Bakov nad Jizerou - Letos uplyne 125 let od zahájení provozu na trati 063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno, která se 41 km kroutí českou krajinou. Jak oznámil Stanislav Penc, kandidát Strany zelených v Královéhradeckém kraji do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, uvažuje se o zrušení této trati. Penc pro ŽelPage uvedl: "Dáváme dohromady podklady, abychom vydali publikaci nebo informační list k jeji záchraně." Tímto Stanislav Penc žádá čtenáře ŽelPage o fotografie a obrázky vlaků, které na trati v minulosti jezdily. Veškeré informace se shromažďují na internetové adrese trat063.blog.cz.
Praha - Špína, bezdomovci a narkomani, polorozpadlé budovy. Tak to v současné době vypadá na nádraží Praha-Smíchov. To už se za několik let stane minulostí, protože na nádraží vzniknou komerční plochy, které budou využity jako kanceláře a nejrůznější obchody. Některé části nového nádraží budou sloužit jako hotel nebo rezidenční bydlení.
Praha - Nový víkendový spoj chce na trati Praha - Beroun přes Rudnou zavést ještě letos společnost Veolia Transport. Bude to první konkurence ČD ve středních Čechách. Víkendový spoj vyjede poprvé z Prahy patrně už v polovině prosince. Z Prahy by odjížděl v 10:30 a z Berouna by se vracel kolem 17:30. „Měl by to být spoj výhradně pro výletníky jedoucí do Českého krasu,“ uvádí manažer společnosti Jiří Schmidt.
Firma chce platit náklady sama, nežádá dotace. Na cenách jízdenek se to však zřejmě neodrazí. „Budou nižší než obyčejné jízdné, ale tržby z jízdného však náklady nepokryjí,“ připouští Schmidt.
Adamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.
Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu
Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).
Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.
Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."
Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.
"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."
Beroun - Dne 6.6.2007 byl vypraven mimořádný vlak společnosti Veolia Transport na trase Zittau (Žitava) - Liberec - Turnov - Mladá Boleslav - Nymburk hl. n. - Lysá nad Labem - Praha Mas. n. Ranní vlak byl opožděn oproti jízdnímu řádu cca o 25 minut. Ostatní spoje jely již dle grafikonu. Z Masarykova nádraží vyjel vlak se skupinou odborníků na trasu přes Hostivici a Rudnou do Berouna a zpět. Stejná trasa byla určena v odpoledních hodinách pro širokou veřejnost s tím rozdílem, že vlak vyjížděl a přijel na pražské hlavní nádraží. Odtud vlak odjel stejnou trasou do Žitavy.
Praha - Ve dnech 4.-8.7.2007 se uskuteční Celostátní sraz cykloturistů 2007 "S kolem kolem Prahy". Akci pořádá Klub českých turistů a záštitu nad akcí převzali pražský primátor Bém a středočeský hejtman Bendl. Mediálním partnerem akce je časopis Cykloturistika. "Zveme všechny příznivce dvou kol na dosud největší setkání cykloturistů pořádané Klubem českých turistů," uvádí pořadatelé.
2.6.2007 - 11:00 - Posilové vlaky na trati 170
Karlštejn - Od pátku 1.6. do soboty 2.6.2007 pořádají Hl. m. Praha a Středočeský kraj Královský průvod z Prahy na Karlštejn. Při této příležitosti vypraví ČD posilové vlaky, jejichž jízdní řád naleznete na stránkách Královského průvodu v sekci Program. Dnešní program začal v 10 hod. v Dobřichovicích a Karlštejně. Ve 20:30 hod. začne představení muzikálu Noc na Karlštejně. "Vzhledem k plánovaným dopravním opatřením a omezené kapacitě doporučujeme všem návštěvníkům akce místo automobilové dopravy využít posílených železničních spojů nebo pěších a cyklo tras," uvedli organizátoři akce.
zdroj: Královský průvod
Beroun - V rámci prezentace projektu „Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. – Rudná – Beroun“ a při příležitosti konání semináře „Železnice jako součást veřejné dopravy v Praze“ připravila společnost Veolia Transport Česká republika veřejné prezentační jízdy na trati Praha – Rudná u Prahy – Beroun. Prezentační jízdy se uskuteční ve středu 6.6.2007 odpoledne a budou přístupné široké odborné i laické veřejnosti. Vlaky budou vedeny moderní motorovou jednotkou Siemens Desiro.
