svým ministerstvem a svými úředníky připravuje České dráhy nejméně o 3,5 miliardy korun, pakliže do toho nebudu počítat přiměřený zisk, který nám dluží také," řekl Dušek.
"Oni mají úměrně peněz tomu, aby byli stále motivováni snižovat provozní náklady," reagoval Šimonovský. "Pan Dušek už neprospívá Českým drahám. Oni mají teď totiž sjezd a pro něho jakákoli aktivita je teď velmi významná, takže pomlouvá kde koho," dodal. Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský nechtěl chystanou žalobu šéfa odborářů komentovat.
Dušek odhaduje, že by jeho právníci mohli mít žalobu na ministra sepsanou začátkem příštího týdne. Poté ji chce hned podat na státní zastupitelství, uvedla Nova.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Doplněno - 8:20
Praha - Dle informace na webu Českých drah bude od dnešního dne, úterý 11.10., opět nasazena jednotka Pendolino na rychlíky mezi Prahou a Děčínem (R772/R777).
Z Prahy Masarykova nádraží vlak tvořený jednotkou 680.003 vyjíždí v 10:26 a do Děčína přijíždí ve 12:04. Zpět odjíždí ve 13:57 a do Prahy přijede v 15:38.
Ve čtvrtek 6.10. došlo při zpáteční jízdě z Děčína do Prahy u vjezdového návěstidla do stanice Ústí nad Labem-sever k poškození nákolků. Souprava najela na kuličky z ložisek, které byly položené na kolejích. Kuličky se do nákolků vmáčkly, celkem bylo poškozeno 18 kol. Souprava Pendolina 680.003 po kontrole v žst. Ústí n/L hl.n. bez zvláštního zpoždění dojela do Prahy, kde byla odstavena. V pátek byla převezena do Nymburka k přesoustružení kol. Incident vyšetřuje Policie ČR.
V současné době je v České Republice již 6 jednotek řady 680, z toho první tři byly předány Českým drahám, další tři jsou ještě ve vlastnictví výrobce. Jednotky 001 a 002 jsou vybaveny měřicími přístroji, jednotka 003 se testuje s cestujícími na trati Praha - Děčín. Na jednotce 004 byl testován tzv. kompenzátor elektromagnetického rušení. Firma Alstom vyrobila pro České dráhy celkem sedm naklápěcích jednotek, které konstrukčně vychází z italských verzí těchto jednotek.
Schvalovací proces přes veškeré problémy se chýlí ke konci a tak od nového GVD (11.12.2005) by měly České dráhy nasadit Pendolina na několika trasách po ČR i do zahraničí (SC: Praha - Ostrava, EC/IC: Praha - Brno, Brno - Vídeň a Brno - Bratislava).
Tisková zpráva ČD k poškození kol Pendolina
Info též na webech Pendolino.cz a České dráhy
Mladíci poškodili Pendolino a ohrozili cestující (iDnes.cz 11.10.2005) - doplněno - 21:00
Policie podezřívá dva nezletilé mladíky z toho, že v pátek u stanice Povrly vážně poškodili vlakovou soupravu Pendolino. Před projíždějící vlak měli na koleje položit "jistý" předmět, který poničil kola soupravy Škoda zřejmě přesáhne jeden milion korun. Podle svědků mladíci ohrozili i své životy. Ještě několik vteřin před příjezdem Pendolina do stanice se totiž pohybovali v kolejišti. Strojvedoucí na ně musel dokonce výstražně zahoukat. Poničený je i povrch kolejí, kde jsou drobné praskliny. Zjišťuje se, jestli by tyto trhliny nemohly například v zimě způsobit zlomení kolejnice.
