Berlín - Díky otevření nádraží Berlin Hauptbahnhof dojde ke zkrácení jízdních dob na trase Berlín - Lipsko. Mezi oběma městy bude otevřena zmodernizovaná trať, na níž bude maximální rychlost 200 km/h a nejkratší jízdní doba bude činit 60 minut.
V neděli 28.5.2006 bude otevřena i nová trať mezi Mnichovem a Ingolstadtem, díky které dojde ke zkrácení jízdních dob mezi Mnichovem a Norimberkem až na 80 min.
Od 28.5. do 4.6.2006 bude možné mezi Berlínem a Lipskem či Mnichovem a Norimberkem cestovat již od 19€ i ve vlacích ICE. Jízdenky platí ve 2. třídě jedním směrem, lze je využít pouze v předem vybraném spoji a počet zvýhodněných jízdenek je omezený. Za cenu 39€ bude možné cestovat v uvedeném období mezi Norimberkem a Berlínem.
Kvůli velké poptávce zvýší DB také kapacitu souprav ICE Dortmund - Mnichov ze současných 440 na 880 míst. Dalších zlepšení se cestující dočkají 10.12.2006. Cesta z Mnichova přes Lipsko do Berlína bude trvat méně než 6 hodin, cesta mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mnichovem bude kratší o 30 minut. Nejrychlejší spoje ICE na severo-jižním spojení zvládnou tuto trasu za 5:35 hod. a navíc mezi bavorskou metropolí a Norimberkem budou jednotky ICE jezdit každou půlhodinu.
Zdroj: Tisková zpráva DB
Hannover - Obě železniční správy chtějí v budoucnu úzce spolupracovat. Včera byla v Hannoveru podepsána dohoda mezi nejvyššími představiteli železničních firem - Batrou a Mehdornem za účasti indického premiéra Manmohana Singha a spolkové kancléřky Angely Merkelové. Indičtí představitelé se zajímali o zkušenosti s vysokorychlostní dopravou v Německu. Naopak DB by chtěly uskutečnit v Indii některé projekty.
Zdroj: Tisková zpráva DB
Frankfurt nad Mohanem - Očekává se, že nejméně polovina z 3,2 mil. návštěvníků fotbalových zápasů přijede ke stadionům prostředky veřejné dopravy. Dalších 10 mil. fanoušků se zúčastní doprovodného programu a různých párty. Posíleny budou spoje S-Bahn, ale i vlaky regionální a dálkové dopravy.
Současný jízdní řád již počítá s MS ve fotbale, a proto bylo 80 EC vlaků prodlouženo do míst konání jednotlivých zápasů. Vlak EC 22 bude jezdit po dobu 4 týdnů z Vídně přes Dortmund až do Hamburku. Nejvíce charterových vlaků se očekává z Polska a Švýcarska (celkem 50). Jednotky ICE si objednali také brazilští a mexičtí fanoušci. Dopravu v Německu posílí 250 dálkových vlaků a o dalších 80 probíhají jednání. V regionální dopravě je zatím objednáno 800.000 km.
Zdroj: Tisková zpráva DB

Kodaň - Na dánských železnicích (DSB) došlo z důvodu sesunu náspu na trati mezi stanicemi Fredericia – Aarhus k přerušení dopravy. K plnému obnovení provozu na tomto úseku DSB dojde dne 23.dubna 2006, do této doby budou vlaky EC 370 a EC 371 (Praha - Aarhus a zpět) ukončeny ve stanicích Hamburk Hbf nebo Padborg.
Budapešť - Od 17.dubna 2006 je na maďarských železnicích (MÁV) z důvodu povodňové situace (rozvodnění řeky Tisza) omezena doprava na těchto úsecích:
Berlín - Německé dráhy vybaví 19 souprav ICE 1 zabezpečovacím systémem ETCS. Tímto systémem budou vybaveny všechny soupravy, které jezdí na území Švýcarska do Curychu a Interlakenu. Modernizace je nutná zejména kvůli úseku Olten - Bern, na kterém se bude od prosince jezdit výhradně s ETCS. Z tohoto důvodu budou modernizaci financovat SBB.
Švýcarsko je pro DB velmi atraktivním trhem. Ročně překročí hranice mezi oběma zeměmi ve vlacích dálkové dopravy 4 miliony cestujících.
