..: Aktuality a články - ČR Praha :..

ilustrační snímekPraha - 31.5.2006 v 6.50 došlo v úseku Praha Libeň - Praha Masarykovo nádraží ke střetu vlaku Os 9402 jedoucího po, 1.TK (2.TK vyloučena) s mechanizmem pracujícím v 2.TK - jeřáb, který měl rameno do profilu 1.TK. Rozsah poškození jednotek není znám. Ke zranění cestujících nejspíše nedošlo.
Provoz byl obnoven v 8.05.
Vlaky od Kolína přes Český Brod byly odkláněny přes Prahu Holešovice, úvratí přes Prahu-Bubeneč do stanice Praha Masarykovo nádraží a opačně, vlaky od Kolína přes Lysou n.L. byly končící/výchozí z Prahy Libně, případně vedeny odklonovou "výletní" trasou přes Prahu-Holešovice a Prahu-Bubeneč.
Na ilustačním snímku od Tomáše Bareše je elektrická jednotka a bagr v úseku Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves. V tomto úseku došlo k podobné nehodě dne 15.10.2005.

Autor: kch a kr

Jana Havranová a SC PendolinoOstrava - Děti různých věkových kategorií ze 3 ostravských dětských domovů přijely dnes v 7:31 hod. na holešovické nádraží spojem SC Pendolino 500 při příležitosti Mezinárodního dne dětí. Z Prahy do Ostravy cestují děti spojem SC Pendolino 511. České dráhy nabídly obě cesty zdarma. Pro děti byl rezervován celý vůz č. 7 a během cesty se o děti kromě vychovatelů starala „žena z plakátu“ Jana Havranová, která děti postupně doprovodila na stanoviště strojvedoucího. Kromě ČD se na akci podílí i společnost JLV, která dětem poskytla během jízdy zdarma drobné občerstvení.

České dráhy připravují na období letních prázdnin nabídku pro rodiny s dětmi ve spojích SC Pendolino. Nabídka bude zacílena zejména na víkendové cesty z Ostravy do Prahy či z Prahy do Olomouce. Cena této nabídky nebyla zatím stanovena a bude samozřejmě nižší než standardní jízdné SC Pendolino. ČD si od slevy slibují rozšíření skladby cestujících o novou cílovou skupinu – rodiny s dětmi cestující na víkendové výlety.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Foto: Fotogalerie ČD

InterRail Event 2005 - PrahaPaříž - Tradiční setkání cestovatelů, kteří využívají jízdenek InterRail, se letos uskuteční od 25. do 27.8.2006 v Paříži. Připraveno je 100 míst a v současné době je volných ještě čtyřicet. Přihlásit se je možné nejpozději 6.8.2006. Akce se mohou zúčastnit lidé ve věku 17 - 39 let.
V loňském roce se setkání uskutečnilo v Praze, v roce 2004 v Amsterdamu, o rok dříve byl místem konání Řím a v roce 2002 se mladí lidé setkali v Barceloně. Úplně první setkání se konalo v Berlíně. Sponzorem těchto setkání je společnost Pepsi.

Zdroj, bližší info a foto: DB

Tunel Nového spojeníPraha - V úterý 23.5.2006 bude za účasti politických špiček slavnostně proražen jižní tunel (blíž k Žižkovu) pod vrchem Vítkov. Tunel bude dlouhý 1.365 m, z toho 1.251 m je ražených. Jižní tunel razí společnost Metrostav. Severní tunel bude proražen 29.6.2006 a tunel razí společnost Subterra. Tento tunel bude dlouhý 1.316 m, z nichž 1.151 m je ražených. Severní tunel spojí Hlavní nádraží s Libní, jižní propojí Hlavní nádraží s Vysočany a Holešovicemi.