Celý článek na iDnes.cz
Karlovy Vary - Kraje nebudou od příštího roku finančně přispívat Českým drahám na ztrátové trati, pokud od nich nedostanou podrobné ekonomické rozbory s vyčíslenými náklady na jednoho cestujícího. Rada asociace krajů ČR na jednání v Karlových Varech dospěla k usnesení, že globální požadavek ČD na dotace bez vyčíslení provozu na konkrétních úsecích železnice je pro kraje nadále nepřijatelný. Novináře o tom informoval předseda rady a moravskoslezský hejtman Evžen Tošenovský.
Na požadavek krajů ČD podle Tošenovského přistoupily a začaly rozbory připravovat. Teprve až je kraje obdrží, budou s ČD jednat o způsobu financování a dokrývání případné ztráty na jednotlivých úsecích tratí.
U ztrátových tratí, které považují ČD za důležité a proto je chtějí i dále provozovat, se musí vypořádat se ztrátami bez dotací od krajů. Kraje určitě dají peníze na neefektivní tratě, které jsou však v daném regionu jedinou možností k zajištění dopravní obslužnosti.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Praha/Cheb/Paříž - Od poloviny září 2005 je v úseku Praha hl. n. – Plzeň – Cheb nasazována na vlak Venice Simplon - Orient - Express nová reklamní lokomotiva ČD 363 078 (21.9. a 8.10.2005). Legendární Venice Simplon Orient - Express jezdí přes Českou Republiku celkem čtyřikrát do roka v trase Benátky - Vídeň - Brno - Praha - Cheb - Frankfurt - Paříž. Dne 8.10.2005 mi bylo na dotaz u ředitele vlaku (Manager - Coordination, France Venice Simplon - Orient - Express Ltd.) potvrzeno, že kapacita 16ti vozové soupravy je zcela vyčerpána. A tak se můžeme i v dalších letech těšit na to, že přes Českou republiku bude nadále projíždět legendární Orient Express.
Na Vánoce 2005 připravuji vydání nové knihy o vlaku Venice Simplon Orient – Express v českém jazyce. Podrobnosti včas zveřejním.
Termíny pro rok 2006 jsou již zveřejněny na stránkách o VSOE v ČR.
snímek: Martin Nožička
BESIP - V posledních letech jsou každoročně investovány stovky milionů korun do vyššího zabezpečení přejezdů, desítky přejezdů jsou rušeny, ale přesto nedochází k zásadnímu zlepšení bezpečnostní situace na přejezdech.
Proto Nadace BESIP ve spolupráci s Českými drahami, a. s., jedním z uživatelů české železniční sítě a provozovatelem dráhy na většině tratí, připravila preventivní informační kampaň Bezpečné přejezdy.
Jejím cílem je formou komunikace s veřejností, resp. řidiči, doplnit nová technická opatření na přejezdech - výstavbou nové signalizace a instalováním závor na dalších přejezdech - a dále podpořit preventivní a represivní opatření policie (např policejní bezpečnostní akce typu Kryštof). Téměř sto procent nehod na přejezdech zaviní účastníci silničního provozu.
Informační kampaň - Bezpečné přejezdy
Tisková zpráva
Aktualizováno : 8.10. 8:10
Praha - Z technických důvodů nebude od pátku 7.10. Pendolino nasazováno na vlaky R772 / R777 mezi Prahou a Děčínem.
Ve čtvrtek došlo při zpáteční jízdě z Děčína do Prahy u vjezdového návěstidla do stanice Ústí nad Labem-sever k poškození nákolků. Souprava najela na kuličky z ložisek, které byly položené na kolejích. Kuličky se do nákolků vmáčkly, celkem bylo poškozeno 18 kol. Souprava Pendolina 680.003 po kontrole v žst. Ústí n/L hl.n. bez zvláštního zpoždění dojela do Prahy, kde byla odstavena a musí se podrobit opravě.
Incident vyšetřuje Policie ČR.
Jednotka 680.003 byla v pátek převezena do Nymburka k přesoustružení kol. Podle předpokladů by se měla vrátit zpět do pravidelného provozu v průběhu příštího týdne.
