..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

Parní vůz M124.001 při přepravě z NTM Praha do ŽOS Č.Velenice (25.5.2005)České Velenice - Dá se říci, že přesně rok trvala oprava historického parního vozu M124.001 "KOMAREK", který byl 25.5.2005 odvezen z Národního technického muzea v Praze do ŽOS v Českých Velenicích k opravě a zprovoznění.

Již v dubnu vyjel parní vůz KOMAREK po dlouhých 60 letech na trať opět vlastní silou na svoji první zkušební jízdu. Po absolvování nezbytných zkušebních jízd a vykonání technicko bezpečnostní zkoušky obdržel vůz i průkaz způsobilosti vozidla.

Slavnostní okamžik výjezdu opraveného parního vozu KOMAREK z haly ŽOS České Velenice nastane 10. května 2006. Toho dne se v ŽOS sejdou zástupci vlastníka vozidla, NADACE OKŘÍDLENÉ KOLO, sponzorů opravy a pozvaní čestní hosté, aby se zúčastnili křtu parního vozu KOMAREK. Po tomto aktu vůz odjede do Českých Budějovic, kde proběhne vlastní předání vozu vlastníku - NTM.
Následně bude vůz přepraven do Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka, kde bude u příležitosti zahájení letošní sezóny v muzeu ve dnech 13. a 14. května a dnech dalších představen nejširší veřejnosti.

Tisková zpráva NTM (PDF)

nehodaZdice - Z rozjetého osobního vlaku jedoucího z Prahy do Plzně vyskočila v blízkosti železniční stanice Zdice na Berounsku devětadvacetiletá žena. Sanitka ji odvezla do nemocnice.

Aktualizováno : 22:50 (doplnil Petr Němec)
Mělník - Na přejezdu u zastávky Malý Újezd na Mělnicku srazil rychlík cyklistu. Devětapadesátiletý muž nehodu nepřežil. Rychlík Jan Palach jel z Brna do Děčína. Závory byly v době srážky sklopené.

Zdroj : iDnes.cz

Zdice - Patnáctiletého chlapce zasáhl v sobotu odpoledne elektrický proud ve Zdicích u Berouna. Mladík má popálených sedmdesát procent těla a jeho stav je kritický. Mladíka podle Jana Kučery z Drážní inspekce zranil elektrický proud na veřejně nepřístupné koleji.
Úraz podle všeho utrpěl, když přeskakoval z jednoho vagónu na druhý. Přitom zavadil o trolej, která byla pod proudem. V patnácti až dvaceti procentech případů se jedná o popáleniny třetího stupně, chlapec má zasažené ruce, hlavu trup i dolní končetiny. Lékaři museli chlapce připojit na umělou plicní ventilaci. Potom ho odvezli na popáleninové oddělení pražské nemocnice na Vinohradech.

Aktualizace : 7.5.2006 16:25
Podle lékařů má chlapec popáleniny až na 90 procentech těla, z toho ve 15-20 procentech se jedná o popáleniny třetího stupně. Stav chlapce je velmi kritický. Zasaženo bylo celé tělo - obličej, horní končetiny, trup, pohlavní orgány a dolní končetiny.

Zdroj : Novinky , iDnes.cz

471Ostrava - Dnešním spojem IC 503 "SC Pendolino" cestoval předseda vlády Jiří Paroubek a předseda poslanecké sněmovny Lubomír Zaorálek. Cesta byla hrazena ze stranické pokladny ČSSD. Během cesty měli čelní představitelé ČSSD představit manifest Doprava pro všechny. Kvůli dnešní jízdě pendolinem bylo zrušeno i tradiční středeční zasedání vlády, které bylo přeloženo na příští týden.
V průběhu cesty přihlížel premiér Jiří Paroubek i podpisu smlouvy na dodávku dalších 30 příměstských jednotek řady 471 z ČKD Vagónky Studénka mezi Josefem Bazalou /ČD/ a Jiřím Zapletalem /Škoda Holding/. V první smlouvě bylo objednáno 30 třívozových dvoupodlažních souprav, přičemž jich ČD mají zatím 19 a do konce roku jich bude dodáno dalších 6.
ČD budou jednotky postupně využívat na tratích v pražské a ostravské příměstské aglomeraci, kde jsou troleje napájeny stejnosměrným proudem. V současné době jezdí jednotky zejména z Prahy do Kolína, dále pak do Berouna či Roudnice nad Labem. Do budoucna se počítá s jejich nasazením s průjezdem přes Prahu na tratích Nymburk - Praha - Benešov a Praha - Kolín - Pardubice - Hradec Králové. Pro tento provoz v okolí Prahy bude potřeba zajistit nejméně 50 souprav, na Ostravsku se počítá s 15 jednotkami řady 471.
Nové jednotky, na které byla dnes podepsána smlouva, budou mít novou podobu čela vozidla a upravené vnější zbarvení a budou prezentovány pod novým marketingovým pojmenováním (nedávno probíhala soutěž). Celková hodnota kontraktu přesáhne 6 mld. Kč a první 3 jednotky z nového kontraktu budou dodány v příštím roce.

