..: Aktuality a články - ČR Praha :..

Drážní inspekcePraha - Jak uvedla média v úterý 3.1., Ministerstvo dopravy navrhlo odvolání z čela Drážní inspekce generálního inspektora Bc. Zdeňka Žáka. Ve středu na svém jednání o tom měla rozhodnout vláda, ale ta z důvodů nedostatku podkladů jednání o odvolání přerušila. Důvodem odvolání mají být nesrovnalosti s hospodařením.

Drážní inspekce poté podala trestní oznámení na ministra dopravy Milana Šimonovského a žalobu na resort dopravy. Žák se domnívá, že ministr Šimonovský chtěl ovlivňovat práci inspekce. Žalobu podala DI proti rozhodnutí ministerstva dopravy, které zrušilo 17 pokut. Ty inspekce udělila Českým drahám za to, že nepřijaly dostatečná opatření k předcházení nehod.

Drážní inspekce je státní institucí, která vykonává státní dozor na dráze a vyšetřuje příčiny mimořádných událostí a železničních nehod. Má 61 zaměstnanců v pěti městech České republiky.

Zdroj : ČTK, Drážní inspekce

Nová tramvaj Škoda 14T pro Prahu - foto ŠKODAPraha - Škoda Plzeň dle návrhu firmy Porsche nepřipravuje jen novou elektrickou lokomotivu, ale také vyrobila dva prototypy pětičlánkové tramvaje typu 14T, které jsou již od prosince loňského roku k vidění v pražských ulicích. Zatím se jedná o zkušební jízdy.

Po ukončení homologačního procesu budou moci Pražané i návštěvníci hlavního města využívat všech výhod tohoto vozu. Cena nové tramvaje je 56 480 000 korun a v blízké budoucnosti přibudou další vozy. V současné době probíhají homologační zkoušky prvních dvou tramvají typu 14T a od roku 2006 budou zahájeny pravidelné dodávky těchto tramvají. Bude tak nastoupena cesta zásadní obnovy vozového parku tramvají v hlavním městě Praze.

Zdroj : DP Kontakt 1/2006 (soubor PDF)
Foto : ŠKODA


Popis tramvaje na webu Škoda

BombaPraha - Ve čtvrtek večer policie uzavřela pražské Hlavní nádraží. Anonym nahlásil, že je tam bomba. Mimo provoz byla i stanice metra, vlaky stanicí jen projížděly. Místo prohledali pyrotechnici, žádnou výbušninu nenašli. Po anonymovi policie pátrá.

Zdroj : iDnes.cz

bizPraha - Projekt nákladového nádraží Žižkov vypracovali inženýři M. Chlumecký a K. Caivas a architekt Vladimír Weiss ve 30. letech 20. století. Než bylo nádraží zřízeno, byla vybudována výhybna v Praze Malešicích na spojce Libeň horní nádraží - Vršovice v roce 1927. Stavba skladišť a ramp byla započata v roce 1931, o 3 roky později vznikla i správní budova. Provoz na nádraží byl zahájen před 70 lety, 1. 3. 1936.

451Praha - Liberálně-konzervativní akademie CEVRO, která má blízko k ODS, pořádá ve čtvrtek 19. 1. 2006 od 18:00 do 20:30 hod. veřejnou diskusi na téma Železnice v ulicích Prahy. Tato diskuse se uskuteční v sídle CEVRO, Letenské nám. 4, Praha 7.
Veřejnou diskusi svými příspěvky uvedou ing. Emanuel Šíp, bývalý generální ředitel ČD a ing. František Laudát, člen zastupitelstva Hl. m. Prahy. Mezi hlavní otázky patří:
1. Měl by jezdit z centra Prahy na letiště v Ruzyni vlak?
2. Jak moc má spojení centrum-letiště zasáhnout občany dotčených čtvrtí?
3. Jaké řešení by pomohlo i občanům Kladna?
4. Jak by mělo vypadat Hlavní nádraží naší metropole?
5. Jaký má být osud menších pražských nádraží?
6. Jaká by měla být vůbec úloha železnice v městské a příměstské dopravě?
Na internetové adrese http://www.cevro.cz/event-registration.jsp?sectionId=10230&eventId=66020 se lze zaregistrovat na tuto veřejnou diskusi.

zdroj: Tisková zpráva CEVRO
foto: Archiv ŽelPage

ČD - České dráhy dnes uzavřely první z řady smluv s kraji o zajištění dopravní obslužnosti v roce 2006. Dnes podepsaná smlouva zajišťuje provoz a financování osobních a spěšných vlaků na území hlavního města Prahy. Spoje Českých drah ujedou v roce 2006 na území Prahy 2 861 355 kilometrů, v provozu bude 562 regionálních vlaků, region za tento rozsah služeb zaplatí přes 165 milionů Kč. Vlaky Českých drah, a. s., v Praze a okolí přepraví denně přibližně sto tisíc cestujících.Na nejfrekventovanějších trasách směřujících do centra Prahy jezdí spoje ve špičkovém intervalu 15 až 30 minut.