Zdroj: Tisková zpráva DB
Frankfurt nad Mohanem - Do současné doby se uskutečnilo již 6 propagačních akcí, které navštívilo více než 250.000 zájemců. Dalších 6 akcí bude následovat, z toho 5 bude dobře dosažitelných i z České republiky - 23.4. (Stuttgart), 30.4. (München), 7.5. (Nürnberg), 14.5. (Leipzig), 21.5. (Gelsenkirchen) a 4.6. (Berlin). Akce v Berlíně bude již situována do oblasti Berlin Hauptbahnhof, které bude otevřeno o týden dříve (28.5.2006). Největší oblibě se zatím těší legendární vlak VT08, který dopravil fotbalisty ze Švýcarska do Německa v roce 1954.
Čeští fotbalisté budou bydlet v malém městečku Westerburg na západě Německa. Česká centrála cestovního ruchu-CzechTourism, pobočka Berlín, pomáhá vyzdobit město v českém duchu.
Zdroj: Tisková zpráva DB, CzechTourism
Dortmund - Před začátkem mistrovství světa ve fotbale připravila společnost DB Nachtzug akci Ladies Night. Jízdenky je možné zakupovat od 1.4.2006 a využít je lze od 1. do 31.5.2006. V uvedeném období mohou cestovat všechny páry ve vlastním lůžkovém oddíle Economy za 99€ a v oddíle DeLuxe (sprcha + WC) za 199€ v jednom směru. Ceny jsou konečné - neplatí se žádné další příplatky a poplatky. Všechny jízdenky zahrnují malou snídani. V hotelovém řetězci Best Western Hotels (Berlín, Rujana, Drážďany, Kolín nad Rýnem, Hamburk, Warnemünde, Mnichov) získají cestující 10 % slevu na ubytování po předložení jízdenky.
Všichni, kdo si zarezervují jízdenky na vlak DB Nachtzug přes internet do 21.4.2006, budou zařazeni do slosování o vstupenky na fotbal. Zařazení do soutěže má ještě jednu podmínku - celková cena musí být nejméně 249€.
Zdroj a foto: Tisková zpráva DB Nachtzug
Mnichov - 20 nových elektrických nákladních lokomotiv s typovým označením 3800 dodá Siemens australskému dopravci Queensland Rail (QR). Uzavřená smlouva má včetně dodávky náhradních dílů hodnotu téměř 3 miliardy českých korun (97 milionů eur).
Nové lokomotivy vyvine a vyrobí Siemens v Mnichově. Lokomotivy budou dodány v průběhu roku 2008. Jde již o druhou velkou zakázku od Queensland Rail (QR) během tří měsíců. Již v prosinci loňského roku obdržel Siemens od QR zakázku na modernizaci 60 elektrických nákladních lokomotiv typu 3100/3200 v hodnotě 4,5 miliardy českých korun (150 milionů eur).
Queensland Rail je jedním z největších australských železničních dopravců a bude nové lokomotivy používat jako tažná vozidla pro transport uhlí po železnici. Se 157 miliony tun přepraveného uhlí ročně patří QR v této oblasti první příčka na australském trhu. Do roku 2010 QR plánuje zvýšit přepravní kapacitu na 250 milionů tun. V tom by významnou úlohu měly sehrát nové lokomotivy, neboť při jejich trakčním výkonu 4000 kW a vlastní hmotnosti 132 tun bude pro transporty uhlí po železnici nutné nasadit méně lokomotiv než dosud.
Zdroj : Siemens
10.4.2006 - 15:14 - DB se budou podílet na provozu společnosti Thalys
Hamburg - DB se podle článku v magazínu Spiegel budou podílet na provozu společnosti Thalys. Příslušné rozhovory potvrdili současní vlastníci společnosti – francouzské SNCF (70%) a belgické SNCB (30%). Dohoda by měla být podepsána začátkem května letošního roku. Zástupci DB se k tomu nechtěli jakkoli vyjadřovat. V současnosti jezdí týdně 470 vlaků Thalys ve 4 zemích (Francii, Belgii, Nizozemsku a Německu), nejdůležitějšími nádražími jsou Paříž, Brusel, Amsterdam a Kolín nad Rýnem.
Berlín - Německé dráhy budou od začátku dubna do 9.6.2006 prodávat zvýhodněnou BahnCard25 za 19€. Její platnost bude od začátku dubna nejméně do konce července a cestující obdrží slevu na normální jízdné i SparPreis ve výši 25% ve 2. třídě. Navíc BC25 obsahuje City-Ticket v 80 německých městech a lze tak v kombinaci s vlakovou jízdenkou cestovat MHD zdarma.
