..: Aktualitások és cikkek - ČR Praha :..

Hlavní nádražíPraha - V neděli 1.10.2006 okolo poledne se ve Vrchlického sadech před pražským hlavním nádražím ztratil osmnáctiměsíční Lukáš Balog z Vřesové na Sokolovsku. Česká policie se obrací na veřejnost s žádostí o pomoc při pátrání po ztraceném batoleti. Policie bohužel nemá k dispozici fotografii dítěte. Chlapeček měří asi 90 cm, je baculatý, má velké hnědé oči a hnědé vlnité vlásky. Už mluví, ale dosud nosí pleny. Byl oblečen do světle zelené teplákové soupravičky. Zmizel i s modrobílým kočárkem značky Amico, ve kterém byl bílý dětský vak a přikrývka modré a žluté barvy s obrázkem psa.

"Událost se stala na místě s větším pohybem osob a v denní době a domníváme se, že někdo si mohl něčeho všimnout. Vyšetřování navíc komplikuje i skutečnost, že zmizení dítěte bylo ohlášeno až v pondělí," řekl mluvčí policie Roman Skřepek. Chlapeček by mohl být ve společnosti ženy (35) plnoštíhlé postavy, vysoké 160 - 165 cm, která má krátké černé vlasy česané na pěšinku. Žena měla na sobě černý rolák, bílé kalhoty, na krku masivní řetízek s křížkem a na nohou bílé tenisky. S případnými informacemi se lidé mohou obracet na tísňovou linku policie 158 nebo na tel. č. 974 857 480 nebo v mimopracovní době na č. 974 851 843 (pátrací služba).

zdroj: Novinky

Nové spojeníPraha - Poslední zářijový den se uskutečnil "Den otevřených tunelů" na stavbě Nové spojení, konkrétně ve dvou nových tunelech pod horou Vítkov. Tříkilometrový okruh byl zpřístupněn veřejnosti poprvé a asi naposled. Podle deníku MF Dnes si přišlo tunely prohlédnout zhruba sedm tisíc lidí. Na okružní trase byli inženýři ze stavebních společností, kteří zodpovídali dotazy zájemcům.

spojeníPraha - V sobotu 30. září se koná den otevřených dveří stavby Nové spojení, a to od 9 do 15 hod. Vstup na stavbu od ulice Trocnovská dále k západnímu portálu Vítkovských tunelů a tunelem (střídavě jižním a severním - přes propojky) na východní portál. Odtud bude možno si prohlédnout východní část stavby. Tunelem návrat zpět na západní portál. Celková délka trasy je okolo 3000 metrů a je nutné si vzít sportovní, resp. turistickou obuv.

zdroj: Nové Spojení

CityElefantPraha - V pondělí 18.9.2006 se uskutečnil v rámci Evropského týdne mobility Den pražské železnice. Kromě jednotky 471.022 City Elefant a královéhradecké Regionovy, které zajišťovaly provoz na ML Roztoky u Prahy - Praha Holešovice - Praha Libeň - Praha Hostivař, se akce zúčastnila i středočeská Regionova. Její vozová skříň byla polepena logem Evropského týdne mobility a nápisy Den pražské železnice.

CityElefant Praha - V rámci "Evropského týdne mobility", který se v České republice koná již pošesté, se bude v pondělí 18.9.2006 konat "Den pražské železnice". V tento den bude pražská městská linka (Roztoky u Prahy - Praha-Libeň) jezdit podle rozšířeného jízdního řádu. Většina spojů bude z Prahy Libně prodloužena až do Prahy Hostivaře a opačně, většina spojů bude výchozí ze stanice Praha-Hostivař. Na spoje bude pravděpodobně nasazena jednotka "CityElefant" 471.022 a "Regionova" Královéhradeckého kraje (006 nebo 007).
Kromě prodloužené městské linky se bude železnice prezentovat ve stanici Praha-Holešovice, kde bude cestujícím prezentována stavba "Nové spojení" a další chystané železniční projekty.
Na přiloženém snímku je CityElefant 471.022 v Praze-Sedlci dne 2.9.2006, foto: Paolo3

Další info a jízdní řád viz plakát v pdf.
Program evropského týdne mobility v Praze najdete na stránkách magistrátu.