Vlaky Českých drah využívají k pravidelnému dojíždění do školy či zaměstnání nejen obyvatelé obcí ležících za hranicemi hlavního města, ale také samotní Pražané. Jak se ukázalo při povodních v roce 2002, železnice dokáže nabídnout rychlé spojení různých částí města v čase srovnatelném i s metrem. Například jízda z Masarykova nádraží do Klánovic trvá zpravidla 21 minut, v případě Horních Počernic pak obvykle 19 minut. Z hlavního nádraží do Uhříněvsi dojedou cestující za 23 minut, do Radotína v průměru za 17 minut. Na těchto tratích jezdí vlaky ve špičkách pracovních dnů v intervalu 15 – 30 minut, v ostatních obdobích minimálně každou hodinu. Od loňského roku funguje první městská železniční linka, která v pracovní dny spojuje Roztoky u Prahy s Holešovicemi a Libní. Celý úsek projede souprava nejčastěji za 19 minut. Již probíhající výstavba tzv. Nového spojení s tunely pod Vítkovem přinese výrazné zvýšení kapacity tratí z několika směrů na hlavní nádraží. Dokončení stavby za několik let umožní rozvoj městské železnice, nejen nabídkou kratších intervalů, ale také bezkonkurenčních jízdních dob. Cestující se tak dostanou vlakem z Vysočan do Vršovic či z Libně na Smíchov za 15 až 20 minut.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

Foto: ČD

498.022 v Lužné u Rakovníka 2004Zvláštní vlak/PMD - Doplněno 11.12.2005 - V noci ze soboty na neděli byl ukončen provoz na hrabovské spojce mezi Prahou hl.n. a Praha Masarykovo nádraží-Hrabovka.
Od 11.12.2005 není přes Hrabovskou spojku trasován žádný vlak, ale jeden tudy ještě pojede - v pondělí. Abych byl přesný, nebude to vlak, ale posun mezi dopravnami.
Společnost SKANSKA si na 12.12.2005 objednala zvláštní vlak/PMD z Prahy-Libně (odj. cca. 11.20) přes Hrabovku do Prahy hl.n. (příj. cca. 11.40).
Po této jízdě pojede Albatros rovnou do Velenic a pozor, pojede vlastní silou.
Přibližné časy:
Praha hl.n. (odj. 12.08), Čerčany (12:58 - 13:50 zbrojení vodou), Votice (14:44 - 15:00), Tábor (15:50 - 16:13), Veselí n.L. (16:52 - 17:30 zbrojení vodou + otočení na točně), České Velenice (příj. 18.40).

aePraha - Od neděle 11.12.2005 začnou jezdit nízkopodlažní autobusy Dopravního podniku hlavního města Prahy mezi nádražím Praha Holešovice a letištěm Praha Ruzyně. Autobusy budou jezdit v půlhodinovém intervalu (z letiště od 4:40 do 21:10 vždy v 10. a 40. minutu; z Holešovic od 5:15 do 21:45 vždy v 15. a 45. minutu).
Airport Express je součástí nového produktu SCP a vznikl z iniciativy ČD a ROPIDu. Autobusy zajistí přímý transfer cestujících mezi spoji ČD a ČSA. V autobusech platí zvláštní přepravní podmínky. Cestující z vlaků SCP mají přepravu Airport Expressem v ceně jízdenky (1. i 2. třída, cestující ČSA). Druhou možností je nákup jízdenky v pokladně ČD do tarifního bodu Letiště Praha. Cena se řídí tarifem 1. třídy pro tarifní vzdálenost 16 km (30/42 Kč). Cestovní doklad je také možné zakoupit přímo u řidiče autobusu za 45 Kč.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Foto: www.scpendolino.cz

Nové tunely u Hrabovky Praha - V noci z 10. na 11.12.2005 po 133 letech skončí provoz na spojovací trati Praha hlavní nádraží - Praha Masarykovo nádraží-Hrabovka.