Zdroj: ČTK, ČD

28.4.2006 - 17:55 - Den otevřených vrat na kolínské železničce

logo zeleznicka PlánekKolín - Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky pořádá v sobotu 13.května od 10 do 17 hod. den otevřených vrat. Na programu jsou krátké projížďky po manipulační trati doplněné prohlídkou opravovaných úzkorozchodných lokomotiv a vagónů. Návštěvníci se také seznámí s realizovaným projektem Obnova historické Kolínské řepařské drážky. Klub sídlí v areálu společnosti DYKO - pro snažší orientaci je přiložen plánek.

Bližší informace o klubu naleznete v již dříve vydaném článku.

Ilustrační foto - projektKolín - Do roku 2011 se promění žst. Kolín v moderní obchodní centrum v rámci projektu Živá nádraží. Na nádraží budou vybudovány obchody, restaurace a další návazné služby. Soutěž na rekonstrukci vyhrála společnost AŽD Praha. Náklady by neměly přesáhnout 40 mil. Kč. Přípravné práce začnou v létě, v poslední etapě rekonstrukce budou postaveny i nové budovy směrem k centru města.
Celý projekt bude mít 3 etapy - v roce 2006 a 2007 bude vyhodnocena situace na osobním a nákladovém nádraží, v roce 2008 by měla být dokončena projektová dokumentace a do roku 2011 by měla být rekonstrukce hotová. Nádraží má plochu 83 ha a denně jím projde nejméně 10.000 cestujících, v ranní špičce až 950 cestujících za hodinu.
V rámci projektu Živá nádraží bude rekonstruováno zhruba 60 nádraží v Česku. 20.4.2006 skončilo výběrové řízení i na rekonstrukci žst. Sokolov, 2.5.2006 končí výběrová řízení také pro žst. Pardubice hl. n. a Hradec Králové hl. n.
V Kolíně dojde pravděpodobně i ke zlepšení situace na silnicích. Do konce roku 2012 by měl být ve městě vybudován silniční obchvat.

Zdroj: Město Kolín, www.estav.cz, www.zivanadrazi.cz

Jednotka 451 Libice nad Cidlinou - Za neopatrnost zaplatil životem muž (38) v Libici nad Cidlinou na Nymbursku. Podlezl závory a v kolejišti ho srazila pantografová jednotka. Muž byl na místě mrtev. Údajně se jednalo o jednoho z kolotočářů, kteří se v Libici nad Cidlinou připavují na víkendovou pouť. Ke střetu došlo ve čtvrtek kolem 9:45. "Podle svědků se muž, který podlezl závory, motal a jevil známky opilosti. Dále se před vlakem otočil zády," řekl drážní inspektor. Pantograf přijížděl ve směru od Poděbrad. Poté, co strojvůdce spatřil člověka v kolejišti, začal houkat a brzdit. Srážce už však nemohl zabránit. Vlak tělo odhodil několik metrů od kolejiště. "Bylo to hrozné, musela jsem si hned vzít prášek na uklidnění," řekla žena, která celý incident viděla. Zaměstnanci drah po nehodě kontrolovali signalizační zařízení. Žádnou závadu však neshledali. Vyšetřovatelé vyloučili cizí zavinění.

Zdroj: Deníky Bohemia

451Praha - Čelákovice - Lysá nad Labem - Od 18. do 21.4.2006 probíhá výluka traťové koleje v nejdelším mezistaničním úseku na trati 231 mezi žst. Praha Vysočany a Praha Horní Počernice. O situaci v uvedeném úseku v uplynulých 2 dnech informuje následující článek.

