..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

AnketaAnketa - Po dlouhé době měníme anketu. Téma té nové je opětovná hrozba železničních odborářů, že stávkou zastaví veškerý železniční provoz. Tentokrát proto, že se jim nelíbí, jak České dráhy propouštějí své zaměstnance. Jde jim zejména o počet. Přesné číslo, kolik lidí již České dráhy propustily nám nejsou známy.
Anketa má téma: "Myslíte si, že by případná stávka železničářů něco vyřešila?"
Možnosti:
- Ano, klesl by objem přeprav a propustilo by se více lidí
- Ano, vedení ČD přestane propouštět
- Ne, zůstalo by vše při starém
Minulá anketa:
Pokud jste již jeli pendolínem, jak hodnotíte svezení v něm?
Předčilo mé očekávání 322; Běžná jízda 196; Zklamalo očekávání 118; Ještě jsem nejel(a), ale nenechám si to ujít 788; Ještě jsem nejel(a) a děkuji, nechci 139. Celkem hlasovalo: 1563.

logo_cdPraha - Odborové sdružení železničářů tvrdí, že je připraveno zastavit provoz na dráze a začít stávkovat. Důvodem je nadměrné propouštění zaměstnanců ČD, a. s. ČTK to dnes sdělil předseda OSŽ Jaromír Dušek.

Již 1.4.2005 se konalo mimořádné jednání rozšířeného představenstva OSŽ, které přijalo závažné usnesení. Přijaté usnesení mělo být mediálně rozšířeno v minulém týdnu, což se stalo. Jedním ze 7 bodů je i okamžité zastavení razantního snižování počtu členů OSŽ - zaměstnanců nad rámec Doprovodného sociálního programu a již projednaných počtů v rámci podnikatelského plánu ČD, a. s. Představenstvo OSŽ požaduje vzhledem k vážnosti situace předložení konkrétních a jasných odpovědí od managementu ČD do 13.4.2005. Nebude-li ze strany ČD, a. s. reagováno na požadavky OSŽ nebo dojde-li ke snaze údaje zkreslit či zamlžit, povede situace v železniční dopravě k porušení sociálního smíru.

skodaPlzeň - Před více než rokem byly vyhlášeny výsledky veřejné obchodní soutěže ČD, a. s. na dodávku 20 třísystémových elektrických lokomotiv pro provoz v celé střední Evropě. Tuto soutěž vyhrála ŠKODA DT, která jako jediná splnila stanovené podmínky a její cenová nabídka byla o několik milionů výhodnější za jeden stroj. Nabídnutá cena přesahuje 100 mil. Kč za 1 lokomotivu.

První lokomotivu musí vítěz soutěže předat do 36 měsíců od podpisu smlouvy, celá zakázka musí být dokončena nejpozději 60 měsíců od termínu podpisu smlouvy. Podmínkou splnění smlouvy a převzetí vozidel je schválení Drážním úřadem ČR a schválení pro provoz v Německu, v Rakousku, v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku.

Lokomotiva ŠKODA 109E je určena pro vozbu osobních vlaků kategorie EC/IC a nákladních vlaků na železničních tratích všech sousedních zemí a v Maďarsku, které jsou elektrizované systémy 3 kV ss, 25kv/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci s firmou Porsche. Lokomotiva je určna pro rozchod kolejí 1.435 mm, maximální rychlost je 200 km/h, celková hmotnost 86 tun, maximální šířka 3.070 mm a maximální výška se spuštěným sběračem 4.280 mm.