Ilustrační fotoPraha - SŽDC vyhlásila výběrové řízení na prodej pozemků v lokalitě žst. Praha Bubny. Rozhodujícím kritériem je nabídnutá nejvyšší cena, dle cenové mapy je cena pozemku cca 2 000 - 10 000 Kč za m2. Celková plocha prodávaných pozemků je necelých 25 ha, odhadovaná cena za celý pozemek je více než 2 mld. Kč.
Pražský magistrát okamžitě po zveřejnění inzerátu spustil kritiku prodeje s tím, že je pár měsíců do voleb a magistrát má své záměry, ale dle náměstka primátora Bürgermeistera žádné konkrétní plány nemá. Na veletrhu EXPO Real v Mnichově však magistrát prezentoval Bubny jako jednu ze stěžejních rozvojových ploch města. Podle dřívějších plánů by zde mělo vyrůst náměstí s ulicemi, byty a kancelářemi. "Hlavní město není developer a nikdy nebude suplovat úlohu developerů. Chceme však s budoucím vlastníkem pozemků spolupracovat při úvahách o jejich využití", dodal Bürgermeister. Dle posledních informací je finační skupina Penta rozhodnuta podat nabídku. Podaní nabídky zvažují i developeři Skanska a Orco Real.
SŽDC vlastní rozlehlé pozemky i v okolí žst. Praha Libeň, Vršovice a Dejvice. Soutěže na jejich prodej by měly být vyhlášeny ještě v letošním roce.

Zdroj: http://www.szdc.cz/inz-02.php a 24 hodin

Nové spojeníPraha - Od dnešního dne opět funguje železniční přeprava materiálu z nakládkových kolejí Krejcárek. Jedná se o návoz kameniva pro zásyp opěrné zdi nad karlínskými kasárnami u 2. koleje Libeň - Masarykovo nádraží. Tato kolej je tento týden vždy od 7.40 do 19.25 vyloučena, v úterý 9.5. začne její nepřetržitá výluka. Přeprava Ua vozy byla zvolena jako doplňující kvůli komplikovanému zavážení automobilovou technikou a vzhledem k dobrému spojení kolejí žst. Libeň.
V jižním tunelu je od východu proraženo již do původní průzkumné štoly. Úplná prorážka je plánována na 23.5.2006 a zbývá prorazit zhruba 50 m.

Zdroj: Nové spojení

471Ostrava - Dnešním spojem IC 503 "SC Pendolino" cestoval předseda vlády Jiří Paroubek a předseda poslanecké sněmovny Lubomír Zaorálek. Cesta byla hrazena ze stranické pokladny ČSSD. Během cesty měli čelní představitelé ČSSD představit manifest Doprava pro všechny. Kvůli dnešní jízdě pendolinem bylo zrušeno i tradiční středeční zasedání vlády, které bylo přeloženo na příští týden.
V průběhu cesty přihlížel premiér Jiří Paroubek i podpisu smlouvy na dodávku dalších 30 příměstských jednotek řady 471 z ČKD Vagónky Studénka mezi Josefem Bazalou /ČD/ a Jiřím Zapletalem /Škoda Holding/. V první smlouvě bylo objednáno 30 třívozových dvoupodlažních souprav, přičemž jich ČD mají zatím 19 a do konce roku jich bude dodáno dalších 6.
ČD budou jednotky postupně využívat na tratích v pražské a ostravské příměstské aglomeraci, kde jsou troleje napájeny stejnosměrným proudem. V současné době jezdí jednotky zejména z Prahy do Kolína, dále pak do Berouna či Roudnice nad Labem. Do budoucna se počítá s jejich nasazením s průjezdem přes Prahu na tratích Nymburk - Praha - Benešov a Praha - Kolín - Pardubice - Hradec Králové. Pro tento provoz v okolí Prahy bude potřeba zajistit nejméně 50 souprav, na Ostravsku se počítá s 15 jednotkami řady 471.
Nové jednotky, na které byla dnes podepsána smlouva, budou mít novou podobu čela vozidla a upravené vnější zbarvení a budou prezentovány pod novým marketingovým pojmenováním (nedávno probíhala soutěž). Celková hodnota kontraktu přesáhne 6 mld. Kč a první 3 jednotky z nového kontraktu budou dodány v příštím roce.

