Saarbrücken - Nejen rychle, ale hlavně také pohodlně a komfortně bude možné v budoucnosti cestovat mezi Paříží a Mannheimen/Frankfurtem. DB nasadí na tyto spoje jednotky ICE 3-M, špičkový vysokorychlostní produkt. Při testovacích jízdách dosáhly tyto vlaky bez obtíží rychlostí 350 km/h.
Eurobahnhof Saarbrücken – klíčový projekt
Saarbrücken Hbf se stane v roce 2007 plnohodnotnou stanicí na mezinárodní vysokorychlostní síti. Do této doby rasantně změní svou tvář. Modernizace je klíčovým projektem pro město Saarbrücken a jeho okolí. Na rekonstrukcích spolupracují jak zemská vláda, tak i DB. Nádraží bude splňovat požadavky pro cestování ve 21. století (bezbariérové přístupy, obchody, restaurace, výtahy, apod.). Marketingový projekt láká francouzské i německé společnosti již dnes. Severně od nádraží, na ploše 10 ha má vyrůst nová městská čtvrť.
Vyšší rychlosti díky novostavbě
Ve Francii se počítá s provozem na 300 kilometrové trati s rychlostmi 320 km/h. Mezi Paříží a Baudrecourtem mají vzniknout 3 nová nádraží – Champagne-Ardenne, Meuse a Lorraine. Proinvestují se skoro 4 miliardy €. Termínové plánování a financování druhého úseku z Baudrecourt ve směru Strassbourg (jižní větev) je teprve v přípravě. Na německé straně, mezi Saarbrückenem a Mannheimem, by se mělo na 2/3 tratě jezdit rychlostí 200 km/h.
Marketingový projekt „Pole Position 2007“ má za cíl přitáhnout nové regionální partnery. „Napojení na ICE/TGV-železniční síť je pro naši zemi něco jako doping – ale povolený,“ uzavřel zemský ministr hospodářství Hanspeter Georgi.
zdroj a foto: PolePosition 2007, Lok-report
Berlín - Letos na konci května německá metropole po třinácti letech budování otevírala nové hypermoderní hlavní nádraží. Byla to velkolepá show, na niž se přišly podívat desetitisíce Berlíňanů.
Po půlroce provozu nádraží za 600 miliónů € (17 miliard Kč), kde pod zemí stavějí také rychlíky z Prahy, však hrozí, že Německé dráhy (DB) budou muset jako stavitel část budovy zbourat. Architekt Meinhard von Gerkan totiž vyhrál soud, u nějž DB zažaloval, že do jeho projektu vnesly a realizovaly úpravy bez jeho souhlasu a poškodily tak jeho autorská práva. Dodatečné vybourání plochého betonového stropu spodního nástupiště a prodloužení skleněného tubusu nadzemky by si podle rozpočtu drah vyžádalo zhruba 40 miliónů eur (1,1 mld. Kč).
Podle rozhodnutí soudu stavitel nepřiměřeně zasahoval do výběru materiálů a ztvárnění interiéru stavby, čímž poškodil Gerkanovu estetickou koncepci. Šéf DB Hartmut Mehdorn však naopak architekta, který má za sebou desítky realizací po celém světě, viní z malichernosti. „Za tento egoistický tah zaplatíme všichni,“ varoval Mehdorn. „Budeme bojovat. Objednali jsme si nádraží, ne katedrálu,“ dodal. S největší pravděpodobností si tak cestující, kteří si dosud na luxusním hlavním nádraží pochvalovali hlavně dostatek služeb a čistotu, budou muset v nejbližší době zvyknout na dunění sbíječek, prach a dřevěné bednění.
zdroj: Právo
Berlín – V kavárnách a obchodech Tchibo budou od pátku 8.12.2006 do čtvrtku 14.12.2006 k dostání levné jízdenky DB. V prodeji budou sešity, které umožní uskutečnit 2 jízdy. Cena balíčku činí 58 €. K dispozici bude celkem 500.000 sešitů, které bude možné zakoupit v 1.000 filiálkách a na internetu. Jízdenky budou platit od 2.1. do 4.4.2007 denně, mimo pátků, ve všech vlacích DB. Prodej levných jízdenek pro DB již zajišťovala společnost Lidl či McDonald´s. Nyní budou jízdenky navíc k dostání přes internet. Další novinkou je možnost cestovat s jízdenkami "Tchibo" i v 1. třídě po zaplacení příplatku ve výši 20€ (u prvních 10.000 prodaných jízdenek bude cestování 1. třídou za stejnou cenu jako ve 2. třídě, každá pobočka Tchibo pro tento účel obdrží 10 poukazů jízdenek).