Kutná Hora - Od 10.6.2007 budou moci cestující využívat novou koncepci síťových jízdenek ČD platných jak v jednotlivých krajích, tak po celé České republice. "Jízdenky REGIONet jsou dalším krokem ve spolupráci Českých drah a objednavatelů - zejména pak krajských úřadů - na společné propagaci železnice jako páteřního dopravního systému. Je to také další kapitola projektu Vlakem Vaším krajem, kde se snažíme společně s kraji propagovat domácí cestovní ruch v České republice," uvedly ČD v tiskové zprávě.
Poděbrady - Při vjezdu R 654 do žst. Poděbrady došlo nad výhybkou č. 6 ke stržení troleje. Obě traťové koleje byly krátce po 15.hodině vyloučeny, na místě pak MVTV odstraňovaly shozené dráty ze spojky. Uzavřen byl také přejezd mezi ulicemi Jiráskova - Revoluční u skláren, kde stržené dráty visely přes silnici.
Praha - Při příležitosti pochodu Praha - Prčice posílí České dráhy v sobotu 19.5.2007 vlaky na trati 220 v úseku Praha - Tábor. Cestující mají zároveň v uvedených dnech nárok na zákaznické jízdné, pokud jedou do jedné z následujících stanic: Týnec nad Sázavou, Čerčany, Benešov u Prahy, Bystřice u Benešova, Olbramovice, Sedlčany, Votice, Heřmaničky, Střezimír, Tábor, Milevsko a také tato nabídka platí do všech stanic železničního uzlu Praha.
Benešov - Cestující na benešovském vlakovém nádraží jsou zmatení. Polovina kolejí je vytrhaná, funkční je jen 2. nástupiště. Pracovníci ČD neustále vysvětlují, odkud vlaky jezdí. Začala totiž rekonstrukce nádraží, která je součástí IV. koridoru v části Benešov u Prahy – Strančice a bude trvat asi 6 měsíců.
„Je to hrůza, všude prach nebo bahno. Nejdřív jsem ani nevěděl, kudy se na druhé nástupiště dostanu, ale pak jsem si všiml cedule. Ještě že sem jezdím jen jednou za měsíc,“ říká si Petr Sýkora z Prahy. „Nejezdím vlakem často, tak mi nějaké zpoždění nevadí. Když pak bude nádraží lepší, tak se to musí vydržet,“ doplňuje ho cestující, která do Benešova přijela z Prahy.
Plzeň - Za 38 dní bude otevřena nová trať TGV Est, po které budou francouzské rychlovlaky uhánět mezi Paříží a Německem. Od nového jízdního řádu by měla být trať prodloužena až do Mnichova. Úsek dlouhý 900 km do bavorské metropole pak 4x denně zvládnou soupravy TGV za 6 hod a 10 minut. Čeští cestující mohou jen závidět. Spojení Prahy s Mnichovem zajišťují 3 vlaky denně.
2.5.2007 - 23:05 - Další Regionovy pro Středočeský kraj
Praha - Ve středu 2.5.2007 došlo k slavnostnímu uvedení do provozu dalších motorových částečně nízkopodlažních jednotek Regionova ve Středočeském kraji. K předání došlo za přítomnosti zástupců Středočeského kraje, akciové společnosti České dráhy a zástupců společnosti Pars nova na nádraží Praha Holešovice. K dnešnímu dni předala Pars nova do provozu Českým drahám celkem 23 motorových souprav. Poslední dvě nasazené soupravy 814+914 s pořadovýmí čísly 22 a 23 budou ode dneška jezdit na tzv. městské lince v Praze. Každý všední den budou Regionovy jezdit na lince Praha Libeň – Praha Holešovice – Roztoky u Prahy. O víkendech a svátcích pak budou vozit cestující na tzv. Posázavském pacifiku, tedy na trati z Prahy do Dobříše a do Čerčan.
zdroj: České dráhy, a.s. , Pars nova, a.s.
Černošice-Mokropsy - Posprejované zdi, rozbité lavičky nebo rozházené odpadky. Tak to často vypadá na železniční zastávce v Mokropsech, kterou ničí vandalové. O zastávku se proto začala zajímat městská policie, která tady posílila hlídky a zastávku pravidelně kontroluje. Mezi těmi, kteří zastávku ničí, bývají nejčastěji děti kolem 13 let. Strážníci se proto na železniční stanici zaměřili zejména v době, kdy dětem končí vyučování. „Vandalové se na zastávku zaměřují ve vlnách, chvíli je klid, jindy jich tu chytneme i víc najednou,“ popisuje strážník městské policie Josef Dovjak.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