Zdroj: ČTK, ČD

Černá kronikaPraha - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze-Libni, po které jezdí i mezinárodní expresy a rychlovlaky Pendolino. Informovala o tom televize Nova. Nádobu s neznámým roztokem, dráty a roznětku s baterií budou zkoumat experti.

Nálož byla objevena náhodou. Policisté pronásledovali muže, jehož podezřívali, že by mohl u trati krást barevné kovy. Při chůzi po kolijích narazili na nastražený výbušný systém.
TV Nova uvedla, že by nálož mohla být dílem bombového atentátníka, kterým byl důchodce Vladimír Štěpánek. Důchodce podle policie v minulosti spáchal několik pumových atentátů. Při dopadení v roce 2003 se pobodal a zraněním podlehl.


Výběr útoků na železniční koleje od roku 1999
4. dubna 1999 - Zaměstnanci Českých drah nalezli bombu na železniční trati v obci Cítov na Mělnicku. Nálož nestihla explodovat.
5. srpna 1999 - Výbuch na železniční trati ve Vraňanech na Mělnicku poškodil přední část lokomotivy.
24. srpna 2000 - Na železniční trati Praha-Plzeň v Černošicích v okrese Praha-západ vybuchl nástražný systém, který tam umístil neznámý pachatel. Výbuch poškodil železniční svršek a omezil provoz ve směru na Prahu. V důsledku exploze se uvolnily čtyři pražce a praskla kolejnice, podle pozdějších údajů byla kolej naříznutá.
Srpen 2001 - Policie nalezla výbušninu na trati Dolní Beřkovice - Cítov.
19. listopadu 2002 - Na železniční trati v Praze 9 - Kyjích byla nalezena nastražená výbušnina. Podomácku vyrobený výbušný systém byl uložen pod naříznutými kolejemi. Výbušná směs nebyla podle policie funkční, vybuchnout však mohla přiložená rozbuška.
10. ledna 2003 - Cvičnou vojenskou třaskavinu našli pracovníci Českých drah na železniční trati mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Šumpersku.
Březen 2003 - Policie řešila případ neznámého pachatele, který vydíral stát a požadoval finanční částku v řádu milionů, jinak hrozil výbuchem. Policie také našla funkční, nebezpečnou výbušninu na železničním mostě v Olomouci, kterou tam vyděrač nastražil.
10. června 2003 - Na trati Pardubice - Choceň mezi obcemi Zminný a Kostěnice byly nalezeny dva nástražné výbušné systémy a naříznutá kolejnice.
19. října 2003 - Na trať mezi Radotínem a Dobřichovicemi u Prahy někdo umístil nástražný výbušný systém a poškodil kolej.
28. dubna 2006 - Zřejmě funkční výbušný systém objevila policie pod frekventovanou železniční tratí v Praze - Libni.

Doplnil : -jr-
Zdroj : iDnes.cz , Novinky.cz , České noviny (ČTK)

451Praha - Kousek od sídla ČSSD, Lidového domu, se projevila předvolební kampaň České strany sociálně demokratické. Na Masarykově nádraží byli zástupci strany dnes odpoledne. Cestující si mohli odnést bochník chleba s nápisem ČSSD, dříve rudou růži nahradila oranžová nebo plyšového lvíčka.
Dnešní tisková konference ČSSD se uskutečnila v odbavovací hale žst. Praha Masarykovo nádraží od 15:00 hod. Podle sdělení tiskového mluvčího strany vystoupili na konferenci současný premiér Paroubek, ministr financí Sobotka a volební manažer Tvrdík. Již tradičně varovala ČSSD před ODS.
Kromě ČSSD je na železnici zřetelná kampaň KDU-ČSL, která si koupila název rychlíku Klidná síla, v němž pořádá různé akce pro veřejnost. Ta poslední se uskutečnila v pondělí 24.4.2006 a tématem byla "Zelená pro přírodu". Naposledy vyrazí volební tým na cestu Klidnou sílou ve středu 31.5.2006.