V případě, že budou cestovat děti do 17 let v doprovodu alespoň 1 rodiče/prarodiče, budou i ve vlacích IC/EC/ICE cestovat zdarma. Součástí každého balíčku jízdenek je CD-ROM s novým jízdním řádem a 2 poukazy pro nákup specialit od společnosti Tchibo. Na prázdnou jízdenku vyplní cestující pouze své jméno a příjmení, datum a trasu, na které bude cestovat. Po zaplacení příplatku platí jízdenky i v lůžkových a lehátkových vozech.
zdroj: Tisková zpráva DB, Bild
Mnichov - Dnes zahájily DB prodej zvýhodněných jízdenek, které budou platit od 10.12. do 17.12.2006 na nově otevřené trati mezi Mnichovem, Ingolstadtem a Norimberkem, kde každých 30 minut pojede v každém směru spoj ICE. Jízdenka ve 2. třídě během prvního týdne provozu bude stát 19€. Za 39€ bude možné cestovat z bavorské metropole Mnichova až do Frankfurtu nad Mohanem. Jednotky ICE zvládnou cestu mezi oběma městy za 3:10 hod., což je o půl hodiny méně než dosud. Obě jízdenky (za 19 i 39€) budou platit pouze ve 2. třídě, v konkrétním spoji a jejich počet bude omezen.
zdroj: Tisková zpráva DB
1.12.2006 - 7:00 - Kolín nad Rýnem - Brusel za 15€
Kolín nad Rýnem - Společnosti DB a Thalys vyhlásily na konec letošního roku akci s názvem "End of the Year". Spočívá v tom, že v předprodeji si lze zakoupit zlevněnou jízdenku s globální cenou v úseku Köln Hbf/Messe Deutz - Aachen Hbf - Brussel Midi za 15€ nebo v úseku Köln Hbf/Messe Deutz - Aachen Hbf - Paris Nord za 29€. Jízdenky lze zakoupit v termínu od 24.11. do 19.12.2006 a cestovat na ně lze od 1.12.2006 do 9., resp. 15.2.2007 (podle výchozí stanice). Podmínkou není uskutečnění cesty tam i zpět a jízdenky jsou platné pouze v Comfort 2. Nejvíce zvýhodněných jízdenek je uvolněno pro relaci Brussel-Zuid - Marne la Vallée Chessy (celkem 26.000) a Köln - Brussel-Zuid (11.000). Naopak nejméně jízdenek je počítáno na relaci Paris Nord - Brussel-Zuid (4.400).
Berlín - Ve stanici Berlin Hauptbahnhof (tief) se bude dne 2.12.2006 konat rozsáhlá úprava zabezpečovacího zařízení a proto budou zavedena mimořádná opatření pro mezinárodní vlaky.
Vlaky EC 170/171, 172/173, 174/175, 176/177, 178/179 a 370/371 pojedou odklonem (nezastavují na Berlin-Südkreuz) přes stanice Berlin Schönefeld Flughafen a Berlin Ostbahnhof, kde budou zastavovat. Vlaky EC 170/171 a 176/177 začnou/ukončí svou jízdu ve stanici Berlin Hbf. U vlaků je očekáváno zpoždění za odklonovým místem 10 minut.