Praha - Meziročním růstem o 20,1 % se mohou pochlubit 2 pražská nádraží - Praha hl.n. a Praha Holešovice. Praha Hlavní nádraží, které odbaví až 100.000 cestujících denně, vykázalo za 1. pololetí roku 2006 tržby z osobní přepravy ve výši 304,7 milionů korun (nárůst o přibližně 9%). U nádraží Praha Holešovice to bylo 66,5 milionů korun (nárůst o 123%). Holešovické nádraží těží hlavně z vlaků vyšší kvality. Dle ČD stojí za zvýšením tržeb zavedení spojů SC Pendolino, které přivedlo nové zákazníky. Ti prý zakupují plné jízdné bez aplikací slevových modelů. Po sečtení tržeb obou nádraží tak činily společné tržby 371,2 milionů Kč (souhrnný nárůst asi o 20 %).

Mezinárodní přeprava

V oblasti mezinárodní přepravy činily tržby 154,6 milionů Kč (nárůst o 6,3%). Tento ukazatel koresponduje s nárůstem počtu zahraničních turistů v České republice. Pořádány jsou tzv. trojúhelníkové zájezdy, které využívají hlavně turisté z Japonska a USA. Mnoho občanů cizích zemí také začalo údajně využívat spoje SC Pendolino při cestách za památkami (př. Olomouc) nebo obchodními jednáními na severní Moravě.

zdroj: Tisková zpráva ČD

foto: ČD

Dnes dopoledne jsme se rozloučili na pražském hlavním nádraží s ing. Jaroslavem Kocourkem.
Rozloučení se uskutečnilo na prvním nástupišti. Na deváté koleji stál smutečně vyzdobený Albatros 498.022, lokomotivu jíž Jaroslav Kocourek miloval. Nechyběla při jeho padesátinách na dejvickém nádraží, přijela jej doprovodit i na cestě z níž není návratu.
Se zesnulým se jménem Českých drah a.s. rozloučil předseda představenstva a generální ředitel Českých drah ing. Josef Bazala, za přátele a lokomotivy tak učinil ing. Jiří Sedláček ze ŽOS České Velenice.
Po oficiálním aktu se uskutečnilo rozloučení v rodinném kruhu. V 11.55 se Jaroslav Kocourek vydal na svoji poslední cestu. Souběžně s vozidlem převážejícím ostatky zesnulého odjížděl za stálého smutného pískání i modrý Albatros. I když jeho světla zmizela v ohybu „smíchovského" tunelu a nebylo slyšet ani parní píšťalu, stáli jsme na prvním nástupišti … jako bychom čekali,že se odněkud vynoří usměvavá dobrácká tvář Jardy Kocourka. Místo toho vyjel v tunelu modrý peršing vracející přítomné do smutné reality.
Rozloučení hodné státníka…

680Praha Běchovice - Český brod - Těsně po 15 hodině oznámil na policii ČR neznámý vtipálek uložení výbušbiny v úseku Praha Běchovice - Český Brod (trať 011 Praha - Kolín), následkem čehož byla okamžitě zastavena veškerá doprava na jedné z nejvytíženějších tepen sítě ČD. I po okamžitém příjezdu a následném prohledání úseku policií se žádná výbušnina nenašla a po přibližně 2 hodinách se přes 20 vlaků osobní přepravy, mezi nimiž nechyběly ani soupravy řady 680, postupně rozjelo do svých cílových stanic. Vyjímku tvoří vlak IC 570 (řada 680), který jel z Kolína odklonem po trase Nymburk, Praha Vysočany.

Praha - V Praze by v dohledné době mělo vyrůst několik nových zastávek - Rajská zahrada, Podbaba, Liboc, Výstaviště v Holešovicích, Běchovice střed, Karlín, Zahradní Město, Slavia nebo obnovená zastávka Vyšehrad. Nejblíže ke své realizaci má Rajská zahrada, která by se měla začít stavět v roce 2007 a do provozu by měla být uvedena o rok později. Právoplatné územní rozhodnutí již je.

8.7.2006 - 1:34 - Databáze vlaků PID

jízdní řádyPraha - Na webových stránkách společnosti CHAPS www.chaps.cz se mezi aktualizacemi aplikace IDOS nově objevila samostatná databáze vlaků zahrnutých do PID. Bohužel zatím není zahrnuta do souboru dat PID, takže uživatel si musí obě databáze manuálně propojit.

Vlakové spoje byly rovněž zahrnuty do "baličku Pražské integrované dopravy" ve webové verzi na portálu IDOS a na stránkách Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s. Pomineme-li občas kuriozní přestupní vazby a obtížný výběr míst odjezdu a příjezdu, je tak konečně po letech splněna možnost zahrnout do plánování cest po Praze vlakovou dopravu bez nutnosti nahrávat data celé ČR a systém tak konečně nastoupil cestu k tolik diskutovanému většímu zapojení železnice na území města.

ilustrační foto - děčínský rychlík přijíždí na Masarykovo nádraží

Praha Masarykovo nádraží - Dne 3.7.2006 vstupuje v platnost výlukový jízdní řád trati 091 (Praha - Kralupy nad Vltavou), který bude platit po dobu stavebních prací ve stanici Praha-Masarykovo nádraží. Co konkrétně si máme představit pod stavebními pracemi, to nám není známo. Podle dostupných informací bude od 3.7. vyloučena 1.kolej v žst Praha Masarykovo nádraží pro stavbu kabelovodu...

Změny se dotýkají pouze několika vlaků. Konkrétně:

Trať 091:
R 860 pojede ve všední dny v trase Praha-Libeň - Praha Holešovice - Kralupy n.Vlt. ... - Cheb, mimo stanici Praha-Masarykovo nádraží.
V sobotu, v neděli a o svátcích pojede z Prahy Masarykova nádraží po pravidelné trase.
Sp 1772 pojede v trase Praha-Libeň - Praha Holešovice - Kralupy n.Vlt. ... - Děčín hl.n., mimo stanici Praha-Masarykovo nádraží.
R 771 pojede ve všední dny z Kralup n.Vlt. do stanice Praha-Holešovice a dále do stanice Praha-Libeň, kde ukončí svou jízdu.
V sobotu, v neděli a o svátcích pojede po pravidelné trase do Prahy Masarykova nádraží.
Sp 1771 pojede ve všední dny z Kralup n.Vlt. do stanice Praha-Holešovice a dále do stanice Praha-Libeň, kde ukončí svou jízdu.

Trať 120
Os 2513
bude ve všední dny odřeknut v úseku Praha-Bubny - Praha Masarykovo n.

Cestující, kteří použijí z/do Prahy Masarykova nádraží městskou hromadnou dopravu jako náhradu za odkloněné a odřeknuté spoje uvedené výše, si ve stanicích Praha-Bubny, Praha-Dejvice (za Os 2513), Praha-Holešovice (za R 771 a Sp 1771) a Praha-Masarykovo nádraží (za R 860 a Sp 1772) mohou vyzvednout náhradní jízdenky MHD, které jim budou vydány po předložení platného jízdního dokladu.

Výlukový jízdní řád bude platit do 9.8.2006, ale některá opatření üdajně budou v platnosti i po tomto datu. O konkrétních opatřeních po 9.8.2006 vás včas informujeme.

Můžete si stáhnout výlukový jízdní řád nebo navštívit přehled výluk.

regPraha - 23. a 24. června si budete moci prohlédnout v ulicích Prahy technické novinky a exponáty, zúčastnit se unikátních pokusů, podílet se na nich a vžít se alespoň na chvíli do role objevitelů či experimentátorů v rámci projektu Věda v ulicích. V pátek bude probíhat od 9 do 18 hod., v sobotu pak od 9 do 17 hodin.