O prodloužení doby platnosti rozhodnou němečtí fotbalisté. Dostanou-li se do osmifinále, bude tato slevová karta platit až do konce srpna. V případě čtvrtfinále do září, semifinále do října a finále do listopadu. Pokud Němci vyhrají, bude BC25 za 19€ platit až do 31.12. t. r.
Zdroj a foto: Tisková zpráva DB AG

Berlín - Dnes zkoušely Německé dráhy (DB) evakuovat cestující z vlaku do vlaku. Ty stály na mostě v berlínské čtvrti Moabit, který je součástí 9 km dlouhého Severo-jižního spojení. První zkouška byla zaměřena na rychlovlaky ICE, v druhém případě se jednalo o evakuaci z ICE do vlaku typu RE. Čtyřhodinového cvičení se zúčastnilo 150 zaměstnanců DB AG.
Zdroj a foto: Tisková zpráva DB AG
Berlin - Pilotní projekt internetu ve vlacích ICE byl úspěšný a DB chce podle článku v magazínu FOCUS rozšířit službu i na jiné tratě. Jako první by na řadu měl přijít úsek Hamburg – Berlin – Köln – Frankfurt (M) a později také München – Dortmund. V současnosti je internet cestujícím k dispozici (díky technologii WLAN) pouze na pilotní trati Köln – Frankfurt (M). Příjem má být v budoucnu možný v dalších 7 jednotkách.
Zdroj: Bahnnews
Berlin - DB přichází s novou destinací jízdenek Freizeit-Ticket, ve vlacích Inter- a Eurocity mezi Hannoverem a Hamburgem se bude cestovat s touto jízdenkou za 29€ při nákupu na internetu nebo v automatu / 34€ na přepážce. Freizeit-Ticket je platný od 1. dubna do 9. prosince 2006 a lze jej za výše uvedenou cenu použít pro cestu tam i zpět. Nabídka neplatí o pátcích a nedělích. Výhodou je, že kontingent jízdenek nebude omezený a nebude ani vyžadováno pevné spojení natištěné na jízdence. Jízdenku nelze měnit ani vracet. Běžná cena zpáteční jízdenky mezi Hannoverem a Hamburgem činí 62€. Šťastnou cestu.
Zdroj: DB
Stuttgart - Na trase mezi Stuttgartem a Curychem bude od 10. prosince 2006 jezdit opět 7 párů vlaků. Dojde ke zvýšení kvality cestování díky nasazení jednotek ICE. Cestující totiž kritizují Cisalpina kvůli jejich zastaralému interiéru a poruchovosti, která úzce souvisí s častými zpožděními vlaků. Vlaky budou jezdit v dvouhodinovém taktu a trasu urazí za 2 hod. 45 min.
Ve Stuttgartu budou vytvořeny přípoje ve směru Mnichov, Norimberk, Frankfurt nad Mohanem, Kolín nad Rýnem a v Curychu do Brigu, Luzernu, Lausanne a Bernu. Na spojích budou řazeny soupravy ICE-T a budou zrušeny přímé spoje vedené Cisalpinem v úseku Stuttgart - Milán. DB a SBB připraví i zvýhodněné tarifní podmínky, aby zvýšily podíl cestujících na uvedené trase.
Zdroj: Tisková zpráva DB AG, Lok Report
TGV Est européenne - V červnu příštího roku bude uvedena ve Francii do provozu nová VRT trať TGV Est européenne. Jen pro připomenutí, tato trať bude jako vůbec první ve Francii pojížděna komerční rychlostí 320 km/h. Projekt spojující Paris a východ Francie zahrnuje výstavbu 300 km nové VRT tratě, včetně 3 nových nádraží (zastávek) Champagne-Ardenne, Meuse a Lorraine. Dalším pozitivem je elektrifikace vedlejších tratí napojených na tuto VRT a zahuštení sítě TER, tak aby byly výhodné vazby na TGV. Ačkoliv stavební práce jsou neustále v plném proudu, vedou se již jednání o budoucím jízdním řádu, který začne platit od června 2007. Ten bude znamenat obrovské změny v organizaci nejen místní, ale i dálkové dopravy. Velmi pozitivní dopad bude znát dokonce v místech vzdálených i přes 1000 km od Štrasburgu.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