Zdroj: DB, ČD
Berlín – Spolkový statistický úřad zveřejnil ve čtvrtek 23.11.2006 statistický přehled o záboru půdy dopravními prostředky. Ten vzrostl dvojnásobně oproti minulému roku. Spolková vláda si naopak dala za cíl snížit zábor na ¼. Podle údajů Spolkového ministerstva životního prostředí je denně zabráno 22 ha plochy pro dopravní účely a dnes je z těchto důvodů zabráno již 4,9% celkové rozlohy Německa (což je více, než jakou rozlohu má spolková země Durynsko). Velký podíl na těchto číslech má právě automobilová doprava. Každoročně se prý vyasfaltuje pro automobilovou dopravu plocha velikosti ostrova Sylt. Prodle údajů „Allianz pro Schiene“ může za tuto neutěšenou situaci špatná dopravní politika země. Automobilová doprava potřebuje podle výzkumného centra v Karlsruhe 10x více plochy (počítáno na osobu) než železniční nebo autobusová doprava.
zdroj: Bahnnews
Lovosice - Distribuční středisko technické soli určené na posyp vozovek v zimním období bylo ve čtvrtek zprovozněno v areálu veřejného přístaviště v Lovosicích, jehož majitelem jsou Česko-saské přístavy (ČSP). Během šesti měsíců zde vyrostla moderní skladovací hala s kapacitou 20 tisíc tun soli.
Berlín - Nejméně 33 cestujících utrpělo zranění při pondělní nehodě příměstského vlaku S-Bahn. Neštěstí se stalo ve stanici Berlin-Südkreuz kolem 10:30 SEČ, když souprava městské rychlodráhy zatím z nezjištěných důvodů vjela na nesprávnou kolej a tam narazila do dílenského vozu Deutsche Bahn.
Při nárazu byl zraněn strojvůdce, stav dvou pasažérů ve věku 25 a 30 let je vážný, ale nejsou v ohrožení života. Ostatní pasažéři utrpěli nejčastěji pohmožděniny.
Nehodu, jejíž příčinou je zřejmě technická závada, vyšetřuje policie.
zdroj: Novinky 20.11. 2006 15:55
18.11.2006 - 18:30 - Nové spojení vlakem do Kaliningradu
Kaliningrad - RŽD plánují zavést od května 2007 dva nové mezinárodní páry vlaků, které budou spojovat Kaliningrad s Berlínem (7/8) a Kalingrad s Malborkem (17/18). Tyto vlaky by měly jezdit od 1.5. do 1.10.2007. O zavedení nových spojů jednali na pracovním zasedání v Gdaňsku zástupci Kalingradských železnic a PKP. Spoj do Malborku bude odjíždět z Kalingradu ráno a zpět se bude vracet ve stejný den večer. Na spoji do Berlína budou řazeny i lůžkové vozy, protože pojede přes noc.
zdroj: Tisková zpráva RŽD
Berlín - Od 10.12.2006 začnou spoje soukromého železničního dopravce InterConnex v Německu jezdit mezi Lipskem a Berlínem za méně než 90 minut, 3x denně a za cenu od 12€. "Od změny jízdního řádu dosáhne rychlost našich vlaků skoro úroveň ICE, ale s tím rozdílem, že ceny budou o poznání výhodnější," říká Jan Bleis z InterConnexu. Spoje budou jezdit novým Severo-jižním tunelem v Berlíně a proto bude jejich jízdní doba kratší. O sobotách budou navíc vlaky jezdit až k Baltskému moři v úseku Lipsko - Berlín - Rostock - Warnemünde. A během nedělního odpoledne pojedou zpátky na jih.
Nejvýhodnější jízdenky lze získat nákupem přes internet. Nejlevnější kontingentní jízdní doklad lze pořídit již od 12€, v předprodeji stojí normální jízdenka 16€, přímo ve vlaku zaplatí cestující 20€. Děti do 14 let cestují v doprovodu rodičů nebo prarodičů zdarma. V Berlíně budou spoje InterConnex zastavovat na Hlavním nádraží a ve stanici Potsdamer Platz, kde jsou dobré přípoje jak na S-Bahn, tak na U-Bahn. Nově se bude také zastavovat v Bitterfeldu.
