5.2.2007 - 12:00 - DB koupí 321 nových jednotek Talent 2
Mnichov - Německé dráhy (DB) potvrdily, že zakoupí více než 300 nových elektrických jednotek Talent 2 od firmy Bombardier pro vlaky regionální dopravy. Jednotky Talent 2 budou postupně nasazovány ve všech regionech Německa a jejich první nasazení je předběžně naplánováno na rok 2009. Hodnota celé zákazky představuje více než 1 miliardu €. Jednotky Talent od firmy Bombardier jezdí například v Německu, Rakousku, Norsku či Kanadě.
zdroj: Tisková zpráva DB
Brusel – Váháte, jak se levně dostat do Bruselu nebo Paříže? Společnost Thalys nabízí levné jízdenky z Kolína nad Rýnem do Bruselu nebo Paříže – Last Minute a Thalys Night.
Berlín - "Rok 2006 byl rekordním rokem pro Deutsche Bahn," řekl předseda představenstva DB Hartmut Mehdorn v pátek 2.2.2007 na tiskové konferenci v Berlíně. V uplynulém roce cestovalo ve vlacích DB 1,85 mld. osob, což představuje nárůst ve výši 4% ve srovnání s rokem 2005 (o 70 mil. cestujících více). Jen díky Mistrovství světa ve fotbale cestovalo s DB o 15 mil. lidí více.
Berlín - Sdružení německých soukromých dopravců "Netzwerk Privatbahnen" dnes ostře kritizovalo Německé dráhy (DB). Sdružení poukazuje na to, že za zastavení dopravy při vichřici Kyrill nese část viny přímo DB. Sdružení dále kritizuje podfinancovanost železniční infrastruktury, díky čemuž tento týden nepojede ani jeden nákladní vlak ze Skandinávie do Evropy.
Berlín - Předsedovi představenstva koncernu Deutsche Bahn bude s největší pravděpodobností prodloužena smlouva do konce roku 2012. Ta současná platí do jara 2008. Předseda dozorčí rady Werner Müller se nechal neoficiálně slyšet, že pro tento návrh je v dozorčí radě většinová shoda. Vládě se nepodařilo najít kompromis ohledně vstupu DB na burzu.
Frankfurt nad Mohanem - Podle odhadů Německého odborového svazu strojvedoucích (Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer) chybí aktuálně u největšího německého nákladního dopravce Railion více než 450 strojvedoucích. Railion je součástí koncernu Deutsche Bahn a v současné době zaměstnává přes 3.500 strojvedoucích.
Berlín - V neděli 21.1.2007 bylo v odpoledních hodinách evakuováno hlavní nádraží v Berlíně. Jednalo se už o druhou evakuaci tohoto moderního nádraží otevřeného teprve před necelým tři čtvrtě rokem v uplynulém týdnu. Důvodem byl stejně jako ve čtvrtek silný vítr.
Brusel - Společnost Siemens a Belgické státní dráhy SNCB uzavřely smlouvu na dodávku 60 vícesystémových lokomotiv ES60U3 s výkonem 6.000 kW. Lokomotivy vychází z modelu Taurus, z jedné z variant řady Eurosprinter, která je nasazena u ÖBB. Lokomotivy budou dodávány od ledna 2009 do června 2010 a nasazeny budou v osobní dopravě.
Berlín - Kvůli silnému Orkánu, který byl nazván "Kyrill", nechal Hartmut Mehdorn (DB) zastavit v celém Německu všechny vlaky. Toto rozhodnutí se týká jak vlaků osobní tak i nákladní dopravy. Hrozí nebezpečí, že vyvrácené a padající stromy by mohly poškodit další soupravy a ohrozit bezpečí cestujících. Vlaky ve čtvrtek večer dojely do nejbližších stanic a zůstanou stát až do odvolání výjimečného stavu.
Lipsko - Čtyři kilometry dlouhý podzemní železniční tunel v budoucnu spojí Hlavní a Bavorské nádraží v saském Lipsku. Po rozsáhlých přípravných pracích bude v pondělí, 15.1.2007, zahájena ražba tunelu v rámci projektu „City-Tunnel Leipzig".
10.1.2007 - 10:00 - Thalysem v loňském roce cestovalo 6,5 mil. osob
Brusel - V loňském roce cestovalo na palubě Thalysu 6,5 mil. osob, což představuje nárůst ve výši 6,5% v porovnání s rokem 2005. Obrat společnosti vzrostl od roku 2004 o 21% a v roce 2006 se jednalo o 363 mil.€. Největší nárůst počtu cestujících byl zaznamenán na relaci Paříž - Amsterdam (o 12,5%), přičemž obsazenost 2. třídy (Comfort 2) činila průměrně 81%. Menší spokojenost panuje zejména na německém trhu, i když i zde stoupl počet cestujících o 3,9% na 945.000 osob. 95% spojů na trase Paříž - Brusel přijelo včas a nebo se zpožděním menším než 15 minut. Včas, resp. se zpožděním max. 15 minut přijelo do cílové stanice na všech relacích 93,1% spojů (kvůli stavebním pracím v Německu pouze 90,4% spojů).
zdroj: Thalys International
Berlín – Na většině ze 170 berlínských zastávek S-Bahnu již brzy nebude žádný personál. Nový koncept vypravování vlaků S-Bahn počítá v budoucnu s tím, že veškeré činnosti související s vypravením vlaku bude řídit technika spolu se strojvedoucím. Do roku 2010 by měl být stálý dohled pouze na 21 velkých nádražích. Počet zaměstnanců by se měl snížit ze současných 670 na 230 a v příštích letech by mělo být zrušeno celkem 860 pracovních míst.
Berlín - DB zavádí opět zvýhodněnou jízdenku Winter-Spezial za cenu již od 29€ po Německu a od 39€ do 7 sousedních zemí. Celkem nabízí dráhy 800.000 jízdenek. Předprodej jízdenek bude zahájen 10.1.2007 a využít je bude možné do posledního únorového dne. Jízdenka za 29€ je platná pro 1 cestu ve 2. vozové třídě v předem vybraném vlaku, musí být zakoupena nejméně 3 dny předem a počet jízdenek je omezen.
Brusel – Společnost Thalys učinila další pozitivní krok pro cestující. Nově bude společnost informovat své zákazníky o aktuálních polohách vlaku včetně plánovaných a skutečných příjezdů vlaků. Toto umožní satelitní spojení, které porovná plánovaný a skutečný čas a údaje budou zveřejňovány při odchylkách nad 5 minut. Informace bude možné získat na internetu (www.thalys.combi) nebo z mobilního telefonu (http://thalys.mobi). Součástí také budou reporty mapující měsíční zpoždění těchto rychlovlaků. Cestující si tak budou moci optimálněji naplánovat svůj příchod na nádraží nebo třeba vyzvednutí známého.
Mnichov - DB se rozhodly, že budou jízdenku FreizeitTicket mezi Mnichovem a Salcburkem prodávat až do 31.3.2007. Zpáteční jízdenka platí pro cestu mezi oběma městy během 1 dne (do 3:00 hod. následujícího dne) a lze s ní cestovat ve všech vlacích Inter- a EuroCity ve 2. vozové třídě. Při nákupu přes internet nebo v automatu zaplatí cestující 29€, na přepážce o 5€ víc. Jízdenka neplatí ve vlacích regionální dopravy ani v nočních vlacích EuroNight. Množství jízdenek je omezené, ale lze cestovat libovolnými spoji (nikoliv pouze předem určenými).
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