Ilustrační foto - Budoucí tunel na trati Rokycany - PlzeňPraha - Tunel z Prahy do Berouna je součástí 3. železničního koridoru, který směřuje z Prahy přes Plzeň na Norimberk. Tunel vznikne, ale zatím není jasné, jak bude vypadat. Po dokončení tunelu a modernizaci trati ujede vlak trasu Praha - Plzeň za necelých 45 minut, do Berouna bude cesta trvat 18 minut a tunelem pojede vlak 6 minut.
SŽDC má několik variant - uvažuje o jedno- i dvoukolejném tunelu, trase z Prahy hl. n. přes Smíchov do Berouna, ale i o Krči a Vršovicích. Rychlost v tunelu by byla 300 km/h. Délka by v nejlepším případě činila 30 km. Uvažuje se také o tom, že by se tunel přerušil po 19 km a vlak by na povrch vyjel u obce Svatý Jan pod Skalou. Cena tunelu přesáhne 20,5 mld. korun.
"České dráhy nemají žádný problém s vysokými rychlostmi v tunelu", sdělují v tiskové zprávě. V současné době mají desítky vozidel, které jsou schopny jet rychlostí do 230 km/h. Jedná se o 7 souprav pendolino, několik desítek vozů 1. a 2. třídy a jídelních vozů pro rychlost 200 km/h, přičemž dalších 26 vozů Siemens obdrží dráhy v průběhu letošního roku. Dodáno bude také 12 lůžkových vozů pro rychlost 200 km/h a v dalších letech lokomotivy řady 380 s maximální rychlostí 200 km/h.

Zdroj: MF Dnes, SŽDC, s. o., Tisková zpráva ČD, a. s., www.silnice-zeleznice.cz, CTECH, s. r. o.

AlbatrosKřivoklát - České dráhy ve spolupráci s hradem KŘIVOKLÁT připravily již tradiční výlet parním vlakem s rychlíkovou lokomotivou ALBATROS (řada 498.022) o velikonočních svátcích na Křivoklát. Připraveny jsou dvě jízdy v sobotu 15. 4. a v neděli 16. 4. 2006. Parní expres vyjíždí z nádraží Praha Braník v 8.58 hod, do Křivoklátu přijede v 11.15 hod.
Vlak bude sestaven z historických vozů 3. třídy s dřevěnými lavicemi včetně vozu bufetového a z historické soupravy patrových vozů 2. třídy. Kromě občerstvení zde bude v prodeji i pamětní pohled „Výlet na Křivoklát“ a razítko vydané u příležitosti parní jízdy.

Na hradě je pro návštěvníky připraven řemeslnický jarmark, kde budou k vidění řezbáři, hrnčíři, košíkáři, perníkáři, kováři, malérečky kraslic a další řemeslníci. V prostorách hradu bude i bohatý kulturní program – koncerty, divadla a dobové tance. Na dolním nádvoří bude možno navštívit galerii Nakřivo, čajovnu, svíčkařství a kovárnu. Občerstvit se je možno v hradním šenku, nebo cestou v bufetovém voze parního vlaku.

Plzeň - V sobotu 15.4. pojede na Křivoklát také Lokálka Group s motorovým vozem M131.1386. Historický vlak vyjíždí z Plzně (hl.n.) v 7:55 a do Křivoklátu přijíždí v 10:15. Zpět odjíždí v 16:00 a do Plzně přijede v 18:20.

zdroj : České dráhy, a.s. , Lokálka Group Rokycany

Upravil : JR

Neratovice - Před několika měsíci vyplul na povrch záměr neratovické radnice zastavit osobní dopravu na trati 074 z Neratovic do Čelákovic v úseku Neratovice - Brandýs nad Labem. Důvodem k tomuto rozhodnutí bylo přejezdové zabezpečovací zařízení na přejezdu, který je situován prakticky přímo na neratovickém náměstí. Na trati je zaveden samoobslužný způsob odbavení cestujících a vlak, který přijížděl do zastávky Neratovice město uvedl PZZ do výstražného stavu. Automobily pak čekaly na odbavení všech cestujících strojvedoucím a odjezd vlaku ze zastávky přes inkriminovaný přejezd, a tak tvořily dlouhé kolony přimo na náměstí a v přilehlých ulicích. Neratovická radnice proto přemýšlela o zavedení autobusové dopravy v úseku Neratovice - Brandýs n. L., aby byly tyto nepříjemné kolony z centra města zažehnány. Proti tomu se však zvedla ostrá vlna protestů z řad obyvatel města, kteří na radnici doručili i několik petic za zachování provozu. Před několika dny tak došlo k dohodě mezi ČD a Městským úřadem v Neratovicích, v níž se ČD-SDC zavázaly k rekonstrukci přejezdu tak, aby byl ovlivněn vlakem až po odjezdu z neratovické zastávky a neblokoval tak neúměrně dlouho dopravu ve městě. Celkové náklady rekonstrukce se vyšplhají na 1 milion korun, které uhradí České dráhy. Připomínám, že k podobné situaci došlo i v žst. Mladá Boleslav-město, kde naopak časté posunování z a na vlečku Škoda Auto a.s. extrémně dlouho blokovalo přejezd na hlavním průtahu městem. Problém vyřešilo zahloubení celé trati včetně nástupišť pro cestující veřejnost a přemostění tohoto zahloubení.