Vzhledem k tomu, že InterConnex nasadí na své spoje výhradně elektrické jednotky, nebude již obsluhována relace Lipsko - Gera, která dosud není elektrifkována. Kvůli stavebním pracem mezi Berlínem a Rostockem se bude jezdit k a od Baltu výhradně o víkendu.
"Toto omzení předpokládáme do začátku letní sezóny v červnu 2007, od kdy chceme jezdit do Rostocku opět každý den," doplňuje Bleis. Kromě rychlejší a častější nabídky spojů, bude také jízda pohodlnější. A to díky nasazení nových elektrických jednotek, které budou přizpůsobeny imobilním občanům, pro přepravu kočárků i jízdních kol.
zdroj: InterConnex
Gera - Společnost InterConnex, soukromý železniční přepravce v Německu, přestane od prosince jezdit na trase Gera - Berlín. Důvodem je klesající počet cestujících. Město Gera tak nebude mít napojení na dálkovou dopravu. "Od prosince budeme jezdit pouze s elektrickými jednotkami," říká mluvčí společnosti Veolia Matthias Roeser. Bohužel trať mezi Gerou a Lipskem není elektrifikovaná a přípoje na vlaky v Lipsku se také neosvědčily. Nutno dodat, že trať z Gery přes Berlín do Rostocku se stala v historii první, kde byla od 1.3.2002 provozována dálková doprava soukromou společností a nikoliv DB. A právě InterConnex usiloval o to, aby se na dálkovou dopravu napojila taková města jako Gera. První soukromý dálkový vlak v Česku by měla zajišťovat společnost Railtrans mezi Prahou a Ostravou od 10.12.2006.
zdroj: Lok-Report
Berlín - Tuto středu se německé politické špičky po dlouhotrvajících sporech dohodly na částečné privatizaci Deutsche Bahn (DB), které jsou jedním z největších podniků a největším zaměstnavatelem v Německu. Loni dosáhly obratu 25 miliard euro. DB by měly být prodány bez železniční sítě a nádražních budov, a to nejpozději do roku 2009. Německá média toto rozhodnutí označila za výrazný průlom po dlouhotrvajících diskusích.¨Kancléřka Angela Merkelová již v úterý slíbila výrazně pokročit v přípravách prodeje akcií DB na frankfurtské burze, přes kterou má najít nového majitele až 49,9 procenta akcií společnosti. Dráhy jsou přitom v současnosti posledním významným státním podnikem v Německu.
34 tisíc kilometrů dlouhá železniční síť, nádražní budovy, zdroje energie, telekomunikace a další infrastruktura zůstanou i nadále ve státních rukou. Přístup na železnici má konkurentům německých drah zajišťovat pro tento účel zvlášť zřízený úřad. Právě železniční síť byla dlouholetým sporným bodem při diskusích o budoucnosti železnic a bránila jejich privatizaci. DB totiž na rozdíl od státu usilovala o ponechání železniční sítě v jejím majetku. S tím státní úřady nesouhlasily a železnice byla z majetku DB vyňata, ačkoliv ji bude i nadále provozovat a vykazovat ve vlastním účetnictví. Doposud není ani rozhodnuto o tom, co se stane se zbylým dluhem 12-15 miliard eur, kterým je právě železniční síť zatížena. Jedna varianta počítá s tím, že by byl dluh převeden na DB, a druhá s tím, že by připadl státu.
Ten hodlá prostředky z prodeje DB investovat zpět do železniční infrastruktury. Určitou část výnosu chce i šéf DB Hartmut Mehdorn, který by ji rád využil k expanzi do východní Evropy, kde plánuje investovat až 12,5 miliardy eur do možného převzetí železnic v Estonsku, Litvě a ve Slovinsku. Za další případné cíle akvizic šéf firmy označil i dopravní služby ve městech jako Praha, Stockholm a Lyon. V budoucnu firma plánuje zlepšit železniční přístup k Severnímu a Baltskému moři a expandovat na poli přepravy zboží mezi Čínou a Evropou. „Spolu s ruským železničním přepravcem pracujeme na transsibiřském spojení mezi Asií a Evropou,“ uvedl Mehdorn.
