Praha - Zabezpečovací zařízení v Modřanech není ani pět let po povodních zrekonstruováno. V pondělí přitom chybělo málo a jen rychlá reakce strojvedoucího zabránila srážce dvou osobních vlaků. Projíždějící vlak totiž zastavil jen 20 metrů před soupravou v protisměru. Výpravčí v Modřanech musí od roku 2002 řídit vlaky provizorně. „Pracujeme pod tlakem. Zařízení, které používáme, je nedokonalé. Když pouštím vlak do stanice a směruji ho do další zastávky, musím držet 2 tlačítka a nemůžu ani zvednout telefon. Co kdyby mi volali z té další stanice, že tam vlak nemám pouštět? Tak se to ani nedozvím,“ hájí svého kolegu modřanský výpravčí Bohdan Vašta.
Správa železniční dopravní cesty, která je vlastníkem trati a patří jí tak i zařízení na nádraží, se brání. „To, že málem došlo k nehodě, není chybou zařízení. Celá léta se zde jezdí bez nějakého incidentu. A stejně jako se řídí vlaky v Modřanech, tak to funguje i jinde,“ říká Stanislav Cubr ze SŽDC. Podle něho již dávno mohlo být zařízení rekonstruováno, ale chybou magistrátních úředníků k tomu ještě nedošlo. „My jako státní organizace nemůžeme investovat do pozemků kolem dráhy, které patří městu. Proto jsme žádali magistrát, aby je na nás bezplatně převedl,“ dodává. V roce 2006 byla proto podepsána darovací smlouva o převodu zmíněných pozemků. „Smlouva měla být vložena do katastru nemovitostí. Jenomže tam byly chyby a katastr ji nezapsal. Odbor městského investora do ní totiž zařadil 6 pozemků, které nebyly města,“ sděluje Cubr. SŽDC proto udělala dodatek ke smlouvě a nyní žádá, aby magistrát nechal změnu do katastru zapsat. Jenže zástupci města mají na celou věc úplně jiný názor. „Vlastnictví pozemků s opravou zařízení nijak nesouvisí,“ říká ředitel odboru městského investora Jiří Toman.
Jeho slova potvrzuje i advokát. „V okamžiku, kdy jde o obecné ohrožení majetku a osob, zákon umožňuje cestu, jak opravit zařízení na cizím pozemku. Jde to ošetřit třeba smlouvou o smlouvě budoucí či podílem na investici,“ vysvětluje advokát Jan Černý. Podle Tomana navíc magistrát udělil SŽDC dotaci, která měla být využita na opravu zařízení. „Zhruba před dvěma lety jsme jim dali asi 11 milionů. Jestli zařízení není ještě opraveno, město za to nemůže,“ dodává Toman.
Zdroj: Mladá fronta DNES
| 13.9.2007 (12:00)
K rušení tratí na severu Čech není co dodat - jen, že za pár let budou všichni ještě rádi špendlíčkem hrabat.
Když rušili lokálku z Čisté u Rakovníka do Mladotic, zažalovalo ČD družstvo ZZN v Kralovicích, protože jeho vlečka neměla najednou spojení se žádnou dráhou. A tak se zase jezdí až do Kralovic. :D
Děláte, jako by se na cestovém návěstidle nedala dát PN.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










