Opraveno a aktualizováno : 15:10 hod.
Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.
Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.
Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino
"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.
Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.
Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00
zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD
DEN ŽELEZNICE - Jako každý rok i letos v září pořádají České dráhy několik akcí ke Dni železnice. Zpřístupněny veřejnosti budou běžně nepřístupná pracoviště, jako jsou místnosti výpravčích, stavědla nebo dokonce depa. Někde budou také vypraveny historické či jiné zvláštní vlaky, někde budou akce doplněny výstavou železničních modelů a kolejišť. Podrobnosti naleznete na webu ČD nebo v Kalendáři akcí či Modelářských akcích
19.9.2005 - 14:31 - Pendolino 005 přijelo do Prahy
Praha - Již v pořadí páté Pendolino dorazilo z italského Savigliana do Prahy. Stalo se tak krátce po půlnoci v pátek 9. září 2005. Pendolino vyjelo ze Savigliana po dvaadvacáté hodině ve středu 7.9. Trasa vedla přes Alessandrii, Miláno, Veronu, Bolzano, Brenner, Innsbruck, Jenbach, Wörgl, Solnohradsko, Salzburg, Linz, Sumerrau, Horního Dvořiště, České Budějovice do Prahy Vršovic, odkud pak bylo Pendolino odvezeno na ONJ.
Protože na ONJ již zřejmě není místo pro další jednotky, schovaly České dráhy jednotku dočasně na vlečce do vojenského prostoru u Týniště nad Orlicí.
Další info : www.Pendolino.cz
Praha - Dle serveru Českých drah se během prvního pololetí letošního roku v meziročním srovnání dále zvýšila přesnost vlaků ČD, když dosáhla úrovně 92,3 procenta. To je o půl procenta více než ve stejném období loňského roku. Ze 2 441 712 sledovaných vlaků jelo podle mezinárodních standardů včas 2 252 859 spojů. Tato hodnota odpovídá spolehlivosti vlaků v západní Evropě, například v Německu nebo ve Velké Británii.
Celá tisková zpráva ČD
Aktualizováno : 13:30
Plasy - Na nádraží v Plasích na Plzeňsku dnes ráno hořel vůz motorového vlaku. Dle serveru Novinky.cz se jednalo o závadu na topení. Všichni lidé včas vystoupili, nikomu se nic nestalo. Na místě zasahovaly dvě hasičské jednotky.
Dle informací Drážní inspekce se jedná o Os 7635 z Blatna u Jesenice do Plzně. Provoz na trati nebyl přerušen.
Ivančice - dnes v 8:12 hod. se u zastávky Ivančice-Letovisko střetl na přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži motorový osobní vlak jedoucí z Ivančic do Moravských Bránic s osobním automobilem Opel Corsa s brněnskou poznávací značkou. Při nehodě byla lehce zraněna řidička osobních automobilu, předběžná škoda byla na vlaku odhadnuta na 10 tisíc korun, na automobilu 100 tisíc. Dopravu na trati Moravské Bránice-Oslavany do 11.00 hodin zajišťovaly autobusy. Příčiny nehody jsou zatím v šetření.
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz , Drážní inspekce
Benátky - Praha - Cheb - Paříž - Mimořádně v pondělí dne 19.9.2005 přijede letos již po třetí do Prahy legendární Venice Simplon Orient Express. Z Benátek vyjíždí v 19:05 hod a pokračuje přes Vídeň, Břeclav, Brno, Havlíčkův Brod do Prahy, kam přijede kolem páté hodiny odpoledne. Ve středu 21.9. pak pokračuje z Prahy (14:45) přes Plzeň, Cheb (18:06) a Norimberk do Paříže.
Souprava má zpravidla 17 vozů, původních rekonstruovaných vagonů Pullman a Wagon Lits. Délka soupravy činí 400m a hmotnost 920t. Tento historický vlak není tažen parními, ani jinými historickými lokomotivami.
Info : VSOE u nás
Česká televize letos začala natáčet a vysílat nový pořad o železnici - magazín Svět na kolejích. Vysílá jej na programu ČT2 a to jednou měsíčně. Nejbližší pořad dlouhý asi 17 minut bude vysílat ve čtvrtek 15. září ve 12:50 na ČT2.
Pořad ve spolupráci s Českými drahami připravuje Václav Žmolík a některé vybrané části lze stáhnout z webu ČD.