zdroj: MF Dnes
Berlín – DB chtějí v příštích 5 letech proinvestovat v zahraničí mezi 7,5 a 12,5 miliardami € a stát se tak „evropským šampionem na dopravním trhu“. Jedná se o převzetí státních drah ve východoevropských zemích, dopravních podniků v metropolích jako Praha, Stockholm nebo Lyon a o logistické podniky. S touto informací přišel deník Süddeutsche Zeitung, s odvoláním na dopis Hartmuta Mehdorna (DB), který byl adresován parlamentu. Chybějící prostředky, ve výši 2 až 3 miliardy € by byly získány z plánovaného vstupu na burzu. Zvláště ze sousedních zemí na východ od německých hranic prý přišel pozitivní ohlas.
Spolková vláda chce Deutsche Bahn částečně privatizovat. Kancléřka Angela Merkelová dnes sdělila, že se odehraje formou uvedení akcií firmy na burzu. Na trhu by mělo být prodáno 49% akcií firmy. Privatizaci brzdí spor o to, zda by měla být firma prodána spolu se 34 tisíci km tratí nebo zda bude infrastruktura převedena na oddělenou firmu.
České dráhy nemají žádné informace o investičních záměrech DB v oblasti příměstské dopravy v Praze. Podle ČD je tiskem zveřejněný zájem důkazem atraktivity systému příměstského provozu ČD v pražské aglomeraci. V současné době neprobíhají ani jednání o investici DB do příměstské dopravy Českých drah. Současně by takovéto rozhodnutí či případná investice byly primárně tématem pro vlastníka akciové společnosti České dráhy – nikoli management. Na druhou stranu, konkrétní uvedení příměstské dopravy Českých drah v okolí Prahy v investičních záměrech DB hovoří o atraktivitě celého systému a jeho kvalitě coby potenciálního investičního projektu ze strany DB. České dráhy dnes provozují příměstskou dopravu v okolí Prahy moderními klimatizovanými dvoupodlažními jednotkami řady 471 Cityelefant, ale i více než 40 let starými jednotkami řady 451. Na klíčových trasách jezdí ve špičkách pracovních dnů spoje až v 15 minutových intervalech a systém příměstské dopravy funguje v rámci integrovaného systému ROPID. Vzhledem k dalším probíhajícím investicím do infrastruktury, budou vlaky ČD v rámci pražské aglomerace hrát stále větší roli i v městské dopravě.
zdroj: Bahnnews, Tisková zpráva ČD
Stralsund - Od 15.12.2006 do 28.2.2007 budou moci cestující využívat slevu Meck-Pomm v nočních vlacích (vyjma lůžkových vozů) ve výši 40% z normálního jízdného při cestách k Baltskému moři - do Rostocku, Stralsundu a Binze. Nabídku zlevněného jízdného lze získat jedině přes internet a je platná ve spojích DB Nachtzug.
O nové nabídce z Basileje na Rujanu informovala také společnost CityNightLine. Sezónní víkendové spojení (Vega) bude jezdit od 6./7.4. do 20./21.10.2007 a z důvodu velké poptávky bude rozšířena lůžková kapacita vlaku o oddíly kategorie Deluxe a Economy. Naopak k Severnímu moři zruší CNL sezónní víkendový noční spoj Sirius (Curych - Norddeich Mole).
Kromě Meck-Pomm také Tanke-Schön-Tag
Vždy v sobotu si lze rezervovat výhradně na internetu zvýhodněné jízdenky se slevou až 40% do vlaků společnosti DB Autozug. Rezervace je možná pouze v sobotu do vybraných spojů směřujících do Rakouska, Francie a Itálie. Nabídka platí jak pro přepravu motocyklů, tak automobilů; nelze ji však uplatnit v lůžkových vozech.
Od 1.11. do 13.12.2006 lze za pouhé 1€ přepravovat automobil nebo motocykl z Mnichova do Berlína, Brém či Hamburku a zpět. Vlaková jízdenka za uvedenou trasu se platí podle běžného tarifu. Poslední rezervace je možná 6.12.2006.
zdroj: DB Nachtzug, DB Autozug
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