Veřejnou obchodní soutěž vyhlásily ČD 27.12.2002 a termín pro odevzdání přihlášek byl 28.3.2003. Financování nákupu se plánuje prostřednictvím organizace Eurofima, jejímž akcionářem jsou i České dráhy.

logo_cdPraha - In-karta je nový typ integrovaného průkazu, který bude v první fázi sloužit jako zaměstnanecký průkaz pracovníků ČD, a. s. V další fázi bude sloužit cestujícím jako různé slevové průkazy. České dráhy již zakoupily elektronické přenosné pokladny POP, které budou složit jako čtečka in-karet.
Žádosti o vydání in-karty pro zaměstnance jsou přijímány od 1.3.2005. Běžní zákazníci si musí na nový produkt ještě počkat, protože první etapa je zaměřena výhradně na zaměstnance ČD.
Nová karta je připravována tak, aby splnila přání zákazníka a umožnila mu svobodný výběr způsobu odbavení. Funkce in-karty lze rozdělit do 3 oblastí:
a) rozšíření tradiční obchodní nabídky o novinky typu kilometrické banky nebo roční síťové jízdenky v elektronické podobě,
b) bonusy v podobě slev na služby obchodních partnerů osobní dopravy ČD, c) náhrada papírových slevových průkazů (Karta Z, Junior pas, Senior pas...) plastovými kartami s možností delší doby platnosti, která bude navíc zahrnovat mezinárodní slevu Rail Plus, a to bez růstu roční ceny.
Přechod na nový produkt bude prováděn postupně a nedojde ke zkrácení doby platnosti papírových průkazů, které vlastní více než 635 tis. zákazníků. Nová podoba (image, rozměr, materiál) by měla přilákat další zákazníky. Očekává se, že novou in-kartu by mohlo vlastnit více než 1 mil. cestujících. Rozšíření na ostatní dopravní systémy vyžaduje zákonem vyhlášenou standardizaci dopravní karty v České republice. Cestující veřejnost bude moci využívat in-karty pravděpodobně od začátku příštího roku.

logo_cdČR - Od 1.4.2005 fungují ve 13 železničních stanicích půjčovny jízdních kol. Od letošního roku se nacházejí v oblasti jižních Čech (Tábor, Veselí nad Lužnicí, Jindřichův Hradec, Třeboň, České Velenice), ve východních Čechách, Českém ráji a na Tanvaldsku (Turnov, Tanvald, Jičín, Česká Skalice), v Litovelském Pomoraví (Olomouc, Litovel) a v Moravskoslezských Beskydech (Frenštát pod Radhoštěm, Ostravice).
Všechny půjčovny kol jsou v provozu každoročně od 1.4. do 31.10. Při půjčení kola musí být předloženy 2 doklady totožnosti (občanský průkaz, řidičský průkaz, cestovní pas...), uzavírá se nájemní smlouva, je složena záloha 1.000 Kč/1 kolo, která se při odevzdání kola vrací a zaplatí se půjčovné, které se pohybuje v rozmezí 50 - 200 Kč/1 den.
Výhodou této služby je, že kolo je možné vrátit i ve vybraných stanicích, kde není půjčovna kol, po vybraných tratích se může vypůjčené kolo přepravovat zdarma, může být zdarma uschováno v nádražní úschovně a zákazníci si ho mohou v půjčovně předem rezervovat. V loňském roce využilo této služby více než 800 zákazníků.

680Mělník - V prosinci 2005 budou moci cestující ČD, a. s., využívat všech 7 vlaků pendolino. Na semináři Rozvoj českého železničního průmyslu v Mělníku to sdělil generální ředitel ČD, a. s., Ing. Petr Kousal. Budou nasazeny na tratích Drážďany - Praha - Brno - Vídeň a Praha - Ostrava. Pendolino by mělo vytvořit konkurenci silniční dopravě. Cesta z Prahy do Ostravy by v novém GVD měla trvat něco málo přes tři hodiny.
Dráhy mají zatím 3 ze 7 souprav. Do konce roku 2005 by měly převzít zbývající 4, které byly již v Itálii vyrobeny. Vlaky se nyní testují, jeden z nich jezdí denně ve zkušebním provozu s cestujícími.
Pendolina měly vozit cestující původně již před 6 lety, zavedení vlaku zpomalily technické problémy, když Drážní úřad ČR nepovolil jejich zkušební provoz na testovacích tratích. Důvodem byly moderní pohony souprav, které svým elektromagnetickým polem rušivě ovlivňovaly zabezpečovací systémy na trati. Společnost AŽD Praha proto vyvinula filtry, které potlačují rušivé proudy motorů. Největší vinu na zpoždění má rozpad konsorcia ČKD-Siemens-Fiat Ferroviaria, kterému ČD zaplatily více než 1 mld. Kč, ale žádnou soupravu neobdržely.

pendolinoPraha - Od 11.12.2005, kdy začne platit nový jízdní řád, budou moci cestující využívat všech 7 souprav rychlovlaku pendolino (jednotka řady 680). Generální ředitel ČD, a. s., Ing. Petr Kousal informoval i o trasách jednotek. Budou jezdit v relaci Drážďany - Praha - Brno - Vídeň a na trase Praha - Ostrava.
Zatím nemohou jednotky zajíždět do Berlína kvůli stavbě nového hlavního nádraží (Lehrter Bahnhof) a od příštího jízdního řádu se nepočítá ani s nasazením pendolin do Bratislavy.
Zkušební provoz první jednotky probíhá v úseku Praha - Děčín a zpět na R 772/777. Od června se počítá se zkušebním provozem v úseku Praha - Ostrava.

tvPraha - Dnes bude na programu ČT2 poprvé vysílán pořad Svět na kolejích. Začátek vysílání v 15:05 hod.

Praha - V pátek 8.4.2005 se bude v italské metropoli Římě konat pohřeb Jana Pavla II. Z tohoto důvodu posilují dopravci své spoje. V letecké dopravě posílily své spoje ČSA /19 letů/, zvláštní let připravuje Fischer Air, k nárůstu poptávky došlo i u SmartWings. Cestovní agentury a kanceláře připravují zvláštní zájezdy na papežův pohřeb.
Pokud by se do Říma chtěli dostat cestující vlakem, tak musí využít pravidelné spoje s přestupem v Rakousku či v Německu. ČD nevypraví žádný speciální vlak. Dráhy pouze doporučují zajistit si ve vlaku rezervace, protože vlaky budou přeplněny poutníky, kteří budou ze sousedních zemí do Říma cestovat.
Přes české území pojede několik zvláštních vlaků, které vypraví polské železnice PKP. Čeští poutníci však nebudou mít možnost do těchto vlaků přistoupit. Termíny ani počet zvláštních vlaků nejsou známy. Počítá se se 2-4 soupravami vlaků z Polska, kde se papež pod jménem Karol Wojtyla v polské Wadowici narodil.

362124Praha - ČD, a. s. patří mezi 10 největších evropských železnic v přepravě osob, v přepravě zboží a v mezinárodní přepravě zboží v roce 2004.
V roce 2004 přepravily České dráhy v mezinárodní přepravě téměř 49 mil. tun zboží. ČD tak zaujaly 4. místo v mezinárodní přepravě zboží v Evropské unii za Německem, Polskem a tranzitním Rakouskem. Podobná je situace v celkové veřejné přepravě zboží, kde ČD patří 5. místo mezi zeměmi EU s celkovou přepravou 79 mil. tun zboží.
V přepravě osob patří České dráhy také mezi 10 největších evropských železnic. V loňském roce přepravily dráhy 178,8 mil. osob, na každého obyvatele tak v Česku připadlo přibiližně 18 cest vlakem. Je to srovnatelný údaj například se sousedním Německem a ČD patří v tomto ohledu s velkým náskokem první místo mezi novými členskými státy EU. Ve Francii připadá na 1 obyvatele 16 cest, v Itálii 9 a v Polsku 7 cest vlakem za jeden rok.
Více nákladů nebo cestujících ve srovnání se zeměmi EU přepravují pouze velké země bývalého SSSR jako jsou Ukrajina nebo Bělorusko.

logo_cdPraha - České dráhy vypsaly tipovací soutěž. Čtenáři internetových stránek mají odhadnout, kolik cestujících celkem přepraví v pátek 22. 4. 2005 R 877 z Prahy Smíchova (odj. 14:58) do Brna hl. n. (příj. 18:15). Tipuje se součet všech cestujících, kteří postupně na trase z Prahy do Brna do vlaku nastoupí. Tipy musí být odeslány nejpozději do 20. 4. 2005. Bližší informace na www.cd.cz.