BS 80Kolín - Na Kolínsku byla drážka na řepu od roku 1894 a sloužila až do šedesátých let, kdy byla po téměř 70 letech provozu zrušena. Trať do dnešních dnů téměř zmizela v terénu i paměti obyvatel. U příležitosti úspěšné zkoušky kotle rekonstruované parní mašinky pro připravovaný muzejní provoz bychom vám rádi představili klub, který má za cíl znovuzrození části drážky jako turistické atrakce.

Slaný - Neuplynulo ještě ani 24 hodin a na českých přejezdech došlo k další nehodě - dnes v 9:53 došlo na železničním přejezdu poblíž zastávky Slaný předměstí ke střetu motorového vozu 810.148-7 a nákladního automobilu Tatra 815. Vlak pod číslem MOs 6706 směřoval z Kralup do Rakovníka. Ke střetu došlo na velmi frekventovaném přejezdu (silnice spojuje Prahu se Slaným a městy na severozápadě Čech). Silniční doprava byla vedena objízdnou trasou, vlaky nahradila náhradní autobusová doprava. K obnovení provozu došlo v 11:30. Jasným viníkem nehody je řidič nákladního automobilu, který nerespektoval výstražnou signalizaci a přehlédl zavřené závory - vjížděl totiž z cesty, vedoucí souběžně z železnicí, která se do hlavní silnice napojuje kolmo přímo na přejezdu). Při nehodě nedošlo k vážnějším újmám na zdraví. Jen řidič automobilu měl zlomených několik žeber, dolní končetinu a četné oděrky.

Doplněno 17.3. 7:30:
Předběžná škoda podle vyjádření Drážní inspekce byla vyčíslena 70 tisíc korun na vlaku a 400 tisíc korun na nákladním autě.

přejezdRakovník - Včera 15.3. došlo ve 14.35 hodin mezi zastávkami Příčina a Zavidov na Rakovnicku ke střetu osobního vlaku jedoucího z Rakovníka do Kralovic u Rakovníka s nákladním autem. Motorový vlak do kamionu narazil na železničním přejezdu se světly bez závor.
Podle předběžného šetření uvázl německý kamion na přejezdu v době, kdy výstraha ještě nebyla v činnosti. Před blížícím se motorovým vlakem řidič stihl vyskočit. Strojvedoucí střetu bohužel už nemohl zabránit.
Při nehodě bylo lehce zraněno celkem 9 cestujících, z toho 4 byli převezeni do nemocnice. Předběžná škoda byla vyčíslana 1 milion korun na kamionu a 450 tisíc na vlaku.

Znojmo - Včera došlo ještě k jedné nehodě na přejezdu a to ve 13.10 hod. na železničním přejezdu se světly bez závor mezi stanicemi Jaroměřice nad Rokytnou a Kojetice na Moravě, kde se střetl osobní vlak jedoucí ze Znojma do Okříšek s osobním autem. Při nehodě nebyl nikdo zraněn

Podle Drážní inspekce letos došlo již k 77 nehodám na železničních přejezdech, tzn. více jak jeden střet na přejezdu denně !

Zdroj : Drážní inspekce

680Pečky - Vlak SC 503 Pendolino dnes z technických důvodů ukončil svou jízdu v Pečkách (trať 011). Problémy už nastaly na vlaku SC 500, který nabral v Pardubicích 60 minut zpoždění, se kterým dojel do Prahy. Následující vlak, SC 503, kvůli tomu vyjel opožděn o půl hodiny z Prahy Holešovic a postupně zpoždění zvyšoval, na konečných 50 minut v Pečkách. Cestující si přestoupili do zpožděného (50 min.) R 243 Fatra.

Zdroj: Idnes

« Novější zprávy | 1 ... 22 23 24 25 26 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:03