Týniště nad Orlicí - Na železniční trati Týniště nad Orlicí - Broumov se za několik týdnů dočkají většího pohodlí. České dráhy na trať nasadí od června vlakové soupravy Regionova. Soupravy v zeleno-žlutém nátěru představují na tratích v kraji revoluci v kvalitě cestování. „S organizátorem dopravy Královéhradeckého kraje společností Oredo jsme se dohodli, že nové jednotky nasadíme na Náchodsku. Mezi Týništěm a Broumovem denně pokryjí 16 vlaků. Proces obnovy železničních vozidel tím ale nekončí. V příštích 2 letech vyjedou na koleje Královéhradecka další modernizovaná vozidla,“ uvádí vedoucí Krajského centra ČD Roman Moravčík.
20.4.2007 - 23:00 - Opilec zaparkoval svoje auto na koridoru
Tuklaty - Jen náhodou nedošlo na hlavní trati 011 spojující Prahu s Kolínem k nehodě. Opilý devětačtyřicetiletý muž "zaparkoval" svůj osobní automobil Škoda Favorit v kolejišti nedaleko vlakové zastávky Tuklaty. Pouze díky velkému štěstí po velmi frekventované trati zrovna neprojížděl žádný vlak a incident se obešel bez zranění. Na automobil stojící v kolejích upozornil policii telefonát na linku 158. Na místě našli strážci zákona muže, který měl podle orientační dechové zkoušky 3,18 promile alkoholu. Teď je podezřelý z trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky. Jaké důsledky může mít srážka vlaku s automobilem netřeba přípomínat, stačí jen vzpomenout na nedávnou nehodu u Vraňan, kde po podobném incidentu vykolejil rychlík.
zdroj: Automix.cz
Praha - ČD chtějí do 10 let zmodernizovat 15 nádraží ve Středočeském kraji. V rámci projektu Živá nádraží by se měly železniční stanice proměnit v městská centra s obchody, restauracemi či hotely. Revitalizace mají zaplatit investoři, kteří se rozhodnou s ČD spolupracovat. Za to, že firmy prostory zmodernizují, budou mít od ČD nemovitosti v dlouhodobém pronájmu a budou moci vydělat na jejich provozu. Investora už mají 4 nádraží a to Kolín, Poděbrady, Nymburk a Kralupy nad Vltavou, u dalších 9 stanic se teprve začnou zpracovávat studie a poté budeme zjišťovat, zda je ze strany investorů o modernizaci zájem. Nádraží Kladno a Český Brod hodlají ČD zrekonstruovat za své peníze.
17.4.2007 - 23:00 - Policie zjišťuje úmrtí muže, kterého včera našli na kolejích
Všetaty - Mělnická policie vyšetřuje, za jakých okolností zemřel na kolejích blízko Všetat 34letý muž z Brna. Včera brzy ráno ho zahlédl strojvedoucí kolemjedoucího vlaku.
Mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková říká, že muž měl smrtelná poranění hlavy a páteře, lékař na místě konstatoval smrt. Podle lékaře ležel mrtvý muž na místě zhruba 6 hodin.
Mělnický policejní mluvčí Karel Sulek nevyloučil, že se muž mohl stát obětí trestného činu. Jasněji ale bude mít tým policejních vyšetřovatelů až po pitvě. Tělo muže leželo u kolejí 800 metrů od všetatského železničního přejezdu směrem na obec Dřísy.
zdroj: Mladá fronta DNES
Vraňany - Na poli u kolejí mezi stanicemi Vraňany a Cítov, kde před měsícem vykolejil rychlík, stále zůstávají dva rozmlácené vagony. Už je prolézají zloději a mohlo by se stát, že si je vyberou děti k dobrodružným hrám. Jeden z vagonů leží na boku, a tak by mohla být přístupovou cestou jen okénka, která jsou ale příliš vysoko. Zato do druhého vozu lze bez námahy pohodlně vejít a procházet kupé. Ve většině z nich to vypadá jako po rabování. Největší zájem je mezi tajnými návštěvníky o sedadla, ze kterých může být například nízká pohovka nebo malé lehátko.