JEPraha - Od 1. 4. 2005 začne prodej jízdenek na charterový vlak ČD, a. s.
V letní sezóně 2005 vyjede vlak na svou trasu 14x. Na trase Praha - Brno - Split a zpět bude vlak jezdit od 17. 6. do 17. 9. 2005.
Ve vlaku jsou řazeny oddílové vozy s 8 nebo 6 místy, lehátkové a lůžkové vozy, jídelní vůz se službami JLV, a. s. a dvoupatrový krytý vůz pro přepravu automobilů a motocyklů.
V ceně jízdenky je zahrnuta i rezervace místa. Při koupi zpáteční jízdenky je nutné uvést i datum zpáteční cesty. Ceny jízdenek a poskytovaných služeb jsou uvedeny na www.cdtravel.cz.

371001_smallPraha - První díl nového televizního magazínu Svět na kolejích se bude vysílat ve čtvrtek 7. 4. 2005 od 15:05 hod. na programu ČT2. Magazín je připravován za podpory ČD, a. s. a v prvním díle by měly být reportáže o železnici na Vysočině, nasazení pendolina na R 772/777, stavbě Nového spojení v Praze či o modernizaci železniční stanici v Innsbrucku. V druhém díle by měl být rozhovor s Josefem Somrem o filmu Ostře sledované vlaky. Moderátorem pořadu bude Václav Žmolík.

nullDvě oběti na tratích v jeden den - Dnešní den si bohužel vyžádal dva smutné zápisy do železniční kroniky.
První nehoda se stala kolem půl druhé na trati 270 u Rokytnice u Přerova, kde IC140 Detvan jedoucí ze Zvolena do Prahy usmrtil staršího muže, který při spuštěné výstražné signalizaci vstoupil do kolejiště, kde byl smeten jedoucím vlakem. Zraněním na místě podlehl. Vlak nabral díky této nehodě asi 100 minut zpoždění, které do Prahy redukoval na 71 minut.
Druhá nehoda následovala okolo půl sedmé na přejezdu za železniční stanici Praha-Radotín (ve směru na Plzeň). Na rozdíl od předchozího případu se jednalo pravděpodobně o sebevraha. Skončil svůj život pod koly rychlíku R857. Vlak nabral 83 minut na odjezdu. Do Hradce Králové si přivezl jenom 49 minut.

Aktualizováno 28.03.2005 - Bohužel je tento sváteční čas na železnici dosti tragický. Dnes v ranních hodinách se v železniční stanici Pardubice hlavní nádraží pokusil třiasedmdesátiletý muž o sebevraždu skokem pod vlak. Pokus mu bohužel vyšel. Přivolaný lékař mohl konstatovat pouze smrt. Vlak jedoucí do Prahy byl zrušen a cestující museli použit jiných spojů. zdroj: www.novinky.cz

Cisterny v LitvínověČeská Třebová - dnes ráno na seřazovacím nádraží v České Třebové uniklo z cisterny dosud nezjištěné množství propan-butanu. Osobní doprava nebyla přerušena, při úniku zkapalněného plynu nebyl nikdo zraněn.
Na místě zasahují hasiči Českých drah v dýchacích přístrojích. Kapalina unikla zamrzlým ventilem, který se nedaří zavřít, bude nutné přečerpání do jiné cisterny. Kolem vagonu vytvořili hasiči ochrannou zónu, aby zamezili případnému nebezpečí výbuchu.
Na místo vyrazili hasiči z Chemopetrolu Litvínov, kteří mají s podobnými nehodami zkušenosti a jsou pro tyto případy vybaveni. Dá se předpokládat, že unikající propan butan spálí v přenosném polním hořáku (fakli).

Ilustrační foto : Cisterny v Litvínově - (foto: V.J.)

Zdroj: ČTK, DI ČR, CHEMOPETROL

« Novější zprávy | 1 ... 144 145 146 147 148 ... 154 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:03