Tisková zpráva ČD
Info též na webech Pendolino.cz a České dráhy
Aktualizováno : 18:50
Aš - dnes v 10.21 hodin došlo ve stanici Aš město ke střetnutí osobního vlaku jedoucího ze stanice Hranice v Čechách do Chebu s osobním autem. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací (bez závor), která byla v činnosti. Nehoda se obešla bez zranění.
Předběžná škoda na vlaku byla vyčíslena na 40 tisíc korun, na autě Opel Vectra německé poznávací značky na 50 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven ve 12.20 hodin.
České Budějovice - dnes v 10.00 hodin spěšný vlak (Sp1934) jedoucí z Lince do Českých Budějovic srazil a usmrtil asi padesátiletého muže. Nehoda se stala mezi stanicemi Kamenný Újezd u Českých Budějovic a Včelná. Provoz na trati byl přerušen do 12.00 hodin. Kvůli nehodě přijel vlak do Českých Budějovic 108 minut opožděn.
Zdroj : Drážní inspekce , Přehled zpoždění BABITRON
Regionova - Když jsem viděl první návrhy vzhledu 814-914, viděl jsem klasický nátěr, co má většina motorových vozů ČD. Najednou se objevil zvláštní návrh barevného řešení Regionovy. Abych pravdu řekl, tato barevná kombinace mne dosti zaskočila. Proto mne napadla nová anketa, abych zjistil, jaký názor máte Vy čtenáři. Hodnoťte jako ve škole...
Stará anketa: Souhlasíte s tím, aby byla zastavena doprava na devíti tratích ve Středočeském kraji?
705 lidí tratě podpořilo a 104 lidí by tratě nechalo zavřít.
Brno - Kromě vlaků kategorie SC Pendolino provozovaných jako speciální produkt na trase Ostrava – Praha nabídnou České dráhy od 11. prosince (počínaje platností nového jízdního řádu) 4x denně spojení rychlovlaky pendolino mezi Brnem a Prahou. Kromě Prahy zamíří rychlovlaky pendolino z Brna také do Bratislavy a Vídně a cestujícím nabídnou nejen vysoký komfort cestování, ale především rychlé spojení mezi oběma metropolemi. Trasu z Brna do Prahy ujede nejrychlejší spoj za dobu jen o málo delší než 2 hodiny 20 minut. To je zcela konkurenceschopná nabídka ve srovnání s automobilovou i autobusovou dopravou – navíc bez jakéhokoli rizika zpoždění vinnou dopravní zácpy, v plně nekuřáckém prostředí umožňujícím efektivní využití času stráveného na cestě.
Rychlost spojení na některých dalších relacích bude rovněž ojedinělá. Rychlovlaky pendolino – jedoucí přes Brno nabídnou poprvé v historii spojení Bratislavy s Prahou za méně než 4 hodiny - 3 hodiny 57 minut (doposud historicky nejrychlejší spojení obou měst – prvorepublikový vlak Slovenská strela jezdil celou trasu za více než čtyři hodiny).
Doplněno : 7.10. 0:30
V pondělí 3.10. ráno bylo Pendolino představeno na nádraží v Břeclavi zástupcům ministerstev dopravy a vedení železničních správ Rakouska, Slovenska a Maďarska, kteří si jej se zájmem prohlédli.
Celí tisková zpráva ČD
Brno - Společnosti Pars nova a České dráhy v rámci letošího ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně oficiálně představily prototyp nové – částečně nízkopodlažní – motorové jednotky řady 814 – 914.
Jednotka, kterou v pondělí slavnostně pokřtil názvem REGIONOVA předseda vlády České republiky, Jiří Paroubek, v úterý 4.10. získala v rámci slavnostního večera Zlatou medaili Mezinárodního strojírenského veletrhu. Vozový park Českých drah tak v následujících měsících doplní vlak, který v konkurenci špičkových strojírenských výrobků dosáhl na nejvyšší metu.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