České dráhy se do projektu Věda v ulicích zapojí výstavou motorové jednotky řady 814 s názvem Regionova. Jedná se o komplexní modernizaci a rekonstrukci motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010 na dvouvozovou soupravu spojenou průchozími plochými čely. Souprava je složena z vozu motorového a vozu řídícího. V řídícím voze je nízkopodlažní část s nástupním prostorem. Souprava umožňuje přepravu rozměrnějších zavazadel (jízdní kola, kočárky) i přepravu cestujících na vozíku, pro které je rovněž upraveno WC. Oddíly pro cestující jsou vybaveny pohodlnými čalouněnými sedadly. Jednotka je vybavena moderním audiovizuálním informačním systémem. Regionova bude sloužit především v regionální dopravě na neelektrifikovaných tratích, kde by měla nahradit starší motorové vozy řady 810.

Prezentace Regionovy proběhne ve stanici Praha Masarykovo nádraží, kde bude jednotka přistavena na konci prvního nástupiště za budovou pošty. Po celou dobu bude pro zájemce zajištěn odborný výklad o přednostech této soupravy.

Další informace o projektu Věda v ulicích naleznete na internetových stránkách www.ceskahlava.cz.

Zdroj: České dráhy

NTMPraha - Ředitel Národního technického muzea (NTM) Tomáš Kupec ustupuje od záměru vybudovat Železniční muzeum jako svoji pobočku v bývalém depu na Masarykově nádraží. Navrhuje pro zamýšlené muzeum využít bývalé nádraží v Děčíně. Návrh na vybudování Železničního muzea v pražském depu přitom již v roce 2000 schválila vláda, vyčlenila na jeho budování 270 milionů korun a jeho vznik podporuje i město. Na změnu postoje vedení NTM upozorňuje Klub za starou Prahu zejména s poukazem na to, že areál s památkami průmyslové architektury je dnes jedním z nejlukrativnějších pozemků Prahy. Historikové umění se obávají, že cílem posledních kroků může být snaha celou oblast rozprodat na pozemky. Ředitel NTM nemůže o směně rozhodnout, jeho nadřízeným je ministerstvo kultury, které se zatím nevyjádřilo. ČTK jeho stanovisko zjišťuje. Problém je podle historiků také v tom, že v době usnesení vlády byly České dráhy státním podnikem, dnes jsou akciovou společností. Tehdy se převáděl majetek státu na státní instituci, nyní by se směňoval majetek akciové společnosti se státním.

ilustračníPraha-Smíchov - V pondělí 5.6.2006 v 17:05 došlo ke stržení troleje na radotínském zhlaví stanice Praha-Smíchov (přímo naproti budově lihovaru). Inkriminovanou soupravou byla jednotka 470.003-004 (jediný provozní exemplář této řady), nasazená podle svého pravidelného oběhu na vlaku Os 9946 z Prahy hl.n. do Berouna.
Cestující uslyšeli několik hlasitých úderů do střechy (byl také utržen sběrač na předním voze jednotky), vlak se zastavil a po chvíli byli zpraveni rozhlasem, aby v zájmu své bezpečnosti zatím raději nevystupovali. Po půl hodině nakonec opustili vlak směrem k Nádražní ulici, ovšem před tím již kolem projel motorový osobní vlak do Berouna přes Rudnou, který by býval mohl některým pomoci (ať už do Berouna a pak případně zpět po trati 171, nebo do Nučic s přípojem linkou PID 311 do Řevnic).
Na místo se vzápětí dostavil "místní" montážní vůz MVTV 2.032 a i přes poměrně nevhodné místo a dobu incidentu nepřesahovala zpoždění všech druhů vlaků 10 až 20 minut. Za poškozenou soupravu řady 470 zajela večerní obrat do Berouna a zpět jednotka 451.039-057.

Praha hlavní nádražíPraha - Na začátku ledna t. r. informovala ŽP o tom, že rekonstrukce pražského hlavního nádraží začne v květnu letošního roku. Tento termín byl posunut na červen a nyní je jasné, že se opravy zdrží nejméně o čtvrt roku, protože společnost Grandi Stazioni nestihne dodržet avizovaný termín. "Právě probíhá tendr na dodavatele stavebních prací a čekáme na vyřízení stavebního povolení. Abychom o něj mohli požádat Drážní úřad, musíme sehnat velké množství dokladů," vysvětluje neplánované zdržení mluvčí GS Martin Hamšík.

« Újabb hírek | 1 ... 20 21 22 23 24 ... 31 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 08:00
nyugszik: 16:05