..: Aktuality a články - ČR Praha :..

Praha - Aktualizováno 3:50. Stržená trolej na pražském Hlavním nádraží v pondělí večer výrazně zkomplikovala dopravu v celé Praze. Okolo 18. hodiny byla stržena trolej na vršovickém zhlaví, kousek od portálu Vinohradského tunelu. Všechny vlaky od Plzně obracely na Smíchově, kam byly odkloněny i další vlaky z východu. Zpoždění vznikala na trati 171 i na dalším místě v Černošicích, kde došlo podle dostupných zdrojů k odcizení několika kabelů, což vyřadilo přejezdová zabezpečovací zařízení na třech přejezdech.

Ilustrační obrázekPraha - Cestující na trati 173 se po loňských diskusích o rentabilitě dalšího provozu a objednání vlaků středočeským krajem mohli těšit. Společnost Veolia Transport, známá u nás především z autobusové dopravy a provozováním Železnice Desná pod původní značkou Connex, ohlásila v červnu záměr provozovat na „hrbaté“ v roce 2008 na vlastní účet jeden pár sobotních vlaků vedených jednotkou Siemens Desiro Classic. Akce měla podpořit nabídku společnosti na převzetí provozování osobní dopravy na této trati od dalšího roku. Vlak se objevil i v návrhu jízdního řádu, již v létě ale byla zpráva dementována. Co se vlastně stalo?

11.2.2008 - 15:12 - Kolejnice u Běchovic naříznutá nebyla, řekla policie

Ilustrační obrázekPraha - Prosincové vykolejení pendolina u stanice Praha-Běchovice nemá na svědomí třetí osoba. Dnes to potvrdil policejní mluvčí Ladislav Bernášek a definitivně tak vyvrátil výroky mluvčího ČD Ondřeje Kubaly, který v den nehody mluvil o naříznuté kolejnici. Policie dnes definitivně konstatovala, že bezprostřední příčinou byl únavový lom kolejnice. Je to už druhý případ během krátké doby, kdy byl Kubalovi prokázán nepravdivý výrok. Krátce po nehodě u Běchovic vyvrátila Drážní inspekce Kubalovo tvrzení o tom, že bývalí piloti Formule 1 Tomáš Enge a Emerson Fittipaldi pendolino neřídili.

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační obrázekPraha - Rok 2008 bude pro železniční dopravu na území hlavního města zlomový. V tomto roce budou uvedeny do provozu tunely Nového spojení pod Vítkovem v Praze. Tato stavba nejen ulehčí dopravě „eskovým“ linkám, ale také železniční dopravě v celostátním měřítku. Dvacet sedm kilometrů dlouhé Nové spojení se stane spojnicí pěti důležitých pražských nádraží a dvou celorepublikových koridorů. Tunely pod vrchem Vítkov na Praze 3 výrazně přispějí ke zrychlení dopravy, jelikož budou vlaky do těchto nových tunelů převedeny ze současné nevyhovující jednokolejné tratě. Krom toho umožní i další rozvoj městské a příměstské železniční dopravy, pro který nyní scházejí v centru města dopravní kapacity.

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, využívající osobní vlaky integrované do PID pro svou cestu po hlavním městě České republiky Praze, se možná dočkají další nabídky zpříjemňující jejich cestování. České dráhy jim totiž chtějí umožnit použití SMS jízdenky, která již v současné době platí pro metro, tramvaje a autobusy. Podle tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly padne konečné rozhodnutí o připojení se do tohoto projektu v prvním čtvrtletí letošního roku. Od kdy by pak upravený systém plně fungoval, není jasné. "Střílel bych od boku, zatím jsme se nerozhodli, jestli do toho vůbec půjdeme nebo ne," řekl Kubala.

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, kteří cestují přes pražské hlavní nádraží, již určitě zaregistrovali mnohá omezení v dopravě a pohybu. Například aktuálně jen jeden průchozí podchod. Na nádraží totiž právě začala rekonstrukce prvních čtyř nástupišť. Náklady se pohybují v cenové hladině okolo 1,6 miliardy korun. Informace o probíhajícím projektu zveřejnila Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Esko - logoPraha - S počátkem platnosti nového GVD došlo v Praze a okolí k označení některých příměstských linek systémem Esko. Nehledě na to, zda písmeno S bylo či nebylo vhodné, pojďme se podívat na to, jakými vozidly se pod hlavičkou Eska svezeme. Protože také v zahraničí jsou S-Bahny a podobné železniční linky různorodé. Někde jde o systém zcela oddělený od ostatní železniční sítě a napájený z postranní kolejnice, někde jezdí dlouhé patrové soupravy každých 10 minut, jinde samotné desiro pod trolejí jednou za hodinu, a někde jde o typicky regionální spoje. Na všech tratích v pražském Esku jsou dopravcem ČD, a.s. Bohužel ohledně vozidel není moc z čeho vybírat.

Ilustrační obrázekPraha - Jen několik dnů před koncem roku byla cestujícím po několikaměsíční rekonstrukci opět zpřístupněna část přízemní haly hlavního nádraží v Praze. Kromě modernizované budovy zde návštěvníky od 20. prosince vítá i obchod s oděvy italské skupiny Sasch, první v nově vzniklé obchodní části nádraží, která by od března příštího roku měla poskytnout 1600 metrů čtverečných pro další návštěvnicky atraktivní obchody. Podle zástupců společnosti Grandi Stazioni, jež rekonstrukci nádraží realizuje a bude ho provozovat v průběhu příštích třiceti let, budou mít cestující brzy k dispozici i obchod s knihami, dárkovým zbožím nebo trafiku. "„Jednáme i se zástupci bank a cestovních kanceláří, které by tu rády měly své pobočky,“ popisuje další záměry mluvčí společnosti Martin Hamšík.

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, žijící v těsné blízkosti železniční tratě 171, konkrétně v úseku od nádraží Vyšehrad až po vjezd do vinohradských tunelů, se dle plánů již brzo dočkají klidného spánku a úlevy. Hluku od vlaků projíždějících po této spojce by měla zamezit stavba protihlukových bariér. Modernizaci a rekonstrukci tratě v okolí Nuselského mostu má v plánu Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Na konci celé stavby by měla být výrazně nižší úroveň hluku, způsobeného vlakovými soupravami v těsné blízkosti husté městské zástavby. "Předpoklad zahájení stavebních prací je okolo roku 2010. V současné době se zpracovává přípravná dokumentace pro územně správní řízení," informoval Jiří Šťastný ze SŽDC.

22.12.2007 - 7:00 - Akviziční sleva je zpět

Praha - Od 1. ledna 2008 opět vstoupí v platnost akviziční sleva, a to v relacích Praha - Brno a Praha - Chomutov. Jízdenky bude možno zakoupit jen v předprodeji v osobních pokladnách, a to od dvou měsíců až do jednoho dne před plánovaným odjezdem, respektive do půlnoci dne před cestou. V den odjezdu již nebude možné jízdenku s akviziční slevou zakoupit. Platnost je omezena jen na přímé vlaky. Cena zlevněné jízdenky pro jednu cestu z nebo do Brna bude činit 175 Kč, do Chomutova pak 125 Kč.

Praha - "Dáma v červeném" - i tak by se po prvním týdnu GVD 2008 mohla nazývat matka měst při pohledu na mapu online sledovacího systému Babitron. Nejednoho cestujícího z nebo do metropole totiž v uplynulých sedmi dnech více než stověžaté město oslovilo stominutové zpoždění jeho spoje, zpravidla vlaku spojujícího Prahu s Moravou. Po úvodním masivním výpadku napájení zabezpečovacího zařízení na obou hlavních vstupech do pražského uzlu, jenž prakticky ochromil železniční dopravu hned v první den platnosti nového grafikonu, následovala série komplikací, vedoucí až k naprostému kolapsu na pražském hlavním nádraží v průběhu týdne. Společně s mimořádnostmi na pražském ONJ, nehodou u Rousínova a pokračujícími rekonstrukčními pracemi na vytížených úsecích hlavních tratí se první týden nesl v duchu permanentních zpoždění, mediální kritiky a mimořádných opatření ČD doplněných omluvami a ujištěními o vyřešení krizové situace. Bohužel, příroda a technika nedopřála drahám ani cestujícím poklidný konec prvního týdne nového grafikonu: dnes dopoledne se Praha na mapě zpoždění opět ponořila do odstínů rudé a pasažéři vlaků ve směru na východ si mnohdy opět musí k plánovanému času příjezdu přičíst dvouciferný počet minut.

12.12.2007 - 16:27 - Mimořádná změna jízního řádu

Praha - Rekonstrukce pražského hlavního nádraží neúprosně pokračuje. Z toho důvodu dojde v těchto dnech k první dlouhodobější mimořádnosti v novém jízdním řádu. Od dnešního rána do nedělní půlnoci budou vybrané rychlíky do/z Brna přes Havlíčkův Brod odkloněny z Prahy-Vršovic do Prahy-Smíchova. Cestující do stanice Praha hlavní nádraží využíjí MHD nebo osobní vlaky ČD z Prahy-Vršovic nebo Prahy-Smíchova. Omezení se dotkne na příjezdu do Prahy vlaků: R 673, R 677, R 679, R 681, R 607, R 683, R 685 a na odjezdu z Prahy vlaků: R 670, R 672, R 674, R 676, R 678, R 680 a R 682. Podrobný výpis navazujících osobních vlaků je k dispozici na webových stránkách Českých drah. Cestující mohou v době výluky získat informace o jízdě těchto spojů 24 hodin denně na infolince 840 112 113.

Zdroj: České dráhy

11.12.2007 - 6:13 - Na ONJ pro dnešek chybí dostatečný počet provozuschopných jednotek

Ilustrační obrázekPraha ONJ - Pro dnešní vypravení je na pražském odstavném nádraží jih málo provozuschopných jednotek a proto po delší době přichází ke slovu náhradní souprava ve složení 162.019 + 4Bmto + 150.026. Tradičně je nasazena na benešovskou trať na vlaky Os 9111 z Prahy hl.n. v 5:45 do Benešova, Os 9112 v 7:07 zpátky, dále Os 9171 v 8:45 do Strančic a Os 9170 v 9:44 zpátky. Vlak Os 9111 má již nyní 15 minut zpoždění z důvodu pozdního vystavení soupravy z ONJ

Autor: j_žp

Logo Esko Praha - Od neděle 9.12., kdy vstoupil v platnost nový jízdní řád, jsou vlaky pražské příměstské dopravy označeny novým symbolem „S“. Jedná se o začátek první etapy budování produktu aglomerační železnice Esko - „Spojení pro město“. Současně jde o projekt spolupráce ČD, pražského dopravního podniku, Ropid a Středočeského kraje. Vedle označení vlaků, nástupních a výstupních bodů symbolem „S“ je příměstská železniční doprava v okolí Prahy uspořádána do jednoznačného linkového systému a jednotlivé trasy byly označeny symbolem S a příslušným číslem linky. Posílena byla i vzájemná propagace přestupních uzlů MHD, příměstské dopravy a železnice a organizace lepší návaznosti vlaků s MHD.

Ilustrační obrázekPraha-Radotín - 8. prosinec, 23 hodin a 43 minut. Nočním Radotínem se ozve krátký ostrý zvuk píšťalky. Těsně nato se rozsvítí malé zelené světlo na noční výpravce, kterou pevně v rukou drží výpravčí, jenž mávavým pohybem ruky vypravuje vlak. Jednotka řady 451 pomalu zavírá své posprejované dveře a celá souprava posledního osobního vlaku z Prahy do Berouna se rozjíždí do tmy k obci Černošice, směrem na jihozápad od metropole...

« Novější zprávy | 1 ... 13 14 15 16 17 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05