Pro období od 11.12.2005 tudy již nejsou trasovány žádné pravidelné vlaky.

Posledním pravidelným vlakem osobní přepravy, který by měl ukončit provoz by měly být vlak 9354 z Kolína, který přijede v neděli ráno dne 11.12.2005 v 0.05 hodin.

Vlak 2523 z Rakovníka již na Hlavní nádraží nepojede, neboť obratový vlak 9820 (půlnoční rozjezd) jede již z Masarykova nádraží (0.21).

680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

letištěPraha - Pražští radní nejsou příznivě nakloněni urychlenému dobudování metra na letiště v Praze-Ruzyni. Prvořadý význam má pro pražské zastupitele prodloužení úseku mezi stanicí Ládví a Prosekem na trase C. Záměr radních ve středu tlumočil ekonomický náměstek Petr Hulinský (ČSSD).

infoPraha - Ve čtvrtek 1.12.2005 bude slavnostně otevřena silniční estakáda Krejcárek - Palmovka, která je součástí stavby Nové spojení. V posledních dnech se dokončovalo osvětlení, zábradlí, svodidla, povrch vozovky a světelná signalizace na křižovatkách. Ve dnech 7.-9.11.2005 probíhaly zatěžkávací zkoušky estakády, která bude zprovozněna ve značném časovém předstihu oproti původnímu plánu. Tato estakáda je 285 m dlouhá a v horní části vede souběžně s tramvajovou estakádou. Díky této stavbě bude odstraněno úrovňové křížení tratě s ulicí Pod Plynojemem.

451Praha - Od 28.11.2005 bude zavedena plná integrace na tratích v okolí Prahy do Pražské integrované dopravy (PID). Jedná se o úsek tratě 070 Praha Vršovice - Praha hl. n. - Praha Čakovice a o úseky na trati 210 Praha hl. n. - Vrané nad Vltavou - Davle a Praha hl. n. - Vrané nad Vltavou - Měchenice. Na trati 231 se od 2.12.2005 zařadí do plné integrace nově zřízená zastávka Ostrá, která bude ve 4. tarifním pásmu.
Do PID jsou zahrnuty všechny tratě vycházející z Prahy. Na části z nich je zavedena plná integrace, díky které lze využívat přestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu. Na ostatních tratích platí pouze časové jízdenky. Na jízdenky PID lze cestovat v osobních a spěšných vlacích (Os, Sp) a vyjmenovaných rychlících (R).

Tratě s plnou integrací
011: Praha Masarykovo nádraží - Pečky
060: Poříčany - Sadská
070: Praha Vršovice - Praha Čakovice
091: Praha Masarykovo nádraží - Kralupy nad Vltavou
093: Kladno - Kladno-Ostrovec
120: Praha Masarykovo nádraží - Kladno
171: Praha hlavní nádraží - Beroun
210: Praha hlavní nádraží - Davle/Měchenice
221: Praha hlavní nádraží - Senohraby
231: Praha Masarykovo nádraží - Lysá nad Labem, od 2.12. Ostrá
232: Lysá nad Labem - Milovice

Zdroj : ROPID, ČD

nehodaPraha - Dnes dopoledne došlo k vykolejení zkoušené soupravy metra M1 v Praze-Zličíně. Zatím z neznámých příčin souprava nezastavila na kusé koleji zkušební tratě, projela návěstidlo zakazující jízdu a prorazila zarážedlo. Zda došlo k technické poruše nebo selhání strojvedoucího je v šetření. Dle drážní inspekce činí škoda na vlaku asi 20 mil.korun. Nikdo nebyl zraněn. Souprava metra M1 firmy Siemens zde byla testována před předáním Dopravnímu podniku hl.města Prahy.

Zdroj : iDnes.cz

Fotografie na webu HZS Praha

MITAS, a.s.Praha - Výrobce pneumatik Mitas otevře v Brandýse nad Labem nový skladový areál, ve kterém vytvoří na 40 pracovních míst. Výrobky se budou z výrobního závodu v Praze přepravovat do nového skladu po železnici, která je levnější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí. Denně vlak nahradí osm až devět kamionů, pomocí kterých firma výrobky dosud přepravovala.

Zdroj : Deníky Bohemia (18.11.2005)

« Novější zprávy | 1 ... 23 24 25 26 27 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04