Zdroj: www.cssd.cz, www.kdu.cz, www.novinky.cz, www.vlada.cz

PendolinoPraha - Téměř celou sobotu (22.4.2006) probíhalo v žst. Praha hlavní nádraží natáčení další části nové bondovky – Casino Royale. Hlavním aktérem byla tentokrát – vedle známých herců – také souprava pendolino Českých drah. Pendolino a pražské hlavní nádraží tak díky nové bondovce obrazně řečeno objede doslova celý svět.
Bylo to symbolické nakročení do druhé desítky „objezdů zeměkoule vlaky SC Pendolino Českých drah". Ty totiž od zahájení provozu 11.prosince 2005 (dle ČD od 11.12.2006) doposud najely mezi Prahou a Ostravou více než desetinásobek délky obvodu zemského rovníku - celkem více než 430 tisíc kilometrů. Každá souprava přitom na této trase najede denně přibližně 1.430 kilometrů a 2x zrealizuje obrat na trase Praha – Ostrava a zpět. Jedná se o nejintenzivnější nasazení vlakových souprav v České republice.
Dosud vlaky SC Pendolino cestovalo více než 160 tisíc cestujících a z hlediska podílu na přepravě se jedná o nejpopulárnější způsob cestování mezi Ostravou a Prahou vůbec.
Hollywoodské studio Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) si vybralo vlak SC Pendolino pro ztvárnění scén spojených s cestou jedné z řady atraktivních partnerek Jamese Bonda do italského Terstu. Pražské hlavní nádraží se tak na jeden den pro účely natáčení přesunulo do atmosféry Itálie. Změněny byly také například informační cedule na 2. nástupišti, které dostaly italské nápisy; na informačních cedulích se objevil nápis TRIESTE (Terst). Natáčení probíhalo za plného provozu nádraží.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

451Praha - Čelákovice - Lysá nad Labem - Od 18. do 21.4.2006 probíhá výluka traťové koleje v nejdelším mezistaničním úseku na trati 231 mezi žst. Praha Vysočany a Praha Horní Počernice. O situaci v uvedeném úseku v uplynulých 2 dnech informuje následující článek.

Ilustrační foto - Budoucí tunel na trati Rokycany - PlzeňPraha - Tunel z Prahy do Berouna je součástí 3. železničního koridoru, který směřuje z Prahy přes Plzeň na Norimberk. Tunel vznikne, ale zatím není jasné, jak bude vypadat. Po dokončení tunelu a modernizaci trati ujede vlak trasu Praha - Plzeň za necelých 45 minut, do Berouna bude cesta trvat 18 minut a tunelem pojede vlak 6 minut.
SŽDC má několik variant - uvažuje o jedno- i dvoukolejném tunelu, trase z Prahy hl. n. přes Smíchov do Berouna, ale i o Krči a Vršovicích. Rychlost v tunelu by byla 300 km/h. Délka by v nejlepším případě činila 30 km. Uvažuje se také o tom, že by se tunel přerušil po 19 km a vlak by na povrch vyjel u obce Svatý Jan pod Skalou. Cena tunelu přesáhne 20,5 mld. korun.
"České dráhy nemají žádný problém s vysokými rychlostmi v tunelu", sdělují v tiskové zprávě. V současné době mají desítky vozidel, které jsou schopny jet rychlostí do 230 km/h. Jedná se o 7 souprav pendolino, několik desítek vozů 1. a 2. třídy a jídelních vozů pro rychlost 200 km/h, přičemž dalších 26 vozů Siemens obdrží dráhy v průběhu letošního roku. Dodáno bude také 12 lůžkových vozů pro rychlost 200 km/h a v dalších letech lokomotivy řady 380 s maximální rychlostí 200 km/h.

Zdroj: MF Dnes, SŽDC, s. o., Tisková zpráva ČD, a. s., www.silnice-zeleznice.cz, CTECH, s. r. o.

ilustracni fotografie stavbyPraha - V předstihu před nepřetržitými výlukami úseku Libeň-Masarykovo nádraží probíhají přípravné práce v krátkodobých denních omezeních provozu vždy jedné z kolejí.

Od pondělí 3.4. do dneška probíhalo v prostoru budoucího pilíře P2 estakády Sluncová odtěžování původní zárubní zdi. Na 1.koleji byly přistaveny Ua vozy, po sestavení vlaku pojede zemina se zbytky původní zdi na skládku v Jenči.

Od zítřka bude ve dne vyloučena pro změnu 2.traťová kolej, tentokrát pro těžební práce u nového mostu Balabenka, rozšířený zářez zde bude zdobit obkladní zeď ze svahovek Big Löffel.

AlbatrosKřivoklát - České dráhy ve spolupráci s hradem KŘIVOKLÁT připravily již tradiční výlet parním vlakem s rychlíkovou lokomotivou ALBATROS (řada 498.022) o velikonočních svátcích na Křivoklát. Připraveny jsou dvě jízdy v sobotu 15. 4. a v neděli 16. 4. 2006. Parní expres vyjíždí z nádraží Praha Braník v 8.58 hod, do Křivoklátu přijede v 11.15 hod.
Vlak bude sestaven z historických vozů 3. třídy s dřevěnými lavicemi včetně vozu bufetového a z historické soupravy patrových vozů 2. třídy. Kromě občerstvení zde bude v prodeji i pamětní pohled „Výlet na Křivoklát“ a razítko vydané u příležitosti parní jízdy.

Na hradě je pro návštěvníky připraven řemeslnický jarmark, kde budou k vidění řezbáři, hrnčíři, košíkáři, perníkáři, kováři, malérečky kraslic a další řemeslníci. V prostorách hradu bude i bohatý kulturní program – koncerty, divadla a dobové tance. Na dolním nádvoří bude možno navštívit galerii Nakřivo, čajovnu, svíčkařství a kovárnu. Občerstvit se je možno v hradním šenku, nebo cestou v bufetovém voze parního vlaku.

Plzeň - V sobotu 15.4. pojede na Křivoklát také Lokálka Group s motorovým vozem M131.1386. Historický vlak vyjíždí z Plzně (hl.n.) v 7:55 a do Křivoklátu přijíždí v 10:15. Zpět odjíždí v 16:00 a do Plzně přijede v 18:20.

zdroj : České dráhy, a.s. , Lokálka Group Rokycany

Upravil : JR

obrazekPraha - České dráhy umístí v květnu letošního roku informační stánek v žst. Praha hlavní nádraží, kde si lidé budou moci prohlédnout plány rekonstrukce, dozvědí se o novinkách a také postup rekonstrukce na pražském hlavním nádraží. Rekonstrukce nádraží začne již letos v červnu a ukončena bude v roce 2009. První stavební práce budou patrné v červenci. Autorem projektu je ing. arch. Patrik Kotas, který se podílel i na dalších významných projektech, mezi které patří stanice metra Rajská zahrada, stavba Nového spojení či design jednotky pendolino.
První se bude rekonstruovat nová odbavovací hala, která bude částečně uzavřena - začnou se rekonstruovat veřejné prostory včetně eskalátorů a obchodních prostor. Původní Fantova budova se vrátí k originální podobě. Největší změnou pro cestující bude zrušení pokladen, které nahradí otevřené centrum v hale. MČ Praha 1 navíc připravuje důkladnou proměnu parku.

Zdroj: MF Dnes

« Novější zprávy | 1 ... 21 22 23 24 25 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04