..: Koncept Regionovou Vaším krajem :..
814814/914Kraje ČR - Prostřednictvím nových vlaků pro regionální a místní tratě nabídnou ČD krajským úřadům koncept ucelené propagace kraje, cestovního ruchu a ekologické železniční dopravy. V letošním roce bude do provozu uvedeno 20 jednotek 814/914 Regionova.
První Regionova již jezdí ve Středočeském kraji. Logotyp jednotky Regionova byl doplněn o přívlastek Středočeská a na skříni vozu je logotyp a znak Středočeského kraje. Jednotlivé barvy skříně vozu se budou lišit podle krajů a interiér byl vybaven stojany a rámečky pro informační materiály krajů.
Ve čtvrtek 16.2.2006 byla Regionova představena v žst. Praha hlavní nádraží. Na akci byli přítomni hejtman Středočeského kraje Petr Bendl, náměstek pro dopravu Karel Vyšehradský a náměstek generálního ředitele ČD, a. s. Jiří Kolář. Součástí akce byla prezentační jízda na trase Praha hlavní nádraží - Praha Zličín - Hostivice - Rudná u Prahy - Praha Řeporyje - Praha Smíchov - Praha hlavní nádraží.
Krok Českých drah ke zvýšení kvality cestování ocenil hejtman kraje Bendl. "Jsem rád, že nás dráhy začaly brát jako významného zákazníka, který jim ročně platí přes 750 mil. Kč. Dobré fungování vlakového spojení je pro nás nezbytné. I kvůli přecpaným silnicím, když lidé jezdí do Prahy za prací a když vyrazí na chaty."
Ve Středočeském kraji uvažují České dráhy o nasazení těchto jednotek na následujících tratích: Praha Libeň - Roztoky u Prahy, Kolín - Ledečko, Nymburk hl. n. - Jičín, Kralupy nad Vltavou - Slaný, Praha Smíchov - Beroun, Beroun - Rakovník, Beroun - Zdice - Březnice, Lysá nad Labem - Milovice a Čáslav - Třemošnice.
V současné době mají dráhy asi 4.500 osobních vozů, 95 elektrických jednotek a 790 motorových vozů. Do 2 let by chtěly mít 100 jednotek Regionova. Průměrné stáří vozového parku v současnosti je 25 let.

Zdroj: Tiskové zprávy Českých drah a Středočeského kraje

Foto: KÚ Středočeského kraje


CSPSV | 20.2.2006 (20:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.02.2006 (16:44)  
AndrewM: Záleží na tom, co myslíte slovem kočkopes. Jsou tratě, kde bohužel vzhledem k vylidnění venkova celou soupravu nenaplníte, ani kdybyste do ní přesadil všechny lidi ze souběžného autobusu a automobilů, jedoucí v dané časové poloze. Tady ale přece není nutné rušit trať jen kvůli tomu, že nemáme poloviční vozidlo s poloviční spotřebou. Optimální by byla nějaká 813 (krátká s jedním motorem, jakýsi kolejový autobus) a potom 814+914 se dvěma motory. Důležité je, aby obě vozidla uměla využít jízdu po kolejích k úspoře nafty.
22.02.2006 (16:50)  
To Bobr existuji dve varianty, prvni, kterou zde zminil Jugy a druha a to je uver (leasing atd.) s tim, ze nasledne budou tyto vozy pronajaty provozovateli spoju a investice bude splacena z pronajmu.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
22.02.2006 (16:16)  
to Bobr: Kraj sám o sobě asi nikde, České dráhy samy o sobě asi taky nikde. Řekl bych, že snahou ČD je vytvořit dceřinné společnosti, něco ve stylu ČD-Regio s majetkovým podílem jednotlivých krajů. Otázkou je, který kraj tohle bude chtít. Zrovna např. KV kraj si, zdá se, radši bude hýčkat svůj Viamont, což se mu ani nedivím.
registrovaný uživatel Bobr 
22.02.2006 (14:56)  
to AndrewM. Kde by na to kraj vzal finanční prostředky při ceně Regionovy 20 mil. Kč za kus? Rád bych věděl, kde to tak funguje.
22.02.2006 (14:07)  
TO Twix tohle je snad univerzalni provedeni ala design CD :-) Ja chci ruzovou :o)))
22.02.2006 (11:39)  
Zeptal bych se na něco, o čem jste tu nikdo zatím nepsal: Nevíte, v jakých barvách budou vyvedeny Regionovy ostatních krajů? Zkoušel jsem si představovat různé kombinace a dospěl jsem k názoru, že tahle "středočeská" má barvy ještě ucházející :)
21.02.2006 (22:18)  
To Frantisek pokud je kraj opravdu chytry, tak to udela. Bude mit jednotky, ktere pronajme provozovateli pro objednane vykony. A to uz CD byt nemusi :-) Ale nevim jestli to neni na Bendla prilis chytre, ale rad se necham prijemne prekvapit :-))) V realu jde ale jen o malovani barvicek na boky a rozdavani letacku, nic vic, zadny hlubsi smysl.
No pokud to nema byt kockopes, tak je potreba ty vlaky naplnit. To je sice tezke, ale ne nemozne.
21.02.2006 (21:39)  
Myslíte, že je koupí kraj? Byl by to sice krok správným směrem, kdy by kraj konečně ocenil svou železnici, ale zatím pochybuji. I když možná budu příjemně překvapen. Sice by bodla úplně nová vozidla, ale vemte to tak - co já vím, Desiro má kvůli pohonu všech dvojkolí dva motory, a tedy udávanou spotřebu 60l/100km. Nevím, jaká je spotřeba skutečná, ale kladu si otázku, zda je za všech okolností pohon všech dvojkolí nutný. Provoz vozidla s takovou spotřebou může být efektivní pouze při stálém naplnění jeho kapacity. Jiná věc je, zda na tratě, kde jezdí nejvýš 40 lidí na vlak (uvažované k náhradě busy), nepořídit méně kapacitní (lehčí, snáze a levněji rozhýbatelnější) vozidlo, a zda Regionova není takovým kompromisem mezi dvěma různě kapacitními vozidly.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
21.02.2006 (13:42)  
Propagace krajů? No bodejť by ne, když na ty vlaky musej ČD někde vzít peníze. Snad si nemyslíte, že věta "Do 2 let by (ČD) chtěly mít 100 jednotek Regionova." znamená, že je ČD koupí za "svoje". To teda ani omylem.
registrovaný uživatel Web 
21.02.2006 (12:15)  
Hehe, že se tu nikdo nepozastavuje nad úžasným konceptem "propagece krajů" a rámečky na krajské informace uvnitř - tedy výstavka putovní a ještě k tomu skutečná :))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko