..: Rekonstrukce nástupišť a kolejí na pražském Hlavním nádraží již probíhá :..

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, kteří cestují přes pražské hlavní nádraží, již určitě zaregistrovali mnohá omezení v dopravě a pohybu. Například aktuálně jen jeden průchozí podchod. Na nádraží totiž právě začala rekonstrukce prvních čtyř nástupišť. Náklady se pohybují v cenové hladině okolo 1,6 miliardy korun. Informace o probíhajícím projektu zveřejnila Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Rekonstrukce nástupišť a kolejí na pražském Hlavním nádraží již probíhá

Investorem této stavby je SŽDC. První etapa opravy nástupišť by měla být dle plánů ukončena 8. prosince letošního roku. Proto budou vlaky do té doby využívat pouze 3 "zadní" nástupiště, která zůstanou po dobu výluky v provozu. První čtyři, která jsou nejstarší, slouží cestující veřejnosti již od dob Rakouska - Uherska. "Tato nástupiště jsou původní z roku 1911 a dnešním potřebám cestování již nevyhovují,“ řekl 7. ledna tohoto roku Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC, a doplnil: "V rámci této stavby se cestující dočkají také nových podchodů, informačních systémů a dalších vylepšení zpříjemňujících cestování po železnici."

Projekt je realizován v rámci celkové obnovy kolejí a dopravní cesty v uzlu hlavního nádraží, která začala již v minulosti přemostěním přes Seifertovu ulici na Praze 3. Od rekonstrukce a modernizace perónů se cestující mohou těšit na nové informační systémy pro slabozraké a nevidomé, nové eskalátory, výtahy, podchody a mnohé další novinky, zpříjemňující pobyt při čekání na vlakové spoje. Dále se zvýší hrany nástupišť k usnadnění nástupu a výstupu z vlaků. Nově se opraví a odvodní kolejový spodek, dojde k výměně kolejí a pražců na jižním zhlaví. Oprav se dočká i stará ocelová hala, ve které budou vybudovány nové okapy a odvodnění, aby dovnitř již nezatékalo.

Ilustrační obrázek"V minulých dnech jsme podepsali s investorem SŽDC smlouvu, převzali staveniště, a proto mohla být dnes zahájena nepřetržitá výluka kolejí u 3. a 4. nástupiště, která potrvá do 9. června 2008. Po ní bude následovat výluka pro nástupiště č. 1 a č. 2," sdělil v tiskové zprávě SŽDC Jiří Procházka, ředitel třetí divize Metrostavu. "Většina vlaků po dobu rekonstrukce odjíždí z pátého, šestého a sedmého nástupiště. Tam se cestující dostanou pouze novým severním podchodem, ostatní podchody budou kvůli rekonstrukci uzavřeny," uvedl v tiskové zprávě Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. Dále doplnil: "Z prvního a druhého nástupiště budou odjíždět jen osobní vlaky do Berouna a rychlíky ve směru na Plzeň, na tato dvě nástupiště se cestující dostanou také středním podchodem, ten ale kvůli stavbě dál nepovede. Vozíčkáři se na páté, šesté a sedmé nástupiště dostanou standardně bez komplikací; v případě cesty z prvního či druhého nástupiště je prosíme, aby kontaktovali v odjezdové hale dozorčího přepravy, který jim pomůže služebním výtahem."

Rekonstrukci realizuje konsorcium společností Metrostav, Skanska a Stavby silnic a železnic. Projekt je naplánován tak, aby byl ukončen zároveň se stavbou Nového spojení pod Vítkovem. Finance pro stavbu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Lze však také předpokládat, že dalšími financemi přispějí i fondy z EU, protože pražské Hlavní nádraží patří do trasevropské evropské železniční sítě TEN–T.

zdroje: Finanční noviny, Tisková zpráva SŽDC

Ilustrační foto haly Prahy Hl.n. © Josef Petrák


Vítek_V | 11.1.2008 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.01.2008 (21:48)  
Včera jsem jel z hlavaku s comeniem ve dve,a byl tam teda slusny zmatek.Napriklad me dostalo,ze na jedne tabuli byl hlasen comenius nahlasen na 1 nastupiste,a na druhe tabuli na 2.Jinak zmatek na nastupisti,ve vlaku,vlakova ceta nevedela co drive,a ty lidi ve vlaku.Nastesti jsem mel mistenku,takze jsem vlezl do sveho kupatka,vyhodil jsem dva polaky,a klidne jsem sedel.nasledne byla provedena obmena cestujicich na dalsich mistech.Jinak narvano,chodbycky totalne,takze kdyz sla pruvodci tak skoro neprosla.Hlavne me dostalo ze prosla s tim,jak vypadala.Trosku sirsi.Ale supr prijemna.jinak kdyz jsem mel pak za olomouci premyslel,kolik si vydela jeden takovy vlak na sebe za jednu cestu,prisel jsem na slusnou cifru.Jen tak bajvoko si typuji ze za placene cestujici tak cca pul mega.Kolik muzou byt naklady?
12.01.2008 (15:46)  
Odstavování do Vysočan není následkem těch krizových opatření, neboť tam a stejně tak do Libně je obrat souprav vlaků přijíždějících na hlavní od Malešic plánován už od začátku GVD. Obsah těch opatření se týká vlaků přijíždějících z hlavního do Vršovic, jedná se především o odklon resp. obrat souprav mimo ONJ a to do Hostivaře a na Smíchov (tam jsou z Vršovic tedy taženy úvratí).
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
12.01.2008 (0:07)  
crash151: Jistě, jenže těch 650 mil také nemá jít jen na novou dlažbu, ale na kompletní rekonstrukci budovy včetně veškerého technického zařízení. Kdyby to mělo jít jen na novou halu, tak bych s takovou částkou i souhlasil, ale když má z toho vyzbýt i na starou fantovu budovu plnou secesních ozdob a pozlátek?! Přijde mi to jako směšná částka. Jen oprava národního muzea má přijít na 4 mld.
Ale třeba Italům křivdím. Možná, že donutili Metrostav si nedávat k pracím takovou přirážku a staví to tak mnohem levněji, než kdyby to opravovaly samy ČD.
11.01.2008 (22:30)  
Dlažba se v hale HLN určitě rozebrala a znovu položila, protože kolem "nového krámu" je dlažba o něco výše.

S ocelovou halou ma HLN se toho moc dělat nedá, je to chráněná technická památka. Hlavně by to chtělo pravidelné čistění těch skel.

Odstavování souprav do Vysočan, Hostivaře je "následek" krizových opatření v souvislosti se zpožďováním vlaků z ONJ, které prostě nestíhalo kapacitně obraty. Takže se tam posílají i uklízeči.
11.01.2008 (22:19)  
Ke stropu: V náhledech jsou vidět podhledy i s nějakym rozumnym osvětlenim místo těch světlušek co tam jsou teď, ty podhledy by snad měly bejt světlý aby to ten prosotr trochu prosvětlilo. Dalžba podle mě je celkem OK, když se opraví, bude vypadat celkem pěkně. To co se zatim udělalo ve spodní hale je jenom začátek, první etapa, z toho se nedá soudit jak to bude vypadat ve finální podobě
Těch 1,6 mld. nejde jenom na nástupiště, ale i na podchody, výtahy, eskelátory, halu, opravu kolejovýho spodku a svršku
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
11.01.2008 (20:10)  
Mně připadá podivné, že na opravu 4. nástupišť jde 1,6 mld. korun, ale Italové chtějí za opravu staré i nové budovy utratit jen asi 650 mil. I když jestli to bude opravdu jen v takové podobě, jako zatim předvedli, tak se ani nedivím.
11.01.2008 (19:10)  
Vlakoň: ano, s tim se da souhlasit..ale aby to proste nezustalo v nynejsi podobe-zaplivane..:(
11.01.2008 (19:09)  
cool: ty uz tam stoji od zacatku GVD, stejne tak minimalne od zacatku ledna stoji v Praze Hostivari rychliky Praha-Hk-(Trutnov)..A v tom Hostiku v nich byl i provaden uklid.
11.01.2008 (19:03)  
Pjetro, R1463ÚPA: Můj názor k té dlažbě (současné) je, že je naprosto OK. Na vizaulizacích je navíc něco co vypadá dost podobně/úplně stejně. Dlažba uvnitř haly nebyla nijak poškozená, vyčistit, spravit spáry a možná přeleštit a to by ani nebylo třeba. Rozbíjet ten přírodní kámen mi přijde jako vyhazovat prachy do kanálu, hlavně že na nic nejsou peníze.
registrovaný užívateľ cool 
11.01.2008 (18:34)  
V Praze Vysočanech sem včera viděl stát odstavené sopupravy pro rychlíky Praha hl.n.-Brno. to už není nikde místo že to dávaj sem?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko