19.9.2007 - 14:30 - Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí
Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans
Zlonice - Během minulého víkendu jsme se v záplavě nostalgických akcí rozhodli navštívit jednu, která zároveň oslavovala "kulaté" narozeniny - jednalo se o oslavu desátého výročí od založení železničního muzea ve Zlonicích, muzea, které za svou nedlouho historii dokázalo seskupit na jediné místo velice vzácnou expozici, která se mimo jiné věnuje hospodářským drážkám a vlečkám v kraji pod Řípem a jejich historii. Ve Zlonickém muzeu ale naleznete i mnoho dalších zajímavých exemplářů a rozhodně stojí za to ho navštívit. Ve zvláštním spěšném vlaku, který byl při této příležitosti vypraven z Prahy-Vršovic přes Kralupy a Zlonice do Roudnice nad Labem a zpět byl také poprvé veřejně distribuován kalendář Želpage 2008, jehož zásoby, které jsme si vezli s sebou, jsme beze zbytku vyprodali.
14.9.2007 - 21:29 - V Lysé nad Labem byl krůček od srážky R 950 s Os 6401
Lysá nad Labem - Dnes ráno ve čtvrt na sedm měl rychlík 950 (Hradec Králové - Praha) v Lysé nad Labem čekat na zpožděný přípoj - vlak Os 6401 (Ústí nad Labem - Kolín), ale z dosud nezjištěných příčin rychlík odjel od nástupiště, projel odjezdové návěstidlo a ohrozil vlakovou cestu vlaku Os 6401.
Strojvedoucí rychlíku si pozdě, ale přece všiml, že není vše jak má být a zastavil - 12 metrů za odjezdovým návěstidlem. Tím zabránil hrozící srážce s vlakem 6401.
Pro neznalé poměrů v Lysé nad Labem doplním, že vlaky v této stanici nejsou vypravovány výpravčím, ale vlakovou četou jako na zastávce.
Praha - Zabezpečovací zařízení v Modřanech není ani pět let po povodních zrekonstruováno. V pondělí přitom chybělo málo a jen rychlá reakce strojvedoucího zabránila srážce dvou osobních vlaků. Projíždějící vlak totiž zastavil jen 20 metrů před soupravou v protisměru. Výpravčí v Modřanech musí od roku 2002 řídit vlaky provizorně. „Pracujeme pod tlakem. Zařízení, které používáme, je nedokonalé. Když pouštím vlak do stanice a směruji ho do další zastávky, musím držet 2 tlačítka a nemůžu ani zvednout telefon. Co kdyby mi volali z té další stanice, že tam vlak nemám pouštět? Tak se to ani nedozvím,“ hájí svého kolegu modřanský výpravčí Bohdan Vašta.
Benešov u Prahy - Od pondělí 24. září začíná další etapa optimalizace železniční tratě mezi Benešovem a Prahou. Kvůli postupu stavebních prací spojených s výlukami traťových i staničních kolejí a vypínání proudu v trakčním vedení, budou jezdit vlaky s přepravou cestujících podle upraveného jízdního řádu.
Osm osobních vlaků z Prahy ukončí jízdu v Říčanech, takže do Benešova vůbec nedojedou. Místo nich ve Strančicích a v Čerčanech ve směru do Českých Budějovic zastaví vnitrostátní rychlíky a v Čerčanech v pracovních dnech ráno v 6:50 dokonce i Ex 101 Jóže Plečnik.
Praha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.
28.8.2007 - 16:00 - Další V.I.P. Pendolino - Martina Sáblíková pojede SC 75 do Brna
Praha - Tento pátek 31. srpna pojede vlakem SC 75 z Prahy do Brna rychlobruslařka Martina Sáblíková. Odjezd vlaku je v 10:26 z Prahy Holešovic a příjezd do Brna je v 12:51. Jak už bývá zvykem, bude cestujícím ve vlaku rozdávat autogramy, hlavní autogramiáda se pak uskuteční od 13:45 do 14:15 po příjezdu vlaku v Brně v čekárně ČD Lounge. Podle drah některým cestujícím zkontroluje jízdenky, avšak není zatím jasné, zda bude ke kontrole používat i zařízení POP. Dráhy rovněž nespecifikovaly, zda pro vstup do čekárny ČD Lounge bude zapotřebí jízdenka 1. třídy nebo pro tento případ podmínku dočasně zruší. Klimatizace ve vlaku by omezena být neměla. Pendolinem již cestovalo více osobností - například Richard Krajčo, Lucie Bílá, Karel Gott, Jiří Paroubek, Václav Klaus a jiní. Klaus a Paroubek však jízdenky cestujícím neoznačovali.