ČD - Výsledky průzkumu se stanou podkladem pro stanovení konečné podoby nového produktu Českých drah vlaků SC Pendolino jezdících na trase Ostrava – Praha. Počínaje platností nového jízdního řádu (od 11. 12. 2005) hodlají České dráhy nabídnout cestujícím na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha zcela nový produkt – vlaky SuperCity Pendolino – poskytující bezkonkurenčně nejrychlejší a nejpohodlnější spojení mezi těmito městy. Provoz vlaků SC Pendolino je připravován jako zcela nová zákaznická nabídka Českých drah s tím, že kromě velmi rychlého spojení Ostravy s Prahou, s dobou jízdy přibližně 3 hodiny 20 minut, nabídnou tyto vlaky také některé zcela nové typy služeb pro cestující.
Na celkové podobě produktu SC Pendolino České dráhy v současné době intenzivně pracují. Jedním z klíčových podkladů budou přitom výsledky marketingového průzkumu, který v současnosti České dráhy realizují ve vybraných spojích InterCity, EuroCity a SuperCity na trase Ostrava – Praha. Jeho závěry by měly sehrát důležitou roli při přípravě finální podoby celé nabídky, a to především v následujících oblastech klíčových z pohledu zákazníka:
Služby poskytované cestujícím – začínající již u záměru cestovat vlakem, přes způsob nákupu jízdenek, odbavení, služby na palubě vlaku a další.
Cena a tarifní model - nastavený tak, aby nabízel vysokou přidanou hodnotu VŠEM cílovým skupinám cestujících (byznys cestující, mládež, rodiny s dětmi) – a to ve všední dny i o víkendech – za cenu, která pro ně bude vysoce atraktivní.
Marketingová strategie – oslovující efektivně jednotlivé cílové skupiny s cílem prezentovat nové spojení SC Pendolino jako nejlepší alternativu pro cestování na trase Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha.
Zákaznický průzkum, který je realizován formou osobního dotazování profesionálními tazateli přímo ve vlacích, by měl přinést jak kvantitativní tak i kvalitativní výsledky popisující především následující oblasti: jaký typ cestujících využívá železniční spojení Ostrava – Praha, jaký je názor a očekávání cestujících od služeb poskytovaných ve vlacích mezi Ostravou a Prahou, jak využívají čas strávený na cestě, jak by vnímali rozšíření nabídky služeb, proč se rozhodují při cestách mezi Ostravou a Prahou právě pro vlak či jiný dopravní prostředek a další.
Výsledky průzkumu budou k dispozici ještě v průběhu 2. poloviny měsíce září, kdy budou vrcholit aktivity související s přípravou nového produktu Českých drah SC Pendolino do nabídky portfolia služeb pro cestující.
Zdroj : České dráhy
Praha - V posledních dnech došlo k prudkému nárůstu cen benzínu a nafty, ovlivněné děním ve světě a pohybem cen ropy. Benzín u některých čerpacích stanic v České republice včera podražil až k hranici 35 korun. To má vliv zejména na dopravce, kteří jsou nuceni zdražovat své služby.
České dráhy se zatím zdražovat nechystají. Uvažují ale, že požádají o pomoc ministerstvo dopravy. Dražší nafta by je letos mohla přijít na 300 milionů.
Zdroj : iDnes.cz
Praha - Brzdy rychlovlaku Pendolino nesplňují podle České obchodní inspekce evropské normy. Na požádání Drážního úřadu inspekce zjistila, že plechové kryty brzdových vzduchojemů nejsou na některých místech dost silné. Výrobce vlaků, italská firma Alstom, však s tvrzením ČOI nesouhlasí. Inspekce nicméně požaduje výměnu veškerých součástek, uvedla dnes ve zpravodajství Česká televize.
Podle zástupce společnosti Alstom Transport v ČR Igora Snopka tlakojemy vyhovují všem evropským normám.
České dráhy, které mají za sedm pendolin zaplatit více než tři miliardy korun, budou chtít výměnu brzdových součástek. Zástupce dodavatele řekl, že pokud bude reklamace oprávněná, budou se snažit Českým drahám vyhovět.
Zdroj : Česká televize , ČTK
Štětí - Přibližně čtvrtinu přepravy dřevní štěpky pro papírny Mondi Packaging and Paper ve Štětí budou od nynějška zajišťovat České dráhy. Uzavření kontraktu a přípravu u nás zcela nového logistického ?ešení zrealizovali obchodní manažeři odboru nákladní dopravy a přepravy, organizační jednotka SPEDICE ČD (obchodní název ŽELSPED) ve spolupráci s firmou Wood & Paper. Ročně tak ČD přepraví z Plané u Mariánských Lázní a ze Ždírce nad Doubravou do Štětí přes 80 000 tun dřevní štěpky po železnici. Ze silnic na těchto trasách tak zmizí ročně přibližně 3 500 kamionů. To bude představovat například jen v okolí Štětí snížení nákladní silniční dopravy asi o 70 kamionů týdně. Železniční přeprava je zajištěna podle pevných jízdních řádů v garantovaných časech systému just-in-time.