Praha - Dnes uspořádaly České dráhy a ČKD Vagonka společnou tiskovou konferenci v prostorách vládního salónku na pražském hlavním nádraží, která byla věnována modernizovanému designu jednotek řady 471 CityElefant. V současné době provozují České dráhy 27 jednotek a v letošním roce by mělo být do provozu nasazeno dalších 9 souprav, které budou jezdit na tratích v okolí Prahy a na severní Moravě. Cená jedné jednotky je přibližně 210 mil. Kč. Každá jednotka 471 denně najede jen v rámci příměstské dopravy v okolí Prahy cca 550 km na celkem 231 vlakových spojích, kde denně přepraví až 64 tisíc cestujících.
Kralupy nad Vltavou - Redakce zpravodajského serveru Nova má záznam telefonních hovorů z ohlášování železniční nehody, která se stala v pondělí 19.3.2007 na trati mezi Vraňany a Cítovem na Mělnicku. Z komunikace mezi operačním důstojníkem mělnické policie a výpravčím železniční stanice Vraňany je patrné, že policejní operační důstojník nebyl při nahlašování místa havárie zcela přesný. Policie přitom v souvislosti s vyšetřováním železniční nehody obvinila 4 osoby, mezi nimi také výpravčího. Podle hlášení policie výpravčí stanice Vraňany zastavil provoz na jiné trati, než kde ke srážce došlo.
Vraňany - 11 dní po nehodě u Vraňan jsou po poli stále rozeseté rychlíkové vagóny a stopy po nehodě jsou patrné na první pohled. Sloup TV už je opravený, kolejové lože taktéž, ovšem inkriminovaná kolej je stále nesjízdná a rychlíky kolem jezdí oběma směry pomalou jízdou.
Kralupy nad Vltavou - Oficiálně bylo potvrzeno, že se policie intenzivně zajímá o třiašedesátiletého výpravčího, který zastavil provoz na jiné trati, než na které se stala v pondělí v noci nehoda - na železničním přejezdu u Vraňan. O nehodě informovala ŽelPage, ve zprávě naleznete i fotografie z místa nehody. Výpravčí je stíhán pro podezření z obecného ohrožení. Uvedl to mluvčí středočeských policistů Pavel Truxa televizi Nova. Při srážce rychlíku s osobním autem, které stálo na přejezdu, utrpěli 4 lidé lehké zranění. Škoda byla vyčíslena na více než 40 milionů Kč. Policie již ve středu obvinila z obecného ohrožení a pokusu o pojistný podvod trojici mužů. Dva z nich vzal soud do vazby, třetí je vyšetřován na svobodě.
Kralupy nad Vltavou - V pondělí 19.3.2007 krátce po půl desáté večer vykolejil mezi Vraňany a Cítovem u Kralup nad Vltavou rychlík jedoucí z Prahy do Děčína. Stalo se tak po střetu s automobilem na železničním přejezdu chráněném závorami a světelnou signalizací.
Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Rychlík na přejezdu narazil do uvězněného osobního automobilu v rychlosti cca 140 km/h. Lokomotiva vykolejila a sjela z železničního náspu na pole, první až třetí vůz zůstaly stát napříč na kolejích, jeden z nich je nakloněný na bok. Při nehodě byl podle předběžných informací zraněn strojvedoucí a jeden cestující ve vlaku.
Aktualizace 20.3., 11:00 (-cspsv-)
V návaznosti na nehodu jsou vlaky odkláněny přes Lysou nad Labem, kde mění směr (EN 353 a R 379 projíždí se zpožděním kolem 60 minut). Zpoždění se díky tomu přenáší i na ostatní vlaky (např. Os 9409, 40 minut).
Aktualizace 20.3., 13:00 (-cspsv-)
Policie podezřívá 3 muže z pojišťovacího podvodu. Audi bylo dle domněnky nastraženo na koleje úmyslně. V případě, že se podezření potvrdí, hrozí viníkům obvinění z pojišťovacího podvodu a obecného ohrožení.