zdroj: České dráhy
Brno - Pár minut po poledni projela jednotka 680 006 tažená lokomotivou 350 005 směr Praha. Jedná se o jednotku z vlaku SC 134 "Slovenská Strela", který byl z důvodu závady na jednotce odřeknut v celé své trase. Do Čech jede vlak pod číslem 134 a z Brna odjel pár minut po vlaku EC 172.
Čerčany - Z trestného činu obecného ohrožení chce policie obvinit tři zaměstnance železniční stanice Čerčany, kde 14. července vjel rychlík z Prahy do Českých Budějovic na obsazenou kolej a narazil do prázdného osobního vlaku. Strojvedoucí osobního vlaku zemřel, 20 lidí bylo zraněno. Nehodu vyšetřuje kromě policie také Drážní inspekce. Ta již dříve podezírala zaměstnance stanice, neboť rychlík dostal od výpravčího povolení projet a možnost zabránit srážce měli prý i dva signalisté. Nyní se čeká, až si všichni tři převezmou obvinění.
Praha - Další dopravce chce v České republice provozovat soukromé vlaky. Společnost Veolia Transport dnes na tiskové konferenci oznámila, že nabídla ministerstvu dopravy od začátku platnosti JŘ pro rok 2009 provozování dálkových vlaků na třech linkách. Zajišťovat by je měly vlaky Siemens Desiro, které údajně mohou být až o 10 procent rychlejší než současné vlaky Českých drah provozované na těchto spojích. Návrh jízdného počítá s cenou o 15 až 20 procent nižší než u Českých drah.
Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
9.8.2007 - 16:10 - Aktuálně: Stržená trolej u Kolína
Kolín - Dálkovou dopravu na velké části území ČR dnes ovládl chaos. Příčinou je stržená trolej v zastávce Kolín dílny. Vlaky jsou vedeny odklonem přes Chlumec nad Cidlinou a nabírají velká zpoždění, běžně okolo dvou hodin. Rekordmanem se stal spoj EC 174, který se do Prahy dostal o více než čtyři a půl hodiny později, než měl. Část vlaků je dokonce přesměrována přes Havlíčkův Brod. Aktuální informace o zpoždění naleznete na Babitronu, situace se stabilizovala až během noci.
zdroj: vlastní pozorování
Aktualizováno 18:00.
Jiřice - Včera krátce po 8. hodině ranní došlo ke střetu osobního vlaku vedeného vozem řady 809 502-8 z PJ Kralupy n. Vlt. s nákladním automobilem zn. AVIA na přejezdu nedaleko zastávky Jiřice. Motorový vůz po střetu vykolejil a vyšinul se mimo těleso dráhy.
Zásmuky - V Horních Chvátlinách u Zásmuk na Kolínsku se nachází jedna nepříliš známá, leč pozoruhodná trať. Osmdesát metrů kolejí o rozchodu 300 mm si na zahradě během deseti let spolu s dalšími "dělníky ZŽZ" rozložil František Pašek z Posázavského pacifiku. Stavba začala 22. července 1997, a tak se nyní konaly oslavy desátého výročí. Po celý víkend zde mezi dělníky a návštěvníky projížděl úzký vláček a panovala všeobecná pohoda.
Kácov - Ve středu 1.8. startuje další ročník multikulturního festivalu Sázavafest 2007. Jeden z nejnavštěvovanějších hudebních festivalů tohoto léta výrazně zasáhne do dopravy na Kutnohorsku. ČD proto výrazně posílí naprostou většinu vlakových spojů, které jezdí do středočeského Kácova, kde se festival koná letos poprvé, dosavadní ročníky se odehrávaly přímo na břehu Sázavy v městečku Sázavě.
„Přesun festivalu do Kácova si vyžádal mimo jiné úpravy jízdních řádů a ČD v této oblasti nasadí další vozy z celé republiky. Posílíme 90% spojů v této oblasti, na některých z nich vyjedou místo klasických malých motoráků dokonce kapacitní patrové soupravy,“ říká Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy ČD.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