Celá Tisková zpráva ČD
České dráhy se zapojí do 14. ročníku celoevropské kulturní akce
Dny evropského dědictví.
Ve dnech 10. a 11. září budou vždy od 9.00 hod. do 17.00 hod. zpřístupněny pro veřejnost Masarykův salónek v Praze na Masarykově nádraží a vládní salónek na hlavním nádraží. Ve vládním salónku si budou moci návštěvníci zakoupit drobné předměty s drážní tématikou a seznámit se s aktuálními nabídkami Českých drah z oblasti osobní dopravy.
Zdroj : České dráhy
Praha - Ministerstvo dopravy vypisuje výběrové řízení pro poskytovatele služeb dálkové dopravě pro jízdní řád 2006/07. Dojde tedy k otevření části trhu v dálkové osobní železniční dopravě objednávané státem. Nově může v budoucnu nastat situace, že na jedné trati bude vedle sebe existovat více dopravců v osobní dopravě.
Předmětem soutěže je 8 párů rychlíkových spojů na trase Pardubice – Liberec a 5 párů spojů na trase Plzeň – Most. Výběr dopravce na každou z těchto relací proběhne podle předem vyhlášených transparentních kritérií, která zohlední jak kvalitu nabízených služeb, tak jejich cenu. Ministerstvo vybralo dvě tratě, u kterých se předběžně dá očekávat zájem několika dopravců.
Ministerstvo dopravy jako objednatel těchto služeb má zájem nejen na růstu úrovně služeb státem objednávané dálkové dopravy, ale i na efektivním vynakládání veřejných prostředků na tyto služby. MD si proto od výběrového řízení slibuje snížení prostředků vynakládaných na provoz objednávané dopravy na vrub státního rozpočtu či při stejné výši úhrady zkvalitnění přepravních služeb.
Zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy
Praha - Z důvodu prezentace elektrické jednotky řady 680 ČD typu Pendolino v žst. Olomouc nebude v pondělí 5.9. na páru rychlíků R772/R777 řazena jednotka 680.003. Oba páry vlaků budou vedeny v klasickém řazení, tedy 162 + 4*B + BDs (BDbmsee?) + A150. Od úterý 6.9. bude na páru rychlíků R772/777 opět řazeno Pendolino.
?D - Ekologické sdružení D?ti Zem? vyhlásilo na ?tvrtek 22. zá?í t?ináctý ro?ník ?eského Dne bez aut spole?n? s šestým ro?níkem Evropského dne bez aut a ?tvrtým ro?níkem Evropského týdne mobility, které u nás koordinuje Ministerstvo životního prost?edí (více na www.env.cz/edba). Partnery jsou druhým rokem Správa železni?ní dopravní cesty, s. o., a šestým rokem ?eské dráhy, a. s., které navíc na sobotu 24. zá?í p?ipravují pátý ro?ník Dne železnice. Finan?ními dárci jsou letos Odborové sdružení železni?á?? a spole?nost AŽD Praha, s. r. o. D?ti Zem? také tradi?n? vyzvou generálního ?editele ?eských drah, aby spolu se svými spolupracovníky 22. zá?í ke své p?eprav? nepoužil po celý den automobil a podpo?il tak tuto akci i osobn?. ?eské dráhy také stejn? jako loni zajistí vylepení plakát? na nádražích a distribuci materiál? ve svých ?D-centrech. Vítána je i aktivita jednotlivých ob?an?, zejména osobností ve?ejného života a politik?, kte?í 22. zá?í nechají své automobily alespo? jeden den v roce doma a po celý tento den použijí ve?ejnou dopravu, bicykl nebo vlastní nohy. K výzv? „Nechte auto doma!“ se m?že p?ipojit každý. Sta?í do 22. zá?í na internetovou stránku D?tí Zem? vyplnit p?íslušný formulá?. Loni výzvu podpo?ilo 1045 ob?an? v?etn? 119 zastupitel? a pracovník? ve?ejné správy v 50 m?stech a obcích a dále 22 ?len? ?eského parlamentu a dvou ?len? Evropského parlamentu. V roce 2004 se Dne bez aut v ?esku zú?astnilo více než 300 organizací v 95 m?stech, p?i?emž ve 14 z nich byla jízda v prost?edcích MHD zdarma. Nejpopulárn?jší akcí byly cyklojízdy, které se uskute?nily ve 23 m?stech.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