Aktualizace 20.3., 23:00 (-jrtrain-)
Podle posledních informací z médií (Česká televize, iDnes.cz), se potvrzuje podezření o pojistném podvodu. Policie již zatkla tři podezřelé osoby. Ty se měly dopustit pojistného podvodu tím, že chtěly poškodit automobil na kolejích a poté s ním z místa odjet. Škodu na automobilu pak plánovali uplatnit na pojišťovně. Nicméně se auto v kolejích zaklínilo a pachatelé jej nebyli schopni vyprostit. Ještě před srážkou se k vozidlu dostala Policie ČR, která přivolala hasiče k vyproštění vozidla a též kontaktovala výpravčího ve Vraňanech kvůli zastavení vlaků na trati. Bohužel došlo k mylné informaci ohledně umístění přejezdu a výpravčí zastavil provoz na jiné trati a to z Vraňan do Straškova.
Aktualizace 20.3., 23:50 (-cspsv-)
Ve 22:10 hod. byl obnoven provoz po jedné koleji. Tím byla ukončena náhradní autobusová doprava i odklony vlaků. Včerejší vykolejení rychlíku si vyžádalo 1 těžké a 4 lehká zranění.
Kouřim - Skanzen v Kouřimi nedaleko Kolína shromažďuje lidové stavby z okolních obcí a můžeme zde vidět i stavení a objekty ze zátopové oblasti přehrady na řece Želivka. Tyto stavby několikrát do roka ožívají životem našeho venkova v době, kterou můžeme znát jen z vyprávění našich babiček. Do chalup se na čas vracejí jejich obyvatelé, dílny ožívají prací řemeslníků a dobově oblečení lidé představují různé sezónní národopisné slavnosti. Jednou z každoročních akcí je i "Vyvážení smrtholky", při kterém probíhá lidové rozloučení s uplynulou zimou.
Kolín - Od našeho posledního rozhovoru v létě loňského roku postoupily práce na obou frontách (jak opravy vozidel, tak stavba samotná) mílovými kroky. V lokomotivním parku máme dokončenou GO na BN 15, plně provozuschopnou BN 30 (výměna a úprava zdrží, vým. převodovky) - mj. tahle mašinka jezdí na stavbě, započaly práce na "zkrášlení" BND 30. Práce pokračují i na parní BS 80, doufáme, že se ji týmu z Výtopny Zlíchov podaří zprovoznit včas.
Poříčany - Již zítra se koná výluka 2. traťové koleje mezi stanicemi Pečky - Poříčany a navazujícího záhlaví a zhlaví 2. a 0. staniční koleje v Poříčanech. Během této výluky bude vyjmuta a nahrazena kolejovým polem výhybka číslo 2. Výluka potrvá od sedmi hodin ráno do sedmi večer a další den obdobně, ale bude vyloučena 1.TK Poříčany - Pečky až do 4:00 ve čtvrtek (vyjmutí a nahrazení výhybky číslo 1). Na této trati je velmi hustý provoz, což si vyžádá odklony a další změny v dopravě.
Beroun - Strávit hodiny a hodiny přelepováním údajů na každé druhé stránce jízdního řádu je ve výsledku nanejvýš neuspokojivé, jestliže zjistíme, že něco nesouhlasí. Mezi mnoha tratěmi, kterých se 1. změna jízdního řádu (platí od 4.3.2007) dotkla, figuruje i trať číslo 171 z Prahy do Berouna, resp. v opačném směru, kde byly zavedeny 3 nové vlaky (viz. poslední odstavec).
Mníšek pod Brdy - KŽC uskuteční v úterý 27.3.2007 vůbec první nostalgickou jízdu na vlečku Čisovice - Kovohutě Mníšek. Jízda bude součástí programu slavnostního dne, kdy představitelé společností KŽC, Olpas Moravia a KHKD Herkules představí veřejnosti zachráněné historické motoráčky. Na premiérovou jízdu konvojem motoráčků jsou zváni všichni fotografové a příznivci železniční nostalgie.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












